Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?
Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies viihtyy vihreässä. Vihreä collari, vihreä parka tai metsästystakki ja vihreät reisitaskut on ihan vakio, viimeisiä on monet. Kamppeet ovat kyllä puuvillaa käyttömukavuuden vuoksi. Samat on käytössä jopa retkeillessä. Nuorena epäkäytännöllisyys ei häirinnyt, ja nyt vanhempana kalustossa on kosteudenpoisto. Ennen asusteltiin kuukausi teltassa ja nykyään useampia autossa, joten laiskoja ja epäsiistejä ollaan kyllä, ei suihkusta tietoakaan päiväkausiin. Ihanaa.
Inhottaisi olla päiväkaudet ilman suihkua sivistyneessä maailmassa. Taitaa aikamoinen eliöyhdyskunta jo elellä siellä vihreissä reisitaskuhousuissa yms. En haluaisi noin epähygieenisen ihmisen lähelle. Vihreässä vaatetusvärinä ei ole mitään vikaa - päin vastoin.
Itsekin peseydyn joka päivä vaikka olisin mökillä. Mukavat vaatteet joo, likaisuutta en ymmärrä.
Ehdottomasti. Puhtaat vaatteet myös.
Varsin luonnollista Suomen kaltaisessa puhtaassa ja luonnonläheisessä maassa. Voitaisiinko välillä olla vaikka ylpeitä tämän maan ja kansan omaleimaisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat kestäviä, joustavaa kangasta sopivasta paikkaa, niillä voi mennä kauppaan sekä metsään, löytyy paljon käteviä taskuja eikä tarvitse raahata inhoamaan käsilaukkua joka paikassa mukana tiellä mutta ennenkaikkea koska voin!
Ei vähempää kiinnosta mitä mieltä muut ovat.
N41Ihmettelen tuota "kätevien taskujen" tarvetta. Mitä pitää ihmisellä olla mukana niin paljon, että tarvitaan 10 taskua? Avaimet ja pankkikortti eivät paljoa tilaa vie. Nenäliina ehkä lisäksi ja sekin menee pieneen tilaan.
En tarvitse 10 taskua, mutta farkkujen kaksi minikokoista taskua ei riitä, kun niihin ei sovi edes se puhelin :D
Mutta mukana taskuissa yleensä kulkee ainakin se kännykkä, koti- ja autonavaimet, lompakko, pari menkkasidettä, tyhjiä koirankakkapusseja (kätevää pitää ne valmiiksi taskussa, ei aina lenkille lähtiessä erikseen muista napata mukaan), ja mitä nyt milloinkin tarvitsee jonnekin mukaan ottaa. Mitään laukkuja en jaksa kanniskella mukana, kyllä se on tavaroiden sovittava taskuissa mukaan.
Collareita käytän joskus myös, mutta vain silloin harvoin kun löytyy järkevään hintaan vetoketjutaskullisia versioita, mutta ilmeisesti muut eivät niitä halua kun ovat aika harvinaisuus. Itse tykkään että mun henk. koht. omaisuus myös pysyy siellä taskuissa eikä varise pois matkasta.
Olen aina henkisesti eräretkellä.
Minä, koska niissä on mukava kulkea ja en kaipaa muotivaatteita enää tässä iässä. Tosin jotkut (esim.Fjällikkä) on ihan hyvää laatua eikä paidat kulu niin nopeasti elibhinta-laatu onnkohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään käyttää farkkuja, hupparia ja lippistä niin metsässä, kalassa kuin arjessa ja yöelämässä. Olen sitä mieltä, että mielestäni ne ovat mukavat vaatteet kaikkiin tarkoituksiin. m50
Huppari ja lippis viiskymppisellä miehellä yhtä aikaa - baarissa? Giant red flag.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina henkisesti eräretkellä.
Vai saalistamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa haisee hiki oikein mukavasti, kun rupeaa hellerajat paukkumaan!
Kesäksi on kevyitä ulkoiluvaatteita
Perholiivi ja camo-shortsit?
Niinpä tietenkin, hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Minä, koska niissä on mukava kulkea ja en kaipaa muotivaatteita enää tässä iässä. Tosin jotkut (esim.Fjällikkä) on ihan hyvää laatua eikä paidat kulu niin nopeasti elibhinta-laatu onnkohdallaan.
Miksi kaikista mahdollisista sanoista pitää vääntää joku junttiversio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään käyttää farkkuja, hupparia ja lippistä niin metsässä, kalassa kuin arjessa ja yöelämässä. Olen sitä mieltä, että mielestäni ne ovat mukavat vaatteet kaikkiin tarkoituksiin. m50
Huppari ja lippis viiskymppisellä miehellä yhtä aikaa - baarissa? Giant red flag.
Olen sitä mieltä, että minun mielestäni on tärkeää olla baarissa mukavalta tuntuvissa, ajattomissa ja rennoissa vaatteissa. Lisäksi mielestäni nainen baarissa = red flag, minkä vuoksi baarinaisten mielipiteistä ei tarvitse liikaa välittää. Enhän minä välitä eräretkilläkään siitä, mitä muurahaiset tai männyt pukeutumisestani ajattelevat. Enhän minä niiden kanssa aio kuitenkaan pariutua. m50
Mieluummin eräretkeilyvaatteissa kuin bimboissa perspyllysukkapöksyissä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat täynnä kivoja vaatteita. Laajentakaa hiukan repertuaarianne ja kokeilkaa muutakin kuin maastonvihreitä ja khakinruskeita metsästysasuja! Saattaa flaksikin käydä paremmin.
Ei tässä iässä mitään flaksia enää tarvitse.
Terveisin leuaton vetelä vaippaperse-Virve 57 v 161 cm/95 kg.
Ei vaan aviossa yli 30 vuotta.
Monestihan nuo ulkoiluvaatteissa kulkevat ovat samanhenkisiä pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat ovat täynnä kivoja vaatteita. Laajentakaa hiukan repertuaarianne ja kokeilkaa muutakin kuin maastonvihreitä ja khakinruskeita metsästysasuja! Saattaa flaksikin käydä paremmin.
Kyllä leuaton vetelä vaippaperse-Virvekin voi olla naimisissa. Eihän sitä tuossa kommentissa ole pois suljettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että minun mielestäni on tärkeää olla baarissa mukavalta tuntuvissa, ajattomissa ja rennoissa vaatteissa. Lisäksi mielestäni nainen baarissa = red flag, minkä vuoksi baarinaisten mielipiteistä ei tarvitse liikaa välittää. Enhän minä välitä eräretkilläkään siitä, mitä muurahaiset tai männyt pukeutumisestani ajattelevat. Enhän minä niiden kanssa aio kuitenkaan pariutua. m50
Kertoo jotain myös baareista missä käyt. Parempiin paikkoihin ei pääse hupparissa edes sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä leuaton vetelä vaippaperse-Virvekin voi olla naimisissa. Eihän sitä tuossa kommentissa ole pois suljettu?
Tai leuaton vaippaperse-Matti, pituus 160 cm ja paino 100 kg.
Etenkin semmoiset punamustat wannabe-raksamieshousut ovat aivan tajuttoman rumia!! En tajua miten kukaan ilkeää kulkea semmoisissa yhtään missään. Takki pitää tietysti sitten olla pinkki ja reppu sininen ja pipo ja hanskat myös eri väriä.
Pistäydyin kotimatkalla itähelsinkiläisessä ostarissa..kolme-nelikymppisiä pariskuntia liikkeellä. Ihan kamalan näköisiä, nainen ylipainoinen päällään pitkät farkkushortsit, collari, valkoiset urheilusukat, kangaskassi olalla ja lippis päässä. Mies tyyliin samanlaisesti pukeutunut. Ihan kun olisivat löytäneet vaatteet jostain roskiksesta. Miksi suomalainen ei halua pukeutua siististi ja kauniisti? Hiuksetkin voi harjata ennen kuin lähtee ulos, monilla nuorilla naisilla on sellainen takkuinen sykerö päässä, huoh. Ruumuuden maksimointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai leuaton vaippaperse-Matti, pituus 160 cm ja paino 100 kg.
Miehillä on harvemmin "vaippaperse". Se on tietyn muotoinen lättänä perse, kun pakarat ovat niin löysät, että ne roikkuvat semmoisena puolipallon muotoisena vetelänä tyynynä ja näyttävät housujen läpi yhtenäiseltä "vaipalta".
Ne on mukavia vaatteita ja käytännöllisiä kun koiran kanssa lenkkeilee useamman kerran päivässä.