Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on suurempi: työttömyyspäiväraha vai kotihoidontuki?

Vierailija
14.05.2007 |

Minulla loppuu kohta liiton päivät ja mietinkin, jäänkö sitten kotihoidontuelle vai peruspäivärahalle/työmarkkinatuelle. Tietäiskö kukaan kumpi on suurempi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvausta. Rahallisesti ei siis voita mitään.

Vierailija
2/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sä sitten ollut äitiysloman jälkeen koko ajan työttömänä? Eikö ole kertaakaan tarjottu töitä? Mulla sama tilanne nyt, äitiysloma loppui viime viikolla, kävin työkkäriin ilmottautuun ja heti varasivat ajan työnhakuvalmennukseen ja joku työnhakusuunnitelmakin pitää tehdä...Pelottaa et jos joutuukin heti töihin..Ainakin siihen asti kun poika täytää 2v haluisin olla kotona ja mahdollisesti raskautuakin sinä aikana.

Niin ja sun kysymykseen vastaus. Jos sä oot saanut jo sen 500e niin etkös sä sitten rupee saamaan työmarkkinatukea? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin? Ja sillonhan sun puolison tulot vaikuttaa sen tuen määrään. Ja kotihoidontukeahan saa vain jos on se alle 3v lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ootko sä sitten ollut äitiysloman jälkeen koko ajan työttömänä? Eikö ole kertaakaan tarjottu töitä? Mulla sama tilanne nyt, äitiysloma loppui viime viikolla, kävin työkkäriin ilmottautuun ja heti varasivat ajan työnhakuvalmennukseen ja joku työnhakusuunnitelmakin pitää tehdä...Pelottaa et jos joutuukin heti töihin..Ainakin siihen asti kun poika täytää 2v haluisin olla kotona ja mahdollisesti raskautuakin sinä aikana.

Niin ja sun kysymykseen vastaus. Jos sä oot saanut jo sen 500e niin etkös sä sitten rupee saamaan työmarkkinatukea? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin? Ja sillonhan sun puolison tulot vaikuttaa sen tuen määrään. Ja kotihoidontukeahan saa vain jos on se alle 3v lapsi.

Vierailija
4/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kohta työttömälle> löytyy tietoa työmarkkinatuesta ja voi laskea määrän.

Vierailija
5/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus ja työvoimatoimisto on niille, jotka haluavat töihin.

Vierailija
6/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä oo varaa olla kotihoidontuella lasten kanssa! t se joka lusmuilee

Vierailija
7/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpahan ollut joskus viisi vuotta työttömänä ja tiedän mitä se on! Haluisin töitä mutta en saanut. Miten joillakin on varaa laskelmoida niin, ettei halua töitä ja on silti työkkärin kirjoissa. Oletko varma että saat töitä sitten kun olet siihen itse valmis, epäilen suuresti!

Vierailija
8/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeiset 5v kotiäitinä, sinä aikana saanut kaksi lasta. Lasten välissä olin 6 kk työssä. Muut ajat olen ollut äitiyslomalla tai ansiosidonnaisella päivärahalla ja siis työttömänä työnhakijana. Tällä hetkellä liiton päiviä jäljellä muutamia kymmeniä, sitten tulee 500 pv täyteen. Nuorempi lapsi vasta 1,5 kk vanha. Mietinkin nyt toimeentuloa, kummalla tavalla saisin enemmän rahaa: työttömänä vai hoitovapaalla. Töihin kutsua ei todennäköisesti han heti tule. Minun koulutuksella olevia on työttömänä runsaasti täälläpäin Suomea. Mutta siis jos molempia tukia voi saada yhtäaikaa niin kai se on niin tehtävä.

Ap

Vierailija
9/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kun ei yksinkertaisesti elä.

Vierailija
10/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutusta vastaavaa työtä. Kyllä se on mentävä työhön kuin työhön, ja koulutuksiin.

Vierailija
11/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia hankitaan vakaisiin parisuhteisiin.

Vierailija
12/12 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kirjoitusvirhe. Lapsi on siis 1,5 VUOTTA vanha!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä