Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisesti kömpelöjä, yksinäisiä ja ujoja naisia ja miehiä kohdellaan eri tavoin ja heistä ajatellaan eri tavoin

Vierailija
23.05.2026 |

Tällaista naista pidetään söpönä joka on rohkeasti oma itsensä mutta mies luokitellaan automaattisesti vähintään oudoksi hyypiöksi josta pitää pysyä kaukana ja yleisin mielipide on että on joku väkivaltainen naisten hakkaaja ja hyväksikäyttäjä.

Ole siinä sitten sosiaalisesti kömpelö, yksinäinen ja ujo mies kun heti jos menee johonkin ja on tietenkin yksin liikkeellä saa katseita ja ihmiset on varuillaan kun sosiaalisissa tilanteissa herkästi ahdistuu ja käytös on muista poikkeavaa (tyyliin tarkkailen ympäristöä kokoajan kun isot ihmismassat tai tuntemattomat ihmiset pelottaa)  niin heti pidetään jonain hulluna ym.

Turha ihmetellä jos minä monen muun samanlaisen miehen tavoin jään kotia enkä lähde ihmisten ilmoille ja eristäydyn yhteiskunnasta.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinpä, vähän niinkuin petoeläinkin on ihan vilpittömästi kiinnostunut siitä ujosta, puolustus- ja pakenemiskyvyttömästä eläimenpoikasesta... Tulevat yhdeksi lihaksi kun peto pistelee poikasen suihinsa... Ikuisesti... Kaunista. Pitääpä alkaa metsästämään itse leikkimällä ujoa ja hiljaista pelkotyttöä. Hih"

Olet selvästikin suulas ekstrovertti, joka pilkkaa introverttejä. Tuo asenne kalahtaa vielä omaan nilkkaasi. 

Vierailija
42/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissäni ujot ja kömpelöt, mutta hyväntahtoiset miehet ovat kaikki löytäneet hyvän vaimon. Muutamat jopa änkyttävät pahoin hermostuessaan julkisilla paikoilla, mutta heidän vaimonsa rakastaa silti. He ovat aina liikkuneet sellaisissa ympyröissä, joissa liikkuu kilttejä naisia.

Missä ympäristössä muka liikkuu kilttejä naisia? Joka paikassa tuntuu vaan olevan naama mutrulla olevia naisia ja jos katsekontakti on sekuntia pidempi saa vähintään "painu hlvettiin" katseen ja pahimillaan oikein sanotaan "painu hlvetttiin siitä" vaikkei ole tehnyt mitään muutakuin olemalla olemassa ja ottanut katsekontaktin.

Mitä sä niitä nuoria tyttöjä ahdistelet?

Nuoriso käyttäytyy noin, jos viisikymppinen setämies lähestyy.

Kuka tässä jostain nuorista tytöistä on puhunut kun kyse ollut naisista ja tuollaisia katseita saa 30 ja 40-vuotialta naisilta säännöllisesti. Tosin nykyään jokainen mies luokitellaan heti pedariksi naisten toimesta ja et mies hakee jotain 18-vuotiasta joten ei mitään uutta auringon alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissäni ujot ja kömpelöt, mutta hyväntahtoiset miehet ovat kaikki löytäneet hyvän vaimon. Muutamat jopa änkyttävät pahoin hermostuessaan julkisilla paikoilla, mutta heidän vaimonsa rakastaa silti. He ovat aina liikkuneet sellaisissa ympyröissä, joissa liikkuu kilttejä naisia.

Missä ympäristössä muka liikkuu kilttejä naisia? Joka paikassa tuntuu vaan olevan naama mutrulla olevia naisia ja jos katsekontakti on sekuntia pidempi saa vähintään "painu hlvettiin" katseen ja pahimillaan oikein sanotaan "painu hlvetttiin siitä" vaikkei ole tehnyt mitään muutakuin olemalla olemassa ja ottanut katsekontaktin.

Mitä sä niitä nuoria tyttöjä ahdistelet?

