Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?

Vierailija
24.05.2026 |

Vai miten tekisit?

 

Jokainen päivä on liikaa...

Kommentit (274)

Vierailija
221/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?

Välittömästi.

Vierailija
222/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?

Välittömästi.

Todellakin. Dementikot todella raskaita!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/274 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...

Vierailija
224/274 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...

Minullakin 

Vierailija
225/274 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...

Minullakin 

Juhannusyönä.

Vierailija
226/274 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jätin menemättä kesätyöhön jossa ei ollut mitään haastetta ja lähdin viikonlopukssi mökille kännäilemään. Uusi työpaikka löytyi ongelmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?

Välittömästi.

Todellakin. Dementikot todella raskaita!!!

Entä kun tuo uusi työ olisi varma vain 3 kuukaudeksi? Sen aikana olisi kyllä joustoa etsiä uutta työtä.

Vierailija
228/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on asuntolainaa niin todennäköisesti en. Puskuria on, mutta ei sillä kauaa elellä. Riippuisi toki miten paha tilanne töissä on. Jos se vaikuttaisi suoraa omaan terveyteen niin sitten ehkä voisi toimia toisin. Toki sitten se rahattomuus aiheuttaisi uutta stressiä. Koittaisin varmaan ensin selvitä saikuilla tms. ja etsiä sitä uutta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttelisin.

Vierailija
230/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaisin ja etsisin uutta työtä. Olen nuorempana irtisanoutunut tyhjän päälle mutta silloin sain heti uusia töitä kun vain halusin. Nyt en enää uskaltaisi. 

Miten te noita "saikkujanne" oikein saatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, en kai minä mikään tyhmä ole.

Vierailija
232/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaisin ja etsisin uutta työtä. Olen nuorempana irtisanoutunut tyhjän päälle mutta silloin sain heti uusia töitä kun vain halusin. Nyt en enää uskaltaisi. 

Miten te noita "saikkujanne" oikein saatte?

Selkäkipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN missään nimessä. Olemassa oleva työpaikka on KAIKKEIN suurin etu uutta työtä hakiessa. Sitä ei ylitä mikään mitä sulla on CV:ssä tai kuinka hyvä tyyppi olet.

Vierailija
234/274 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?

Vierailija
236/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?

Niin me muutkin tehdään. 

T.seuraavaa lomaa odotellessa 

Vierailija
237/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?

Kyllä.

Vierailija
238/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sen. Tai oikeastaan en vaan totellut työnantajan heikentämiä työehtoja ja menin sanomaan, että irtisanokaa ennemmin. Oli kyllä karseaa aikaa, kun työnantaja velvoitti vielä tekemään töitä, ja etsin koko ajan samaan aikaan uusia töitä. Mutta asiani olisi paljon paljon huonommin, jos olisin jäänyt sinne niillä umpisurkeilla työehdoilla töihin. Lopulta löytyi ihan hyvä työpaikkakin parin muun jälkeen. Kyllä se vaan vaihtamalla paranee, työkin. Mutta se on tunnustettava, että Suomessa on kyllä jokaikisellä työpaikalla ku-sipäitä, että pelkästään niiden takia ei kannata lähteä, ne löytää edestäpäin sitten uudestaan. (Ihme homma, kun ainakin itse yritän käyttäytyä töissä hyvin, niin että kaikilla olisi mukava olla. Sen oman pahan olonsa voi purkaa vaikka liikuntaan, eikä muihin ihmisiin.)

Vierailija
239/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012039374.html 

 

Ei ulospääsyä

Kun työpaikoista on pulaa, ihminen voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön. Konsultti ja sosionomi kertovat, mitä se tekee hyvinvoinnille.

Tilaajille

Pauliina Romppanen HS

Pauliina Romppanen HS

10:30

Työ ei kiinnosta pätkääkään, mutta pakko jaksaa, kun irtisanoutuakaan ei voi. Kun työttömyysaste pysyttelee korkealla, moni voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön.

On vaikea lähteä, kun aidan takana ei ole välttämättä vehreämpää – jos töitä lainkaan.

 

 

-

Voisiko joku tilaaja laittaa jutun tänne? Kiitos!

Vierailija
240/274 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012039374.html 

 

Ei ulospääsyä

Kun työpaikoista on pulaa, ihminen voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön. Konsultti ja sosionomi kertovat, mitä se tekee hyvinvoinnille.

Tilaajille

Pauliina Romppanen HS

Pauliina Romppanen HS

10:30

Työ ei kiinnosta pätkääkään, mutta pakko jaksaa, kun irtisanoutuakaan ei voi. Kun työttömyysaste pysyttelee korkealla, moni voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön.

On vaikea lähteä, kun aidan takana ei ole välttämättä vehreämpää – jos töitä lainkaan.

 

 

-

Voisiko joku tilaaja laittaa jutun tänne? Kiitos!

Mene lokki töihin ja tilaa ite!