Miksi jotkut haluavat ostaa käytettyjä vaatteita
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi ostaa väärän kokoisia vaatteita?
Kysy tekoälyllä noin moukkaa kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä itsekään. Esim kierrätyskeskusten ja kirpputorien vaatteet haisee kellarilta, vaikka niitä olisi käsitelty. Ja se kellarin haju ei lähde niistä vaatteista mitenkään.
Voi ne haista kuolemallekin. Ties mistä kuolleen kodista vaan laitettu myyntiin. Ja luteitakin niissä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään mennä ostamaan vaatteita kirpparilta.
Olen nähnyt sinun lainapete hurpusi. 🎀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä ostan vain uusia vaatteita. En voisi käyttää muiden vanhoja. Ajatuskin yököttää.
Mut sit taas toisaalta: kun ne vaatteet ommellaan jossain vinkuintiassa, pakkotahdilla niin onkohan ne uudet vaatteet niin hienoja sittenkään.
Onko muka halpatyöntekijöiden vessoissa hyvät käsienpesu mahdollisuudet? Ja jos heillä on aikaraja määrä xxx saumoja ommeltava ajassa yy, niin kauanko tuhlaavat aikaa saippuointiin. Jos perheen elanto on siitä työstä kiinni, eikä saikkupäiviä sallita, niin töihin tullaan myös pikku ripulissa yms.
Pesen uudet vaatteet aina ennen käyttöä. Etkö sä sitten tee niin?
en ole ikinä ostanut kirppareilta mitään
ostan kaupasta uutena,mun ei tarvii euroja laskea 😄
Vierailija kirjoitti:
Joku ostaa uusia vaatteita, jotka on tehty ja laivattu kontissa Kauko-Idässä. Kontit puhalletaan täyteen homemyrkkykaasua, jotta kondensoituva vesi ei pilaa tavaraa. Rotterdamin kaltaisessa isossa satamassa myrkky imetään pois. Sitten ne vaatteet tulee tänne myyntiin. Kaikki uudet vaatteet täytyy pestä kunnolla ennen käyttöä. Kirpparilla myrkkykaasut on jo haihtuneet.
Mutta luteet ja ties mitkä kirput voi olla yhäkin.
Alusvaatteiden, sukkien, sukkahousujen ja kenkien uutena ostamisen jälkeen vaatebudjetti on sen verran pieni, että kirpputoreilta on parempi mahdollisuus löytää hyvää laatua budjettiin sopivaan hintaan. Vaatteet pesen pyykkituvassa taloyhtiön koneilla kuumilla ohjelmilla olivat kirpparivaatteita tai ei. Ainoat kerrat, jolloin on ällöttänyt, on ollut silloin kun koneessa on ollut ihmisen tai eläimen ulostetta edellisen käyttäjän jäljiltä, mutta siitäkin selvisin pyörittämällä kuuman ohjelman pesuaineen kera ennen kuin laitoin omat pyykit koneeseen.
eikö teidän putiikissa ole näyte ikkunan katsomis maksua sisään kun tulee 10e hypistely maksu NIIN NE ASIAKKAAT KARKOITETAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä ostan vain uusia vaatteita. En voisi käyttää muiden vanhoja. Ajatuskin yököttää.
Mut sit taas toisaalta: kun ne vaatteet ommellaan jossain vinkuintiassa, pakkotahdilla niin onkohan ne uudet vaatteet niin hienoja sittenkään.
Onko muka halpatyöntekijöiden vessoissa hyvät käsienpesu mahdollisuudet? Ja jos heillä on aikaraja määrä xxx saumoja ommeltava ajassa yy, niin kauanko tuhlaavat aikaa saippuointiin. Jos perheen elanto on siitä työstä kiinni, eikä saikkupäiviä sallita, niin töihin tullaan myös pikku ripulissa yms.
Tiedätkö, minä pesen kirpparivaatteetkin ennen käyttöä. Joo tiedän, tämä on ihan ennenkuulumatonta, mutta jostain syystä vain aloin tehdä niin, ja olen ollut tosi tyytyväinen tähän systeemin. Löysin jopa marketista jotain tehokkaita pesuaineita?? En edes tiennyt niiden olemassaolosta ennen kuin aloin miettiä, että hetkinen, täytyyhän olla jokin keino PUHDISTAA likaisia vaatteita, siis daa??
Ja tein vielä sellaisenkin nerokkaan keksinnön, että en osta kirpparilta mitään tahraisia ja pahanhajuisia vaatteita. Ajattelin patentoida tämän keksinnön, koska se saattaa MULLISTAA koko secondhand-shoppailun konseptin.
-eri
Itse en löydä vaatekaupoista ostettavaa. En pidä keinokuiduista, ja sitähän ne vaatteet suurimmaksi osaksi on. Lisäksi kuosit on rumia, hameet ja mekot liian lyhyitä sellaiselle, joka ei halua vilautella eikä antaa miehille silmänruokaa.
Kirppareilta sai ennen jonkun itsetekemiä tai vanhalta ajalta olevia luonnonkuituisia vaatteita. Nykyään ei enää saa. Olen alkanutkin tehdä vaatteeni itse. Juuri tein hameen ja jakun pellavasta, kangas maksoi 70 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, minä pesen kirpparivaatteetkin ennen käyttöä. Joo tiedän, tämä on ihan ennenkuulumatonta, mutta jostain syystä vain aloin tehdä niin, ja olen ollut tosi tyytyväinen tähän systeemin. Löysin jopa marketista jotain tehokkaita pesuaineita?? En edes tiennyt niiden olemassaolosta ennen kuin aloin miettiä, että hetkinen, täytyyhän olla jokin keino PUHDISTAA likaisia vaatteita, siis daa??
Ja tein vielä sellaisenkin nerokkaan keksinnön, että en osta kirpparilta mitään tahraisia ja pahanhajuisia vaatteita. Ajattelin patentoida tämän keksinnön, koska se saattaa MULLISTAA koko secondhand-shoppailun konseptin.
-eri
No hyvä! 👏👏
Mä ostan vaatteeni silti vain kaupasta. Auto ja tietokone on ainoat mitä olen ostanut käytettynä. Mutta nykyään ostan läppärinikin uutena.
Kirpparilta löytyy vähän käytettyjä tai ihan uusia vaatteita myös.
Ap ei taida ymmärtää, että maailmassa on myös köyhiä ihmisiä. Miksi hän ei ymmärrä sellaista perusasiaa, joka on kyllä helppo havaita?
Haluaako hän nöyryyttää tai loukata köyhiä ihmisiä, joilla ei ole varaa ostaa vaatteita uutena?
Voisitko avata tätä, ap:
a) Miksi haluat loukata vähävaraisia ihmisiä?
b) Miksi kokemuksesi elämästä ovat niin vähäiset, että et ole vielä oppinut, että on köyhiä, rikkaita ja keskituloisia ihmisiä? Oletko elänyt tosi suojattua elämää?
Facebookin videoissa joku amerikkalainen liotti kirppisvaatteita kylpyaltaassa ja kauhisteli miten on ruskeaa vettä ja wöö, viitsiikö käyttää toisten vaatteita ennen kuin on liotellut kunnolla, blaa blaa.
Ostan usein Torista valmiita vaatepaketteja ja pesen nopeasti koneessa. En pelkää mitään likaa kun sitä on mahdotonta välttää. Sitä on julkisilla paikoilla vessoista ovenkahvoihin ja ravintoloiden linjastoista vähittäiskauppojen tiskeihin. Likaa, saastaa, hometta, bakteereja, mikrobeja. Ja joku puhelin vasta onkin saastainen, pahempi kuin vessanpönttö. Ei tuota voi täysin välttää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
en ole ikinä ostanut kirppareilta mitään
ostan kaupasta uutena,mun ei tarvii euroja laskea 😄
Osta iso alkukirjain.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi toisten vanhoja vaatteita käyttää. Yök.
Joo temun vaateet on in heh heh.
Siinäpä sulle lauantain ratoksi pähkäiltävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku voi ostaa väärän kokoisia vaatteita?
Hyvin voi. Lisäksi sitä voi lihoa tai laihtua.
Minä lihoin lääkityksen vuoksi 30 kiloa. Laihduin hitaasti entisiin mittoihini kun jätin sen lääkityksen pois. Moni lääkitys muokkaa voimakkaasti suolistomikrobistoa ja se vaikuttaa painoon. Säilytin liian isoja vaatteita vuoden ja vein ne sen jälkeen hyväntekeväisyyskirpputorille. Siellä työskenetelevä kertoi, että ne myytiin pois kahdessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Sanytolilla on hajustamatonta desinfioivaa huuhteluainetta.
Mä ostan kaikki vaatteeni käytettynä alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Kun tottuu maksamaan uudenveroisesta vaatteesta esim. 7 euroa, niin on aika korkea kynnys sen jälkeen maksaa vastaavasta esim. 49,90. Tai kun ostaa 120 euron uudenveroiset tennarit 6 eurolla. Eihän käytettynä tietenkään mitään lumppua ostetakaan, mutta ette selvästikään tiedä, miten laadukasta kamaa kirppiksillä nykyään on.
Usko ihan vapaasti.... niin se siirtyy....🤣🤣🤣 💀💀💀💀