Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paha turn off teille on, jos mies ei suostu syömään kasvis/vegaani ruokaa?

Vierailija
23.05.2026 |

Syömisen sen sijaan kiukuttelisi ja nirsoilisi kun pieni lapsi

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kompakysymys.

Ei mies tietenkään syö kasvisruokaa. Eihän se olis mies muuten.

Vierailija
62/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kompromissi. Mies syö kasvisruokaa puolet viikosta ja sinä sekaravintoa toisen puolen. Ai niin mutta eihän se teille ituhipeille sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on vain positiivista, jos mies on lihansyöjä, ja niin mieheni onkin. Olen hyvä kokki, ja on mukava valmistaa meille vaikkapa beef Wellingtonit.

Kjks sitä taikinaa haluaa syödä?

Vierailija
64/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on vegaani ja minä olen sekaani joten tuota tilannetta ei pysty tapahtumaan.

Vegaaniruoka on hyvä lisuk  lihalle ja kalalle. 

Vierailija
65/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi minun tulisi odottaa, että joku syö samaa kasvisruokaa kuin minä. Jokainen valitsee listasta mieliruokaansa, tietenkin. Tai jos laitan ruokaa, ei tulisi mieleenikään tyrkyttää kaikille vain jotakin tiettyä jollakin. Tavalla rajoitettua ateriaa.

Vierailija
66/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle kelpaa kaikki mitä mä kokkaan. Myös kasvisruoka.

Vierailija
67/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kompakysymys.

Ei mies tietenkään syö kasvisruokaa. Eihän se olis mies muuten.

Tämä on enimmäkseen vain suomalaismiesten kompleksi. Ja tietysti joidenkin amerikkalaisten, sellaisten joiden ruokavalio on pelkkää pikaruokaa. 

Ei ymmärretä ruoan merkitystä, ei osata arvostaa ruoanlaittotaitoa, eikä maisteta mitään makuja. On vain macho-ideologiaan perustuva idioottimainen uskomus, että lihaa on pakko syödä. 

Kuule ne oikeat karskit kivikauden äijätkin söivät sekä kasviksia, hedelmiä, marjoja, että viljoja, siemeniä, pähkinöitä ja tietysti kalaa sekä mereneläviä. 

Nykymaailman lihansyöjämiehet eivät saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita eivätkä kuitua, siksi kykkivät vessassakin aina tuntikausia. 

Vierailija
68/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi minun tulisi odottaa, että joku syö samaa kasvisruokaa kuin minä. Jokainen valitsee listasta mieliruokaansa, tietenkin. Tai jos laitan ruokaa, ei tulisi mieleenikään tyrkyttää kaikille vain jotakin tiettyä jollakin. Tavalla rajoitettua ateriaa.

Tosielämässä harvassa peheessä on aikaa ja rahaa valmistaa eri ruoka joka perheenjäsenelle. Jos perheenjäseniä olisi 5 ja jokaisella eri ruokavalio, niin olisihan tuo valtava päivittäinen urakka.

Vierailija
69/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen nirsoilu ja vaikeilu on aina turn of. Eikä kukaan tarvitse lihaa joka aterialla. 

Kuten yltiövegeismit. "tää kasvisruoka on paistettu voissa- en voi syödä"

Osoittaa sopeutumattomuutta ja ikävää saneluhalua toisten asioihin. 

Miten se osoittaa ”sopeutumattomuutta” tai  ”saneluhalua toisten asioihin”, että itsellä on tietty erityisruokavalio, jonka mukaisesti itse elää?  Suurin osa ei pakota toista syömään samalla tavalla. Enemmänkin sopeutumattomuutta ja vaatimusta osoittaa se, ettei hyväksy toisen erityisruokavaliota.

Vierailija
70/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söis itsekään pelkkää kasvis/vegeä, joten ei ole turn off. Mutta pitää sen pihvin ohella syödä myös kasvislisäke ja salaatit eikä yökötellä niille. Kovin montaa täysin lakto-ovo-kasvisruokaa meillä ei oo listalla: linssikeitto smetanasilmällä, pinaattikeitto kananmunalla, sosesoppa  raejuustolla, pestopasta mozarellalla.... Siinäpä ne melkeen onkin.

Vierailija
71/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa syödä mitä haluaa 

Joo, kunhan kokkaa itse. Mulle on ihan ok, jos mies haluaa itselleen välillä lihaa, mutta silloin hän saa hoitaa omat sapuskansa.  Yleensä kyllä syö mielellään kasvisruokaa ja muistaa olla kiitollinen siitä, että minä kokkaan molemmille. 

Minkäänlaista ruoasta kiukuttelua en jaksaisi aikuiselta ihmiseltä kuunnella. Jos ei kelpaa, niin suu suppuun ja tekee sitten itse itselleen jotain sellaista, mikä maistuu. 

Voihan mies mennä ravintolaan syömään. 

Vierailija
72/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HuumoriaPeliin

https://youtube.com/shorts/8KSmScJgT9Y?si=Ue7Rt6za6jaqHW85

Tämä, jos mikä.

Vierailija
73/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

My body, my choise.

Se ei suomiakalle kuulu mitä laitan kehooni.

Vierailija
74/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopisi minulle tuollainen mies. Kuulostaa vaan liian tyhmältä.

Sinä taas kuulostat toooosi fiksulta. 🤭

Vierailija
75/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen nirsoilu ja vaikeilu on aina turn of. Eikä kukaan tarvitse lihaa joka aterialla. 

Kuten yltiövegeismit. "tää kasvisruoka on paistettu voissa- en voi syödä"

Osoittaa sopeutumattomuutta ja ikävää saneluhalua toisten asioihin. 

Miten se osoittaa ”sopeutumattomuutta” tai  ”saneluhalua toisten asioihin”, että itsellä on tietty erityisruokavalio, jonka mukaisesti itse elää?  Suurin osa ei pakota toista syömään samalla tavalla. Enemmänkin sopeutumattomuutta ja vaatimusta osoittaa se, ettei hyväksy toisen erityisruokavaliota.

Kuhan muistetaan, että ihan yhtälailla sopeutumattomuutta osoittaa se, jos vegaani ei hyväksy sekasyöjien ruokavaliota. 

Vierailija
76/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, itselleni tuollainen olisi este minkäänlaiselle seurustelulle, koska arvomme olisivat liian erilaiset. Itse olen vegaani enkä kyllä odota kumppanilta veganismia tai edes kasvissyöntiä, mutta nirso ei saa olla. Omalle avokilleni käy kaikki kasvisruoat paitsi tofu. 

Vierailija
77/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän huushollissa ainakaan kieltäydy 😀 

Täytyy kuules valita oikeanlainen mies.

Mikä sitten vain on oikeanlainen. Tuskin se kuitenkaan on vässykkä, joka kyselemättä nielee kaiken maailman sotkut, joita joku keksii sille syöttää.

Voi toki kokata myös omat ruokansa. Mutta yletöntä lihansyöntiä en kattelisi, laittaisin kiertoon. 

Vierailija
78/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kiukuttelu olisi turn Off mutta lihan syönti ei. Itsekin valitsen lihavaihtoehdon ensisijaisesti. 

Vierailija
79/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi kova turn off. Olen itsekin sekasyöjä, mutta syön usein kasvisruokia. Tuollainen kiukuttelu ja nirsoilu ei myöskään ulottuisi pelkkään ruokaan, vaan sellaisilla tyypeillä on muutenkin ehdottomia uskomuksia, joustamattomuutta yms. 

Tosin jos miehellä on valikoiva syöminen, ja se on se syy miksi ei sellaista ruokaa pysty syömään, kyllä sen silloin ymmärtäisin. Voi oikeasti olla sillon syystä vaan ne muutamat ruuat, mitä pystyy syömään. Niin kyllä silloin jos vaikka joku lähipiirissä jatkuvasti vaan tuputtaa sopimatonta ruokaa, niin ymmärtäisin että siitä turhautuisi ja suuttuisi jopa, kun ei uskota. Mutta tosiaan, kaikki turha kiukuttelu on turn off. 

Vierailija
80/94 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaista tilanne on vähän vaikea kohdalle edes kuvitella kun en tietenkään tarjoa kasvissyöjälle liharuokaa enkä sekasyöjälle kasvisruokaa.

Ja jos yhdessä mennään johonkin syömään niin tietenkin sellaiseen mistä kumpikin saa itseään miellyttävä ruokaa koska kumpikin itse myös annoksensa maksaa.

Itse olen sekasyöjä ja allergiat ymmärrän hyvin ja sen kuinka ne rajoittaa vaikkei itselläni olekaan, mutta sitä en, että omilla ruokavaliovalinnoillaan tekee muiden elämän hankalaksi ja että muiden on pompittava sen rajoittuneen pillin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi