Miksi hitossa nykyään osa naisista ei edes halua parisuhdetta eikä perhettä?
Että ennemmin pysytään vaikka sinkkuna? Kyse ei ole siitä, etteikö nämä naiset löytäisi tai pääsisi parisuhteeseen. Ei ei. Vaan kyse on siitä, ettei nämä naiset parisuhdetta ja lapsia edes halua! Miksi haluavat olla ennemmin omasta tahdostaan sinkkuja? Tällaisia naisia on oikeastaan kaikissa ikäryhmissä. Huolestuttavaa varsinkin nuorten miesten kannalta on, että tuollainen kehitys on alkanut yleistymään nuorten naisten keskuudessa.
Joo, on niitä tuollaisia miehiäkin, mutta hyvin hyvin vähän. Miehillä tuollainen on paljon naisia harvinaisempaa.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit tarkentaa suomalaisnaisista. Kyllä maailmalta halukkaita löytyy. Väestö lisääntyy koko ajan. Ikävä vaan että näin pienen kansan stoppi ei siihen hirveästi vaikuta, siis liikakansoitukseen. Vahvat lisääntymishaluiset ja hedelmälliset naiset jatkaa.
Kovin monesta muusta paikasta kuin Saharan eteläpuoleisesta Afrikasta ei enää löydy maita, jossa syntyvyys on yli 2 lasta naista kohden.
Ja siellä Saharan etelänpuolisessakin Afrikassa syntyvyys on laskenut valtavasti, ja laskee yhä.
Ja sielläkään se ei varmasti ole aina ollut naisen tahdosta kiinni, että lapsia tulee solkenaan, mutta kun ne miehen halut.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät kotitöitä yli neljä tuntia enemmän viikossa kuin miehet
Miksi haukut naisia hitaiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää jatkossa huomioida mm. verotuksessa, eläkevakuutusmaksuissa ja asevelvollisuudessa. Naiset saavat elää yksin, mutta eivät loisia miesten rahoilla ja työllä.
Verotus ja eläkemaksut ovat suoraan suhteessa tuloihin. Millä tavalla niitä pitäisi siis mielestäsi kehittää?
Eläkeikä perustuu elinaikakertoimeen. Naiset elävät pidempään kuin miehet. Tämän takia vaikka miehet maksavat suurimman osan eläkemaksuista, niin naiset saavat suurimman osan eläke-euroista. Sukupuoli on jatkossa huomioitava eläkemaksuissa tai eläkeiässä. Nyt tämän naisten loisiminen täytyy saada loppumaan.
Miehet voivat vaikuttaa elinikäänsä aivan itse. Se on oma valinta. Naiset elävät terveellisemmin ja siksi elävät pidempään.
Kaverini kuoli 25 vuotiaana puristuttuaa tehtaalla tavarahissin alle. Oli korjaamassa hissiä kun se romahti hänen päällensä. Hänen naistyökaverinsa oli ollut tarkoitus olla siellä mutta olivat vaihtaneet osia koska siellä oli likaista.
Entä sitten? Onnettomuuksia sattuu,. Keskiarvot kuitenkin ovat mitä ovat. Miesten lyhyempi elinikä selittyy miltei kokonaan elintavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nimenomaan itse sössivät terveysasiansa esim. noudattamalla epäterveellistä ruokavaliota ja huonoja elintapoja. Suurin ennenaikaisen kuoleman aiheuttaja ylipaino ja alkoholi. Niin miksi naisten pitäisi kärsiä miesten omista valinnoista? Naiset eivät loisi miesten työstä, naiset tekevät työtä myös. Vaikka työstä ei maksettaisi yhtä paljon silti on työ yhteiskunnallisesti aivan yhtä tärkeää. Miksi jotkut miehet ovat aina vähättelemässä naisia?
Miesten odotettu elinikä on nousussa. Osa on ymmärtänyt elintapojen parannuksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies tekee suomalaisella mielenhaasteista kärsivällä naisella,katseet maailmalle.
Niinpä, filippiineillä missä naisen ansiot ovat 50e/v on hyvät mahkut suomimiehenkin löytää vaimo!
Tunnen filippiiniläisiä. Ovat hyvin perhekeskeisiä, miehetkin. En oikein tiedä, mitä annettavaa sellaisella suomalaisella miehellä on filopponaiselle, joka ei suomalaiselle naiselle kelpaa. Jos mies ei ole valmis antamaan kaikkea perheelleen, hän ei ole hyvä mies kenellekkään.
Osa naisista haluaa vain Temptation Island elämää.
"Olin naimisissa, 1 ihana lapsi saatiin. Oltiin yhdessä 7 vuotta ennen kuin mentiin naimisiin ja pian tulin raskaaksi. Pian raskaaksi tulon jälleen mies muuttui, alkoi henkinen ja fyysinen väkivalta. Luulin, että olin tarkkaan (7vuotta) selvittänyt millaisen miehen kanssa perustan perheen, oli vielä korkeasti koulutettu ja kaikin puolin ihana.
Kesti 5 vuotta kunnes pääsin onneksi hengissä siitä eroon. Sitten alkoi kiristys lapsen kautta. Nyt lapsi täytti 18 niin kärsimys ehkä päättyi mutta lasta kohtaan henkinen väkivalta ja manipulointi jatkuu.
Ei ikinä enää."
Tämä se on just kamalaa. Täällä usein todetaan, että ihan itse valitsit. Mutta kun se lapsentulo paljastaa vasta totuuden! Mikä ihme siinä on, miksi toiset taantuu niin omituisiksi?
Oma mies myös alkoi kohdella minua huonosti odotusaikana jo. En tunnistanut häntä samaksi ihmiseksi enää. Olimme myös olleet useamman vuoden yhdessä ennen lasta.
Tilanne tasoittui kylläkin sitten, kun raskain vauva-aika oli ohi. Ei tullut eroa. Mutta välillä muistuu nuo ajat mieleen, enkä edelleen ymmärrä, mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin keskustelusta taas huomaa miten moni kuvittelee että parisuhde on helpompi tapa elää kun puoliso hoitaa puolet töistä ja voi itse ottaa rennosti. Päinvastoin, riitaa siitä tulee koska työnmäärä vähintään tuplaantuu perheen perustamisen jälkeen ja vielä jos menee ostamaan talon. Molemmat joutuu tekemään tuplavuoroa (työ+kotityö). Jos haluaa päästä helpommalla, pysyy sinkkuna.
Suurin osa (naiset) kerran parisuhteessa olleista tajuaa tämän ensimmäisen eron jälkeen ja haluaa pysytellä sinkkuna. Pienempi osa (miehet) hyppii sitten suhteesta toiseen loppuelämänsä ja ihmettelee kerta toisensa jälkeen miksi ei koskaan toimi vaikka "työn määrä puolittuu". Totuus on se että mitä enemmän perheessä on ihmisiä, sitä työläämpää sitä arkea on pyörittää, sillä naiset eivät suostu enää tekemään kolmen ihmisen töitä (työpaikalla omat työt, kotona omat ja miehen työt). Miesten olis aika oppia vähitellen.
Miksi satuilet asiasta vielä 2026? Nykyajan parisuhteessa, miehet ovat tehneet aivan yhtä paljon kotitöitä kuin naisetkin. Itse olen huomannut että kun käy töissä. Laittaa kotona ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, suurin syy on siinä että nainen ei tätä jostain syystä halua nähdä. Meillä ainakin kotityöt ja siisteys ovat täysin miehen eli minun vastuulla, jos lopetan koti on kuin kaatopaikka. Esim pyykinpesu on sellainen joka jos jää naiselle se on täysin viikonloppuisin, sitten tulee se ulina, pyykkiä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Koneeseen rumpuun, Ikean kasseihin ja ovat siellä vielä seuraavana viikonloppunakin, kukaan ei viikkaa 7 ikeankassillista pyykkejä. Miten näkee asian mies. Tulen maanantaina töistä, pyykkikone päälle, pyykit rumpuun, illalla valmis, tulen tiistaina töistä, pyykkikone päälle, vaatteiden viikkaus rummusta ennenkuin kone on pessyt, taas pyykit rumpuun ja seuraavana päivänä sama. Ei keräänny ne hommat, sitten usein onkin viikonloppu vapaata. Nainen ei koskaan hoksaa tällaista että niitä kotitöitä pitää tehdä joka päivä ja kas sitten kun on töistä vapaata on muutenkin vapaata.
No sulla on noin päin sukupuolet. Mut tajuuthan että yleensä asia on ihan toisinpäin? Ei mun isä ikinä, siis IKINÄ pessyt pyykkiä. Eikä myöskään mun ex-mies. Minä se aina pyykkäsin. Ja naisena pysyn sinkkuna kun ei kiinosta alkaa jonkun piiaksi ja pyykkääjäksi. Säkin voisit erota jos liikaa ärsyttää tuo toisen tekemättyys.
Sitten on sellaisia miehiä, jotka pyykkäävät, siivoavat, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsensa.
Missä tällaisia miehiä asuu? Ihan tosissani kysyn, sillä olen 36 v nainen, enkä ole elämässäni vielä KERTAAKAAN kohdannut tuollaista miestä :o
Vai onko heitä yhtä paljon kuin yksisarvisia?
Mun kuuskymppinen mies hoitaa kaupat ja pyykit. Meidän kolmekymppinen poika tekee kotonaan ihan kaikkea. Oli just puoli vuotta kotona hoitamassa heidän ensimmäistä lastaan. Jää myös toisen kanssa, joka on tulollaan.
Lastemme ystävistä kaikki taitaa olla näitä tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"3) Vastuunkanto toisen välinpitämättömyydestä sosiaalisten kontaktien suhteen (esim. joulu/ suku) ei kuulu enää minulle"
Tämäkin tosiaan. Ex-avioliitossa aika pian sen jälkeen kun oltiin muutettu yhteen, exän äiti alkoi valitella kun MINÄ en soittele riittävästi.
Ihmettelin, että enhän minä kavereidenkaan äideille soittele, miksi ihmeessä tuosta yhteydenpidosta nähtiin yhtäkkiä tulevan minun vastuuni eikä toisen itsensä?
Miksi kukaan soittelisi anopille tai apelle. En ikinä oo soittanu.
M45
No kyllä meillä pidän anoppiini yhteyttä. Pitäisin siitä huolimatta, vaikka mieheni tekisi sitä ahkerammin. Lasketaan perheeksi.
Jos on poikuus tallella yli parikymppisenä, olet ujo, olet hiljainen, olet lyhyt, olet ylipainoinen, olet videopelaaja, olet outo, et sovi muottiin - peli on osaltasi pelattu. Et tule ikinä kelpaamaan naisille koska heille kelpaa vain Paras top 2% mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää jatkossa huomioida mm. verotuksessa, eläkevakuutusmaksuissa ja asevelvollisuudessa. Naiset saavat elää yksin, mutta eivät loisia miesten rahoilla ja työllä.
Verotus ja eläkemaksut ovat suoraan suhteessa tuloihin. Millä tavalla niitä pitäisi siis mielestäsi kehittää?
Eläkeikä perustuu elinaikakertoimeen. Naiset elävät pidempään kuin miehet. Tämän takia vaikka miehet maksavat suurimman osan eläkemaksuista, niin naiset saavat suurimman osan eläke-euroista. Sukupuoli on jatkossa huomioitava eläkemaksuissa tai eläkeiässä. Nyt tämän naisten loisiminen täytyy saada loppumaan.
Miehet voivat vaikuttaa elinikäänsä aivan itse. Se on oma valinta. Naiset elävät terveellisemmin ja siksi elävät pidempään.
