Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paha turn off teille on, jos mies ei suostu syömään kasvis/vegaani ruokaa?

Vierailija
23.05.2026 |

Syömisen sen sijaan kiukuttelisi ja nirsoilisi kun pieni lapsi

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi minun tulisi odottaa, että joku syö samaa kasvisruokaa kuin minä. Jokainen valitsee listasta mieliruokaansa, tietenkin. Tai jos laitan ruokaa, ei tulisi mieleenikään tyrkyttää kaikille vain jotakin tiettyä jollakin. Tavalla rajoitettua ateriaa.

Tosielämässä harvassa peheessä on aikaa ja rahaa valmistaa eri ruoka joka perheenjäsenelle. Jos perheenjäseniä olisi 5 ja jokaisella eri ruokavalio, niin olisihan tuo valtava päivittäinen urakka.

Tee kasvisruokasi ja anna miehen syödä sitä lisukkeena ja paistaa itselleen vaikka pihvi. Ei se tuon vaikeampaa ole.

Vierailija
82/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän huushollissa ainakaan kieltäydy 😀 

Täytyy kuules valita oikeanlainen mies.

Mikä sitten vain on oikeanlainen. Tuskin se kuitenkaan on vässykkä, joka kyselemättä nielee kaiken maailman sotkut, joita joku keksii sille syöttää.

Voi toki kokata myös omat ruokansa. Mutta yletöntä lihansyöntiä en kattelisi, laittaisin kiertoon. 

Niinkö? Jos löytäisi muuten täydellisen kumppanin ja se söisi paljon lihaa, sä laittaisit tuon takia kiertoon? Ohos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoiluun on yleensä syy. Ruoka maistuu tai tuntuu syöjän mielestä pahalta tai sitten aiheuttaa vatsaongelmia.

Kiukuttelu puolestaan on vain lapsellista.

Vierailija
84/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pidetetty nirsona koko elämäni ajan kasvisten suhteen. Vasta viime vuosina paljastui, että FODMAP:it aiheuttaa minulle pahoja vatsaoireita ja turvotusta. Lapsena en ymmärtänyt, että jotkut ruuat saivat minut voimaan huonosti, osasin vain sanoa etten halua syödä niitä ruokia ja että ne on pahoja, ja aloin vältellä niitä. Ruokavaliostani tulikin sitten luonnostaan sellainen, jossa oli mahdollisimman vähän FODMAP:eja vaikken ollut tuosta termistä ikinä kuullutkaan.

Vierailija
85/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi vegaanimiestä. Miehen kuuluu syödä tavallista ruokaa. Ei myöskään mitään teenjuojaa eikä absolutistia. Ihan perusmies on paras.

Vierailija
86/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kasvis/vegaani-aterian voi välillä syödä. Toiset ovat sekaravinnon syöjiä ei heitä voi pakottaa kasvissyöjiksi. Kasviksia on tietenkin hyvä syödä aterialla. Jokainen kuitenkin syö mitä itse haluaa.

Vierailija
87/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on vain positiivista, jos mies on lihansyöjä, ja niin mieheni onkin. Olen hyvä kokki, ja on mukava valmistaa meille vaikkapa beef Wellingtonit.

Rakastuin juuri tuntemattomaan.

Vierailija
88/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä iso turn off. Minulle ruuanlaitto on yksi rakkauden kieli ja tuommoista kiukuttelua en katsoisi hyvällä. Toinen on se, että en näkisi kauheasti tulevaisuutta suhteella, jossa joku kiukuttelisi ruokavalioni takia. Tuskin löytyisi kivoja yhteisiä ravintolaillallisia meille. Ei minua haittaa, että puoliso syö lihaa mutta on mukavaa, että hänelle maistuu myös kasvisruoka ja ravintolan vegaaninen menu ei aiheuta hänelle itkupotkuraivareita. 

Vierailija
89/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My body, my choise.

Se ei suomiakalle kuulu mitä laitan kehooni.

Se on choice.

Vierailija
90/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen nirsoilu ja vaikeilu on aina turn of. Eikä kukaan tarvitse lihaa joka aterialla. 

Selvä, allergiatkin ? 

Vierailija
91/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä miten paha turn off on nainen, joka suostuu syömään vain heiniä?

Enpä ole tavannut yhtäkään ihmistä, jonka ruokavalio olisi vain heinäkasvit. Ihmisen ruoansulatus ei ole kuin lehmällä, joka pystyy käsitteleemään suuri määriä heinää ja samaan siitä tarvitsemansa ravinnon. 

Kuinka suuri turn off olisi deitti, joka kutsuu kasvissyöntiä tai vegaaniuokavaliota asenteellisesti "heinien syömiseksi", pupun ruoaksi tms?

Vierailija
92/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sekaravinnon syöjä. Mies saa syödä mitä haluaa. Toivon kuitenkin, että söisi myös kasviksia. Minä syön ihan tavallista kotiruokaa. Välillä jotain esim. thairuokaa tai meksikolaista ruokaa jne. 

Vierailija
93/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi. Rakastan ruoanlaittoa ja vaikka sekasyöjä olenkin, en enää näillä vuosilla kokkaisi nirsoilijalle. Tein sitä muutamam vuoden nuorena ja oli äärimmäisen turhauttavaa. Allergiat erikseen. Itsellä crohn rajoittaa välillä syömisiä, en halua yhtään ylimääräisiä rajoituksia. Ehkä joku "kumpikin laittaa omat ruokansa" -versio onnistuisi ja olisi todennäköinenkin, sillä en enää hevillä muuttaisi kenenkään kanssa yhteen, jos olisin sinkku.

Vierailija
94/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vielä poikamies, niin söisin mielelläni kuin vegaani, mutta vaatisin, että tuo nainen viettäisi vaikka edes pari viikkoa mun kanssa samassa huoneessa. Voi olla, että kuolisi siihen löyhkään, mitä kasvisruoka aiheuttaa minulle.

Vierailija
95/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se todella suuri. En jaksa mitään miesvauvaa.

Vierailija
96/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syö mitä syö, mieltymyksiä on monia, toisen ei tarvitse pitää tai syödä samaa kuin itse, mutta jos kyse on asenneongelmasta: "Minähän en mitään vegaaniruokaa syö, hyi!" ja alentaa kasvissyöjiä tavalla tai toisella, niin sitten se on Venäjän kokoinen punalippu.

Vierailija
97/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on jo kaksi huomattavaa turnoffia. - Itse olen kasvispainotteinen sekasyöjä, elleivät sairauteni rajoittaisi omaa syömistän niin paljon kuin ne tekevät niin olisin vamrasti kasvissyöjä., ellen peräti vegaani. En pysty tajuamaan ihmisiä joille kasvsruoan tai vegaani -ruoan syöminen on niin vastenmielsitä, että alkaa nyt kiukuttelemaan moisesta, jos kyse on "vain" siitä, ettei tykkää. 

Sairausperusteiset kieltäytymiset tajuan kyllä. 

Jos ja kun haaveksin parisuhteesta niin yksi asia jota kaipaan ja toivon suhteelta, niin olisi hienoa, jos voisi, ainakin suurimmalta osalta syödä samaa ruokaa ja toisinaan valmistaakin sitä yhdessä. En halua, että jääkaapissa (tai kuivakaapissa) on tarkasti jaettu sun ja mun ruoat; niinkuin sillojn kun opiskelin ja asuin solukämpässä kolmen muun yliopisto-opiskelijan kanssa.     

Toinen ruokarajoitteinen kasvispainotteinen sekasyöjä täällä moi! 

Oon lähtökohtaisesti sitä mieltä, että jokainen syököön miten itse kokee parhaaksi. Mutta mulle on tärkeää, että hyväksyy myös muunlaiset ruokavaliot, ei nälvi, painosta tai tee muuten numeroa. Ap:n tuttu mies siis ei menis jatkoon. Olis ehdoton turn off, sama kuin paha haju, ei vaan pystyisi kiinnostumaan. 

Ja jos "haluan joka aterialla lihaa tai kalaa" perustuu johonkin "kasvisruoka on pahaa ja tyhmää" -ennakkoluuloon, niin ollaan liian erilaisia ja ei jatkoon.

Vierailija
98/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pitäisi kiukutella ruoasta. Jos ei oikeasti joku ruoka maistu, niin syö sitten jotain muuta mitä haluaa, kiukuttelematta ja tietenkin hoitaa asian itse ja oma-aloitteisesti tekemättä numeroa. Jos toinen on esimerkiksi laittanut jotain, mikä nyt ei ole oma suosikki, niin joko syö mukisematta ja kiittää tai hoitaa itselleen muuta ruokaa.

Jos taas vain periaatteesta tai negatiivisesta asenteesta johtuen ei "tykkää" mistään kasvisruoista/vegaaniruoista, niin se on iso turn off. Ja tietenkin se kiukuttelu myös. Edelliset yhdistettynä olisi kynnyskysymys, eli heippahei vaan, en katselisi moista.

Vierailija
99/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miten paha turn off on nainen, joka suostuu syömään vain heiniä?

Ei se ole turn off ollenkaan, se on jos yrittää määritellä miten toinen syö. 

Tämä. Kaikenlainen toisten ruokavalioiden dissaaminen, tuputus, rajoitteiden vähättely jne. Ei jatkoon. Ihan sama, mikä ruokavalio ihmisellä itsellään on. 

Vierailija
100/100 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi. Kasvisruuasta kieltäytyminen on junttia. Ei sitä tarvitse joka päivä syödä, mutta ei tarvitse eläinkunnan tuotteitakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi