Vanhusten palvelutalossa laimennettu kipulääkkeitä vedellä - ja jaettu lääkkeitä myöhässä
Hämeenlinnalaisessa vanhusten palvelutalossa on laimennettu vahvaa opioidi kipulääkkeitä vedellä sekä jaettu lääkkeitä myöhässä.
Miksi ?
LÄHDE
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012029317.html
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan ja miten vapaasti vanhusten palvelutaloissa saa perseillä vanhusten terveyden kustannuksella , ilman että saa potkut?
Jäätävää hoitoa. Palvelusta turha puhua, vaikka palvelutaloa kovasti pyöritetään, jos vanhusten kipulääkkeillä pelleillään.
Miten tämäkin mahtoi tulla julki ? Sattumalta vai oliko Ylen toimittaja "undercover"-töissä?
Minä olen ollut joskus tekemässä palvelutalon keittiössä sijaisuuksia - ja minulle on yritetty sälyttää ruokailun yhteydessä tapahtuvaa lääkkeenjakoa. En ole moiseen suostunut, sillä minulla ei ole siihen tarvittavia oikeuksia - ja toisekseen en tunne asiakkaita kenelle menee mitäkin.
Ja tämä on tapahtunut ihan hyvinvointipiirin toimipisteessä.
Kas kun ei huikattu lattiaa puhdistavalle siivoojalle : voit sä hei ottaa parit verikokeet nelososaston papalta ja laita toi tippaletku samalla kolmos huoneen mummolle ja katetroi se vieruskaveri. Kiertävä sairaanhoitaja on saikulla tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että siitä osasta mitä vanhukset eivät saaneet kääräistiin kadulla hyvät massit.
Pillillä imetty prkl vanhuksille tarkoitettu lääkeneste omaan suuhun / myyntiin piilopulloon?
Kyllä pitää olla ihmisen alhainen.
Miksi täällä heti mietitään, että on menneet käyttöön/myyntiin. Itse ajattelin, että säästösyistä pistäneet vajaita lääkkeitä.
Vanhukset maksavat itse lääkkeensä näissä laitoksissa. Ja jokaisella on henkilökohtaiset lääkkeet. Laimentaminen kertoo joko täydellisestä osaamattomuudesta tai väärinkäytöstä.
Siellä on narkomaaneja töissä ja ne napsii vanhusten lääkkeet.
Puljun hoivakoteja on aiemmin suljettu väärinkäytösten ja epäkohtien vuoksi. Silti firma jatkaa toimintaansa kuin ei mitään.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/70897991/aluehallintovirasto-keskeyttaa-…
Toimiva bisnes ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Puljun hoivakoteja on aiemmin suljettu väärinkäytösten ja epäkohtien vuoksi. Silti firma jatkaa toimintaansa kuin ei mitään.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/70897991/aluehallintovirasto-keskeyttaa-…
Toimiva bisnes ilmeisesti.
Riihikallion palvelukeskus. Tuusula. ( Ympärivuorokautinen hoito.)
Ei sitten tarvitse taas yleistää, että kaikki yksityisen paikat on huonoja. Niitä huonoja paikkoja on myös julkisella puolella.
Itse olen Attendolla töissä. Meillä on lääkehuoneeseen kaksi lukittua ovea ja avaimet sinne on vain kummankin kerroksen lääkevastaavilla. Vahvat kipulääkkeet ovat vielä erikseen lukollisessa kaapissa. Jokaiseen näistä lääkkeistä on kulutuseuranta ja niitä lääkkeitä ei mennä yksin ottamaan vaan toinen lääkeluvallinen pitää olla kuittaamassa.
Meillä ei myöskään asukkaita makuuteta paskavaipoissa. Vaipat vaihdetaan aamulla, lounaan jälkeen, illalla ja tarvittaessa. Jotkut käyvät omatoimisesti vesssassa joten päivällä ei yleensä tarvitse vaihtaa vaippaa ja joku voi vaihtaa vaipan itsekin. Julkisen puolen paikoissa missä olen ollut ei kyllä kaikissa vaihdettu vaippaa lounaan jälkeen, ei edes niille jotka ovat vuodepotilaita.
Meillä ei kaltoinkohdella vanhuksia vaan teemme parhaamme vaikka henkilökuntaa usein pois ja on vajausta. Työ on kuormittavaa monella tapaa.
Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.
Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.
Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.
Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten hoitolaitokset tulisi pisteyttää, että ihmiset tietäisivät minne vievät läheisensä.
Jonkinnäköinen Ranking-lista paremmussjärjestyksessä.
Pisteytetäänhän helskutti vieköön jotain ruokaravintoloitakin Michelin-tähdillä.
Mihin enää uskallan viedä hauraan äitini/isäni/mummoni/pappani viettämään jäljellä olevia päiviään? Kenen käsiin?
- Vanhukset eivät saa lääkkeitään --100000000 pistettä miinukselle.
- Vanhuksia kohdellaan halventavasti 1000000000 pistettä miinukselle
- Vanhusta ei syötetä rauhallisesti 100000000000 pistettä miinukselle
- Vanhusta ei viedä ulkoilemaan 10000000000 pistettä miinukselle
- Vanhus kuristuu tuolin remmiin ---paikka suljetaan välittömästi.
Vanhusta ei palvella kielellä mitä vanhus ymmärtää - 1000000000 pistettä miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten tarvitse taas yleistää, että kaikki yksityisen paikat on huonoja. Niitä huonoja paikkoja on myös julkisella puolella.
Itse olen Attendolla töissä. Meillä on lääkehuoneeseen kaksi lukittua ovea ja avaimet sinne on vain kummankin kerroksen lääkevastaavilla. Vahvat kipulääkkeet ovat vielä erikseen lukollisessa kaapissa. Jokaiseen näistä lääkkeistä on kulutuseuranta ja niitä lääkkeitä ei mennä yksin ottamaan vaan toinen lääkeluvallinen pitää olla kuittaamassa.
Meillä ei myöskään asukkaita makuuteta paskavaipoissa. Vaipat vaihdetaan aamulla, lounaan jälkeen, illalla ja tarvittaessa. Jotkut käyvät omatoimisesti vesssassa joten päivällä ei yleensä tarvitse vaihtaa vaippaa ja joku voi vaihtaa vaipan itsekin. Julkisen puolen paikoissa missä olen ollut ei kyllä kaikissa vaihdettu vaippaa lounaan jälkeen, ei edes niille jotka ovat vuodepotilaita.
Meillä ei kaltoinkohdella vanhuksia vaan teemme parhaamme vaikka henkilökuntaa usein pois ja on vajausta. Työ on kuormittavaa monella tapaa.
Ja mikä olikaan tämän hienon Attendo-yksikön nimi?
Miten on saatu selville, että lääkettä annettu liian vähän ja loppuosa korvattu vedellä? Eikö se ole suoranaista varastamista?
Vierailija kirjoitti:
Miten on saatu selville, että lääkettä annettu liian vähän ja loppuosa korvattu vedellä? Eikö se ole suoranaista varastamista?
Varmaan jäänyt kiinni verekseltään, itse teossa?
Nämähän on sadisteja nämä lähihoitajat ja sairaanhoitajat
Narkkarihoitsut käyttää kipulääkkeet itse.
Vierailija kirjoitti:
Päivärinteen kaksi työntekijää kertoi, että esihenkilö kielsi työntekijöitä ilmoittamasta epäkohdista valvovalle viranomaiselle.
Se on virkavirhe, eikös sellaisesta seuraa välittömästi potkut?
Yksityisellä puolella ei ole virkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jäänyt kiinni verekseltään, itse teossa?
Tai joku klikki yhdessä puuhaillut ja joku huomasi jäävänsä häviölle. Kotihoidossa olevia vanhuksia käydään lääkitsemässä, ihan hirvittää mikä heidän tilanteensa on. Siis vanhuksella jolla ei ole lähiomaisia turvanaan😬
"Yhtiön Yrjö ja Hanna Hoivapalvelut Oy liikevaihto oli 18,52 miljoonaa ja tilikauden tulos 951 tuhatta. Liikevaihto nousi 5,6%. Liikevoittoprosentti oli 7%. Tiedot perustuvat yhtiön viimeisimpään tilinpäätökseen vuodelta 2024.
12/2024 päättyneellä tilikaudella yhtiöllä oli 278 työntekijää. Työntekijämäärä laski 4,8% edelliseltä tilikaudelta."