Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?

Vierailija
23.05.2026 |

Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä. 

Kommentit (289)

Vierailija
241/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäydyin kotimatkalla itähelsinkiläisessä ostarissa..kolme-nelikymppisiä pariskuntia liikkeellä. Ihan kamalan näköisiä, nainen ylipainoinen päällään pitkät farkkushortsit, collari, valkoiset urheilusukat, kangaskassi olalla ja lippis päässä. Mies tyyliin samanlaisesti pukeutunut. Ihan kun olisivat löytäneet vaatteet jostain roskiksesta. Miksi suomalainen ei halua pukeutua siististi ja kauniisti? Hiuksetkin voi harjata ennen kuin lähtee ulos, monilla nuorilla naisilla on sellainen takkuinen sykerö päässä, huoh. Ruumuuden maksimointi.

Miten se sinulle kuuluu mitä heillä on yllään? Sairasta kytätä tuntemattomien ulkonäköä.

Vierailija
242/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat ovat täynnä kivoja vaatteita. Laajentakaa hiukan repertuaarianne ja kokeilkaa muutakin kuin maastonvihreitä ja khakinruskeita metsästysasuja! Saattaa flaksikin käydä paremmin.

Ei tässä iässä mitään flaksia enää tarvitse.

Terveisin leuaton vetelä vaippaperse-Virve 57 v 161 cm/95 kg.

Ei vaan aviossa yli 30 vuotta.

Kyllä leuaton vetelä vaippaperse-Virvekin voi olla naimisissa. Eihän sitä tuossa kommentissa ole pois suljettu?

Tai leuaton vaippaperse-Matti, pituus 160 cm ja paino 100 kg.

Miehillä on harvemmin "vaippaperse". Se on tietyn muotoinen lättänä perse, kun pakarat ovat niin löysät, että ne roikkuvat semmoisena puolipallon muotoisena vetelänä tyynynä ja näyttävät housujen läpi yhtenäiseltä "vaipalta".

Luulin että tarkoitit heidän käyttävän Tenoja. Inkontinenssia ja pidätyskyvyttömyyttä voi olla molemmilla sukupuolilla vanhemmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on kiva haukkua ikäihmisten ulkonäköä. 

Vierailija
244/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään käyttää farkkuja, hupparia ja lippistä niin metsässä, kalassa kuin arjessa ja yöelämässä. Olen sitä mieltä, että mielestäni ne ovat mukavat vaatteet kaikkiin tarkoituksiin. m50

Huppari ja lippis viiskymppisellä miehellä yhtä aikaa - baarissa? Giant red flag.

Olen sitä mieltä, että minun mielestäni on tärkeää olla baarissa mukavalta tuntuvissa, ajattomissa ja rennoissa vaatteissa. Lisäksi mielestäni nainen baarissa = red flag, minkä vuoksi baarinaisten mielipiteistä ei tarvitse liikaa välittää. Enhän minä välitä eräretkilläkään siitä, mitä muurahaiset tai männyt pukeutumisestani ajattelevat. Enhän minä niiden kanssa aio kuitenkaan pariutua. m50

Kertoo jotain myös baareista missä käyt. Parempiin paikkoihin ei pääse hupparissa edes sisään.

Olen sitä mieltä, että sellaiset ovat kaikkein huonoimpia paikkoja. En tykkää alkoholistinaisista muutenkaan. m50

Vierailija
245/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne viisikymppiset kieltämättä näyttävät kaameilta. Miehet ovat kaljuuntuneet, naisten hiukset ohenevat. Kaihi sumentaa näköä eikä liikkuminenkaan monella ole enää sulokasta. Nivelrikko alkaa vaivata, vatsa on pömppö, lihakset surkastuvat, läski levenee.

Vierailija
246/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska jokainen nyt vaan käyttää mieleisensä tyylisiä vaatteita.  Itse ostin nuorena USAn armeijan ylijäämäkaupasta Helsingistä maastopukuja yms.  Olin militaarihenkinen tyttö mutta silloin naiset eivät päässeet inttiin. 

Vierailija
247/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne viisikymppiset kieltämättä näyttävät kaameilta. Miehet ovat kaljuuntuneet, naisten hiukset ohenevat. Kaihi sumentaa näköä eikä liikkuminenkaan monella ole enää sulokasta. Nivelrikko alkaa vaivata, vatsa on pömppö, lihakset surkastuvat, läski levenee.

Ja jos ei vielä viisikymppisenä niin jossain vaiheessa kuitenkin, jos tarpeeksi vanhaksi elää!

Vierailija
248/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme yleensä kaupassa kävellen tai pyörällä. Eipä silloin missään muotivaatteissa olla vaan mukavissa ulkoiuvetimissä.

Vierailija
249/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne saaatanan kalliin pataguccit on ostettu niin pitäähän se päästä pätee!!

Vierailija
250/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sixpack ja liikkuminen reipasta ja jouhevaa. m50

Vierailija
251/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen syy on se että ne ärsyttävät ap:n kaltaisia ihmisiä.

Siltä varalta että tarvitaan vielä muitakin syitä niin kaikki muut kuin partiovarusteen myymät luxusmerkit ovat yleensä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. 

Vaellus- ja metsästysvaatteet pitää tehdä oikeasti laadukkaista ja kestävistä materiaaleista toisin kuin pukamuoti jonka kuuluukin haljeta saumoista jos kerran pieraisee.

Niiden leikkauksen pitää olla suomalaisenkin vartalolle sopiva niin etteivät ne purista tai hierrä mistään kohtaa vaikka istuvatkin muuten hyvin päälle kun risukossa kulkiessa ei mikään lepattava telttakaan ole hyvä. Sama koskee myös jalkineita.

Lisäbonuksena nämä ovat käytännöllisiä kun niissä on muotiluomuksista nykyään kustannussyistä pois jätetyt tilavat vetoketjulliset taskut joissa saa kulkemaan kännykät, nappikuulokkeet, laturit, lompakot ja avaimet sekä nenäliinat ilman että tavaraa varisee jos vähänkin uskaltaa kumartua tai istua.

Vierailija
252/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe retkeilijöitä. Ulkoilma ihmisiä.

Vierailija
253/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska jokainen nyt vaan käyttää mieleisensä tyylisiä vaatteita.  Itse ostin nuorena USAn armeijan ylijäämäkaupasta Helsingistä maastopukuja yms.  Olin militaarihenkinen tyttö mutta silloin naiset eivät päässeet inttiin. 

Intti pääsi kuitenkin sinuun aina lomilla?

Ah kun olisikin löytänyt nuorena tuollaisen tyttöystävän.

Vierailija
254/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on retkeilykengät lähes aina, koska ne on parhaat jaloille. Ulkoilutakki on hyvä, kun pitää vettä. Lippis suojaa auringolta. Hupparin huppu samaten. Muuten kuljen farkuissa. Mukavat ja kätevät vaatteet tavalliseen arkeen. 

Vierailija
255/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä puol. voimissa? Tavis varautunut Ven. hyökkäykseen? Eräilyhullu? Pakkomielle? Muu..?

Vierailija
256/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäinen syy on se että ne ärsyttävät ap:n kaltaisia ihmisiä.

Siltä varalta että tarvitaan vielä muitakin syitä niin kaikki muut kuin partiovarusteen myymät luxusmerkit ovat yleensä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. 

Vaellus- ja metsästysvaatteet pitää tehdä oikeasti laadukkaista ja kestävistä materiaaleista toisin kuin pukamuoti jonka kuuluukin haljeta saumoista jos kerran pieraisee.

Niiden leikkauksen pitää olla suomalaisenkin vartalolle sopiva niin etteivät ne purista tai hierrä mistään kohtaa vaikka istuvatkin muuten hyvin päälle kun risukossa kulkiessa ei mikään lepattava telttakaan ole hyvä. Sama koskee myös jalkineita.

Lisäbonuksena nämä ovat käytännöllisiä kun niissä on muotiluomuksista nykyään kustannussyistä pois jätetyt tilavat vetoketjulliset taskut joissa saa kulkemaan kännykät, nappikuulokkeet, laturit, lompakot ja avaimet sekä nenäliinat ilman että tavaraa varisee jos vähänkin uskaltaa kumartua tai istua.

