Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?

Vierailija
24.05.2026 |

Vai miten tekisit?

 

Jokainen päivä on liikaa...

Kommentit (274)

Vierailija
201/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
202/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopeutumishäiriö. Mikä ihmeen sairasloman peruste tämä on ? 

Koska ei tunneta käsitettä burnout sairautena niin kirjoitetaan tuo että saa sairaspäivärahaa, ja hyvä niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that. Otin lopputilin koeajalla, kun työn kuva ei vastannut sovittua. 

Vierailija
204/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vielä irtisanouduttua.

Vierailija
205/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmanajassa etsisin toisen työn valmiiksi, koska töitä on tarjolla niukasti ja hakijoita paljon. Voimia jaksamiseen! 

Vierailija
206/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi määräaikainen, tekisin loppuun vaikka vihaisin työtä. Pitää elättää perhe, eikä uutta työtä välttämättä löydy heti. Yhden vuoden määräaikaisen tein väkisin loppuun, sitten sain paremman työn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi määräaikainen, tekisin loppuun vaikka vihaisin työtä. Pitää elättää perhe, eikä uutta työtä välttämättä löydy heti. Yhden vuoden määräaikaisen tein väkisin loppuun, sitten sain paremman työn. 

Entä vakituisesta?

Vierailija
208/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there, done that. Otin lopputilin koeajalla, kun työn kuva ei vastannut sovittua. 

Pari kertaa näin, pari kertaa myös on tullut pyydettyä tai onnekkaasti vaan saatua potkut koeajalla. Sanomattakin lienee selvää, että näissä työnkuva ei ole vastannut sovittua ja/tai palkkaus, työympäristö sekä johtaminen ovat olleet ns. anaaliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Been there, done that. Otin lopputilin koeajalla, kun työn kuva ei vastannut sovittua. 

Pari kertaa näin, pari kertaa myös on tullut pyydettyä tai onnekkaasti vaan saatua potkut koeajalla. Sanomattakin lienee selvää, että näissä työnkuva ei ole vastannut sovittua ja/tai palkkaus, työympäristö sekä johtaminen ovat olleet ns. anaaliset.

Oliko helppoa saada potkut? Oliko siitä hyötyä tukien kannalta?

Vierailija
210/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi parempi uuden työn saannin kannalta, potkut vai irtisanoutuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/274 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi parempi uuden työn saannin kannalta, potkut vai irtisanoutuminen?

Ei kumpikaan.

Vierailija
212/274 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi parempi uuden työn saannin kannalta, potkut vai irtisanoutuminen?

Ei kumpikaan.

Jos lähtee vapaaehtoisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/274 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
214/274 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut, kehoni ikäänkuin irtisanoi minut burnoutin merkeissä - ja vaikka viimeiset vuodet ovat olleet rankkoja niin sairastuminen oli yksi tärkeimpiä tapahtumia elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/274 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvinnut, kehoni ikäänkuin irtisanoi minut burnoutin merkeissä - ja vaikka viimeiset vuodet ovat olleet rankkoja niin sairastuminen oli yksi tärkeimpiä tapahtumia elämässäni.

Minutkin edellisestä työpaikasta mutta saikulla pääsin uuteen työhön. Uudessa työssä alkanut tulla samoja fyysisiä vaivoja joita rasitus pahentaa.

Vierailija
216/274 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudun työhaastattelun jälkeen jos tulee lupaava fiilis. Sitten ei tarvitse palata lomalta.

Vierailija
217/274 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työtä en vihaa mutta alentavaa esimiestäni. En voi irtisanoutua kun ikää jo 55. 

Vierailija
218/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudun työhaastattelun jälkeen jos tulee lupaava fiilis. Sitten ei tarvitse palata lomalta.

Irtisanoudun pian, koska muutto tulossa eri paikkakunnalle! Vihdoin pääsen pois paskasta työstä. Eikä karenssia muuton takia.

Vierailija
219/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin ja jäin karenssin jälkeen ansiosidonnaiselle. Töitä en koskaan oikeasti hakenut, eikä rahan vuoksi edes tarvinnutkaan. Neljän paikan hakeminen oli helppoa, senkun keksi niitä eri alustoilta. Kaupunki kustansi terveystarkastukset, kulttuurin ja kuntosalin, päivät alkoivat sitten kun heräsi.

Sait sitten työpaikan?

 

Onko työttömille omat terveystarkastukset?  

Ja kulttuurit ja kuntosalit 😅 älä unta nää, tässä vaan joku provoilee, miten hienoa työhaluttoman elämä on 😀

Vierailija
220/274 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tarjolla pakoreitti asiakaspalveluun, puhelimeen vastaamista. Tuntipalkka parempi kuin nykyisessä työssäni vanhainkodissa. Nykyinen fyysisesti raskasta, henkisesti vielä raskaampaa kuunnella dementikkojen horinoita ja aggressioita. Hyppäisitkö?