Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hitossa nykyään osa naisista ei edes halua parisuhdetta eikä perhettä?

Vierailija
23.05.2026 |

Että ennemmin pysytään vaikka sinkkuna? Kyse ei ole siitä, etteikö nämä naiset löytäisi tai pääsisi parisuhteeseen. Ei ei. Vaan kyse on siitä, ettei nämä naiset parisuhdetta ja lapsia edes halua! Miksi haluavat olla ennemmin omasta tahdostaan sinkkuja? Tällaisia naisia on oikeastaan kaikissa ikäryhmissä. Huolestuttavaa varsinkin nuorten miesten kannalta on, että tuollainen kehitys on alkanut yleistymään nuorten naisten keskuudessa.

Joo, on niitä tuollaisia miehiäkin, mutta hyvin hyvin vähän. Miehillä tuollainen on paljon naisia harvinaisempaa.

Kommentit (1073)

Vierailija
421/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta olen halunnut yläasteelta saakka ja aina lähestynyt ihastuksiani: aina pakit. Minua ei ole koskaan lähestynyt yksikään mies eli ikisinkkuna edelleen näin 37-vuotiaana. Lapsia en ole koskaan halunnut, minulla on ihanat veljenpojat ja ne riittävät minulle.

Ymmärrän. Sitä on joukko ihmisiä, joita ei kukaan kelpuuta parisuhteeseen, vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi. Ennemmin otetaan joku huonompi, jotta voidaan sitten myöhemmin valittaa ja ulista, kuinka huonoon parisuhteeseen tuli päädyttyä. 

En tiedä, mikä kemia siinä on, mutta turhan moni muodostaa muista ihmisistä ennakkoluuloja ja jättää sen vuoksi lähestymättä ja tutustumatta johonkin ihmiseen. Pelätään jotain ihmeellistä, mitä ei todellisuudessa ole edes olemassa. Mutta kun se ennakkoluulo on niin vahva ja luo jotain ihmeellisiä mielikuvia, joita sitten todeksi kuvitellaan. Mitähän jos tutustuttaisi toiseen eikä kuviteltaisi todeksi jotain mikä ei ole totta.

Vierailija
422/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Isäpuoleni kohteli minua kuin ääliötä ja solvasi jatkuvasti, olin kiltti ja ahkera luokkani priimus.

Yritin seurustella kahden juristin kanssa, kumpikin mies löi minua.

Ei kiitos.

Kolme miestä = kaikki miehet.😀

Sivusta kommentoin että 3 miestä ei ole kaikki miehet mutta onhan tuo aivan jäätävä kokemus kenelle tahansa jos ensimmäiset kolme miestä kohtelee noin kaltoin. Miten ihmeessä kukaan enää luottaisi yhteenkään mieheen noiden kokemusten jälkeen?

Enemmin en luottaisi itseeni, koska olen se yhdistävä tekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei tuo minulle mitään lisäarvoa. En aio hukata loppuelämäni kumppaniin, joka voi olla arvaamaton ja epäluotettava. Vaikka alku olisi huumaavan ihanaa, tähän ansaan en enää mene. Ei ole mitään asioita mun elämässä, mitä en saisi hoidettua ilman kumppania. 

Se on oikein. Pidä ittes miehenä, seksiä saat ilman suhdettaki.

Mielenkiintoinen kommentti; sillä olen tosiaan nainen, enkä miesoletettu.

Inceli kuvittelee ittensä naiseksi

Oletko joku 13-vuotias kakara vai mitä? Sinun viestit ovat todella typeriä ja tylsiä, et anna mitään uutta keskustelulle vain hoet "inceli sitä" ja "inceli tätä". 

Eri jolle vastasit, vaikka ihan sama se sinulle on kun kuvittelet että me olemme täällä yksi ja sama henkilö.

Inceli kuvittelee parodian vakavaksi asiaksi

Kyllä tämä incel-sanan käyttö on kärsinyt todellisen inflaation. Miksi nainen ei voisi vapaaehtoisesti elää ilman parisuhdetta, ilman että hänet leimataan juuri inceliksi? 
Olen tosiaan nainen, ja elänyt avioliitossa ja kokenut kaikki härdelit, hyvässä ja pahassa. 
Sinänsä mielenkiintoista, miten kapea elintila annetaan naiselle, joka ei enää kaipaa juuri sitä parisuhdetta. Olematta joku - incel :)

Inceli nainen on harvinaisen oikeassa

Vierailija
424/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei usein saa parisuhteesta mitään itselleen - edes iloa. Lasten saaminen vaikeuttaa, hidastaa ja pahimmillaan katkaisee koko työuran. 

Lasten kanssa kotona vietetyistä kuukausista tai vuosista ei kerry eläkettä, ei saa palkkaa ja varallisuus jää karttumatta. Näistä ei myöskään kerry työkokemusta, eikä näitä laiteta nimikirjaotteelle, kuten esimerkiksi varusmiespalvelus.

Mutta saako mies? Sen ajan kun nainen on kotona ne miehenkin tulot menevät monesti naiset käyttöön, eipä siitä työstä mitään jää. Itseltäni meni 7 vuotta maksaessa asuntolaan kokonaan yksi, kaikki laskut ja ison osa ruoista lisäksi kun vaimo oli kotona. Kotona odotti aina vaipan vaihto, ruoan laitto, lasten hoito ylipäätään. Olinhan ollut töissä kuulemma lomalla.  Miehet kuolevat nuorempina, enkä ihmettele yhtään kun miettii kuinka raskasta ja monesti ei niin terveellistäkään työ voi olla. Ei minulle ole kertynyt mitään varallisuutta yksin kun olin töissä sinä aikana kun vaimo lasten kanssa kotona. Mitä iloa elämään nainen ja lapset ovat tuoneet niin kyllä ne ilot ovat vähäisiä, harrastuksista luopuminen, kavereista luopuminen, 14 vuoteen en ole kertaakaan päässyt esim ulos kavereiden kanssa, en harrastuksiin jne. En koska vaimo ja lapset. Tämä usein unohdetaan mitä mies menettää.

Mies

Jos olet parisuhteessa ja perustat perheen, sinä tietenkin elätät sen, eikö?

On hyvin helppoa olla menemättä parisuhteeseen ja siittämättä lapsia. Käytät kortsua, laitata piuhat poikki tai olet panematta. Et sinä ikinä kompastu naisen päälle vahingossa muna sojossa ja laukea. Eikä varsinkaan kukaan nainen käy kimppusi housuitta ja ala ratsastaa väkisin.

Mutta jos sen perheen perustat niin on juuri noin. Kyse oli siitä että naiset ajattelevat että mies ei tee mitään eikä menetä mitään perheen perustaessaan. Nimenomaan jos olisin ilman naista, voisin vapaasti mennä ja tulla, käydä panemassa kenen tahansa kanssa milloin huvittaa, elää miten itse haluaa. Mutta eiväthän naiset tätä ymmärrä että aivan samalla tavalla asiat ovat miehen näkökulmasta kuin naisten. Ei parisuhde miehelle mikään lottovoitto ole kun miettii kuinka paljon menettää, ilo elämästä on mennyt jo ajat sitten nimenomaan naisen ja perheen perustamisen takia.

Ei naiset parisuhteitaan kuvitelmien varaan laske vaan näkevät, mitä miehet ovat ja eivät ole. Se on realismia.

Vierailija
425/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, aika pikkuhiljaa korjaa. Kohta ei suominaisia (eikä miehiä) ole olemassa.

Tällä vauhdilla ei hyvältä näytä. Maailma täyttyy vain vanhoillisista ummehtuneiden uskontojen edustajista. Autoritääriset valtiot lisääntyvät ja kaikkien oikeudet heikkenevät.

Mieskunta tuhoaa itsensä ja ihmiskunnankin, mutta jossain selviytyy joukko naisia, jotka uusintavat naiskunnan.

Inceli kuvittelee että pelkästään naiset keskenään lisääntyy

En, mutta sinä kuvittelet, että lisääntymiseen tarvitaan mies. 

Hei, typpitankeissa on spermaa kaikille maailman naisille. Osa naisista on raskaana ja synnyttää poikia. Ei naisilla olisi hätäpäivääkään jos kaikki miehet kuolisivat äkkiä esim. virukseen, joka tarttuu vain Y-kromosomisiin.

Eikä yhteiskunnat pysähtyisi siihen, koska naisten ammattipätevyyshajonta on paljon suurempi kuin miesten. Löytyy osaavia naisia ihan joka hommaan ja naiset on myös kykeneviä oppimaan nopeasti uutta.

Mistä se sperma mielestäsi sinne tankkiin tulee? 

No saahan lihaakin kaupasta? 

Mutta olet harvinaisen väärässä 

Puhun nykytilanteesta. Sperma on tullut terveistä, valikoiduista miehistä. Iso osa tyrkyttäjistä ei kelpaa luovuttamaan, esim. sinä tuskin. Puolet 30-vuotiaista kantismiehistä on tuhkamunia elintapojensa ja esim. oireettoman sukupuolitaudin takia.

Ei maailmaan monta miestä tarvita kerrallaan spermaa lypsämään, joten miksi elätämme yli 4 miljardia miestä, jotka ovat pääosin vahingoksi ihmiskunnalle?

Vierailija
426/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen tehtävä on olla hyvä vaimo miehelleen ja hyvä äiti hänen ja miehensä yhteisille lapsille!

Entä onko miehen tehtävä olla hyvä aviomies vaimollleen ja hyvä isä hänen ja vaimon yhteisille lapsille niin ettei muuta voi tehdä?

Ei ole. 

Vierailija
427/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin keskustelusta taas huomaa miten moni kuvittelee että parisuhde on helpompi tapa elää kun puoliso hoitaa puolet töistä ja voi itse ottaa rennosti. Päinvastoin, riitaa siitä tulee koska työnmäärä vähintään tuplaantuu perheen perustamisen jälkeen ja vielä jos menee ostamaan talon. Molemmat joutuu tekemään tuplavuoroa (työ+kotityö). Jos haluaa päästä helpommalla, pysyy sinkkuna. 

Suurin osa (naiset) kerran parisuhteessa olleista tajuaa tämän ensimmäisen eron jälkeen ja haluaa pysytellä sinkkuna. Pienempi osa (miehet) hyppii sitten suhteesta toiseen loppuelämänsä ja ihmettelee kerta toisensa jälkeen miksi ei koskaan toimi vaikka "työn määrä puolittuu".  Totuus on se että mitä enemmän perheessä on ihmisiä, sitä työläämpää sitä arkea on pyörittää, sillä naiset eivät suostu enää tekemään kolmen ihmisen töitä (työpaikalla omat työt, kotona omat ja miehen työt). Miesten olis aika oppia vähitellen.

Miksi satuilet asiasta vielä 2026? Nykyajan parisuhteessa, miehet ovat tehneet aivan yhtä paljon kotitöitä kuin naisetkin. Itse olen huomannut että kun käy töissä. Laittaa kotona ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, suurin syy on siinä että nainen ei tätä jostain syystä halua nähdä. Meillä ainakin kotityöt ja siisteys ovat täysin miehen eli minun vastuulla, jos lopetan koti on kuin kaatopaikka. Esim pyykinpesu on sellainen joka jos jää naiselle se on täysin viikonloppuisin, sitten tulee se ulina, pyykkiä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Koneeseen rumpuun, Ikean kasseihin ja ovat siellä vielä seuraavana viikonloppunakin, kukaan ei viikkaa 7 ikeankassillista pyykkejä. Miten näkee asian mies. Tulen maanantaina töistä, pyykkikone päälle, pyykit rumpuun, illalla valmis, tulen tiistaina töistä, pyykkikone päälle, vaatteiden viikkaus rummusta ennenkuin kone on pessyt, taas pyykit rumpuun ja seuraavana päivänä sama. Ei keräänny ne hommat, sitten usein onkin viikonloppu vapaata. Nainen ei koskaan hoksaa tällaista että niitä kotitöitä pitää tehdä joka päivä ja kas sitten kun on töistä vapaata on muutenkin vapaata.

No sulla on noin päin sukupuolet. Mut tajuuthan että yleensä asia on ihan toisinpäin? Ei mun isä ikinä, siis IKINÄ pessyt pyykkiä. Eikä myöskään mun ex-mies. Minä se aina pyykkäsin. Ja naisena pysyn sinkkuna kun ei kiinosta alkaa jonkun piiaksi ja pyykkääjäksi. Säkin voisit erota jos liikaa ärsyttää tuo toisen tekemättyys.

Sitten on sellaisia miehiä, jotka pyykkäävät, siivoavat, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsensa. 

Meillä on aivan tasavertainen suhde. Kumpikin tekee oman osansa kotitöistä. Se on oma hölmöys jos lähtee kuuntelemaan aamenta ilman että puoliso täyttää jotenkuten kriteerit. 

Tasavertainen suhde = nainen tekee puolet naisten töistä ja mies tekee omien hommien lisäksi puolet naisen töistä

Mitä ovat nämä "naisten ja miesten työt"? 

Sanon jo etukäteen, että yhteisen kodin siivoaminen on mielestäni kummankin vastuulla, sanoin yhteisten lasten huoltaminen. Pyykkejä jos joutuisin yksin hoitamaan, niin silloin pesisin tietysti vain omat vaatteeni. 

Autoa käytän huoltamolla huollossa ja renkaanvaihdossa, en luota kenenkään itseopittuihin taitoihin asiassa, jossa virhe saattaa koitua hengenvaaralliseksi tilanteeksi.

Vierailija
428/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä incel-jankkaajalle pieni kertaus on paikallaan. Olen siis nainen, kykenevä parisuhteeseen, mutten halua sitä.

The term "incel" refers to a member of an online subculture of primarily heterosexual men who identify as being unable to have romantic or sexual relationships. This perceived inability to form attachments is often expressed as a grievance toward women and has been associated with misogyny, extremism, and violence.

Vierailija
429/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, aika pikkuhiljaa korjaa. Kohta ei suominaisia (eikä miehiä) ole olemassa.

Tällä vauhdilla ei hyvältä näytä. Maailma täyttyy vain vanhoillisista ummehtuneiden uskontojen edustajista. Autoritääriset valtiot lisääntyvät ja kaikkien oikeudet heikkenevät.

Mieskunta tuhoaa itsensä ja ihmiskunnankin, mutta jossain selviytyy joukko naisia, jotka uusintavat naiskunnan.

Hei, typpitankeissa on spermaa kaikille maailman naisille. Osa naisista on raskaana ja synnyttää poikia. Ei naisilla olisi hätäpäivääkään jos kaikki miehet kuolisivat äkkiä esim. virukseen, joka tarttuu vain Y-kromosomisiin.

Eikä yhteiskunnat pysähtyisi siihen, koska naisten ammattipätevyyshajonta on paljon suurempi kuin miesten. Löytyy osaavia naisia ihan joka hommaan ja naiset on myös kykeneviä oppimaan nopeasti uutta.

Hedelmöitykseen riittää yksi siittiö ja niitä on yhdessä pisarassa miljoonia. Hyvin riittää nykyinen varasto kaikille halukkaille naisille. Kuole pois porukoinesi niin voidaan aloittaa alusta kasvattamalla miehet kurissa ja pitämällä niiden määrä pienenä. Poistamalla häiriköt joukosta varhain. Rajoittamalla niiden vapautta panna kaikkea mikä liikkuu. Ei miesten tartte päästä lainkaan panemaan ja silti ihmissuku jatkuu. Lypsävät limaa purkkiin ruokaa ja ylläpitoa vastaan.

Vierailija
430/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun parikymppinen tytär on käynyt jonkin verran treffeillä mutta täydellisen turhautunut siihen että viimeistään kolmannella tapaamiskerralla alkaa seksin vonkaaminen. 

Miksi vaivautua kolmansille treffeille jonkun sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta edes sen vertaa että seksi nappaisi?

Juurikin näin. Jos ei naista seksi kiinnosta ekoilla treffeillä niin jo toisten järjestäminen on siinä ja tässä. Siksihän treffeillä käydään että saadaan seksiseuraa.

Jos etsii seksiseuraa niin se on syytä heti rehellisesti kertoa ettei toinen elättele parisuhdehaaveita. Treffit ja seksitreffit on eri asioita. 

Ja jos haluaa treffailla kuukausikaupalla ilman fyysistä suhdetta on se myös syytä kertoa heti rehellisesti, niin ei sitten tarvitse suotta hukata aikaa ihmiseen jolla on vähän normaalimmat vietit ja seksi terve osa parisuhdetta.

Harva nainen haluaa seksiä jonkun puolitutun kanssa. Kyllä yleensä pitää nähdä enemmän vaivaa tutustumiseen kuin ne yhdet treffit. 

Eri, mutta kuukausien tutustumisen jälkeen ei ole enää puolituttu. Olen mies ja en itsekkään halua seksiä ensi treffeillä, usein kun se on sairaan huonoa säätämistä jos noin. Mutta parit kolmet treffit niin kyllä sitten jo tietää onko kumppani kiinnostava vai ei ja seksikin on. Kivan naisen kanssa kaikki on kivaa. Seksi on aina ensin huonoa, mutta muutaman vuoden päästä sellaista että ei kuuna päivänä voi olla samanlaista kuin pitkässä suhteessa.

Voi kuule, mä tiedän vaikka miten paljon miehiä jotka ei saa munaansa pystyyn koska eivät luota itseensä eivätkä muihin ihmisiin. Muuankin tyyppi haaskasi pari kuukautta aikaa ennenkuin koki uskatavansa yrittää. Sen jälkeen pantiin neljä kertaa päivässä. Miesten itsetunto-ongelmat ja muut psyykkiset häiriöt on todella yleisiä, eikä miehet viitsi niitä edes hoitaa. Tuokin äijä hoiti itseään oluella siinä määrin, että lopetin suhteen kun koin olevani kolmas pyörä. Kaikki tienestinsä se joi, vaikka alkuun salaili asiaa minulta ja joi muualla.

Miten nainen voi nähdä asian noin. Tuotahan juuri tarkoitin. Naiset eivät koskaan näe miten paljon miehellä esimerkiksi jännitys vaikuttaa seksiin, monesti se jännitys voi tulla esim siitä minkälainen kumppani on, todella paljon eri naisten kanssa seksiä harrastaneena voin sanoa että esileikki ja kaikki kosketukset ovat miehelle älyttömän tärkeitä. Usein on ollut esim että olen nuollut naiselle orgasmin, sen jälkeen on ollut panon aika, mutta nainen ei ole oikein millään tavalla luonut kiinnostusta minuun, ei ole koskettanut mitenkään vaan odottanut että jatketaan, kyllä se sitten myös näkyy. Mutta vs pitkä parisuhde, siinä on aina kaikki niin rentoa ja itsestään selvää, kumppanin tuntee ja tietää, seksi on ihan erilaista. Itsetunto ja seksissä onnistuminen ovat täysin eri asioita. Minua kehutaan aina itsevarmaksi, tiedän mitä haluan ja kyllä pystyn naisen hoitamaan, moni nainen huomaa että olen ennenkin naisia hoidellut. Mutta hoidellaanko mua, monesti ei.

Vierailija
431/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin keskustelusta taas huomaa miten moni kuvittelee että parisuhde on helpompi tapa elää kun puoliso hoitaa puolet töistä ja voi itse ottaa rennosti. Päinvastoin, riitaa siitä tulee koska työnmäärä vähintään tuplaantuu perheen perustamisen jälkeen ja vielä jos menee ostamaan talon. Molemmat joutuu tekemään tuplavuoroa (työ+kotityö). Jos haluaa päästä helpommalla, pysyy sinkkuna. 

Suurin osa (naiset) kerran parisuhteessa olleista tajuaa tämän ensimmäisen eron jälkeen ja haluaa pysytellä sinkkuna. Pienempi osa (miehet) hyppii sitten suhteesta toiseen loppuelämänsä ja ihmettelee kerta toisensa jälkeen miksi ei koskaan toimi vaikka "työn määrä puolittuu".  Totuus on se että mitä enemmän perheessä on ihmisiä, sitä työläämpää sitä arkea on pyörittää, sillä naiset eivät suostu enää tekemään kolmen ihmisen töitä (työpaikalla omat työt, kotona omat ja miehen työt). Miesten olis aika oppia vähitellen.

Miksi satuilet asiasta vielä 2026? Nykyajan parisuhteessa, miehet ovat tehneet aivan yhtä paljon kotitöitä kuin naisetkin. Itse olen huomannut että kun käy töissä. Laittaa kotona ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, suurin syy on siinä että nainen ei tätä jostain syystä halua nähdä. Meillä ainakin kotityöt ja siisteys ovat täysin miehen eli minun vastuulla, jos lopetan koti on kuin kaatopaikka. Esim pyykinpesu on sellainen joka jos jää naiselle se on täysin viikonloppuisin, sitten tulee se ulina, pyykkiä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Koneeseen rumpuun, Ikean kasseihin ja ovat siellä vielä seuraavana viikonloppunakin, kukaan ei viikkaa 7 ikeankassillista pyykkejä. Miten näkee asian mies. Tulen maanantaina töistä, pyykkikone päälle, pyykit rumpuun, illalla valmis, tulen tiistaina töistä, pyykkikone päälle, vaatteiden viikkaus rummusta ennenkuin kone on pessyt, taas pyykit rumpuun ja seuraavana päivänä sama. Ei keräänny ne hommat, sitten usein onkin viikonloppu vapaata. Nainen ei koskaan hoksaa tällaista että niitä kotitöitä pitää tehdä joka päivä ja kas sitten kun on töistä vapaata on muutenkin vapaata.

No sulla on noin päin sukupuolet. Mut tajuuthan että yleensä asia on ihan toisinpäin? Ei mun isä ikinä, siis IKINÄ pessyt pyykkiä. Eikä myöskään mun ex-mies. Minä se aina pyykkäsin. Ja naisena pysyn sinkkuna kun ei kiinosta alkaa jonkun piiaksi ja pyykkääjäksi. Säkin voisit erota jos liikaa ärsyttää tuo toisen tekemättyys.

Sitten on sellaisia miehiä, jotka pyykkäävät, siivoavat, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsensa. 

Meillä on aivan tasavertainen suhde. Kumpikin tekee oman osansa kotitöistä. Se on oma hölmöys jos lähtee kuuntelemaan aamenta ilman että puoliso täyttää jotenkuten kriteerit. 

Tasavertainen suhde = nainen tekee puolet naisten töistä ja mies tekee omien hommien lisäksi puolet naisen töistä

Ja mitä on nämä "naisten työt"?

Vierailija
432/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmöitykseen riittää yksi siittiö ja niitä on yhdessä pisarassa miljoonia. Hyvin riittää nykyinen varasto kaikille halukkaille naisille. Kuole pois porukoinesi niin voidaan aloittaa alusta kasvattamalla miehet kurissa ja pitämällä niiden määrä pienenä. Poistamalla häiriköt joukosta varhain. Rajoittamalla niiden vapautta panna kaikkea mikä liikkuu. Ei miesten tartte päästä lainkaan panemaan ja silti ihmissuku jatkuu. Lypsävät limaa purkkiin ruokaa ja ylläpitoa vastaan.

Olet iljettävä. Mutta edelleen väärässä. Mistä se yksi siittiö sinne purkkiin tuli? Naisestako? Miehiä ei tarvittu lisääntymiseen. Ei se siittiö siellä purkissa miljoonaa vuotta säily.

Vierailija
433/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun parikymppinen tytär on käynyt jonkin verran treffeillä mutta täydellisen turhautunut siihen että viimeistään kolmannella tapaamiskerralla alkaa seksin vonkaaminen. 

Miksi vaivautua kolmansille treffeille jonkun sellaisen kanssa, joka ei kiinnosta edes sen vertaa että seksi nappaisi?

Juurikin näin. Jos ei naista seksi kiinnosta ekoilla treffeillä niin jo toisten järjestäminen on siinä ja tässä. Siksihän treffeillä käydään että saadaan seksiseuraa.

Jos etsii seksiseuraa niin se on syytä heti rehellisesti kertoa ettei toinen elättele parisuhdehaaveita. Treffit ja seksitreffit on eri asioita. 

Ja jos haluaa treffailla kuukausikaupalla ilman fyysistä suhdetta on se myös syytä kertoa heti rehellisesti, niin ei sitten tarvitse suotta hukata aikaa ihmiseen jolla on vähän normaalimmat vietit ja seksi terve osa parisuhdetta.

Harva nainen haluaa seksiä jonkun puolitutun kanssa. Kyllä yleensä pitää nähdä enemmän vaivaa tutustumiseen kuin ne yhdet treffit. 

Eri, mutta kuukausien tutustumisen jälkeen ei ole enää puolituttu. Olen mies ja en itsekkään halua seksiä ensi treffeillä, usein kun se on sairaan huonoa säätämistä jos noin. Mutta parit kolmet treffit niin kyllä sitten jo tietää onko kumppani kiinnostava vai ei ja seksikin on. Kivan naisen kanssa kaikki on kivaa. Seksi on aina ensin huonoa, mutta muutaman vuoden päästä sellaista että ei kuuna päivänä voi olla samanlaista kuin pitkässä suhteessa.

