Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet karisi silmistä tuossa tunti sitten kun pissareissun jälkeen alkoi supistella lupaavasti, välit on 4-7min. Huono olokin on ja vatsa tyhjeni. Nyt tuntuu, että supparit loppuu. Näyttäs nyt mihin suuntaan kääntyy ennen kuin mies lähtee töihin.

Juu nää tais olla tässä, voi nenä.

rv 38+3

Vierailija
2/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin kun supparit loppu totaalisesti :( Eikä mulla mitään vatsatautiakaan ole, koska aamuviilin pystyin normaalisti syömään. En nykyisin kauheesti intoudu suppareista, mutta nämä vaikutti niin lupaavilta ja sitten vielä tuo vatsan täystyhjennys (sori)..

Ainut seuraus väsynyt ja kiukkuinen päivä. Itkettää. Miks synnytys ei voi vaan alkaa, henkisesti tosi raskasta tämmönen vehtaaminen.

väsynyt ja surullinen k.a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut pidot ei parane vaan ollaan koko ajan enemmän ja enemmän turhautuneita. Toivottavasti keijo.annikki supparit palaavat tehokkaina takaisin. Olisiko rappusten ravaamisesta apua? Voin lahjoittaa omat supparini (tosin niitä ei ole toistaiseksi juuri kuulunut) sinulle. Itse en niitä sektion takia kuitenkaan tule tarviimaan. Joten ole hyvä.

Palstalla on jo tosi hiljaista. Pikku hiljaa kaikki pääsee muihin hommiin. Itsellä vielä 10 päivää. Kyllä noita päiviä laskee, vaikka kovasti yritän olla laskematta. Eilen yritin katsoa sohvalla elokuvaa, mutta kun ei saa enää missään hyvää asentoa menee leffastakin puolet ohi kun koko ajan äheltää, kääntyilee ja vääntelehtii. Ja yöllä herään uneen että kaksi norsua seisoo rintakehän päällä! Henkeä haukkoen herään siihen että oon unissani kääntyny selälleni nukkumaan ja vauva painaa keuhkoja! Kun ei laskeudu niin ei laskeudu, siinä on sitten keuhkot lujilla.

Kuluis nyt tääkin päivä tästä johonkin...

T: Moskuliini 38+0 POKS! (poksuisi ennemmin kalvot kuin viikot...)

Vierailija
4/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikille maanantai tsemppaukset täältä! Mun päivä on kans alkanut jotenkin nihkeesti ja tunnen itteni tosi kiukkuseksi. Yöllä oli kaamea närästys, kiitos eilisen ahmimisen :) Eli nukuin tosi huonosti ja kiemurtelin puoli yötä. Sitten kiukuteltiin tossa aamulla pojan kanssa molemmat. Ja sitten piti lähteä neuvolaan antamaan verinäyte. Sekin ärsytti, että neuvolatädin unohduksen takia (taas kerran) piti juosta sinne pelkästään tämän verikokeen takia. Bussilla edes takasin ja ilman aamupalaa, kun olin sen Penisiliinin ottanut ja sen jälkeen ei saa heti syödä.

Neuvolassa ne tädit ei löytänyt mun suonta ja siellä useampi " kaiveli" ja " koukkaili" mun verisuonia. Löytyhän ne lopulta :) Onneksi en ole kovin herkkä noille verikokeille. Sanoin kyllä tädeille, että nyt alkaa kuulostaa jo aika hurjalta, kun ne mietti miten ne saa multa verta.

Nyt alan aamiaiselle, kunhan saan noi karjalanpiirakat uunista. Ehkä se mielikin paranee ruuan myötä.

Neuvolatäti sanoi, että " ajattelin jo että, ehkä olet lähtenyt äitienpäivän kunniaksi synnyttämään" . Voi kun olisinkin :)

Laru rv 37+5

Vierailija
5/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille!

Tässä junassa istun ja menossa hakemaan omaani :)

jännittää jo ja haavakipu,imetys,toipuminen ym valtaa mielialaa.

Ja se kuinka jo nyt ikävä esikoista!!