Yksi tärkeimmistä syistä unohtui. Vaellus/metsästysvaatteet on tehty siihen ilmastoon joka Suomessa todellisuudessa vallitsee paria talvikuukautta ja ehkä kolmea kesän helleviikkoa lukuunottamatta.

Ellei vettä tai räntää sada vaakasuoraan niin ainakin puhaltaa sellainen viima että lämmin, veden- ja tuulenpitävä mutta hengittävä vaate on paikallaan. 

Ne kolme kesäviikkoa voi pomppia shortseissa ja sandaaleissa.

Vierailija
257/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Liikun paljon, ovat mukavat päällä ja kestäviä. Olen investoinut niihin paljon, joten olisi hölmöä olla käyttämättä niitä paitsi muutamalla retkellä per kesä. En välitä mitä muut ajattelee tyyliseikoista. Siinäpä niitä syitä. :)

N33

Vierailija
258/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat kestäviä, joustavaa kangasta sopivasta paikkaa, niillä voi mennä kauppaan sekä metsään, löytyy paljon käteviä taskuja eikä tarvitse raahata inhoamaan käsilaukkua joka paikassa mukana tiellä mutta ennenkaikkea koska voin! 

Ei vähempää kiinnosta mitä mieltä muut ovat. 

N41

Ihmettelen tuota "kätevien taskujen" tarvetta. Mitä pitää ihmisellä olla mukana niin paljon, että tarvitaan 10 taskua? Avaimet ja pankkikortti eivät paljoa tilaa vie. Nenäliina ehkä lisäksi ja sekin menee pieneen tilaan. 

Mulla on aika iso avainnippu..Tykkään, et kaikkien omassa käytössä olevien tilojen avaimet on samassa nipussa.

Vierailija
259/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään käyttää farkkuja, hupparia ja lippistä niin metsässä, kalassa kuin arjessa ja yöelämässä. Olen sitä mieltä, että mielestäni ne ovat mukavat vaatteet kaikkiin tarkoituksiin. m50

Huppari ja lippis viiskymppisellä miehellä yhtä aikaa - baarissa? Giant red flag.

Olen sitä mieltä, että minun mielestäni on tärkeää olla baarissa mukavalta tuntuvissa, ajattomissa ja rennoissa vaatteissa. Lisäksi mielestäni nainen baarissa = red flag, minkä vuoksi baarinaisten mielipiteistä ei tarvitse liikaa välittää. Enhän minä välitä eräretkilläkään siitä, mitä muurahaiset tai männyt pukeutumisestani ajattelevat. Enhän minä niiden kanssa aio kuitenkaan pariutua. m50

Juu viisikymppisen miehen ei tarvitse olla hot. Voi lähteä vaikka vaipoissa baariin. Naiset on jo nähty ja köykäisiksi havaittu.

Vierailija
260/289 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on retkeilykengät lähes aina, koska ne on parhaat jaloille. Ulkoilutakki on hyvä, kun pitää vettä. Lippis suojaa auringolta. Hupparin huppu samaten. Muuten kuljen farkuissa. Mukavat ja kätevät vaatteet tavalliseen arkeen. 

Vaellus tai retkeily (tai metsästys) kengissä on juuri se hyvä puoli että niiden pitää olla mukavan väljät koska ne eivät voi puristaa tai hiertää pitkässäkään käytössä mutta toisaalta niiden pitää olla juuri oikean kokoisia ja istua hyvin.

En tajua mitä tämä itqu ja vinqu taas on mutta ilmeisesti joku oman elämänsä lenitaairisto on niin pahoittanut mielensä kun laittoi omaisuuden pintamuotiin vain tajutakseen ettei kukaan kadulla kulkijoista piittaa vaatteista päätellen pätkääkään hänen uhrauksistaan muodin viimeisimpien trendien mukana pysymiseksi.

Ainahan persaukiset suomalaiset ovat pukeutuneet vaatteisiin jotka ovat edullisia ja tuntuvat mukavalta päällä. Elleivät näytä siltä kuin olisivat tulossa pururadalta tai urheilukentältä niin sitten luonnonpuistosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän