TOukOkuiNEn MaANantai
muistellaan eilistä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10305804&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (41)
Mulla viikkoja 39+2 ja ei oo supistuksen supistusta tuntunut moneen viikkoon. Kylläpä alkaa pännimään tää venttailu, kaikki soittelee ja kyselee koko ajan että kuinka voit. Väsyttää ihan saamaristi päivisin ja yöllä tietysti valvotaan, niin kuin moni muukin teistä tietysti tekee.
Ja kun vielä esikoistani odotan, niin jännitys on ihan kauhia! Noh, kaippa se pötkylä kohta sieltä alkaa tulemaan.
Saihan täällä ruikuttaa ja valittaa... =)
Toivottavasti kaikki voitte hyvin! Tulin vain nopeasti ilmoittamaan, että kaunis tyttövauvamme syntyi laskettuna päivänä 12.5. klo19.35. Hän painoi 3550g ja pituutta oli 55cm. Äidiltä tuli sukunenä, muuten muistuttaa isäänsä!
Synnytys ei mennyt ihan toivontunlaisesti, 16 tuntia yritimme saada prinsessaa maailmaan alateitse (14 tunnin jälkeen kipulääkkeet eivät enää tehonneet, joten viimeisistä tunneista en muista kuin oman huutoni) mutta huonon tarjonnan ja jumittumisen takia lopulta päädyttiin sektioon.
Mutta palkinto oli kipujen arvoinen janyt voimme oikein hyvin ja neitokainen on lumonnut vanhempansa totaalisesti! Tulen kotiuduttuani laittamaan tarkempaa synnytyskertomusta tuonne toiselle puolelle.
Tsemppiä ja jaksuja kaikille!
ikionnellinen Jansku ja pikku-Emmi 1,5vrk
Tulin vilkasee, kiitos tsempityksistä, niitä tarvitaan!
Jouduinkin 4hlö huoneeseen, kai tähä sopeutuu. Viimeks olin 2hlön huoneessa ja oli rennonpaa olla.
Nukutuslääkärin tapaan illalla ja leikkaavan lääkärin äsken. Huomenna klo 8 alkaa valmistelut. Tänää tuikataan peräruiske, ai mahtavaa! :)
jansku ja i-a onnea!
Nyt jätän teidät ja palaan vauvan kanssa!
Antaa minullekin uskoa, että kyllä tämäkin vielä syntyy.
Piipero nukahti ja minä vain torkahdin kun on jotenkin jännittynyt olo. Selkääkin jomottaa, mutta ei sitten kuitenkaan.
Mies laittaa tekstaria, että miten menee. Joo-o menee, tulis niitä suppareita ja loppus tää pelleily.
Vauvaa! Saa tulla!
Näköjään synnytettiin Janskun kanssa samana päivänä, harmin vaan ettei törmätty osastolla, oltiin varmaan eri osastoilla. Onnea hällekin vauvasta :)
Ihanaa olla nyt kotona vauvan kanssa, jo tätä on odotettukin. Oma oloni on mainio, ei tunnu yhtään että ois pari päivää sit synnyttäny. Tyttökin on rauhallinen, nukkuu ja syö ja välillä katselee silmät sirrillä maailmaa.. Kirjotan synnytyskertomusta kun ehdin, nettikin taas vähän reistailee.
äite ja rinsessa 2vrk ja isoveli melkein 3v
odottelinkin jo sulta iloisia uutisia!!!
Onnittelut tytöstä!! Isompi kaima täällä odottelee vielä...
Me voidaankin sitten teidän tytsyn kanssa juhlia nimipäivää yhdessä:)
Mullahan oli se sitten samalla la, että jos olis yhtä täsmällinen?!
Kirjoittele sitten synnytystarinaa, kun kotiudut/ehdit!
Almis again
Isot onnittelut Ida-Antonialle ja Janskulle pikku prinsessoista! Ei sitten tullut sitä vesinokkaeläintä Janskulle ;) Mielenkiinnolla jään odottamaan molempien synnytystarinoita.
Äiteltäkin oli kiva kuulla, että kotona menee jo hyvin.
Mulla on jotenkin tuskanen olo. Kävin vetämässä oikein superpäikkärit yli 3 tuntia, että ens yönä ei sitten nukuta ;) Peiliin voi sitten katsoa yön hämäryydessä.
Kiukkuisuus jotenkin jatkuu. Miehenkin pitäis olla jo tullut kotiin, mutta ei näy ei kuulu. Sillä oli eilen huono-olo ja tänään heräs kukonlaulun aikaan, joten sekin on varmaan ihan persiiseen ammuttu karhu. Poitsukin on ollut koko päivän mummon ja isotädin kanssa reissussa, joten voin vaan kuvitella miten ihanan pirteä se on kun tulee kotiin ;) Että voidaan sitten koko perhe räiskähdellä täällä :)
Mäkin olen nyt tänään ihan kypsä lähtemään laitokselle. Nyt olis hyvät päikkäritkin nukuttu alle, että jaksais sitten vaikka yöllä synnyttää. Yksi synnytys tänne, kiitos! Onnistuiko se jotenkin näin tilaamalla ;)
Laru rv 37+5
Ida-Antonialle ja Janskulle vauvoista! Lisää vaan vauvauutisia!
Kuten kuvasta näkyy, takas tultiin, mutta vaan käymään. Huomenaamuksi komennettiin takasin käynnistykseen kloi 7.30. Kenties saadaan Pikku-tyypin kanssa samana päivänä vauva, saas nähdä nyt.
Paineet oli kunnossa, pissassa oli (taas kerran) protskuja ja sf oli 36. Sykekäyräkin oli hyvä, kun vähän heräteltiin, oli vauveli päikkäreillä just siihen aikaan. Omasta painosta ei mitään käsitystä, kun ei punnittu, mutta vauvasta sain parikin painoarviota. Ensin lääkärin käsikopeloarviolla n. 4,2 kg, eli ei mikään iso edellisiin verrattuna. Sisätutkimustulos oli 2 sormelle auki ja 2 cm kanavaa. Vähän ärsytystä ja kalvojen pyörittelyjä, jos vaikka auttais vauhtiin vähän. Sitten siirryttiin ultraan ja koko ym. mittauksiin. Sen verran ymmärsin, että virtaukset ja muut oli hyvät, istukan kunnosta en edes huomannut kysyä, ei kai siinä mitään vikaa sitten ollut. Vauvelin kooksi saatiin vaatimattomat 4800-4900g, eli sama linja jatkuu kuin edellisilläkin. No, lähiaikoina se nyt sitten selviää mikä se paino lopulta on...
Nyt pitää etsiä aamuksi kuski tai muksuille vahti, jos isäntä lähtee kuskiksi. Tai sitten sitä tarvitaan jo illalla. Muutama ihan kiva suppari on jo ollut, vaikka ollaan oltu vasta 2 tuntia kotona. Toivossa on edelleen hyvä elää. Nyt vaan keksimään jotain, joka sais niihin kunnolla vauhtia, niin säästyis se käynnistämisen vaiva...
Hyviä vointeja vaan kaikille ja runsaasti tehokkaita suppareita, niin päästään tästä surkeasta mielestäkin, kun saadaan se vauva syliin. :)
Äippä 40+1
ONNEA Jansku ja Ida-Antonia
Lauantain laskettu aika oli ja meni. Jo perjantaina sanoin miehelle et nyt lähdetään käymään mummolassa(kotonani) jonne matkaa 350 km, ettei tää vauva mihinkää viikonloppuna synny. No reissu meni hyviin eikä vauva syntynyt. Laskeskelin et matkalla olis ollu 3-4 synnytyssairaalaa joten ei pelottanut sen puolesta reissuu lähtee. Ja oli NIIIIN piristävää käydä koton aja nähdä rakkaita kavereita ja vanhempia ja sisaruksia....:)
Nyt aamulla neuvolassa perusjutut ja ens maanataiksi sain äitipolille ajan jollion viikkoja siis 41+2. Taitaa tulla taas käynnistys..
TiiSusa 40+2
Meille siis syntyi tänään aamulla klo 10.04 poika-vauva(rv 39+1). Pituutta tummatukkaisella pojalla on 52cm ja painoa 3,655kg. Kovasti poitsu muistuttaa ulkonäöltään isosiskoaan(1v5kk). Suloinen pakkaus. :)
Synnytys käynnistyi myöhään äitienpäivänä limaisella/verisellä vuodolla ja säännölliset supistukset alkoivat noin klo 01. Sairaalaan tultua(noin 05) olin seitsemän senttiä auki. Avautuminen kuitenkin hidastui ja aikaa tuntui kuluvan turhankin kauan. Lopulta, kun alkoi tapahtui niin sitten tapahtui... Poika syntyi 4 minuutin tavallaan dramaattisen ponnistusvaiheen jälkeen. Kaikki kuitenkin meni lopulta hyvin ja nyt ollaan osastolla toipumassa ja lepäämässä. Yritän jossain vaiheessa kirjoitella tarkemmin synnytyksestä tuonne synnytystarinoihin.
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille, tsemppiä nyyttiä hakemaan lähteville/lähteneille ja supistuksia niitä kaipaaville!
Toivotellen, Niiskuneiti78
terveisiä sairaalasta, taas kerran.
Eli viime viikolla vietin ke-la KYSissä käynnistellen synnytystä, lauantaina pääsin kotilomalle, tänä aamuna piti olla kalvojen puhkaisu MUTTA lääkäri ilmoitti että synnytys sali oli mennyt tukkoon, joten käynnistellään osastolla cytotecillä.
klo.13 sain ekan cytotecin, eikä mitään vaikutusta.
Kohdunkaulaa 1,5cm, auki 2cm, eli sama tilanne kuin lauantaina kotiin lähtiessä.
Huomen aamulla " katsotaan tilanne" , näin lääkärin sanoja lainatakseni.
Viikot on nyt 41+3, esikoinen syntyi yhden käynnistystabletin jälkeen rv.42+2.
Vauva on nyt ISO, ainakin mun mielestä. Painoarvio oli 3810g.
Lantio on kuitenkin riittävän iso, joten odotellaan.
SUPER PALJON ONNITTELUJA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE.
P.s Jos on ideoita joilla synnytys käynnistyy niin kertokaa...
Seuraavat on jo kokeiltu:
- seksi
- siivoaminen
- saunominen
- portaiden nouseminen
- cytotec * 4
- nännihieronta
- musiikki
- hiljaisuus
- itkeminen
- nauraminen
Mami ja kaapo mahassa 41+3
Näinhän kaikki tuntuu sujuvan. Olo on hajamielinen ja tavarat putoilee käsistä. Taitaa jotenkin ajatukset olla jo ihan muualla. Mulle taitaa kuulua sitä ihan samaa kuin kaikille muillekin, kärsimättömänä odottelen merkkejä omassa olotilassa, joko...joko nyt? Perjantai-lauantai oli yhtä supparia toisen perään, maha jatkuvasti kivikovana ja selkä kipeenä valvoin yön sohvalla Väinö Linnan kanssa. Eipä muuta vaikutusta kuin järkyttävän kipeä lantio, liitoskivut ovat nyt sitä luokkaa ettei juuri jalka nouse. Kuinkahan moni muu juoksee puolen tunnin välein vessaan toiveikkaana jos vaikka limatulppaa näkyis? Huvit on harvassa joo. Tissihierontaakin jo melkein kokeilin, mutta mulle tulee aina imettäessäkin niin hirveä jano, ettei hieronta oikein inspannut, kun ajatukset oli heti keittiöhanassa. En sitten viitsinytkään, epätoivo ei kai ole vielä kunnolla päällä kun ikkunatkin on vielä pesemättä ja seksi ei tulis mieleenkäääään! Mahassa tuntuu venyttely-yrityksiä, terkka ei enää viime viikolla oikein osannut arvioida kokoa, kun pää on niin alhaalla ettei saanut sen koosta mitään tuntumaa. Arvioi sitten summittain noin kolme ja puoli kiloa. Lapsivettä ei juuri ylimääräsiä kuulemma ole ja sen kyllä huomaa (au). Hirmuisesti onnea kaikille vauvallisille ja parhaillaan synnyttäville, toivottavasti pian tullaan perässä!
Charme 38+1
Musta on tullut oikein tosi pate :)
Äipälle tsemppiä ja suppareita huomiselle!
Mamille voimia sinne sairaalaan. Toivottavasti pian alkais tapahtua. Varmaan tosi rankkaa.
Niiskuneidille suuret onnittelut! Olipas tuoreet uutiset :)
Tulin vaan kurkkaamaan. Nyt lähden herättämään isäntää, että se edes nukkuis yöllä. Oli niin väsynyt töistä tullessaan, että lähti suoraan nukkumaan.
Mulla vähän maha suppailee ja vauva vetää hirveetä rallia. Mulla menee käsi kädessä välillä nää suppailut ja vauvan liikkeet. En tiedä kumpi oli ensin muna vai kana eli aiheuttaako vauvan pyöriminen supparit vai pyöriikö vauva suppareiden takia. Vitsi kun ei noin kauheesti tökkis tonne kohdunsuulle, kun tuntuu niiin ilkeeltä :)
Illan jatkoja ja suppareita kaikille!
Laru rv 37+5
Ensiksikin onnittelut niiskuneidille sekä janskulle vauvoista!!!
Toivottavasti mami1801:llä rupeaa tapahtumaan edistystä käynnistyksessä..voi miten mukava kuulla että kysillä ruuhkaa, kun itsekin sinne ois tarkotus mennä sit synnyttämään kun aika koittaa. Mahassa ollut hiljasempaa parina päivänä, nyt rupes kyllä jyskyttään tasasesti kun istahdin tähän kirjottamaan, oisko hikka. Mutta kyllä on huomannut ettei enää niin myllää kun aikasemmin, ei tietty mahdu enää.
Pienempi haluaa tulla värittämään my little poneja koneella, joten pitäähän se päästää.
Skedjk taasen
Viikon käynnistys yritysten jälkeen lääkäri päätti, että nyt se lähtee syntymään keinolla tai toisella. Alakautta syntyi omin ponnistuksin hyvien kätilöiden avustuksella ja tietenkin rakkaan mieheni sanoin kuvaamattoman tärkeän tuen ja suuren avun auttamana.
Tyttö palleroinen voi hyvin, eikä sokeri-ongelmia ole meillä kummallakaan. Keikka oli raskas ja synnytyksen jäljiltä olen vielä niin kipeä, etten pysty tässä olemaan kuin hetken. Pystyn istumaan ehkä ensi keväänä :)
Paljon voimaa ja kärsivällisyyttä teille.
Murmeli ja palleroinen.
Voisiko keijo.annikki tai joku muu lisätä minunkin vauvani syntyneitten listalle..en mitenkään pysty nyt enempää etsimään. Kiitos paljon.
Jansku, Ida-Antonia, Niiskuneiti ja Murmeli!!!
Ja kaikki vauvautuneet kirjottelemaan tuonne vauva-puolelle, mä siellä jo teitä huutelen!!
Miitu ja emäntä 1vko
JANSKU,NIISKUNEITI&MURMELI ONNEA KOVASTI VAUVOISTA!!!!!:)
onpas tullut vauvauutisia:D
3xÄIPPÄ tsemppiä kovasti huomiselle tai vaikka tänään jo lähtö tulis... onnea matkaan!:)
JA MAMILLE sinne sairaalaan nyt vauhdilla suppareita!!Hui että kun sielä nyt saa odottaa...tosi kurjaa voin kuvitella!! valtavasti tsemppiä et alkais tapahtua ja vaavi syntyy!!!!!!!!
Argh tässä tulee paniikki....vaikka onhan meitä odottajia täälä vielä:) mut pääsis jo itekki hommiin ja sais vauvan syliin!!jotenki niin olo alkaa käydä kärsimättömäks!!!!!niiku te tiedätte:D hoih että sentään... miksei mitään edistystä kuulu....no mä luotan et se synnytys alkaa taas kerta heitolla niiku esikoisenki aikana:) ei tarvinu viikko tolkulla kärvistellä vaan supparit sitten vaan räjähti tulemaan=) toivossa hyvä elää....:) tai kuhan nyt sitten joku merkki tulee et synnytys alkaa niin kiva juttu:D juu tuskinpa jäää huomaamatta kun hetki koittaa;)
nyt poistun...ei mulla oo mitään järkevää sanottavaa!!
HYVÄÄ YÖTÄ kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
toymama jälleen
Kirjasin murmelin listalle hänen toivomuksestaan. Vielä hirmuisesti onnea ja jaksamista. Toivottavasti kuulemme sinusta pian.
Minä olen kuulostellut koko päivän oloani ja aivan turhaan. Hyvä etten suurennuslasilla etsi pikkuhousunsuojasta limoja :) Välillä kyllä oikeesti arveluttaa, että onko mun valkovuoto tosiaan näin runsasta vai lirahteleeko lapsivettä? Mites sitä nyt tutkailtiinkaan kotona? Sori nää eritejutut. Jotakin tuntus kuitenkin tapahtuvan mikäli yhtään tunnen itseäni tai sitten toivon niin kovasti, että oireita ilmestyy itsestään.
Nyt hyvää ja sikeää unta kaikille!
piitkästä aika saan rauhassa tulla koneelle ja kirjoittamaan.:) Meillä äiti on ollut nyt puolitoistaviikkoa käymässä ja hermot meinasitvat välillä mennä. Ei yhtään omaa aikaa ja ajatusta. Nyt onneksi lähti veljelle muutamaksi päiväksi niin saan miehen kanssa hetken hengähtää ja viettää kahdenkeskistä aikaa.:)
Lämpimät onnittelut kaikille vauvoista!:) Vähän kateellisena kuuntelen vauvajuttuja ja supparijuttuja.:)
Täällä ei nimittäin oo mitään merkkejä vieläkään lähestyvästä synnytyksestä. Vointi on erinomainen. Lievää selkäsärkyä silloin tällöin ja sillon yks lauantai supparit, mut eipä tässä nyt muuta oo ollu sitten. Ihmiset kun kysyvät millon on laskettu aika niin ihmettelevät vointia ja mahan kokoa, kun kerron. Toisaalta kiva kun on mennyt näin vaivattomasti tää raskausaika.:)
Tänään on tosiaan se maaginen päivä. Vk 40!!! Vielä voi mennä jopa kaksikin viikkoa, että nähdään pikkuherra, mut toivotaan nyt, että maha sanois vuokrasopimuksen irti..:)
Toisaalta tossa on hyväkin puolensa, että äiti on täällä käymässä ja seurana niin ei ehdi ajattelemaan kaikkia pieniä särkyjä ja sitä, että voi kun vauva jo syntyisi. Vauva syntyy aikanaan, sitten kun haluaa..mä voin toivoa ja kytätä sitä, että syntyykö se jo..jokojoko, mut ei tosta oo mitään hyötyä omalta kantilta. Tulee vaan enempi kärsimättömäksi ja aika menee hitaammin.
Täällä siis rauhassa ootellaan, että pikkuinen ulostautuu..:)
Nyt lähen rauhassa tyttöjen kanssa lenkille. Ihanaa kun vähän omaa aikaa. Voisi jumpatakin tänään, kun jätin sen uimisen väliin, kun pelkään, että limatulppa mennyt ja tulehdusriskejä...
Vielä kerran sydämelliset onnittelut kaikille vauvan saaneille. Supparitoivotukset kaikille joilla vielä maha asukkaat!:)
T: Daim ja pömppis rv 40 (uskomaton lukema..kuukautisten mukaan vk 40+5)