Miksi jotkut ihmiset kulkevat aina eräretkeilyvaatteissa?
Siis ihan aina! Kertokaa? Minusta vastenmielistä.
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräreissuilla ja -vaelluksilla ja metsästysreissuilla näyttävät asianmukaisilta, mutta muuten en ymmärrä miksei voi käyttää muita vaatteita arjessa. Suomijunttiutta big time. Naisissakaan ei ole naisellisuuden hiventäkään, kun turpeat lyhyttukkaiset emännät töpöttävät enstex-pyjamassa pipo päässä ja nastakengät jalassa.
22 astetta lämmintä, niin tuskin enää pipoja ja nastoja on?
Tänään oli hyvä keli, ja kävinkin 12 km kävelyllä ihmisten ilmoilla samoissa farkuissa ja lippiksessä, joilla eilen olin metsässä. Huppari oli liian lämmin, joten käytin hihatonta relaxed fit paitaa. m50
Eiliset metsävaatteet pitäisi olla pyykkinarulla kuivumassa. Ei niitä käytetä hikisinä enää seuraavana päivänä. Yök.
En hikoillut juurikaan. Oli aika raikas metsäkeli. Riitti, kun vaihtoi alusvaatteet. Farkkuja ei muutenkaan kannata pestä usein. Lippistä ei koskaan. Pyykkinarulta kalliit farkut voidaan varastaa. m50
Ihanat (NOT) nivushikikoppurat farkkujen etumuksessa ja tsekkaapa joskus lippiksen otsa-alueen sisäosaa... voit saada paritkin leivänpäälliset tai friteerausrasvat sieltä kaavittua. Toivottavasti edes ravistelet hilseet pois välillä...
Ja höpsis. Ei niissä mitään ole. m50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin metsäläisiä.
No vähän kyllä tuntuu siltä. Suurin osa suomalaisista liputtaa epähygieenisyyden puolesta ja on ihan ok, kun talinen päänahka löyhkää muiden nenään. Ja auta armias, jos joku tyylikonsultti uskaltaa sanoa kuinka osa suomalaisista ei välitä miltä näyttävät, niin johan ollaan haukkomassa henkeä. Tottahan se on.
Kertoo jotain katukuvasta, kun yksi päivä minulla oli mustat nahkaiset loaferit, chinot ja neule, hiukset siististi ja kevyt meikki, eli arkilookkini, niin tunsin itseni ylilaitetuksi. Vaikka olen ihan perusduunari, niin haluan näyttää arjessa siistiltä. Trikoot, vaellushousut ym. vermeet kuuluu niille tarkoitettuun tilanteeseen.
Ole rauhassa, kukaan ei pitänyt sinua ylipukeutuneena. Joku saattoi miettiä, olitko pessyt housusi väärin, kun olivat niin lyhyet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat kestäviä, joustavaa kangasta sopivasta paikkaa, niillä voi mennä kauppaan sekä metsään, löytyy paljon käteviä taskuja eikä tarvitse raahata inhoamaan käsilaukkua joka paikassa mukana tiellä mutta ennenkaikkea koska voin!
Ei vähempää kiinnosta mitä mieltä muut ovat.
N41Ihmettelen tuota "kätevien taskujen" tarvetta. Mitä pitää ihmisellä olla mukana niin paljon, että tarvitaan 10 taskua? Avaimet ja pankkikortti eivät paljoa tilaa vie. Nenäliina ehkä lisäksi ja sekin menee pieneen tilaan.
Kännykkä ja pari ostoskassia. Jos menee kauppaan pidemmän lenkin kautta, pieni vesipullo on lämpimillä ilmoilla hyvä olla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Paskasta porukkaa🤮
Tulee mieleen "Syvä Joki" leffa... banjomusiikki soi jo päässä.
Maalaiset nyt vaan on maalaisia ja tavat sen mukaisia,näitä näkee välillä lentoasemilla suu auki kun eivät tiedä mistään mitään,ymmärrän kyllä koska ei ole metsää lähellä.
Jännä katsoa mitä nämä pukee helteellä ylleen... vai pysyvätkö ilmastoidussa autossa ja kauppojen kylmäosastoilla sen ajan, kun on hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni anoppi tuli miniänsä valmistujaisiin farkuissa, lenkkareissa ja metsästäjänliivissä. Kaikki muut vanhemmat ja osallistujat olivat juhlavaatteissa, tietenkin. Mutta tämä anoppi onkin persu, ollut kunnallisvaaliehdokkaanakin. Kuvastaa hyvin tuon porukan suhtautumista ja kunnioitusta juhlittavaa kohtaan, sekä käytöstapojen puutetta.
Et oo tosissas. En olisi päästänyt ko. naikkosta juhliin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahinta" on kai se, että näitä tämän tyylisiä vaatteita ei tajuta pestä riittävän usein. Siitä tulee nuhjuinen mielikuva. Samoilla vermeillä hinkataan kuukauden päivät ja haju ja ulkonäkö ovat sen mukaiset.
Kamalaa joutua lentokoneessa tällaisen viereen.
Ei näillä ole varaa matkustaa kun kaikki rahat ja säästöt on käytetty siihen yhteen haisevaan Sasta-pukuun.
Itse olen nyt vasta ekaa kertaa vuosiin alkanut katsoa mitä puen päälle. Kaapissa ollut pitkälti vaan juuri metsäretkelle sopivia vaatteita.
Ei vaan ole ollut energiaa miettiä asiaa. Nyt kun stressi on vähän hellittänyt, niin yksi päivä havahduin, ettei minulla oikeasti ole siistejä vaatteita, joilla voisi lähteä kaupungille.
Nyt sitten kokoan vaatekaappia uusiksi, ja vähän löytynyt pukeutumisen iloakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nyt vasta ekaa kertaa vuosiin alkanut katsoa mitä puen päälle. Kaapissa ollut pitkälti vaan juuri metsäretkelle sopivia vaatteita.
Ei vaan ole ollut energiaa miettiä asiaa. Nyt kun stressi on vähän hellittänyt, niin yksi päivä havahduin, ettei minulla oikeasti ole siistejä vaatteita, joilla voisi lähteä kaupungille.
Olen iloinen puolestasi! Mukavaa uutta elämää!
Harrikkamies joku nelikymppinen papparainen jolla acdc paita päällä. Aikuistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi! Mukavaa uutta elämää!
Kiitos.
On myös ollut pinttyneenä ajatus, että sitten kun olen saanut vaikka pari kiloa pois, niin ostan vaatteita. Ja sitten kun on varaa siihen ja tähän, niin ostan siistit kengät.
Aloin hakea tietoa, mikä sopii kehonmuodolleni. Ja somen algoritmi tarttui tähän niin, että aloin saada ehdotuksia videoista, joissa näytettiin miltä eri vaatteet näyttävät eri kehotyypeillä. Siitä alkoi vähän lamppu syttyä, että mikä näyttäisi päälläni imartelevimmalta. Ei ole vaatekaupassa enää niin peura ajovaloissa -tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahinta" on kai se, että näitä tämän tyylisiä vaatteita ei tajuta pestä riittävän usein. Siitä tulee nuhjuinen mielikuva. Samoilla vermeillä hinkataan kuukauden päivät ja haju ja ulkonäkö ovat sen mukaiset.
Kamalaa joutua lentokoneessa tällaisen viereen.
Ei näillä ole varaa matkustaa kun kaikki rahat ja säästöt on käytetty siihen yhteen haisevaan Sasta-pukuun.
Siinä on yksi inseleiden ja muitten luonto friikkien suosima merkki.
Vierailija kirjoitti:
Harrikkamies joku nelikymppinen papparainen jolla acdc paita päällä. Aikuistu.
Kerro mielipiteesi asuasioista kohteelle joka tyylitajuasi loukkaa. Harrikkamies ja hänen moottoripyöräilevät ystävät ottavat todella mieluusti vastaan pukeutumisoppia kaikilta tyylitaitureilta.vitsi-vitsi! 🚒Piipaa varoitus: älä neuvo tuntemattomia kadulla/ pubissa asuvalinnoista, kuulijalla voi hihat palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies viihtyy vihreässä. Vihreä collari, vihreä parka tai metsästystakki ja vihreät reisitaskut on ihan vakio, viimeisiä on monet. Kamppeet ovat kyllä puuvillaa käyttömukavuuden vuoksi. Samat on käytössä jopa retkeillessä. Nuorena epäkäytännöllisyys ei häirinnyt, ja nyt vanhempana kalustossa on kosteudenpoisto. Ennen asusteltiin kuukausi teltassa ja nykyään useampia autossa, joten laiskoja ja epäsiistejä ollaan kyllä, ei suihkusta tietoakaan päiväkausiin. Ihanaa.
Inhottaisi olla päiväkaudet ilman suihkua sivistyneessä maailmassa. Taitaa aikamoinen eliöyhdyskunta jo elellä siellä vihreissä reisitaskuhousuissa yms. En haluaisi noin epähygieenisen ihmisen lähelle. Vihreässä vaatetusvärinä ei ole mitään vikaa - päin vastoin.
Itsekin peseydyn joka päivä vaikka olisin mökillä. Mukavat vaatteet joo, likaisuutta en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mielenterveysongelmat mieleen.
Tai masennus.
Ja vääpeli Körmy.
Itse tykkään käyttää farkkuja, hupparia ja lippistä niin metsässä, kalassa kuin arjessa ja yöelämässä. Olen sitä mieltä, että mielestäni ne ovat mukavat vaatteet kaikkiin tarkoituksiin. m50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käyttäähän ihmiset työvaatteitakin vapaa-ajallaan koska ne on niin mukavia. Ja onhan ne. En silti mitään erävaatteita saati työvaatteita käyttäisi missään muualla kuin töissä ja eräillessä. Mulla on mukavia vaatteita muitakin enkä taatusti lähde mistään pihahommista samoilla kuteilla johonkin lenkille tai kauppaan vaikka miten mukavia ovat.
Vähän noloa käyttää työvaatteita vapaalla. Tulee vähän säälittävät vibat että hlö on niin köyhä ettei ole varaa ostaa muita vaatteita.
Nuo tekniset vaatteet ei ole kyllä mitään köyhien vaatteita, suorastaan naurettavan korkealle kivunneet hinnat joillakin merkeillä. Onhan niissä tietenkin ominaisuuksia, jotka nostaa hintaa, mutta köyhä ostaa varmaan jatkossakin ne collarit tai farkut Prismasta.
Mun omaan taskuunsa pakkautuva tuulitakki maksoi 200€.
Minkä merkin takki? M34
En ole tuo jolta kysyin mutta esim Montanelta löytyy hyviä moneen tarpeeseen
Tyttäreni anoppi tuli miniänsä valmistujaisiin farkuissa, lenkkareissa ja metsästäjänliivissä. Kaikki muut vanhemmat ja osallistujat olivat juhlavaatteissa, tietenkin. Mutta tämä anoppi onkin persu, ollut kunnallisvaaliehdokkaanakin. Kuvastaa hyvin tuon porukan suhtautumista ja kunnioitusta juhlittavaa kohtaan, sekä käytöstapojen puutetta.