Voi kuule, mä tiedän vaikka miten paljon miehiä jotka ei saa munaansa pystyyn koska eivät luota itseensä eivätkä muihin ihmisiin. Muuankin tyyppi haaskasi pari kuukautta aikaa ennenkuin koki uskatavansa yrittää. Sen jälkeen pantiin neljä kertaa päivässä. Miesten itsetunto-ongelmat ja muut psyykkiset häiriöt on todella yleisiä, eikä miehet viitsi niitä edes hoitaa. Tuokin äijä hoiti itseään oluella siinä määrin, että lopetin suhteen kun koin olevani kolmas pyörä. Kaikki tienestinsä se joi, vaikka alkuun salaili asiaa minulta ja joi muualla.

Yksikään kuolevainen ei hoida itseään oluella. Muuttaa vaan itseään pala palalta huonompaan päin. 

Vierailija
434/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys on naisten luonteen hallitseva piirre. Joillakin äidinvaisto ajaa siitä ohi, mutta ei edes valtaosalla.

Se ei ole itsekkyys, vaan VASTUUDENTUNNE, mitä naiset omaavat, mäntti. Opi joskus asioita ymmärtämään ja vielä oikein.Kun mies vaan alistaa, siittää ja jättää ja jatkaa matkaa toiselle naiselle tekemään samaa, sitten itsekäs on mies, ei nainen. Naisella on vastuu kasvattaa jälkikasvua. Hän ei voi mitenkään pakeaa johonkin muualle, jättäen lapset, kuten enemmistö miehistä tekee. Niin että tuki suusi. Itsekkäät ja tyhmät ovat juuri sinunlaiset jotkut, ketä on edes vaikeaa miehiksi sanoaa. Mitä teete tsivilisaation keskuudessa, kun oikeasti kuuluisite vasta viidakkoon? Muuttamalla sinne takaisin voisivat monet naiset elää turvallisesti, rakastaa, tuntea onnea, mitä teikälaiset niin kadehtivat ja vi haavat, että oma pikkumsisuudessa osatte vaan oma turhamaisuuttaa ko staa naisille. Hävetkää, jos ylipäätä sitäkään osatte. Ja hoitakaa itseänne kauas naisista ja parisisuhteista ja siitä haaveilemisestä. 

Voi jättää helpostikin. Vanhemmuuslaki on nykyään sukupuoleton. Jos mies perseilee niin nainen voi yhtä lailla nostaa kytkintä ja elää parasta elämää itselleen, mies pärjäilee sitten uudella huoltajuuslaillaan parhaansa mukaan

Osallisesti on se totta, on tämmöisiä naisikin. Mutta kysymys ja pointti on juuri se, että miesten keskuudessa tämä lasten jättäminen on moninkertaisesti monikertaisempi. 

Tästä kommentista on jo pakko kysyä, että kummassa maassa suomenkielen opetus on tällä tasolla, Suomessa vai Venäjällä?

Vierailija
435/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä incel-jankkaajalle pieni kertaus on paikallaan. Olen siis nainen, kykenevä parisuhteeseen, mutten halua sitä.

The term "incel" refers to a member of an online subculture of primarily heterosexual men who identify as being unable to have romantic or sexual relationships. This perceived inability to form attachments is often expressed as a grievance toward women and has been associated with misogyny, extremism, and violence.

Et osaa kirjoittaa edes suomeksi vaikka Suomessa ollaan. Mikä oikein olet? Alinta kastia 

Vierailija
436/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Isäpuoleni kohteli minua kuin ääliötä ja solvasi jatkuvasti, olin kiltti ja ahkera luokkani priimus.

Ei kiitos.

Sivusta kommentoin että 3 miestä ei ole kaikki miehet mutta onhan tuo aivan jäätävä kokemus kenelle tahansa jos ensimmäiset kolme miestä kohtelee noin kaltoin. Miten ihmeessä kukaan enää luottaisi yhteenkään mieheen noiden kokemusten jälkeen?