K.A koeta jaksaa ja täältä suppari-tuulia!

Palataan taas päivemmällä!

Rv 39+5 ja vauvaa odottava isosisko tänään 3v.

Vierailija
6/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh joo toi on NIIN syvältä jos supistelee lupaavasti,mut sitten ne loppuu! voin vain kuvitella mikä paska tunne sellasesta jää!! Mullakin alkaa pikkuhiljaa taas kärsivällisyys loppua....noh ei supistele lupaavasti (rajusti)eikä muitakaan merkkejä näy et synnytys alkais!! hermo vaan meinaa taas vaihteeks koetella...HUUOH!! tulin sitte tähän koneelle ku tuo poika jääräpää juos karkuun ku alettiin pukemaan ulkovaatteita!tuola se nyt ulkohousut jalassa räplää vetskaria....eikä tuu ku pyydetään pukemaan takkia päälle!hoh en jaksa juosta sen perässä....!!vali vali!! alkaa kyllä tosiaanki olo taas olla kireä! vaikkei noita oireita näy eikä kuulu niin silti alkaa riittää tää möhkönä oleminen!

väki täälä tosiaankin vähenee....kyllä se JANSKU nyt on päässyt vauvaa hakemaan ja muitakin taitaa olla ku ei eilenkään tullut kun 2sivua tekstiä!! älkää kaikki vielä lähtekö...tulee niin yksinäistä täälä odotella...piiitkä kuukaus vielä jäljellä!:( GRR!! tai sovitaan et lähetään koko porukka jo synnyttämään....:D

mä yritän nyt päästä sinne ulos....kai tässä on jotain ruvettava tekemään ettei tylsisty kokonaan!!!!jee nyt ees supistaa,mut ei juurikaan kipeesti..plääh!!! MAANANTAIPÄIVÄÄ supistelevaa sellasta jokaiselle!!eikö täs jo kaikille uskalla supisteluja toivotella.....;)

toymama 38+2

Vierailija
7/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille!

Tässä junassa istun ja menossa hakemaan omaani :)

jännittää jo ja haavakipu,imetys,toipuminen ym valtaa mielialaa.

Ja se kuinka jo nyt ikävä esikoista!!

K.A koeta jaksaa ja täältä suppari-tuulia!

Palataan taas päivemmällä!

Rv 39+5 ja vauvaa odottava isosisko tänään 3v.

Vierailija
8/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.A:lle suppareita. Tosi tympeetä varmasti kun lupailee eikä sitten kuitenkaan. Toivottavasti supparit palaavat pikimiten

Pikku-tyypille tsemppiä vauvan hakuun!

Äitienpäivä tuli sitten vietettyä vielä muiden äitienpäivänä, vaikka olin ollut jo ihan varma että pääsen itse juhlimaan ekaa kertaa jo tänä vuonna. Vähän iski masis kun lauantaina tajusin asianlaidan...

No, nyt asiat ainakin jotenkin edistyy eli keskiviikoksi on varattuna yliaikaiskontrolli ja viimeistään lauantaina on sitten tiedossa käynnistys, jos ei tää nyt tästä itsestään lähde, mitä suuresti epäilen. Edelleenkään ei siis mitään synnytykseen viittaavia oireita ja täällä kasvattelen kauhukuvia jättiläisvauvasta ja ties mistä. Onneksi keskiviikkona ollaan sitten edes vähän viisaampia.

Yö meni valvoessa, joten paras siirtyä aamupäiväunille ettei koko päivä mee ihan horroksessa.

ipo 41+3

9/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tunnin päästä lähtö Seinäjoelle sinne polille kuulemaan ' tuomionsa' . Toisaalta hirvittää, toisaalta odottaa mitä siellä sanotaan. No, palaan kertomaan kuulumisia, kun tuun takas. Ei ne mua kumminkaan sinne ota vielä.

Tämä yks jääräpää täällä on tainnut pidentää vuokrasopimustaan sen verran, että joudutaan taas häätämään niinkuin edellinenkin. On se kumma, kun ei omaa parastaan (ja äidin erikoisesti) ymmärrä. ;) Ei edes ässistä tai muistakaan oo ollut mitään apua. Pöh sanon mä!

Mutta alan tässä katselemaan vaatteita ja kortteja sun muita valmiiksi, joten kuulumisiin!

Tsemppiä kaikille, joilla oli sektioaika tai käynnistys tänään tai huomenna ja julmettu kasa suppareita muille (mulle myös)!

Äippä 40+1

Vierailija
10/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa alkanutta viikkoa!

K.A. tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Toi on niin turhauttavaa:(

Itse istun täällä koneella morapuukko väärinpäin alapäässä. Hyvä, että vessaan pääsen kiljumatta. Aina, kun älähdän ryntää koira katsomaan mikä mulla on hätänä.

Meidän pitäs mennä miehen kans tänään syömään romanttisesti. Se soitti just tossa ihan muuten vaan ja sai langanpäähän kiukkuisen muijan. No, olin just käyny oksulla/ripulilla, mut täytyy nyt yrittää korvata illalla. Kyllä mä sitä eilen jo kehuskelin ja paijailin...

Ei oikeen irtoo jutun juurta. Alkaa päivät olla turhan samanlaisia. Tälläst odottelua tää vaan on.

Pikku-Tyypille tsemppiä sektioon!!

Ja onnittelut vielä vauvautuneille!!Teitä alkaa jo olla niin paljon, ettei nimet pysy lahossa päässä:)

Jatketaan me loput kirjoittelua, ettei tartte yksin kärvistellä!

Suppareita ihan kaikille:)

AE 39+2

Vierailija
11/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään herätä tähän aamuun, mutta vaikealta tuntuu. Yöllä kerettiin miehen kanssa nukkua ehkä puoli tuntia, kun mies heräsi esikoisen yskimiseen. Herätti sit mutkin (!), kun ei voi nukkua kun esikko yskii ja pienempi itkeskelee kun ei voi nukkua toisen yskimisen takia. Mä sit kuulema vielä kuorsaan (yleensä olen harrastanut tätä todella väsyneenä ja selällään nukkuvana, mitä sitäkään en ole voinut tehdä moneen viikkoon), joten passitin sen nukkumaan alakertaan. Itse sitten juoksentelin vähän väliä toisella antamassa yskänlääkettä ja toista rauhottelemassa uudestaan uneen, todella mielenkiintonen yö. Tuntuu ettei millään herää tähän päivään, vaikka nytkin mielestäni ihan silmät auki kirjottelen. Todennäköisesti isompi palellutti itsensä sitten kuitenkin siellä tivolissa missä eilen käytiin, aika kylmä siellä kuulema oli. Itsellä kun oli sopiva, varmaan tämä mukava raskaudenaikainen rasvakerros auttoi. Kyllä mulla itselläkin nenä on ollut jo viikon verran tukossa (sekin edesauttaa kuorsaamiseen), mutta varmasti noiden siitepölyjen takia. Ollaan vielä monena päivänä oltu puuhommissa niin nekin pölisee.

Kuopus syntyi samoilla viikoilla kun tänään mennään, ei taida tämä vauva syntyä vielä..miehelläkin on toivomus että ennättäisi tämän viikon olla vielä töissä (tekeevät torstain ettei tartte perjantaina mennä)ja sitten viikonloppuna syntyisi. Kyllä se mullekin passais, sais sit alottaa ens viikolla kokonaisen isyyslomaviikon. Mutta jos nää yöt jatkuu tällasina, niin luulen et mieskin haluiaisi päästä jo synnyttään aikasemmin. Ja pahimmassa tapauksessa täällä odotellaan vielä parin viikon kuluttuakin. Toivottavasti kaikille yliaikaisille tulisi niitä oikeita suppareita ja vesien menoja, niin pääsisitte jo synnyttämään. On se vaan rasittavaa odottaa ja odottaa. Tulipas taas omaa napaa, mutta kai se pitää pikku hiljaa kömpiä alakertaan ja aamupalan syöntiin.

Mukavaa päivää ja suppareita paljon kaikille (olen miehelle sanonut että olisi kiva jos kerrankin ne alkaisivat aamulla/päivällä/illalla eikä yöllä niinkun aikasemmissa)

Skedjk 39+3

Vierailija
12/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä tästä selviän. Ihan kuin uhalla niin ei ole tullut enää yhtään supparia niiden aamullisten jälkeen :( Muutenhan vauva sais olla masussa vielä, mutta mulla menee hermot väärien merkkien takia. Taitaa mieskin olla aika jännityksissä. Ja piipero ihmeissään, että mikäs mun vanhemmilla on.

Tänään tais olla sektioitakin ja pikku-tyyppi oli menossa, onnea matkaan!

Näinköhän jo huomenna kuullaan Janskun vauvauutiset?

Joku kirjoittikin jo, että tää loppu on vaan samanlaista oleilua päivästä päivään, tymppetä on tämä.

Masussa käy iloinen kupina, jotain kivaa sentään.

Ettepäi.

Vierailija
13/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet vielä ennen sairaalaan menoa, niin pikku-tyypille tsempitykset sektioon, ihanaa kun jo tänään näät vauvasi.

Ja tottakai piti vielä onnitella vauvoista monia, äite82 jäi vaan näköjään nyt mieleen, mutta olihan niitä muitakin, pikahvi ja oliko puudeli? mutta kuitenkin kaikille isot onnittelut vauvoista!

Nyt aamupalalle vihdoinkin.

Edelleen skedjk 39+3

Vierailija
14/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana pieni tummatukkainen prinsessa 10s päivä, jolloin viikkoja 40+2. Neidin mitat oli 3760g ja 50cm. Synnytys kesti 2.05tuntia ja ponnistusvaihe 3minuuttia. Hyvin kuitenkin sairaalaan ehdittiin, kävin keskiviikkona neuvolassa jossa olin pari senttiä auki. siellä neuvottiin lähteä pikana sairaalaan jos supistuksia taas tulee, kun meillä lapset syntyneet nopeasti. Lähdettiin sitten seuraavana yönä kun jotain suppareita alkoi taas tulemaan, sairaalassa ne loppuivat tyystin, mutta pääsimme miehen kanssa sisälle ja lepohuoneeseen nukkumaan ja uusia supistuksia odottelemaan. Seuraavana päivänä sitten juostiin pitkin sairaalan käytäviä ja hieroskeltiin tissejä, joilla supistukset palasivat. Tunti ehdittiin salissa olla kun pieni neiti syntyi maailmaan :)

Kokemuksena tuo synnytys oli aika raju ilokaasun voimin kun eteni niin nopeasti, mutta olihan se sitten nopeasti ohikin ja palkintona aivan ihana pieni tyttö :) Tumma paksu tukka ja pitkät ripset. Isosisaret myös aivan haltioissaan ja nätisti pientä hoitavat.

Lauantaina päästiin kotiin ja nyt harjoitellaan elämää uuden tulokkaan kanssa :)

Ida-Antonia

Vierailija
15/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin tsempit pikku-tyypille sektioon. Niinhän se oli? Ja tsemppiä muillekin sitä kaipaaville. Mahtoikohan yhtään äitienpäivävauvaa syntyä.

Omaa napaa. Olin eilen jo ihan varma että nyt päästään synnyttämään. Oli oikein kurja olo aamusta saakka ja vatsakin sekaisin aamulla. Illalla tunsin ensimmäiset kipeät supistukset ja ajattelin, että näínköhän yöllä lähdetään. Ei tullut oikein unikaan illalla kun niin suppaili välillä. Mutta ei mitään, en edes kellottamaan ehtinyt kun jo loppuivat. Ja yön sain nukuttua ihan hyvin. Olo on nyt taas ihan hyvä ja " normaali" .

Nyt kyllä on sellainen olo, että sais syntyäkin jo. Jotenkin on tympääntynyt tähän oloon jo. Vaikka olo onkin ihan hyvä verrattuna toisten oloihin, niin olis kiva saada se pikkuinen jo syliin.

Hassua kun on alkanut jännittää synnytys. Esikoisen kohdalla ei jännittänyt yhtään, kun ei tiennyt mitä on edessä. Tieto lisää tuskaa. Ja jännittää se, kun esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja oli helppo lähteä sairaalaan. Nyt jännittää, jos alkaakin suppareilla niin mistä sitä sitten tietää lähteä...

Jännittää se myös, kun tuo matka meillä sairaalaan on sellainen, että liikennettä on tosi paljon tiettyinä aikoina ja matka kestää. Ja nyt vielä näyttäis että siellä on tosi paljon näitä traktoreita ym. liikkellä. Ei kiva. No kaippa se siitä.

-supukka- 38+3

Vierailija
16/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ida-Antonia!

Vierailija
17/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän 1.vauvauutinen:)

Onnea!!

AE

Vierailija
18/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut ida-antonialle ja koko perheelle pikku tytöstä!

Skedjk 39+3

Vierailija
19/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vavelista Ida-Antonia ja sektioon peukutukset pikkutyypille.

Täällä kypsytellään :-) Vau-kirjassa neuvottiin tekemään ihan semmoista, mistä itse nauttii, koska kohta on myöhäistä, vauvantahtiin mennään.

Ensi viikolla äippäpoli, pitäiskö käydä neuvolassa varmuuden vuoksi vielä tällä viikolla, siinä vasta pulma. Yleensä kun alan epäilemään, että istukka on irronnut tms. katastrofaalista, vastaus tulee masusta möngerryksenä aika nopeesti. Viesti on selvä:" Still going strong, yritä sääkin!"

Vaivoihin mulla auttaa tosiaan jumppa. Nukkuakin pitää jokseenkin vähän väliä. Isommat lapset ovat jo oppineet, että jollain sohvalla se äiti taas pötköttää. Tosin ihan ollaan liikenteessäkin oltu, äitienpäivänä ja lauantaina.

Pitäisi vaan elvyttää vähän ulkonäköään, tukka kuin linnunpesä ja linnunpelätinvaatteet. Laitokselta poislähtemisvaatteet yms. sairaalakassi on vielä pakkaamatta. Vaatteet päällä sinne mennään, eikö niissä samoissa pääse poiskin. Maha tuskin salamannopeasti katoaa. Muistelen vaan, että edellisestä toukokuisesta kävin jälkitarkastuksessa hirveässä helteessä äitiyspuolihame päällä, sopivan viileä ja sopiva :-).

Vähänpä enää kiinnostaa mikään ja tylsisistyy (onpa uutinen). Mutta ei auta, pötyä taas pöytään, jälkikasvua ruokkimaan.

Minna rv 38 +2

Vierailija
20/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tänne:) poika nukkuu! jee vauvauutisia...ONNEA IDA-ANTONIA! olipas nopeaa toimintaa:)

valtavat tsempitykset pikku-tyypille vielä näin jälkikäteen vaikka et varmaan ehdi enää lukemaan!! ja 3xÄIPPÄ oli lähtenyt äippäpolille.... kertomaan sitten mitä sanottiin vai jäitkö sinne;) hurjaa...jännää...iiks!!

Tympeitä tosiaan on nämä loppupäivät...gääkgf ihhan meinaa suututtaa! Käytiin pojan kans vähän lyllertämässä rattailla tien päällä,mut pari vaivasta supparia siitäkin sain aikaseks!joopa joo ja llöysän olon....voimat kaikki!onko mun kunto näin rapa?kamalaa ja synnyttääkki pitäs jaksaa...!! kävästiin sitte viel autolla kaverin luona... en jaksanu kauan olla ku tuo poika on niin mahoton tutkimaan ja koluamaan toisten nurkkia!!saa pelätä mitä hajottaa....! no nyt poju nukkumassa päikkäreitä:) vähän olis tehny mieli itekkin nukkua,mut jätin väliin....oon pian kahta kiukkusempi ku pitää herätä.

jaah mitähän sitten...meniskö hakemaan (taas) pakastimesta jätskin ja ahmis täs aikani kuluks...muutakaan elämää taas ole!

toymama taas