Kaverini kuoli 25 vuotiaana puristuttuaa tehtaalla tavarahissin alle. Oli korjaamassa hissiä kun se romahti hänen päällensä. Hänen naistyökaverinsa oli ollut tarkoitus olla siellä mutta olivat vaihtaneet osia koska siellä oli likaista.
Eli syytät naista kaverisi kuolemasta? Aika nilkki olet.
Luet niin kuin koet. Olet siis tyypillinen nainen.
Olen kyllä mies, mutta silti olet nilkki, jos väännät tuon naisen syyksi.
Oletat jälleen väärin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit tarkentaa suomalaisnaisista. Kyllä maailmalta halukkaita löytyy. Väestö lisääntyy koko ajan. Ikävä vaan että näin pienen kansan stoppi ei siihen hirveästi vaikuta, siis liikakansoitukseen. Vahvat lisääntymishaluiset ja hedelmälliset naiset jatkaa.
Kovin monesta muusta paikasta kuin Saharan eteläpuoleisesta Afrikasta ei enää löydy maita, jossa syntyvyys on yli 2 lasta naista kohden.
Ja siellä Saharan etelänpuolisessakin Afrikassa syntyvyys on laskenut valtavasti, ja laskee yhä.
Ja sielläkään se ei varmasti ole aina ollut naisen tahdosta kiinni, että lapsia tulee solkenaan, mutta kun ne miehen halut.
Ja heitä rahdataan tänne ihastusten kiljahdusten saattelemina.
Vierailija kirjoitti:
"Olin naimisissa, 1 ihana lapsi saatiin. Oltiin yhdessä 7 vuotta ennen kuin mentiin naimisiin ja pian tulin raskaaksi. Pian raskaaksi tulon jälleen mies muuttui, alkoi henkinen ja fyysinen väkivalta. Luulin, että olin tarkkaan (7vuotta) selvittänyt millaisen miehen kanssa perustan perheen, oli vielä korkeasti koulutettu ja kaikin puolin ihana.
Kesti 5 vuotta kunnes pääsin onneksi hengissä siitä eroon. Sitten alkoi kiristys lapsen kautta. Nyt lapsi täytti 18 niin kärsimys ehkä päättyi mutta lasta kohtaan henkinen väkivalta ja manipulointi jatkuu.
Ei ikinä enää."
Tämä se on just kamalaa. Täällä usein todetaan, että ihan itse valitsit. Mutta kun se lapsentulo paljastaa vasta totuuden! Mikä ihme siinä on, miksi toiset taantuu niin omituisiksi?
Oma mies myös alkoi kohdella minua huonosti odotusaikana jo. En tunnistanut häntä samaksi ihmiseksi enää. Olimme myös olleet useamman vuoden yhdessä ennen lasta.
Tilanne tasoittui kylläkin sitten, kun raskain vauva-aika oli ohi. Ei tullut eroa. Mutta välillä muistuu nuo ajat mieleen, enkä edelleen ymmärrä, mitä tapahtui.
Biologia. Miehen biologia on siittää. Ennen lasta hän siementää sinua ja on sinun vauvasi. Kun vauva tulee, miehen biologia ohjaa siementämään toista naarasta.
Hiirikokeissa tätä on tutkittu ja koiras siementää naaraat kerran, sen jälkeen innostuu vain uudesta naaraasta.
Harmillisesti ihmisille luritellaan romanttisia runoja, kuvia ja mediaa jostain parisuhteista ja muusta vastaavasta. Älkää uskoko.
Vierailija kirjoitti:
Jos on poikuus tallella yli parikymppisenä, olet ujo, olet hiljainen, olet lyhyt, olet ylipainoinen, olet videopelaaja, olet outo, et sovi muottiin - peli on osaltasi pelattu. Et tule ikinä kelpaamaan naisille koska heille kelpaa vain Paras top 2% mies.
Noista millään muulla ei ole merkitystä kuin outoudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä enää."
Biologia. Miehen biologia on siittää. Ennen lasta hän siementää sinua ja on sinun vauvasi. Kun vauva tulee, miehen biologia ohjaa siementämään toista naarasta.
Hiirikokeissa tätä on tutkittu ja koiras siementää naaraat kerran, sen jälkeen innostuu vain uudesta naaraasta.
Harmillisesti ihmisille luritellaan romanttisia runoja, kuvia ja mediaa jostain parisuhteista ja muusta vastaavasta. Älkää uskoko.
Eiköhän me olla ihmisiä eikä hiiriä. No jotkut miehet käyttäytyy kuin paviaanit, mutta en pidä heitä silti niin apinoina, ihmisiä hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä enää."
Ihminen ei ole biologian orja hiirten tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tapaturma. Tuli todrlla paha mieli. Liian nuorena meni.
Toksinen maskuliinisuus ja siihen nivoutuva miesvaltaisten alojen työkulttuuri tulee muuttaa. Se lähtee miehistä. Yhdenkään miehen ei tulisi joutua vaaraan työssä. Olen itse aikoinaan kouluttautunut levyseppähitsaajaksi ja pidin osaltani "rotia" töissä samalla kun miehet naureskelivat ylihuolehtivaisuuttani mm. nosturin käytössä. Sanoin jo tuolloin, että machoilu ei sovi teräshallille, jossa nostellaan tuhansia kiloja rautaa. Oli yksi kerta kun romahti mälli rautaa hallin lattialle. Onneksi kukaan ei ollut alla. Olisi meinaan ollut heti henki pois. Loppui miesten nauru silloin. En ollut itse varmistamassa että nostin on kunnolla kiinni. Eikä voi aina odottaa että hallin ainoa nainen katsoo perään.
Olen muulla alalla korkeakoulutettuna nykyään ja toivon, että nuoret miehet ovat ottaneet hallilla eri roolin kuin machoilun osakseen. "Kyllä se pitää, kyllä se kestää, mitä pelkäät" -pska joutaakin jo loppua. Työturvallisuus on vakava asia ja ihan jokaisen huolehdittava asia. Muutos lähtee meistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tapaturma. Tuli todrlla paha mieli. Liian nuorena meni.
Toksinen maskuliinisuus ja siihen nivoutuva miesvaltaisten alojen työkulttuuri tulee muuttaa. Se lähtee miehistä. Yhdenkään miehen ei tulisi joutua vaaraan työssä. Olen itse aikoinaan kouluttautunut levyseppähitsaajaksi ja pidin osaltani "rotia" töissä samalla kun miehet naureskelivat ylihuolehtivaisuuttani mm. nosturin käytössä. Sanoin jo tuolloin, että machoilu ei sovi teräshallille, jossa nostellaan tuhansia kiloja rautaa. Oli yksi kerta kun romahti mälli rautaa hallin lattialle. Onneksi kukaan ei ollut alla. Olisi meinaan ollut heti henki pois. Loppui miesten nauru silloin. En ollut itse varmistamassa että nostin on kunnolla kiinni. Eikä voi aina odottaa että hallin ainoa nainen katsoo perään.
Olen muulla alalla korkeakoulutettuna nykyään ja toivon, että nuoret miehet ovat ottaneet hallilla eri roolin kuin machoilun osakseen. "Kyllä se pitää, kyllä se kestää, mitä pelkäät" -pska joutaakin jo loppua. Työturvallisuus on vakava asia ja ihan jokaisen huolehdittava asia. Muutos lähtee meistä!
Pakko vielä lisätä edelliseen tekstiini, että ei kaikki miehet tietenkään tuolloinkaan machoilleet, mutta ne jotka machoilivat, tekivät sen todella huomiotaherättävästi. Miehen on oltava vahva, ettei mene joukkopaineeseen. Onneksi oli jo tuolloin fiksujakin miehiä hallilla.
Riippuu täysin vamman laadusta.