Se on sun ongelma, ei mun. Mun itsetunto on kunnossa  enkä tee näitä antakaa mulle sukuelintä-vinkumisaloituksia.

En tyydy huonoon ja siksihän ap:kin on yksin.

Naisten ei tarvitse tyytyä huonoon ja yksin on hyvä olla. Se, että miehiä on jonossa, kertoo varmaan jotain jännää sekä minusta että miehistä.

437/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta. Ja harva mies tykkää naisista aidosti. Monia kiinnostaa vaan ilmainen reikä. Alunperin oli luonnollista että miehet olivat usein ns 'ho mo'-suhteissa miesten kanssa ja naiset olivat vaan lastentekoa varten. Nyt kun monia meistä naisista ei kiinnosta lastenteko niin mitä tarvetta on miehelle? Usein alkavat jossain vaiheessa parisuhdetta jopa vihaamaan vaimoaan. Enemmän taitaa olla parisuhteista haittaa kuin hyötyä 

Vierailija
438/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voi nähdä asian noin. Tuotahan juuri tarkoitin. Naiset eivät koskaan näe miten paljon miehellä esimerkiksi jännitys vaikuttaa seksiin, monesti se jännitys voi tulla esim siitä minkälainen kumppani on, todella paljon eri naisten kanssa seksiä harrastaneena voin sanoa että esileikki ja kaikki kosketukset ovat miehelle älyttömän tärkeitä. Usein on ollut esim että olen nuollut naiselle orgasmin, sen jälkeen on ollut panon aika, mutta nainen ei ole oikein millään tavalla luonut kiinnostusta minuun, ei ole koskettanut mitenkään vaan odottanut että jatketaan, kyllä se sitten myös näkyy. Mutta vs pitkä parisuhde, siinä on aina kaikki niin rentoa ja itsestään selvää, kumppanin tuntee ja tietää, seksi on ihan erilaista. Itsetunto ja seksissä onnistuminen ovat täysin eri asioita. Minua kehutaan aina itsevarmaksi, tiedän mitä haluan ja kyllä pystyn naisen hoitamaan, moni nainen huomaa että olen ennenkin naisia hoidellut. Mutta hoidellaanko mua, monesti ei.

Tilanteessa, jossa nainen ei seksissä tee mitään, lähtisin oletuksesta, ettei nainen oikeasti halua seksiä ja lopettaisin sen kuin seinään.

Aina voi kyseessä olla joku trauma tai opittu velvollisuus suostua miehen mieliksi. Puhumalla naisen kanssa voi mahdollisesti asian selvittää.

Vierailija
439/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä "naisten ja miesten työt"? 

Sanon jo etukäteen, että yhteisen kodin siivoaminen on mielestäni kummankin vastuulla, sanoin yhteisten lasten huoltaminen. Pyykkejä jos joutuisin yksin hoitamaan, niin silloin pesisin tietysti vain omat vaatteeni. 

Autoa käytän huoltamolla huollossa ja renkaanvaihdossa, en luota kenenkään itseopittuihin taitoihin asiassa, jossa virhe saattaa koitua hengenvaaralliseksi tilanteeksi.

Pakko tähän sanoa että olisitpa nähnyt minkälaiseen kuntoon oli vaimo ajanut autonsa kun alkoi pari kuukautta sitten puhumaan että pitäisi huoltaa. Jouduin sillä ajamaan sitten pari päivää ja vaimo tottakai vei omani, itse vastata ostamani. Pelkäsin että en töihin pääse kun oli niin paha ääni. Minun se piti korjaamolle hommata niinkuin aina, käydä katsastamassa. Ei varmasti edes vaihdettua saa tai osaa laskea että siihenkin pitää olla varaa kun töissä kulkee. Kyllä silti pyykinpesu on minunkin hommaa ja ruoanlaitto.

Vierailija
440/1073 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Ei kiitos.

Jaa, lyökö ap siis itseään myös kun kerran voi elää sinkkuna rauhassa, ja väkivaltaa esiintyy ainoastaan kun yhtälöön lisätään mies? Jokin ei nyt täsmää. Sen sijaan tietojeni mukaan miesten asunnoissa harrastetaan ahkerasti r aiskaus- ja tapposimulaatioita. Eli olisko kuitenkin niin, että se yhdistävä tekijä on mies .