Miten paha turn off teille on, jos mies ei suostu syömään kasvis/vegaani ruokaa?
Syömisen sen sijaan kiukuttelisi ja nirsoilisi kun pieni lapsi
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää kompromissi. Mies syö kasvisruokaa puolet viikosta ja sinä sekaravintoa toisen puolen. Ai niin mutta eihän se teille ituhipeille sovi.
Tässä tulikin tämän ns ongelman pointti hyvin esiin. Lihansyöjämiehen pitää mukautua vegaaninaisen vaatimuksiin tai on major turn off. Mutta vegaaninaisen ei tietenkään tarvitse joustaa mistään koska on oikeassa ja ns parempi ihminen.
Saisi mennä muualle kiukuttelemaan. Antaisin lähtiäislahjaksi jonkun sian perseestä leikatun saparon.
30 grammaa jotain proteiinia, kuten lihaa, kanaa tai kalaa riittää päiväksi hyvin. Miehellekin.
Mulle ehdoton turn off ja red flag on jos mies ei vie mua syömään sushia vaikka periaatteessa oonki kasvissyöjä tai lähes vegaani. Esim monet ihanat thai maut on vegaaneja mut ihan vähän kalakastiketta saa olla. Ja lobsteri on mun perinteinen uuden vuoden herkku thaimaan resorteissa.
Vierailija kirjoitti:
30 grammaa jotain proteiinia, kuten lihaa, kanaa tai kalaa riittää päiväksi hyvin. Miehellekin.
Ja sitten ihmetellään 35-vuotiaana lihaskatoa, raudanpuutetta ja osteoporoosia :D
Kaikenlainen ehdottomuus on turn off. Miehissä ja naisissa molemmissa.
Syön, jos siinä ei oo soijaa. Soija ei sovi ihmiselle.
Mies sitten syö kasvisruuat ja sitten piereskelee koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä iso turn off. Minulle ruuanlaitto on yksi rakkauden kieli ja tuommoista kiukuttelua en katsoisi hyvällä. Toinen on se, että en näkisi kauheasti tulevaisuutta suhteella, jossa joku kiukuttelisi ruokavalioni takia. Tuskin löytyisi kivoja yhteisiä ravintolaillallisia meille. Ei minua haittaa, että puoliso syö lihaa mutta on mukavaa, että hänelle maistuu myös kasvisruoka ja ravintolan vegaaninen menu ei aiheuta hänelle itkupotkuraivareita.
Miten sinulle sopisi juhlaillallinen pihviravintolassa esim miehen syntymäpäivänä? Maistuisiko kunnon wagyu sinulle?
Ai ei vai???
Ei ole mitään moraalista podiumia, jolta voit oikeutetusti vaatia toista mukautumaan sinun standardeihisi, jos et itse pysty vastaavaan joustoon?
Sellainen moral highground on vain sinun ja kaltaistesi kuvitelmissa.
Huvittaa kyllä aika lailla tämä, kun jotkut miehet jotka eivät koske kasviksiin tai muutenkaan mihinkään terveelliseen kokevat olevansa jotenkin “tosimiehiä”. Minusta tosimies on ihan päinvastainen: sellainen joka ei nirsoile turhaan, uskaltaa kokeilla uutta ja syö monipuolisesti myös niitä kasviksia ilman että kokee niiden olevan uhkaksi maskuliinisuudelleen.
Ei ollenkaan. En koskaan huolisi mitään sairasta ja noloa vegeä. En syö sitä pjaskooooo itsekään. Kaikki veget on sairaita !!!!! Vauvasta vanhuksiin. Luulevat, että se on jotenkin terveellisempää..................EI OLE !!!!!! LIHARUOAT on parasta ja kaikkein terveellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä aika lailla tämä, kun jotkut miehet jotka eivät koske kasviksiin tai muutenkaan mihinkään terveelliseen kokevat olevansa jotenkin “tosimiehiä”. Minusta tosimies on ihan päinvastainen: sellainen joka ei nirsoile turhaan, uskaltaa kokeilla uutta ja syö monipuolisesti myös niitä kasviksia ilman että kokee niiden olevan uhkaksi maskuliinisuudelleen.
Eli ongelmasi on mies joka ei sopeudu sinun tahtoosi ja et itse ole valmis joustamaan yhtään. Kuulostat todella ankealta ihmiseltä. Onnea valitsemallesi tielle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi minun tulisi odottaa, että joku syö samaa kasvisruokaa kuin minä. Jokainen valitsee listasta mieliruokaansa, tietenkin. Tai jos laitan ruokaa, ei tulisi mieleenikään tyrkyttää kaikille vain jotakin tiettyä jollakin. Tavalla rajoitettua ateriaa.
Tosielämässä harvassa peheessä on aikaa ja rahaa valmistaa eri ruoka joka perheenjäsenelle. Jos perheenjäseniä olisi 5 ja jokaisella eri ruokavalio, niin olisihan tuo valtava päivittäinen urakka.
No en tosiaan tiedä yhtään perhettä, jossa olisi 5 eri ruokavaliota. Sen sijaan tiedän useammankin perheen, jossa osa perheenjäsenistä on kasvissyöjiä ja osa sekasyöjä ja ihan hyvin tuntuu sujuvan. Sekasyöjät voi aina paistaa itse itselleen ne pihvit, tai kalafileet silloin, kun sellaisia haluavat.
Tiukasti periaatteistaan kiinni pitävän vegaanin toki kannattaa pariutua vain toisen vegaanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää kompromissi. Mies syö kasvisruokaa puolet viikosta ja sinä sekaravintoa toisen puolen. Ai niin mutta eihän se teille ituhipeille sovi.
Tässä tulikin tämän ns ongelman pointti hyvin esiin. Lihansyöjämiehen pitää mukautua vegaaninaisen vaatimuksiin tai on major turn off. Mutta vegaaninaisen ei tietenkään tarvitse joustaa mistään koska on oikeassa ja ns parempi ihminen.
Ei lihansyöjämiehen tarvitse mukautua vaatimuksiini. Voin ihan hyvin etsiä kumppanikseni sellaisen miehen, joka on omasta tahdostaankin vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on jo kaksi huomattavaa turnoffia. - Itse olen kasvispainotteinen sekasyöjä, elleivät sairauteni rajoittaisi omaa syömistän niin paljon kuin ne tekevät niin olisin vamrasti kasvissyöjä., ellen peräti vegaani. En pysty tajuamaan ihmisiä joille kasvsruoan tai vegaani -ruoan syöminen on niin vastenmielsitä, että alkaa nyt kiukuttelemaan moisesta, jos kyse on "vain" siitä, ettei tykkää.
Sairausperusteiset kieltäytymiset tajuan kyllä.
Jos ja kun haaveksin parisuhteesta niin yksi asia jota kaipaan ja toivon suhteelta, niin olisi hienoa, jos voisi, ainakin suurimmalta osalta syödä samaa ruokaa ja toisinaan valmistaakin sitä yhdessä. En halua, että jääkaapissa (tai kuivakaapissa) on tarkasti jaettu sun ja mun ruoat; niinkuin sillojn kun opiskelin ja asuin solukämpässä kolmen muun yliopisto-opiskelijan kanssa.
Toinen ruokarajoitteinen kasvispainotteinen sekasyöjä täällä moi!
Oon lähtökohtaisesti sitä mieltä, että jokainen syököön miten itse kokee parhaaksi. Mutta mulle on tärkeää, että hyväksyy myös muunlaiset ruokavaliot, ei nälvi, painosta tai tee muuten numeroa. Ap:n tuttu mies siis ei menis jatkoon. Olis ehdoton turn off, sama kuin paha haju, ei vaan pystyisi kiinnostumaan.
Ja jos "haluan joka aterialla lihaa tai kalaa" perustuu johonkin "kasvisruoka on pahaa ja tyhmää" -ennakkoluuloon, niin ollaan liian erilaisia ja ei jatkoon.
Kiitos kommentistasi, kuullostat paljossa hengen heimolaiseltaini. - Itsellänikin on erinomaisn tärkeää, että voi hyväksyä muiden ruokavaliot; en itse todennäköisesti olsi tässä kirjoittamassa, jos ruokavaliooni oltiaisiin suhtauduttu asiana, jonka voi vain ohittaa tarpeettomana huomionhakuisuutea ja nirsoiluna tai mielenvikaisuutena tms.
Tosinaan kuulee väitettävä, kuinka ei ennen ollut mitään allergioita, keliaakikkoja vegaaneja (moni on varmasti vegaani aatteellsisita syistä mutta uskon, että joukkoon mahtuu myös heitä, joille punainen liha ei vain sovi siinä kuin jollekulle tosielle vaikka pavut) tai mitään muitakaan ruokayliherkkyyksiä tai muita syitä kieltäytyä "tavallsiesta ravinnosta" , jos vain muutoin oli terve.
Voi olla, että ei ollut mutta todennäköisempänä pidän että oli kyllä mutta moni kuoli verraten nuorena mutta olisi saattanut elää pidempään "oikealla ravinnolla"
Esimerkiksi keliaakikolle on myrkkyä syödä vehnää, ruista ja ohraa. Mutta keliaakikko ei todennäköisesti kuole yksittäiseen ruispalaan mutta joku pahasti esimerkiki pähkinälle pahasti yliherkkä saattaa saada pienemmästä kuin ruispalan kokoisesta määrästä pähkinää niin vaarallsien ja äkillisen ja nopeasti etenevän yliherkkyysreaktion, joka vaatii aina välitöntä ensiapua ja hänen hengenlähtönsä voi olla todellinen . (Äkillinen ja nopeasti etenevä yliherkkyysreaktio, vaatiikin aina välitöntä ensiapua)
- keliaakikko taas useimmiten pikkuhiljaa tuhoaa "väärillä viljoilla" ohutsuoltaan ja jos ei korjausta tule niin riittävästi elintärkeitä ainesosia ei lopulta imeydy elimistöön, vaan kaikki menee suoraa housuihin samalla kun vaurioitunut ohutsuoli on altis lukuisille muille sairauksille ja elimistön kunnon heikkenemiselle,
Sille, että toivon ja haluaisin parisuhteessa syövä nivielä joskus kumppanini kanssa mahdollsimman pitkälle samaa ruokaa kotioloissa keksin useammankin hyvän syyn. -Esimerkiksi siksi ,että se on usein taloudellsiempaa, se todennköisesti vähentää ruokahävikkiä, huomopikin ruoka maistuu -okei ehkö vain omassa mielessäni mutta silti- paremmalta jaettuna kuin yksin, aivan erilaiet ruoat kotona tuo meieen enempi kämppikset....
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän huushollissa ainakaan kieltäydy 😀
Täytyy kuules valita oikeanlainen mies.
"Mies".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelmasi on mies joka ei sopeudu sinun tahtoosi ja et itse ole valmis joustamaan yhtään. Kuulostat todella ankealta ihmiseltä. Onnea valitsemallesi tielle
Kenenkään ei ole tarvitse sopeutua minun tahtooni. Jos meidän arvomaailmat ja ruokavaliot eivät natsaa niin kumpikin voi aivan vapaasti etsiä itselleen erilaisen kumppanin. En todellakaan yritä pakottaa metsästäjämiestä kumppanikseni vaan etsin sellaisen, joka ajattelee samalla lailla kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan se henkisestä alamittaisuudesta.
Tutkimusten mukaan veganismilla ja mielenterveysongelmilla on yhteys, joten en ikinä tapailisi vegaaninaista.
M35
Enkä minä vegaanimiestä.
Mua jotenkin hirveästi aina ärsyttää, jos joudun olemaan syömässä aikuisten ihmisten kanssa, jotka näkyvästi nirsoilevat. Ihan sama onko mies vai nainen, lihansyöjä vai kasvissyöjä. Eli kyllä, olisi iso turn off.
Meidän mies on elänyt kaduilla kodittomanakin. Hän on syönyt roskiksesta ja ihan mistä vain.
Syö ihan kaikkea ja meillä ei mene ruokaa hukkaan. Laihakin on ja mikä, muttei läpipasko. Käyttää kaikki kalorit hyödykkäästi pois. Hän on vihervasemmistolainen kommando.
Selviytyy ihan mistä vain ja kykenee olemaan kevään, kesän ja syksyn työttömänä lakossa jokaisen oikeudella. Talvisin tarvitsee tukea 3kk. Nyt kuitenkin töissä kun on perhettä. Idealisti ja soturi joka ottaa aina haasteen vastaan ja astuu kehään koska vain, milloin vain ja ihan miten päin vain, vaikka suoraan sängystä keskellä yötä kiskaistuna.