Nuoriso käyttäytyy noin, jos viisikymppinen setämies lähestyy.

Kuka tässä jostain nuorista tytöistä on puhunut kun kyse ollut naisista ja tuollaisia katseita saa 30 ja 40-vuotialta naisilta säännöllisesti. Tosin nykyään jokainen mies luokitellaan heti pedariksi naisten toimesta ja et mies hakee jotain 18-vuotiasta joten ei mitään uutta auringon alla.

Jos et saa naiseen avointa katsekontaktia, älä lähesty tätä naista. Hän ei ole kiinnostunut seurastasi. I hope this helps.

Vierailija
44/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niinpä, vähän niinkuin petoeläinkin on ihan vilpittömästi kiinnostunut siitä ujosta, puolustus- ja pakenemiskyvyttömästä eläimenpoikasesta... Tulevat yhdeksi lihaksi kun peto pistelee poikasen suihinsa... Ikuisesti... Kaunista. Pitääpä alkaa metsästämään itse leikkimällä ujoa ja hiljaista pelkotyttöä. Hih"

Olet selvästikin suulas ekstrovertti, joka pilkkaa introverttejä. Tuo asenne kalahtaa vielä omaan nilkkaasi. 

Jaa mikä? Se että suojelen introja kaltaisiltasi predaattoreilta? Ok, hermanni. Tule vaan tänne nilkkoihin puremaan niin katsotaan kumpi puree kovempaa.

Vierailija
45/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Missä ympäristössä muka liikkuu kilttejä naisia? Joka paikassa tuntuu vaan olevan naama mutrulla olevia naisia ja jos katsekontakti on sekuntia pidempi saa vähintään "painu hlvettiin" katseen ja pahimillaan oikein sanotaan "painu hlvetttiin siitä" vaikkei ole tehnyt mitään muutakuin olemalla olemassa ja ottanut katsekontaktin."

Olet vaan ollut väärässä paikassa. Mene sellaisiin piireihin, joissa kiltteyttä pidetään suotavana, samoin auttavaisuutta ja ole sellainen itsekin ihan aidosti, niin kyllä löytyy mukava nainen.

Edelleen missä sellaisia paikkoja on ihan konkreettisesti eli nimeä tällaisia paikkoja tai piirejä kun en minä tiedä missä liikkuu mukavia ihmisiä ja missä ei kun en osaa lukea ihmisiä kunnolla.

En usko että tulet saamaan tähän mitään vastausta, mutta täällä vierestä mielenkiinnolla seuraan että mitkähän mahtavat niitä piirejä ihan konkreettisesti olla joissa kiltteyttä pidetään arvossa ihan sukupuolesta riippumatta. En keksi yhtäkään, vaikka olen kaikenmaailman seurakunnat ja hyväntekeväisyysjärjestötkin kerennyt elämäni aikana koluta läpi. Niissä oikeastaan ikävimmät ihmiset.

Vierailija
46/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen täytyy sanoa, että kilteissä piireissä introvertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen, introvertit miehet mukavan naisen, ekstrovertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen ja ekstrovertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen. Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa menemään joihinkin tiettyihin piireihin, koska ihmisellä pitää olla oma kiinnostus ja tahto siihen. Eri piireissä on kuitenkin aina omat sääntönsä. Joillekin se on harrastuspiiri, joillekin liikuntaryhmä, joillekin uskonto, joillekin kirjallisuuspiiri, joillekin taidepiiri, joillekin autourheilupiiri tms. Yhteiset kiinnostuksenkohteet auttavat siinä, että pääsee keskustelemaan myös vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvien kanssa. Jutustelusta se alkaa kilteissä parisuhteissa, eikä sängystä.

Itsellä on kiinnostukset mutta näissä piireissä on ne omat sääntönsä ja omana itsenään olemalla ei niissä kyllä hyväksytyksi tule.

Uskonnolliset jutut kuten seurakunnat ym. niin sivusta huomannut että niissä on pahimpia selän takana puhujia.

Vierailija
47/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen täytyy sanoa, että kilteissä piireissä introvertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen, introvertit miehet mukavan naisen, ekstrovertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen ja ekstrovertit naiset ovat löytäneet mukavan miehen. Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa menemään joihinkin tiettyihin piireihin, koska ihmisellä pitää olla oma kiinnostus ja tahto siihen. Eri piireissä on kuitenkin aina omat sääntönsä. Joillekin se on harrastuspiiri, joillekin liikuntaryhmä, joillekin uskonto, joillekin kirjallisuuspiiri, joillekin taidepiiri, joillekin autourheilupiiri tms. Yhteiset kiinnostuksenkohteet auttavat siinä, että pääsee keskustelemaan myös vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvien kanssa. Jutustelusta se alkaa kilteissä parisuhteissa, eikä sängystä.

Itsellä on kiinnostukset mutta näissä piireissä on ne omat sääntönsä ja omana itsenään olemalla ei niissä kyllä hyväksytyksi tule.

Uskonnolliset jutut kuten seurakunnat ym. niin sivusta huomannut että niissä on pahimpia selän takana puhujia.

Tuo on nimenomaan "kiltteyttä" eli passiivisaggressiivisuutta. Sitten jos haluat porukkaan, missä ei ole mitään negatiivisia tunteita koskaan ketään kohtaan, eikä niitä ilmaista suoraan (aggressiivisesti) eikä epäsuoraan (passiivisaggressiivisesti) niin ehkä joku luostari voisi olla tällainen paikka, missä aidosti tavoitellaan sitä, että ollaan tosi tosi tosi kilttejä, ymmärtäväisiä ja rakastavaisia kaikkea kohtaan.

Omasta mielestäni tuo on monipuoliselle aikuiselle aika vaikea juttu, tulla hyväksytyksi ihan kokonaisuudessaan jonkun toisen ihmisen toimesta. Tai siis - moni varmaan hyväksyy sillä tasolla, että pidät esim. munan housuissasi, seksijutut omana tietonasi etkä altista toista itsellesi 24/7. Sellainen tyyppi, jota jaksaa 24/7 ja mukautuu tähän täysin on sula mahdottomuus jopa äidin ja vauvan välillä, joka on kuitenkin universumin läheisin symbioosi. Siinäkin tulee väkisinkin eturistiriitoja ja toinen joutuu joustamaan ja sietämään vähän niitä negatiivisia tunteita.

Ehkäpä siis reality check on paikallaan sinulle.

Aikuisena on vaihtoehto joko hajauttaa elämänsä eli toteuttaa itseään niissä eri piireissä suhteellisen vapaasti, yksi puoli yksissä piireissä. Tai sitten pitää olla itsekin valmis mukautumaan ja sietämään epämukavuutta, mitä muut itsessä aiheuttavat. Sinun kohdallasi tämä voisi olla vaikkapa se ilkeyden tai aggression sieto, näin esimerkkinä. 

Vierailija
48/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan pidä hyypiönä tms. 

Hyypiöinä lähinä rikollisia, päihdehörhöjä.

Vierailija
49/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Missä ympäristössä muka liikkuu kilttejä naisia? Joka paikassa tuntuu vaan olevan naama mutrulla olevia naisia ja jos katsekontakti on sekuntia pidempi saa vähintään "painu hlvettiin" katseen ja pahimillaan oikein sanotaan "painu hlvetttiin siitä" vaikkei ole tehnyt mitään muutakuin olemalla olemassa ja ottanut katsekontaktin."

Olet vaan ollut väärässä paikassa. Mene sellaisiin piireihin, joissa kiltteyttä pidetään suotavana, samoin auttavaisuutta ja ole sellainen itsekin ihan aidosti, niin kyllä löytyy mukava nainen.

Edelleen missä sellaisia paikkoja on ihan konkreettisesti eli nimeä tällaisia paikkoja tai piirejä kun en minä tiedä missä liikkuu mukavia ihmisiä ja missä ei kun en osaa lukea ihmisiä kunnolla.

En usko että tulet saamaan tähän mitään vastausta, mutta täällä vierestä mielenkiinnolla seuraan että mitkähän mahtavat niitä piirejä ihan konkreettisesti olla joissa kiltteyttä pidetään arvossa ihan sukupuolesta riippumatta. En keksi yhtäkään, vaikka olen kaikenmaailman seurakunnat ja hyväntekeväisyysjärjestötkin kerennyt elämäni aikana koluta läpi. Niissä oikeastaan ikävimmät ihmiset.

Miettisi myös tuota kompulsiivista tarvetta kuulua johonkin ryhmään. Aikuiselämä voi koostua ja olla tasapainoista niinkin, että on osa joitakin ryhmiä ja vierailee niissä silloin kuin siltä tuntuu. Harva eläinkään asuu tietyllä pikku alueella koko elämäänsä, vaan tämä kiertää suurella reviirillä ja nauttii monenmoisista maisemista ja vuorovaikutussuhteista, ruuista, juo monista joista, jne. Vaatii ehkä vähän rohkeutta ja luottoa elämään, mutta omasta mielestäni tämä on ainoa hyvä tapa elää.

Voit myös ajatella, että voisiko se ryhmä mihin kuulut, olla vaikka suomenkieliset. Tänne mahtuu jo jonkinmoista ja jos poimit rusinat vaikka 10 eri pullasta, niin siinä on jo iso kasa rusinoita.

Vierailija
50/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettisi myös tuota kompulsiivista tarvetta kuulua johonkin ryhmään. Aikuiselämä voi koostua ja olla tasapainoista niinkin, että on osa joitakin ryhmiä ja vierailee niissä silloin kuin siltä tuntuu. Harva eläinkään asuu tietyllä pikku alueella koko elämäänsä, vaan tämä kiertää suurella reviirillä ja nauttii monenmoisista maisemista ja vuorovaikutussuhteista, ruuista, juo monista joista, jne. Vaatii ehkä vähän rohkeutta ja luottoa elämään, mutta omasta mielestäni tämä on ainoa hyvä tapa elää.

Voit myös ajatella, että voisiko se ryhmä mihin kuulut, olla vaikka suomenkieliset. Tänne mahtuu jo jonkinmoista ja jos poimit rusinat vaikka 10 eri pullasta, niin siinä on jo iso kasa rusinoita.

En nyt oikein ymmärrä vastaustasi. Joko minulla on jonkunlainen aivovamma tai sitten se on sinulla. Tässä joku aiempi kirjoittaja kehotti liikkumaan piireissä missä kiltteyttä pidetään arvossa, ja sitten kyseltiin ihan konkreettisia vinkkejä, että mitkähän tämmöisiä piirejä ihan oikeasti voisivat olla.

Sinä tarjoat vastaukseksi piireistä jossa kiltteyttä pidetään arvossa suomalaisia? Tämä on anteeksi vaan huonoin vastaus mitä kuvitella saattaa, ja mistäkö tiedän tämän. Siitä että olen itse suomalainen, ja suomalaiset ei todellakaan ole mikään ryhmä jossa kiltteyttä arvostetaan, vaan jotain täysin muuta.

Vierailija
51/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä pelokas nainen on ihan yhtä toksinen ja ongelmallinen ryhmätilanteissa kuin pelkotoksinen mieskin. "

Minä pussaan ja kosketan rohkaisevasti sellaista naista. M28

Juuri tämä.  Hiljaiset, ukot, autistiset naiset vetävät puoleensa vain hyväksikäyttäjänarsisteja.

Olen analysoinut elämäni miessuhteita, ja niinhän siinä on käynyt joka kerta: mies on haistanut minussa jotakn hyvädynnettävää, ja kun on käyttänyt tarpeeksi, lähtee muualle. Olen korkeakoulututkinnon suorittanut, älykäs Asperger, joten itsenäisessä työssä olen pärjännyt menestyksekkäästi. Sen sijaan parisuhteet ovat olleet täysin järjettömiä ja kaoottisia. 

Vierailija
52/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin minusta. Olen itse sosiaalisesti kömpelö, introvertti nainen. Olen aina kokenut, että meiltä naisilta odotetaan enemmän sosiaalisuutta ja ekstroversiota. Mies saa olla vähän sellainen sulkeutunut jörö. Jotkut jopa pitää tyhjän puhumista epämiehekkäänä. Sen sijaan entä jos nainen on sellainen sulkeutunut jörö? Moni pitää jopa ihan epä-naisena. Naisenhan kuuluisi olla se sosiaalinen perhonen, joka parisuhteessa hoitaa pariskunnan sosiaaliset kontaktit molempien sukuihin, lasten kavereihin jne. Mikä nainen tuollainen introvertti nörtti on! 

Mulla on oikeasti katkennut parisuhteita tähän. Minuun on ihastuttu ulkonäön takia, mutta kun miehet on huomanneet, että olen introvertti ja "tylsä", eivät ole halunneet jatkaa kanssani.

Tämä. Aiheesta tehty sketsejäkin, joissa nainen höpöttää ja hössöttää ja mies sanoo pari sanaa, korkeintaan pari lausetta, jurosti. En tiedä oliko niissä kumpikaan ujo, mutta huumoria tehtiin stereotypioilla ja roolit oli tosiaan "sosiaalinen perhonen" vs. "jörö".

Vierailija
53/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiä ja ujoja naisia usein kiusataan, ei ole helppoa ei. 

Vierailija
54/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan kaupungilla tuijottele ihmisiä. Saattaa olla, että katsekontaktisi on liian pitkä tai muutoin poikkeava ja silloin se ei toimi muuallakaan.

Vierailija
55/55 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin minusta. Olen itse sosiaalisesti kömpelö, introvertti nainen. Olen aina kokenut, että meiltä naisilta odotetaan enemmän sosiaalisuutta ja ekstroversiota. Mies saa olla vähän sellainen sulkeutunut jörö. Jotkut jopa pitää tyhjän puhumista epämiehekkäänä. Sen sijaan entä jos nainen on sellainen sulkeutunut jörö? Moni pitää jopa ihan epä-naisena. Naisenhan kuuluisi olla se sosiaalinen perhonen, joka parisuhteessa hoitaa pariskunnan sosiaaliset kontaktit molempien sukuihin, lasten kavereihin jne. Mikä nainen tuollainen introvertti nörtti on! 

Mulla on oikeasti katkennut parisuhteita tähän. Minuun on ihastuttu ulkonäön takia, mutta kun miehet on huomanneet, että olen introvertti ja "tylsä", eivät ole halunneet jatkaa kanssani.

Tämä. Aiheesta tehty sketsejäkin, joissa nainen höpöttää ja hössöttää ja mies sanoo pari sanaa, korkeintaan pari lausetta, jurosti. En tiedä oliko niissä kumpikaan ujo, mutta huumoria tehtiin stereotypioilla ja roolit oli tosiaan "sosiaalinen perhonen" vs. "jörö".

Ja toisin päin roolit on nähty tasan kerran: Ou nou -sarjassa, missä tietoisesti oli käännetty stereotyyppiset sukupuoliroolit päinvastaisiksi. Miehet höpöttelivät keskenään tyhjänpäiväisyyksiä ja naiset olivat vähäpuheisia, lähinnä urahtivat mitä on ruoaksi ja piilottelivat sanomalehden takana. Sarja epäonnistui siinä mielessä, että kotimiehet vaikuttivat lähinnä h o moilta ja heidän uraohjusvaimonsa koleilta roboteilta. No, huumoriksi sarja oli tarkoitettukin, mutta nykypäivänä auttamatta huonoa huumoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan