Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat ostaa käytettyjä vaatteita

Vierailija
23.05.2026 |

Käytetyn auton vielä ymmärrän.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ihmiset busseissa haisee nykyään niin järkyttävälle kun kaikki vaatteetkin on muiden likaisia jämiä. Eikä ne enää edes käy suihkussa aamuisin. 

Vierailija
62/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti löydän jopa ihan uusia vaatteitä esim. Vintedin kautta. Miksi en ostaisi? Onhan kaupassakin myytävää vaatetta joku mahdollisesti sovittanut. Hui! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä ostanut kirppareilta mitään 

ostan kaupasta uutena,mun ei tarvii euroja laskea 😄

Osta iso alkukirjain. 

Sivistymätönkin ihminen voi olla varakas. Sivistystä ei saa rahalla, varsinkaan sydämen sivistystä. 

Vierailija
64/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan: Voisitko avata tätä, ap: 

Miksi kokemuksesi elämästä ovat niin vähäiset, että et ole vielä oppinut, että on köyhiä, rikkaita ja keskituloisia ihmisiä? Oletko elänyt tosi suojattua elämää?

Vierailija
65/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyylisiä vaatteita haluamistani materiaaleista löytyy ehdottomasti helpoiten käytettynä. Siksi.

Vierailija
66/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään vaatteista ja olen pienituloinen. En väitä olevani erityisen boheemi tai pukeudu kovinkaan erikoisesti, mutta kauppojen valikoimat ovat todella geneerisiä ja tylsiä jopa minulle. Kirppareilta ja käytettyjä vaatteita myyviltä alustoilta saan vaatteita halvalla. En periaatteestakaan maksa jostain perusleggareista tai paidasta kolmeakymppiä. 

Lisäksi voi löytää käytettyjä vaatteita, jotka kestää kauemmin kuin nykymuodin hetkessä hajoavat vaatteet.

Vierailija
67/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella meillä on kaapissa itse käytettyjä vaatteita, miksi ei vähissä varoissa oleva ostaisi käytettyä ?

Ehkä ne pelkää pöpöjä. Vaikka vaatteethan voi pestä.

Vierailija
68/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vastaa kysymykseeni, miksi hän ei ole vielä oppinut, että on köyhiä, rikkaita ja keskituloisia ihmisiä.

Tämä kertoo siitä, että kyseessä on trolli tai ihminen, jolla ei ole mitään muuta tukea itsetunnolleen kuin raha. Hänen täytyy tukea heikkoa minuuttaan tulemalla pätemään tälle palstalle. Aika huonossa tilanteessa henkisesti on ap. Tsemppiä sulle, ap, koeta löytää oikeita elämänsisältöjä!

Vierailija
69/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi ostaa väärän kokoisia vaatteita?

Hyvin voi. Lisäksi sitä voi lihoa tai laihtua.

Minä lihoin lääkityksen vuoksi 30 kiloa. Laihduin hitaasti entisiin mittoihini kun jätin sen lääkityksen pois. Moni lääkitys muokkaa voimakkaasti suolistomikrobistoa ja se vaikuttaa painoon. Säilytin liian isoja vaatteita vuoden ja vein ne sen jälkeen hyväntekeväisyyskirpputorille. Siellä työskenetelevä kertoi, että ne myytiin pois kahdessa päivässä. 

Kävit siis kysymässä? Ei ole todellista.

Vierailija
70/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu polyesteriin enkä elastaaniin, niitä vältellessä tulee pakostakin keskittyneeksi käytettyihin.

Vierailija
71/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä itsekään. Esim kierrätyskeskusten ja kirpputorien vaatteet haisee kellarilta, vaikka niitä olisi käsitelty. Ja se kellarin haju ei lähde niistä vaatteista mitenkään.

Voi ne haista kuolemallekin. Ties mistä kuolleen kodista vaan laitettu myyntiin. Ja luteitakin niissä voi olla.

En ole huomannut käytettyjen vaatteiden haisevan kellarilta. Sen sijaan joltain kamalan hajuiselta pesuaineelta on moni haissut.

Vierailija
72/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mä ostan vain uusia vaatteita. En voisi käyttää muiden vanhoja. Ajatuskin yököttää.

Mut sit taas toisaalta: kun ne vaatteet ommellaan jossain vinkuintiassa, pakkotahdilla niin onkohan ne uudet vaatteet niin hienoja sittenkään.

Onko muka halpatyöntekijöiden vessoissa hyvät käsienpesu mahdollisuudet? Ja jos heillä on aikaraja määrä xxx saumoja ommeltava ajassa yy, niin kauanko tuhlaavat aikaa saippuointiin. Jos perheen elanto on siitä työstä kiinni, eikä saikkupäiviä sallita, niin töihin tullaan myös pikku ripulissa yms.

Pesen uudet vaatteet aina ennen käyttöä. Etkö sä sitten tee niin?

Niin sä pesisi kirpparilta ostetutkin. Joten?

Vierailija
73/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ikinä ostanut kirppareilta mitään 

ostan kaupasta uutena,mun ei tarvii euroja laskea 😄

Sulla ei ole varaa edes isoihin alkukirjaimiin. En menisi ylpeilemään.

Vierailija
74/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mä ostan vain uusia vaatteita. En voisi käyttää muiden vanhoja. Ajatuskin yököttää.

Mut sit taas toisaalta: kun ne vaatteet ommellaan jossain vinkuintiassa, pakkotahdilla niin onkohan ne uudet vaatteet niin hienoja sittenkään.

Onko muka halpatyöntekijöiden vessoissa hyvät käsienpesu mahdollisuudet? Ja jos heillä on aikaraja määrä xxx saumoja ommeltava ajassa yy, niin kauanko tuhlaavat aikaa saippuointiin. Jos perheen elanto on siitä työstä kiinni, eikä saikkupäiviä sallita, niin töihin tullaan myös pikku ripulissa yms.

Pesen uudet vaatteet aina ennen käyttöä. Etkö sä sitten tee niin?

Tiedätkö, minä pesen kirpparivaatteetkin ennen käyttöä. Joo tiedän, tämä on ihan ennenkuulumatonta, mutta jostain syystä vain aloin tehdä niin, ja olen ollut tosi tyytyväinen tähän systeemin. Löysin jopa marketista jotain tehokkaita pesuaineita?? En edes tiennyt niiden olemassaolosta ennen kuin aloin miettiä, että hetkinen, täytyyhän olla jokin keino PUHDISTAA likaisia vaatteita, siis daa??

Ja tein vielä sellaisenkin nerokkaan keksinnön, että en osta kirpparilta mitään tahraisia ja pahanhajuisia vaatteita. Ajattelin patentoida tämän keksinnön, koska se saattaa MULLISTAA koko secondhand-shoppailun konseptin.

-eri

No hyvä! 👏👏

Mä ostan vaatteeni silti vain kaupasta. Auto ja tietokone on ainoat mitä olen ostanut käytettynä. Mutta nykyään ostan läppärinikin uutena.

Osta vaan. Mutta silti niitä sun ostamia vaatteita on joku muu voinut jo sovitella, eli ne ovat tavallaan käytettyjä.

Vierailija
75/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos ihmiset busseissa haisee nykyään niin järkyttävälle kun kaikki vaatteetkin on muiden likaisia jämiä. Eikä ne enää edes käy suihkussa aamuisin. 

Mistä sä keksit että ne ostetut vaatteet on likaisia?

Vierailija
76/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten jämät. Jos ei ole uusiin varaa.

.... Niin? 

Just oon ostanut kympillä lenkkivaatteita, kaupassa uutena ois maksanut ainakin 60e.

Tuskin kukaan sunkaan vaatteista näkee, oletko ostanut uutena vai käytettynä. 

En osta uutena muut kuin kengät, sukat ja alusvaatteet. 

Ihan siisti olen. Käytetty ei meinaa loppuun kulutettua, vasta ostin lenkkitakin talvea varten 7e. Laput vielä kiinni 40e.

Niin kaikilla ei ole varaa laittaa uuteen varsinkin kun joissakin se nimi vaan maksaa laatu ei ole kuitenkaan mitään hyvää.Saahan ne pestyä.

Vierailija
77/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti löydän jopa ihan uusia vaatteitä esim. Vintedin kautta. Miksi en ostaisi? Onhan kaupassakin myytävää vaatetta joku mahdollisesti sovittanut. Hui! 

Ostin joskus kalliin silkkipaidan jota oli sovitettu usein, se oli likainen, heitin kierrätykseen koska se oli liian pieni ja vaati kemiallisen pesun.

Vierailija
78/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin joskus kalliin silkkipaidan jota oli sovitettu usein, se oli likainen, heitin kierrätykseen koska se oli liian pieni ja vaati kemiallisen pesun.

Kierrätykseen ei saa laittaa likaisia vaatteita. Mokasit.

Vierailija
79/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä saa halvalla. On ekologisempaa käyttää vaatteet loppuun kuin koko ajan ostaa uutta. Ei minua haittaa, vaikka joku muu olisi käyttänyt vaatetta ensin.

Vierailija
80/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uudehkon mokkanahkatakin kirpparilta viidellätoista eurolla. Istui kuin nakutettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän