Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**KesäHeinät ja viikko20**

14.05.2007 |

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli tänään kanssa neuvola, kaikki ok. Mulle on pamahtanut kilo painoa lisää viikossa - kääk. Nyt siis tuli +10 kg täyteen. Hemoglobiinia ei mitattu kun oli viimeksi niin hyvä, sf 30 cm, vaavin sykkeet 140 pinnassa ja näyttäisi kääntyneen viralliseen rt-asentoon eli pää on alaspäin ja peppu sojottaa ylös :-) viimeksi kölli siinä " riippumatossa" . Ja olen sitä kyllä vähän arvellutkin, on nimittäin tuo rakko alkanut vaivaamaan ihan eri lailla kuin ennen. Kuitupitoinen ruokavalio tuntuisi myös olevan tarpeen - kait tuo pää painaa suoltakin lyttyyn...

Kuutar: me oltiin siinä 2. rivissä vas. reunassa. Sinne kahvilan alakertaanhan meidän pitää mennä eli pääaulasta kahvilaan ja siitä ne raput alas. Se on kyllä harmi ettei sinne osastolle pääse katsomaan. Mulla on kanssa aikamoinen sairaalakammo - jo se lattiapesuaineen haju vetää jalat ihan veteläksi.

että tämmöistä omanapaista jutustelua perjaitaina

t. Fiikus

Vierailija
2/50 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen appeni on kylässä ekaa kertaa. Vähän tää mamma jännitti eilen, tuli tuuletettua matot ja muut ihan kunnolla :D Hän on siisti ja järjestelmällinen, ja meillä kämppä suhtkoht pehmustettu eläinten karvoilla sun muilla ;D Nojoo, nyt kaikki ihan hyvin ja jännitys vähän laukesi kun hän saapui. Paisti uunissa ja ajoissa nukkumaan tänään, hänellä matkustusyö takana..

Pidemmät stoorit heitän aamupäivällä huomenna :)

-pals 34+0 wou uusi viikko!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tällä naisella alkaa menee jo päivät sekaisin, ko noita extra-vapaita tuntuu olevan nyt jatkuvalla syötöllä ;) Asiaan, mutta pikaisesti vaan, ko hulinaa riittää...

Pals: Hyvä vaan, että " koeajoit" etukäteen ne teän vaunut, ko tolleen pääs käymään. Teit varmaankin reklamaation asiasta ja sait jotain hyvitystä?! Hui-ja, jos vaavi ois ollu vaunuissa just tuolloin...

Melba tais kysellä sokruista - mun äitini, joka on terveydenhuoltoalalla sanoi, että paastoarvot ovat välillä 4-6 ja eroja syntyy paikkakuntakohtaisesti, koska terveyskeskukset/lääkärit voivat ite päättää noista raja-arvoista. Että kuulostaa olevan, kuin jotain nopanheittoa, että mikä kullakin kunnalla/kaupungilla on.

ON: Meillä oltiin tässä välistä päiväpari POIKITTAIN ja voe herranjeekama, ko oli ilikiän tuntusta - sinku nii, että tuntu ihon repeevän ja ipanan liikkuminen kävi aikuisten oikeesti todella KIPIÄÄ!!! Nyt sitten ollaan ilmeisesti TAAS istumassa eli turhaan kerkesin hehkuttaa pää alaskäsin-asentoa :/ Että saapas nähä, muuttuuko asento enää tosta istumasta päälaelleen, ko on koko ajan viihtynyt istua kenottamassa?!? Ittepäinen tulee niinku äitistäänkin ;)

Kaikille kaikkea hyvää taas ens kertaan asti :)

AJ 33+1 isoja lukuja alkaa jo oleen ;)

Vierailija
4/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa,

Tuuli senkun jatkuu. Ei sitten vahingossakaan voi tulla sitä oikeaa lämmintä. Urheasti silti syötiin aamupala takapihalla vaikka Hesari meinasikin lähteä paikoittain lentoon.

Täällä viimeiset pari yötä menneet tosi onnettomasti, mies oli pe-la välisen yön bilettämässä joten en saanut unta kunnolla ennenkuin tuli neljältä kotiin ja viime yönäkin unet piti valveilla sekä paha olo. Jostain syystä on iltaisin ja öisin oksettanut tosi paljon, mitään ei ole tullut ulos, mutta olo on aika syvältä. Ei sinällään mikään ruoka tee pahaa, vain ihan yleinen paha olo. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Pitäisi lähteä etsimään aurinkovarjoa takapihalle, saas nähdä miten sitä jaksaa kun selkä ei meinaa tykätä edes kaupassa käymisestä enää.

Toivottavasti AJn vauveli pyörähtää vielä kerran pää alaspäin, ettei ole liian itsepäinen. Ja Kuuttarelle onnea, että E-Ln on viimein tajunnut myös käännähtää, samat myös Fiikukselle.

Meilläkin on valmennus keskiviikkona, ihan hauskaa päästä sinne Haikaranpesään tutustumaan. Saas nähdä mitä ne Kätilöopistolla esittelee. Tiistaina onkin neuvola taas, sitten pitäisi tihentyä nekin parin viikon välein oleviksi.

Ja 7 työpäivää enää, vähiin käy.

Hyvät sunnuntain jatkot kaikjille.

-Ellu ja Julle-

Vierailija
5/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista pinossa... Mahtaa tuo sää olla ainakin osasyyllinen? Vaikka eipä täällä ainakaan ihan niin lämmintä ole nyt viikonloppuna ollut kuin luvattiin. Tuuli käy kovaa.

Neuvolakuulumisia oli ainakin peettalla, Kuuttarella ja fiikuksella, ja hyviä sellaisia. Kiva, että Kuuttarenkin pieni on päättänyt, että pää alaspäin on mukavampi olla :) Ja kyllä mä uskon, että sinne taysiin voipi päästä katsomaan saleillekin, jos oikeesti pelottaa. Ja ainahan on se pelkopoli mahdollisuus. Ootteko sitä harkinneet?

Mun seuraava nlakäynti on tiistaina. Silloin toivottavasti katotaan taas jo hemppakin, se kun piti jo viimeksi katsoa, mutta enhän mä edes päässyt sille omalle terkalle :/ Joka oli kyllä sikäli harmi, että olin varta vasten järkännyt niin, että ei tarvitse ottaa kuopustakaan mukaan, kun kerran oli sisätutkimukset ja kaikki. Ajattelin, että saisin kerrankin rauhassa jutella terkan kanssa. No, tiistaina on taas pikku neiti mukana. Onneksi hän on rauhallista sorttia ja antaa kyllä hoitaa asiat.

Eilen kävin kampaajalla ja oli kyllä jo aikas tuskaa istua n. 3 tuntia käsiteltävänä. Ja ennen kuin joku ehtii ajatella, että 3 TUNTIA, niin kerrottakoon, että mulla on kai tämän maailmankaikkeuden hitain kampaaja, mutta koska luotan häneen 100% ja olen hällä käynyt jo yli 10v, niin en vaihtaakaan halua. Mutta sainpahan uudet raidat ja leikkuut ynnä muut :)

Kaupasta löysin jo uuden 9kk-lehden ja vilkuilin CÄ:n päiväkirjaakin :) Ihana muisto jää tuollaisista lehtijutuista!

Laitetaanpas tähän loppuun vielä pieni gallup näin pyhäpäivän ratoksi: eli paljonko on vyötärönympärys? Minä eilen mittailin ja kauhistus, mitta oli 110cm!! Lähtömitta oli n. 73, muistaakseni. Mutta mun maha on kyllä alhaalla ja töröttää eteen päin (seli seli :) )

Mutta nyt on muiden vuoro!

Misti ja masu 33+2

Vierailija
6/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tässä saunaa ootellessa ajattelin pari riviä kirjoittaa.

Lauantaina alkoi sitten tämä äippäloma - ja kamalasti olisi tehtävää. Mulla on satavarma olo, ettei tää vaavi pysy masussa siihen laskettuun aikaan saakka. Koko raskaushan on mennyt sillä tuolla jalkovälissä, siis todella alhaalla. Ihan kiva hengityksen kannalta, mutta kiusallista virtsarakolle. Osittain siitäkin syystä vyötärönympärys näyttää tällä hetkellä VAIN 97, mutta mun mielestä maha on kyllä ihan tarpeeksi jo tiellä ja valtavan kokoinen. Edellisenkin huone jäi vähän kesken, mutta onneksi niin vähän, että rakas ukkoni sai kaikki kuntoon.

Näyttääpi tulevana tiistaina olevan monella meistä neuvola. Me varattiin jo lääkärikin edellisellä kerralla, kun poika on vielä eskarissa ennen kesälomaansa, niin esitin toiveen saada senkin vielä toukokuulle ja onnistuin. Seuraavalla viikolla mulla siis on lääkärineuvola ja onhan silloin jo viikko 36 menossa. Todella nopeeta on tämä raskaus kulunut. Muiden mielestä vieläkin nopeemmin. Kälyseni totesi, että on kumma kun nykyisin raskauskaan ei enää kestä sitä yhdeksää kuukautta (kerroinhan uutiseni julkisesti vasta rakenneultran viikon 20 jälkeen!). Että omasta navasta sitten enemmän loppuviikolla. Tällä hetkellä on kamala kurkkukipu, tiedä sitten onko allergiaa vai auton ilmastoinnin aiheuttamaa.

Eipä tässä mitään ihmeitä, jännätään vaan, että paljonkohan jää hommia kesken... ;D nikki

Vierailija
7/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vyötärön ympärys oli viikottaisessa mittauksessani, tiistaina (rv 34 tasan) 111cm, rv6 se oli 100cm.. Sitä ennen mittaustulos löytyy viime kesältä, jolloin mitta ollut 94cm. Eli mulla tais olla tossa raskauden alussa niistä ivf-hormoneista turvotusta, kun ei mulla painoa ollut tuolta kesästä tullut.. Mutta mulla ei oo tohon vyötärölle oikeen kertynyt nytkään massaa, siinä on edelleen hieman kapeampi kohta näkyvillä. Mulla " pahin" paisuminen on tapahtunut tossa vyötärön yläpuolella, jossa luulis koko vauvan olevan sykkyrällä ;)

Kuutar rv34+5

Vierailija
8/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taitaa tulla kesä :) Vklp kohta ohitte ja samoin vanhempien visiitti. Oli ihanaa, ko mamma siivosi koko meän huushollin ja ite sain kölliä sohvalla täysin hyvällä syyllä, tosin " pakkohan" se oli nyt vähän jotain " pientä" tehä. Nyt on jotenkin vaan niin ikävä olo, ko alapäätä vihloo ja pakottaa aivan toisella tavalla, ko aikasemmin - mikä lie syynä?! Tuntuu siltä, että aivankuin joku raivais itelleen tietä eli jospa nyt viimeinkin oltaisiin tuolla mahassa pää alaspäin?!? I hope so...

Misti kyseli vyötärönympäryksestä...Mulla kans maha todella alhaalla (seliseli) ja mittaessani ympärystäni, tulee mukaan väkisinkin noi selkäläskitkin (joita ilmaantunut tässä ootuksen aikana ;) Sain lukemaksi kans 110 cm!!! Voi jeekama kuitenkin! Aivan järisyttävä lukema, mutta pitää aatella sen olevan vain silkkaa kultaa sisältä :)

Nyt pois koneelta ja vaakaan, ko olo on ahistava. Huomiseen!

AJ

Vierailija
9/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaas ny neidit/rouvat rauhassa siellä. Täällä vyötärön ympärys on sen 117cm! Ja mä olen kuitenkin vasta rv 32:lla.

Mutta, kuten olen kokoajan sanonut, alkuarvio Jullen koosta oli 5kg, joten poika meinaa ilmeisesti pitää sen lupauksensa. Arvatkaa vaan millaisia kommentteja tästä mahasta saa (tänään viimeksi).

Nyt takaisin sohvalle, suppareita tullut koko illan, onneks ei kivuliaita.

-Ellu ja jättiläinen-

Vierailija
10/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tassut, selvisitkö sä siis kans noine lukeminesi " puhtain paperein" ? Sen verran kun kaivelin esikoisen aikaisen neuvolakortin esiin ja katselin siinä olevia sokruarvoja, niin meinasin masentua kyllä ihan totaalisesti. Siellä kun oli jotain tyyliin 4, 7 ja 5 ja nyt siis luokkaa 5, 9, 7,5 eli suuntaus näyttää siltä kuin olis menossa aikuistyypin diabetesta kohti. Puolet kai näistä raskausdiabeetikoista sairastuu 10-15 vuodessa sitten aikuistyypin diabeeteekseen. Mulla kun on sellainen olo, että diabetesta aika paljon " aliarvostetaan" , niin ehkäpä tästä nyt sitten saa sellaista lisäpontta pistää itsensä raskauden jälkeen kuntoon, kun on kuitenkin aika lailla elintavoin hidastettava sairaus. Mulle ei vaan nyt nämä raskaudet oikein sovi - ensimmäisestä laukesi allergia ja astma ja tässä on nyt tähän mennessä mennyt näkö (no ei nyt kokonaan, mut ne roskat tuli jäädäkseen) ja tullut myoomia ja pikkuisen epäilen, että tuo aikuistyypin diabetes muistuttelee, että voi olla siellä nurkan takana kans odottamassa.

Vyötärönympärys on mulla nyt 106 ja viikkoja siis 33. Musta tuntuu, että olen nyt jotenkin pienempi kuin aikanaan esikoisen kanssa, vaikka ei kai se niin pitäisi mennä? Lähtöpainokin oli nyt paljon enemmän kuin silloin 7 v sitten, mut ehkä painoa on tullut nyt aikasta paljon vähemmän, joten ehkä se selittää osaltaan asiaa.

Ja sille, joka mietti, että oli tullut kilo viikossa painoa, niin voinen kertoa lohdutuksen sanoiksi, että mulla tuli esikoisen aikana näiltä viikoilta ensin 1,3 kg viikossa lisää painoa ja sitten jossain vaiheessa 2 kg viikossa... ja ihana neuvolan täti vaan on todennut, että ei siitä kannata olla huolissaan, sillä se on yksi elimistön keino varautua synnytykseen. Niitä turvotuksien nesteitä, kun saatetaan tarvita sitten siinä synnytyksessä ja sitten imetyksen alussa kanssa.

Vierailija
11/50 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan pikasesti tohon gallupiin ja aloitan uudet kymmenluvut. Viikkoja on siis se 34 ja risat. Vatsanympärys on pyörinyt viimeajat siinä 123cm tienoossa. Koko komeus töröttää tuossa edessä, sivuilla ja takana ei mitään. Sf-mitoissa olen kuitenkin yläkäyrän alapuolella. Täytyy myös ottaa huomioon, että olen 170cm pitkä ja lähtöpainokin 71 kg eli en mikään hippiäinen muutenkaan:-)

Kirjoittelen huomenissa tai tiistaina lisää. Meillä on se kummikätilön " luento" huomenna ja nähdään pääkallopaikka. Illalla on myös kuoron konsertti, johon meinasin urheasti baarijakkaran kanssa raahautua eturiviin esittelemään muotojani:-)

Vierailija
12/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää meidät etusivulla, vaikka en kauheesti vielä jaksakaan kirjoitella. Viime viikko oli aika raskas ja nyt pyörin täällä tyhjässä kodissa saamatta mitään aikaiseksi. Jospa loppuviikosta sitten..Toivottavasti ihmiset ei nyt katoo linjoilta, kun meikäläinenkin voisi pikkuhiljaa palata keskusteluun mukaan:-)

Vierailija
13/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa olin aamulla, kaikki ihan normaalisti. Ei sokeria tai valkuaista pissassa, verenpaine 120/70 eli enemmän kuin parilla viime käynnillä, mutta se mitattiinkin heti ekana ja olin just kipittänyt tukka putkella terveysasemalle etten myöhästy. Painoa oli tullut lähemmäs 1,5 kg lisää (terkka pyöristi 1,2 kiloon korttiin :D) mutta mulla onkin ollut viime aikoina aivan tajuton nälkä. Syömättä ei kuitenkaan saa olla, varoitteli terkka eikä ollut painonnoususta vielä huolissaan (minullahan onkin tähän asti koko raskauden paino vain laskenut).

Sf oli 29 (+ 5 cm kuukauden takaisesta tilanteesta) ja beibi edelleen pää alaspäin (kiltti vaavi!). Hemoglobiini nousussa, nyt 127 vaikken ole edes muistanut syödä rautaa joka päivä. Taidankin jatkaa sen ottamista vain satunnaisesti. Nyt myös varattiin seuraava neuvolakäynti 2,5 viikon päähän, nyt alkavat kuulemma ollakin tapaamiset n. 2 viikon välein. Sehän sopii! :)

Onnittelut eilisen johdosta kaikille tuleville ja oleville äideille! Minäkin sain mieheltä kukkapuskan vaikka lapsukainen vielä vasta masuasukki onkin. Pyöreitä viikkoja ollaan tässä myös päästy hiljattain juhlimaan, perässähiihtäjä-Tassunkin viikot jo alkavat kolmosella.

Vierailija
14/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

( . ) Lähdin perjantaina sinne Amalia-Joelin kulmille eli Tornioon... Äidin luona olin, ja eilen takasin. En sitten illalla jaksanut enää kirjottaa.. Oli tosi mukavaa käydä ja nähdä äitiä vielä näin yhtenä kappaleena. Yks viikonloppu menee vaan niin nopeesti, ja harmittaa kun hyökin asuu niin kaukana :( Junamatkat meni ihan mukavasti, vaikka 5,5 h suuntaansa olikin. Mulla ei tuo istuminen tuota vielä mitäänb ongelmia onneksi.. Toisin kun nukkuminen, viime yökin ihan kaamee kun selkä tappaa ja mahaankin koskeskelee, mutta onneksi sain näin aamupuolella hyvin nukuttua :)

Täällä oli ollut puhetta siivoojista.. Minähän olisin ihan innoissani, mutta mies on sitä laatua, ettei luota kehenkään, eikä koskaan päästäisi vierasta ihmistä meille varsinkaan niin, että itse ei oltaisi kotona. Kyllähän tätä asuntoa pyörittää, mutta sitten jos asuu isommassa, vaikkapa omassa talossa joskus, niin minä kyllä ottaisin avustusta mieluusti, siivoaminen on kamalaa :l Onneksi mies on kovin avulias siinä hommassa. Aika puoliksi tehdään.

Olipa tyhmä peli eilen, viimesessä erässä oli jo vähän jännitystä mutta niin se vaan hopeaa kopsahti taas..

Ja ne euroviisujen sijoitukset oli kyllä uskomattomia :O Kyllä jos musiikillista antia vertaillaan niin aika päälaellaan noi.. Ei mulla oikeestaan mitään sitä voittajaa vastaan, paitsi tylsä, mutta sentään jotain musiikkia toisinkun kakkosella :D:D Mut ne Turkin ja Kreikan perseenpyörittämiset oli kyllä uskomattoman huonoja.. Ja Britit :D

Raudasta puheen ollen, täällä menee 6 tb päivässä sitä Spartocinee, ja kyllä kai se on vähän piristänytkin. Mielenkiinnolla odotan, oisko lukemat nousseet, neuvola ensi viikolla.

Hyviä vointeja mammoille!!

-pals 33+3

Vierailija
15/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin pikaisesti viime viikon kuulumiset illalla, mutten nyt toki muista, mitä piti kommentoida :O

Oma olo on ok, mitä nyt eilen kun olin lähdössä äidin kanssa kävelylle, alkoi mahaan sattua oudosti ja piti kääntyä kotiin n. 200 metrin kävelyn jälkeen! Vaikka siis ihan hitaasti lähdettiin liikkeelle... Tänään vastaavaa ei onneksi ollut, kun käppäilin itsekseni.

En tiiä, olisko E-L. kääntyny pois perätilasta..?! No, se selviää nlassa pe, tosin ehtiihän tuo kääntyä vielä monesti ympäri ennen sitäkin...

Tänään on Taysissa se synnytysvalmennus, huoh.. Oikeen nappaisi sinne mennä, mietinkin jo, että miksiköhän sinne tuli ilmottauduttua, olis riittänyt ehkä pelkkä tutustuminen niihin tiloihin...

Tsekkasin äsken Kelan sivuilta päätökseni tilannetta: päätös tehty 11.5 jolloin myös pakkaus tilattu, tulee parin viikon sisään - ts. vanha taitaa olla tulossa :( Miksi ihmeessä ne niin nopeasti teki sen päätöksen?? Kerrankin kun olisivat saaneet hidastella pari kuukautta :)

Jaa-a, tarttee mennä laittamaan pyykkiä kuivamaan.

Tulipa taas omanapainen kirjoitus =( Kovasti jaksuja kaikille tuleville mammoille ja myöhästyneet äitienpäiväonnittelut =)

Mun mies oli muuten askarrellut kortin ja ostanut kukkiakin eilen :)

Kuutar & E-L 33+6

Vierailija
16/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt äitienpäivä vietetty ja ihana päivä olikin :) Lahjat ja kortit sain laulun säestyksellä sänkyyn ja kakkukahvit odottivat pöydässä, kun nousin. Mies oli koko päivän ihanaakin ihanampi ja sain jopa päiväunet nukuttua :) Kyllä nyt taas jaksaa!

Muuten viikonloppu olikin vähän pettymys. Siis euroviisujen ja lätkän yms. osalta. Ja Kimikin keskeytti. Euroviisut oli munkin mielestä vähän oudot ja yhdyn kyllä palsin mielipiteeseen voittajan tylsyydestä. Ja jääkiekosta nyt ei enää kannata edes puhua...

Neuvolaan soittelin aamulla niistä sappihapoista ja kunnossa olivat onneksi nekin arvot. Eli kaiketi atooppinen iho vain temppuilee mulla. Eli rasvaa vaan paljon, jottei ihan korpuksi muutu.

Siivoojasta vielä sen verran, että tänään innostuin oikein kunnolla siivoamaan (matot ulos ja lattiat pesten) ja kyllä ajattelin, että voi kun joku tekisi tän nyt mun puolesta. Ja mun innostus kohdistui sentään vaan yhteen kerrokseen :/ Meillä on neliöitä 230, joten apu olis kyllä ihanaa. Onneksi meilläkin mies osallistuu kiitettävästi kotihommiinkin. Mutta harvemmin pesee esim. lattioita, ikkunoita ei koskaan. Imuroi kyllä ja tamppaa mattoja. Ja " huonoista" siivoojista meilläkin on yksi kokemus siltä ajalta, kun uuteen taloon muutettiin. Me saatiin tupaantuliaislahjaksi muuttosiivous, jonka siivoojat onnistu sössiin ihan täysin. Ne luuli meidän laminaattia parketiksi ja saivat levitettyä laminaattiliiman jämät koko talon lattioihin niin, että itse sain niitä siitä useamman kuukauden aina lattioita pestessä hinkata pois. Eikä puhettakaan mistään korjaavista toimenpiteistä :/

( .) Tänään on ollut jotenkin vaivainen olo. Johtunee varmaan tuosta riehumisesta täällä kotona, mutta kuitenkin. Aina välillä on supistanutkin, mutta ei onneksi mitenkään säännöllisesti. Ehkäpä täytyy loppu päivä ottaa lunkimmin.

Senniinalle jaksuja edelleen, kyllä sitä saa ihan vaan ollakin. Mä olen ajoittain myös aika hyvä siinä :) Jos ei huvita tehdä, niin ei huvita. Ja sitten on lopulta pakotettava itsensä hommiin.

Mutta nyt taidan lähteä pirauttamaan sinne kelaan ja kysyä, missä mun ä-pakkauspäätös viipyy...

Misti ja masu rv 32+3

Vierailija
17/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin toivon, ettei keskustelumme tyrehdy. Nyt mullakin on enemmän aikaa palstailuun, kun ei ole enää noita työkiireitä.

Eihän tää enää ole niin jännää aikaa kuin se alkuraskaus ja nyt asioista jo puhuu julkisestikin, kun ei mitään salaisuuksia itsellä pidettävänä. Tuntemukset kropassa on vakiintuneet ja kovin paljon uutta ei varmaan kellään ole tässä vaiheessa raportoitavana. Nyt vaan ootellaan ja ihmetellään, että kuka poksahtaa ekana.

Kiitti taas lohdun sanoista (mulla niin huono nimimuisti, sori!). Voihan mullakin olla kyseessä se stressin helpotusilmiö niiden paineiden kanssa -toivotaan niin. No, ensi viikolla sitten on seuraava neuvola ja sitten viikon päästä se loppuraskauden neuvola. Kuvitelkaa, siitä neljän viikon sisään onkin sitten synnytys käsillä. Mullahan on varma tunne siitä, ettei tämäkään kaveri malta koko neljääkymmentä viikkoa sisällä pysytellä, kun ekakin tuli niin aikaisin. Samaa käyrää tää ainakin kasvaa kuin isoveikkansa, että miksei menisi muutoinkin veljen mallin mukaan...

Eikun mukavaa alkanutta viikkoa vain meille kaikille ja aurinkoisia kevatpäiviä!

toivoo Nikki

Vierailija
18/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä vaan kaikille hiljaiseltakin palstailijalta! Tänään meilläkin synnytysvalmennus (saas nähdä Kuutar tunnistammeko toisemme :-)) Töissä kiirettä pitelee kun kaikki hommat pitäisi saada järjestykseen ennen lomille jäämistä. Ihan Kelan tavoitepäivään en kyllä ehdi, mutta kesäkuun vaihteessa jään ihan vissiin ja varmasti lomille :-)

t. Fiikus

Vierailija
19/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu virta hukassa totaalisesti koko viime viikon, että hyvä, jos jaksanu ees lukea viestejä. Pitäny ottaa joka päivä päikkäreitä ja yhtenä päivänä jopa kahetkin ;) Nyt sen jo oikeestaan tiedostaa täysin, mitä on olla raskaana...Nyt on semmonen vaihe menossa, ettei jaksa tehä oikeestaan yhtään mitään!

Eilinen oli meillä erittäin mukava päivä - käytiin ulkona oikein hienosti syömässä, ruoka oli hyvää, nam! Kotona mies keitti jälkkäriksi kakkukahveet. Mieskin vietti koko päivän kotona eikä karannut raksalle. Historiaa meän perheessä!

Siivouksesta ollu ainaki puhetta. Mulle neuvolatäti lykkäs siivouskiellon päälle, ko kerroin mitä siivous aiheutti mun kropalleni viime viikolla. Iski kummalliset olot päälle ja supisteli eri tavoin, ko ennen - meni onneksi levolla ohi. Sais tuo kaveri vielä tuola yksiössään kasvatella itteensä. Ei ilmeisesti vaan tykkää, että kumartelen/konttailen lattialla enää. Onneksi mun vanhemmat tulee loppuviikosta pariksi päivää tänne ja äitini lupas tehä suursiivouksen kämpässä ja leipoa pakkaseen. Ihana äiti! :)

En muista oonko maininnu tosta, että me ei osallistuta synnytysvalmennukseen, koska pelkopolilla käytiin hyvin pitkälti samoja asioita läpi - synnytystapa, kivunlievitys ja nii edasin...Synnärikin on tuttu paikka entuudestaan.

Onko teillä muuten kellään iskenyt ns. paniikki tulevasta? Mulla meinaan iski yks päivä semmonen, että: Apua! Ei mee enää montaa viikkoa, ko tää ipanaisuus syntyy - voiko tätä enää peruuttaa? Mitä jos mie en osaa olla oikein vauvan kans? Osaanko hoitaa häntä oikein? Mutta kait tämä hermoileminen on vissiin vaan normaalia, toivottavasti ;) Esikolta en meinaa muista tämmöstä vastaantulleen, vaan onhan siitä jo kohta 11 vuotta aikaakin...

Tulipas taas omaa napaa, mutta yritän skarpata :)

AJ 32+3

Vierailija
20/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J - mulla on iskenyt panniikki välillä ja olenkin menossa sinne pelkopolille, tosin en niin hirveästi itse synnytystä pelkää, vaan tälläkertaa yksinäisyyttä, joka mulle ihan uusi ja outo (ja surullinen!)

asia näin iloisessa tapahtumassa.

Tänään kävin taasen taysis sokereiden vuoksi ja kyselinkin urakalla kaikenlaista, kun tähän asti saanut niin epävarmoja ja hyvin erilaista tietoa. Jeps, sanoivat taysin toiminnan olevan hyvinkin erilaista kuin esim. hyksissä, jossa aletaan jo viikolla 36 tarkkailemaan diabetes-äitien vauvoja ja otetaan se lapsivesipuntkiokin mukaan herkemmin.

Taysis kuulemma ei tehdä punktiota kuin äärimmäisessä tilanteessa.

Ja käynnistystä aletaan taysis miettimään viikon 38 aikoihin, mutta tänään vuorossa oleva lääkäri sanoi etteivät anna mennä yli lasketun ajan.

Vauveli oli tasan 2 kiloa ja viikkoja nyt 32+3 joten ihan normaalikokoinen vauva tulossa, hieman oli kasvu tasaantunut, oliskohan insuliini vaikuttanut. Joo ja sain nyt reseptin mukaani eli loput insuliinit joudun ostamaan itse apteekista!!! Senkin sanoivat ensin toisella tavalla ! Insuliinin määrää nostettiin siihen 12 yksikköön.

Taas tällaista sokrutietoa, sorppa!!!

Viikonloppu meni mukavasti, sain isotkin lapset luokseni ja katselimme viisuja ja kiekkoa porukalla ja herkuttelimme hyvällä ruualla ja otin pienen pienen siivun kakkuakin eilen :)

Ja kävin vanhimman poikaseni kanssa syömässä kahden ravintolassa, kun hän on aikoinaan syntynyt juuri äitienpäiväksi :) 20 vuotta sitten!!!

Haikeana katselin tänään tien päällä kiitäviä motoristeja....iski haikeus...oma pyöräni makaa tallissa tämän vuoden, MUTTA erittäin hyvän syyn takia!

Tsemppiä kaikille ja jokaiselle loman aloittaneelle: nauttikaa :)