Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?
Välittömästi.
Todellakin. Dementikot todella raskaita!!!
Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...
Vierailija kirjoitti:
Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...
Minullakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas harkinnassa milloin irtisanoututua...
Minullakin
Juhannusyönä.
Kerran jätin menemättä kesätyöhön jossa ei ollut mitään haastetta ja lähdin viikonlopukssi mökille kännäilemään. Uusi työpaikka löytyi ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?
Välittömästi.
Todellakin. Dementikot todella raskaita!!!
Entä kun tuo uusi työ olisi varma vain 3 kuukaudeksi? Sen aikana olisi kyllä joustoa etsiä uutta työtä.
Niin kauan kun on asuntolainaa niin todennäköisesti en. Puskuria on, mutta ei sillä kauaa elellä. Riippuisi toki miten paha tilanne töissä on. Jos se vaikuttaisi suoraa omaan terveyteen niin sitten ehkä voisi toimia toisin. Toki sitten se rahattomuus aiheuttaisi uutta stressiä. Koittaisin varmaan ensin selvitä saikuilla tms. ja etsiä sitä uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Saikuttaisin ja etsisin uutta työtä. Olen nuorempana irtisanoutunut tyhjän päälle mutta silloin sain heti uusia töitä kun vain halusin. Nyt en enää uskaltaisi.
Miten te noita "saikkujanne" oikein saatte?
En tietenkään, en kai minä mikään tyhmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikuttaisin ja etsisin uutta työtä. Olen nuorempana irtisanoutunut tyhjän päälle mutta silloin sain heti uusia töitä kun vain halusin. Nyt en enää uskaltaisi.
Miten te noita "saikkujanne" oikein saatte?
Selkäkipu.
EN missään nimessä. Olemassa oleva työpaikka on KAIKKEIN suurin etu uutta työtä hakiessa. Sitä ei ylitä mikään mitä sulla on CV:ssä tai kuinka hyvä tyyppi olet.
Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?
Niin me muutkin tehdään.
T.seuraavaa lomaa odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli kieltävä vastaus viime viikon haastattelusta. Nyt harmittaa, että käytin lompäivän siihen. Olisin voinut tehdä jotain työstä palauttavampaa. Pitäisikö vain tyytyä vihaamaani työhön palkan vuoksi ja ottaa hyödyt (lomat) irti?
Kyllä.
Olen tehnyt sen. Tai oikeastaan en vaan totellut työnantajan heikentämiä työehtoja ja menin sanomaan, että irtisanokaa ennemmin. Oli kyllä karseaa aikaa, kun työnantaja velvoitti vielä tekemään töitä, ja etsin koko ajan samaan aikaan uusia töitä. Mutta asiani olisi paljon paljon huonommin, jos olisin jäänyt sinne niillä umpisurkeilla työehdoilla töihin. Lopulta löytyi ihan hyvä työpaikkakin parin muun jälkeen. Kyllä se vaan vaihtamalla paranee, työkin. Mutta se on tunnustettava, että Suomessa on kyllä jokaikisellä työpaikalla ku-sipäitä, että pelkästään niiden takia ei kannata lähteä, ne löytää edestäpäin sitten uudestaan. (Ihme homma, kun ainakin itse yritän käyttäytyä töissä hyvin, niin että kaikilla olisi mukava olla. Sen oman pahan olonsa voi purkaa vaikka liikuntaan, eikä muihin ihmisiin.)
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012039374.html
Ei ulospääsyä
Kun työpaikoista on pulaa, ihminen voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön. Konsultti ja sosionomi kertovat, mitä se tekee hyvinvoinnille.
Tilaajille
Pauliina Romppanen HS
Pauliina Romppanen HS
10:30
Työ ei kiinnosta pätkääkään, mutta pakko jaksaa, kun irtisanoutuakaan ei voi. Kun työttömyysaste pysyttelee korkealla, moni voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön.
On vaikea lähteä, kun aidan takana ei ole välttämättä vehreämpää – jos töitä lainkaan.
-
Voisiko joku tilaaja laittaa jutun tänne? Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012039374.html
Ei ulospääsyä
Kun työpaikoista on pulaa, ihminen voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön. Konsultti ja sosionomi kertovat, mitä se tekee hyvinvoinnille.
Tilaajille
Pauliina Romppanen HS
Pauliina Romppanen HS
10:30
Työ ei kiinnosta pätkääkään, mutta pakko jaksaa, kun irtisanoutuakaan ei voi. Kun työttömyysaste pysyttelee korkealla, moni voi jäädä jumiin epämieluisaan työhön.
On vaikea lähteä, kun aidan takana ei ole välttämättä vehreämpää – jos töitä lainkaan.
-
Voisiko joku tilaaja laittaa jutun tänne? Kiitos!
Mene lokki töihin ja tilaa ite!
Välittömästi.