Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?
Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käyttäähän ihmiset työvaatteitakin vapaa-ajallaan koska ne on niin mukavia. Ja onhan ne. En silti mitään erävaatteita saati työvaatteita käyttäisi missään muualla kuin töissä ja eräillessä. Mulla on mukavia vaatteita muitakin enkä taatusti lähde mistään pihahommista samoilla kuteilla johonkin lenkille tai kauppaan vaikka miten mukavia ovat.
Vähän noloa käyttää työvaatteita vapaalla. Tulee vähän säälittävät vibat että hlö on niin köyhä ettei ole varaa ostaa muita vaatteita.
Nuo tekniset vaatteet ei ole kyllä mitään köyhien vaatteita, suorastaan naurettavan korkealle kivunneet hinnat joillakin merkeillä. Onhan niissä tietenkin ominaisuuksia, jotka nostaa hintaa, mutta köyhä ostaa varmaan jatkossakin ne collarit tai farkut Prismasta.
Mun omaan taskuunsa pakkautuva tuulitakki maksoi 200€.
Mulla oli 5 Puntaa Sainsburyssa eli Brittien cittarissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käyttäähän ihmiset työvaatteitakin vapaa-ajallaan koska ne on niin mukavia. Ja onhan ne. En silti mitään erävaatteita saati työvaatteita käyttäisi missään muualla kuin töissä ja eräillessä. Mulla on mukavia vaatteita muitakin enkä taatusti lähde mistään pihahommista samoilla kuteilla johonkin lenkille tai kauppaan vaikka miten mukavia ovat.
Vähän noloa käyttää työvaatteita vapaalla. Tulee vähän säälittävät vibat että hlö on niin köyhä ettei ole varaa ostaa muita vaatteita.
Nuo tekniset vaatteet ei ole kyllä mitään köyhien vaatteita, suorastaan naurettavan korkealle kivunneet hinnat joillakin merkeillä. Onhan niissä tietenkin ominaisuuksia, jotka nostaa hintaa, mutta köyhä ostaa varmaan jatkossakin ne collarit tai farkut Prismasta.
Minkä merkin takki? M34
Minä en mene lähikauppaankaan kuin Armanin puvussa ja Oxford kengissä.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen uusi kansallispuku; eräjormavaatteet ja se iänikuinen REPPU selässä.
Reppu toimii hyvin. Olen kokeillut vaihtoehdot muovikassista salkkuun asti eikä vielä ole löytynyt reppua parempaa.
Tämä. Joskus nuorena pidin reppua nolona ja käytin käsi- ja olkalaukkuja, mutta vanhemmiten olen siirtynyt reppuihin. Löytyy pientä ja isoa reppua, on erikseen läppärireppu, kauppareppu, käsimatkatavarareppu jne.
N64
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin metsäläisiä.
Mun mielestä se on vieläkin jotain kaunista ja myyttistä, meidän kaikkien välittämien metsistä, niiden suojelu jne. Ihan sama onko kaupunkilainen, vai maalainen niin silti tuntuu kauniilta ajatukselta kuinka me kaikki välitämme luonnon hyvinvoinnista, mikä tekee meistä vieläkin ehkä niitä mystisiä metsäläisiä. T. Metsäläinen
Vierailija kirjoitti:
No ei niissä mitään pyöräilytyömatkoja kannatakaan vetää Suomen säässä, lähikauppareissuun just omiaan jos vaatteilla haluaa koreilla, niin siinä varmasti naapuritkin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen uusi kansallispuku; eräjormavaatteet ja se iänikuinen REPPU selässä.
Se olen minä! 🙋
Tulen kohta uutena tulokkaana tähän kans ilmoittautumaan.
Nämä on mukavia. Ja niitä saa myös siistinä versiona, ei tarvitse ostaa räikyviä huomiovärejä jos kaupunkimaastossa liikkuu. Ostin itse the north facen tummansiniset softshell housut tarjouksesta 18€ ja menisivät ihan hyvin toimistotöissä jollei lahkeessa olisi niiden logoa. Joustavat ja kevyet muttei kumminkaan mene ihonmyötäisesti kuten juoksutrikoot. Todella mukavat kesällä lämpimällä ja jos kastuu hieman niin kuivaa nopeasti, talvella sitten farkut jotka on paljon lämpöisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin metsäläisiä.
No vähän kyllä tuntuu siltä. Suurin osa suomalaisista liputtaa epähygieenisyyden puolesta ja on ihan ok, kun talinen päänahka löyhkää muiden nenään. Ja auta armias, jos joku tyylikonsultti uskaltaa sanoa kuinka osa suomalaisista ei välitä miltä näyttävät, niin johan ollaan haukkomassa henkeä. Tottahan se on.
Kertoo jotain katukuvasta, kun yksi päivä minulla oli mustat nahkaiset loaferit, chinot ja neule, hiukset siististi ja kevyt meikki, eli arkilookkini, niin tunsin itseni ylilaitetuksi. Vaikka olen ihan perusduunari, niin haluan näyttää arjessa siistiltä. Trikoot, vaellushousut ym. vermeet kuuluu niille tarkoitettuun tilanteeseen.
Keskellä metsääkö sä asut, vai katsotko muita nokkaasi pitkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 5 Puntaa Sainsburyssa eli Brittien cittarissa :D
Suomen Lidl 10€
Vierailija kirjoitti:
Voin mä ottaa ne poiskin mutta älä sitten valita kun näkyy pili.
🤣
Ketkä ja missä kulkevat AINA erätamineissaan? Kyllä oli taas ympäripyöreää väitettä.
Vierailija kirjoitti:
Vähemän noloa tuo on kun se että moni kulkee kaupungilla työvaatteissa jopa kaupassa.
Aivan kauheaa. Kyllä ensin pitää matkustaa kotiin ja vaihtaa erilliset kauppavaatteet päälle. Kauppavaatteissa ei tietenkään voi poiketa baariin, vaan ensin käydään vaihtamassa kotona baarivaatteet.
Monet kulkevat sporttivaatteissa, vaikka eivät edes harrastaisi liikuntaa.
krooninen vaellusvietti / akuutti ruuantarve
Itseäni ei kyllä hetkauta yhtään vaikka joku kävisi häissäkin Gore-Texit päällä. Mutta joillekin retkeilyvaatteet kaupungilla näyttävät olevan lähes kansallinen kriisi. Heti tulee olo että nyt tämä ihminen saattaa koska tahansa vaeltaa Prismasta suoraan Kilimanjarolle. Minun puolestani ihmiset saavat pukeutua miten haluavat — elämässä on varmasti suurempiakin murheita kuin jonkun kuorihousut maitohyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun ventovieraan vaatteet kutittaa percttä niin paljon? Itse pukeudun käytännöllisiin ja mukaviin vaatteisiin, ihan sama mitä joku ajattelee.
Yleensä tervejärkinen ihminen vähän ajattelee mitä laittaa ylleen kun lähtee ovesta ulos. Vilkaisee jopa peiliin. Ettei ihan saunatakissa lähde kauppaan, pyjamassa töihin tai sitä rataa...
Vierailija kirjoitti:
Voisit tehdä (Bentleylläsi?) road tripin ympäri Suomea ja näyttää rytöerkeille mallia.
Luin: EVÄSRETKEILYVAATTEISSA.