Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos vihaisit työtäsi, irtisanoutuisitko ennen uuden työn löytymistä?

Vierailija
24.05.2026 |

Vai miten tekisit?

 

Jokainen päivä on liikaa...

Kommentit (274)

Vierailija
181/274 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ja ajattelen asiaa joka päivä.

Siinä tapauksessa lähtisin, ei kannata pilata koko elämää työtä miettimällä.

Vierailija
182/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ja ajattelen asiaa joka päivä.

Siinä tapauksessa lähtisin, ei kannata pilata koko elämää työtä miettimällä.

Mietin eilen illalla ja aamulla heräsin ennen herätyskelloa viideltä miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ja ajattelen asiaa joka päivä.

Siinä tapauksessa lähtisin, ei kannata pilata koko elämää työtä miettimällä.

Mietin eilen illalla ja aamulla heräsin ennen herätyskelloa viideltä miettimään.

Ei sinulle siitä makseta.

Vierailija
184/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin itseni huhtikuussa ja mulla alkaa opinnot elokuussa. Olin kolmivuorotyössä, nukuin huonosti ja heräilin öisin. Välinehuoltajana sairaalassa ja kyllästyin totaalisesti. Meni täysin voimavarat ja en jaksanut enää mitään. 

Tuli kaikenlaisia rasitusvammojakin. Pomoja ei kiinnostanut tilanne ja aina työ oli yhtä raskasta. Illasta aamuun, 6 päivän viikkoja yms. Toki jännittää tuleva.

Vierailija
185/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoin itseni huhtikuussa ja mulla alkaa opinnot elokuussa. Olin kolmivuorotyössä, nukuin huonosti ja heräilin öisin. Välinehuoltajana sairaalassa ja kyllästyin totaalisesti. Meni täysin voimavarat ja en jaksanut enää mitään. 

Tuli kaikenlaisia rasitusvammojakin. Pomoja ei kiinnostanut tilanne ja aina työ oli yhtä raskasta. Illasta aamuun, 6 päivän viikkoja yms. Toki jännittää tuleva.

Onneksi pääsit pois! Kaikkea hyvää jatkoon!

Vierailija
186/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin viime kerralla. Viikon pidin "lomaa" lopareiden jälkeen, olin viikon väliaikaisessa työpaikassa ja sitten sain paremman työpaikan. Siellä olen ollu nyt yli jotain 12 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ja ajattelen asiaa joka päivä.

Siinä tapauksessa lähtisin, ei kannata pilata koko elämää työtä miettimällä.

Mietin eilen illalla ja aamulla heräsin ennen herätyskelloa viideltä miettimään.

Ei ole tervettä tuollainen. Eikö sinulla ole elämää? Perhettä? Ystäviä?

Vierailija
188/274 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ja ajattelen asiaa joka päivä.

Siinä tapauksessa lähtisin, ei kannata pilata koko elämää työtä miettimällä.

Mietin eilen illalla ja aamulla heräsin ennen herätyskelloa viideltä miettimään.

Ei ole tervettä tuollainen. Eikö sinulla ole elämää? Perhettä? Ystäviä?

Voi olla perheen ja ystävien keskellä ajattelemassa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihannut tekemääni työtä, mutta silti lopetin. Määräaikaisia soppareita yksi toisensa jälkeen, eikä edes vihjettä vakituisesta. Lopulta meni kuppi nurin pomon toimintaan ja sanoin että teen tän sopparin loppuun ja lähden.

Vierailija
190/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihannut tekemääni työtä, mutta silti lopetin. Määräaikaisia soppareita yksi toisensa jälkeen, eikä edes vihjettä vakituisesta. Lopulta meni kuppi nurin pomon toimintaan ja sanoin että teen tän sopparin loppuun ja lähden.

Minä lähden vakituisesta täysipäiväisestä osa-aikaiseen + keikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihannut tekemääni työtä, mutta silti lopetin. Määräaikaisia soppareita yksi toisensa jälkeen, eikä edes vihjettä vakituisesta. Lopulta meni kuppi nurin pomon toimintaan ja sanoin että teen tän sopparin loppuun ja lähden.

Minä lähden vakituisesta täysipäiväisestä osa-aikaiseen + keikkaan. 

Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
192/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihannut tekemääni työtä, mutta silti lopetin. Määräaikaisia soppareita yksi toisensa jälkeen, eikä edes vihjettä vakituisesta. Lopulta meni kuppi nurin pomon toimintaan ja sanoin että teen tän sopparin loppuun ja lähden.

Minä lähden vakituisesta täysipäiväisestä osa-aikaiseen + keikkaan. 

Sama mielessä. Siivousala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos"?

Vierailija
194/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos"?

:D

 

 

No "kun", aiotko irtisanoutua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tekisin työt ns. löysin rantein ja saikuttaisin hyvin herkästi.

Näinä aikoina mikään ei ole yhtä typerää kuin irtisanoutuminen. Sehän johtaa karenssiin ja toisaalta et ole validi työnhakija uusien työnantajien silmissä.

Vierailija
196/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tekisin työt ns. löysin rantein ja saikuttaisin hyvin herkästi.

Näinä aikoina mikään ei ole yhtä typerää kuin irtisanoutuminen. Sehän johtaa karenssiin ja toisaalta et ole validi työnhakija uusien työnantajien silmissä.

Entä jos ei ole mahdollista löysäillä kun pomo hengittää niskaan ja lisää vaatimuksia tulee vaikka resursseja koko ajan vähennetään?

Vierailija
197/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä epävarmoina aikoina en. Ensin uusi työpaikka varmistukseen ja vasta sitten irtisanoutuminen vanhasta.

Vierailija
198/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan. Yhdestä paikasta lähdin nopeasti. En jäänyt irtisanomisajaksi. Sain kyllä jo samana päivänä uuden työpaikan. Työtä en vihannut en mitään muutakaan. En vaan jaksanut sitä että töihin piti lähteä vaikka illallaä työpäivän jälkeen kun pomo käski. En lähtenyt. Syyllistettiin siitä että olin ollut sairas. Mitään omaa elämä ei saanut olla vaan sitoutua työpaikkaan. Etukäteen sovittu pitempi vapaa olisi pitänyt perua ja tulla yhtäkkiä järjestettyyn palaveriin. En totellut vaan lähdin sukulaislapsen ristiäisiin. Haukut siitä tuli. Hyvin kauan tästä on aikaa mutta ei ikinä unohdu. Helsinkiläinen päiväkoti oli kyseessä.

Vierailija
199/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutumishäiriö. Mikä ihmeen sairasloman peruste tämä on ? 

Vierailija
200/274 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään irtisanoutuisi, ei ole varaa karenssiin 

Missä sun säästöt? Minä irtisanouduin enkä ilmoittautunut työttömäksi. Sehän ei ole pakollista. 8 kk työttömänä säästöillä ja löytyi uusi työ. Säästöihin tuli kymppitonnin lovi, mutta sen sai kurottua umpeen puolessa vuodessa. Ei se suuri palkka, vaan pienet menot.