Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat ostaa käytettyjä vaatteita

Vierailija
23.05.2026 |

Käytetyn auton vielä ymmärrän.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin uudehkon mokkanahkatakin kirpparilta viidellätoista eurolla. Istui kuin nakutettu.

Itsekins suosin kirppareita mutta en ostaisi vaatteita, joita ei voi pestä. No, kai takin voi pakastaa.

Vierailija
82/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten jämät. Jos ei ole uusiin varaa.

.... Niin? 

Just oon ostanut kympillä lenkkivaatteita, kaupassa uutena ois maksanut ainakin 60e.

Tuskin kukaan sunkaan vaatteista näkee, oletko ostanut uutena vai käytettynä. 

En osta uutena muut kuin kengät, sukat ja alusvaatteet. 

Ihan siisti olen. Käytetty ei meinaa loppuun kulutettua, vasta ostin lenkkitakin talvea varten 7e. Laput vielä kiinni 40e.

Lähes kaikki vaatteeni on käytettynä ostettu. Ovat siistejä ja ei ulkopuolinen tiedä mistä ostettu. Usein saan kehuja vaatteistani. Ostan myös kengät käytettynä. Suosin tori.fi, sieltä ostanut hyviä vaatepaketteja. Katson oman ja lähialueen ilmoitukset ja noudan paketin. Halvalla saa päivitystä kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa maksaa kaupan uusien hintoja.

Vierailija
84/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi ostaa väärän kokoisia vaatteita?

Se on helppoa.

Vierailija
85/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin uudehkon mokkanahkatakin kirpparilta viidellätoista eurolla. Istui kuin nakutettu.

Itsekins suosin kirppareita mutta en ostaisi vaatteita, joita ei voi pestä. No, kai takin voi pakastaa.

Suurin osa takeista sellaisia, että pystyy pesemään.  Ei ne kaupan vaatteet ole sen puhtaampia. Kuinka moni niitä on sovittanut ja  miten likaisena ja eläimen karvoissa ym. Ja usein näkee vaatteita kaupan lattialla, mitkä ihan pölyn ja lian peitossa.

Vaatteita, kenkiä ja takkeja löytyy hyväkuntoisia käytettynä. Monesti vielä parempilaatuisempaa kuin kaupassa tällä hetkellä tarjolla olevat. 

Vierailija
86/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että huono karma siirtyy vaatteesta toiseen ihmiseen!

Entäs hyvä karma? 

Vierailija
87/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipit pelastaa maailman

Vierailija
88/97 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaatteet ovat ultra kalliita kaupassa ja melkein ilmaisia secondhand, esim. juhlavaatteet, naisten jakut, housut ja mekot.

Vierailija
89/97 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet kohtuuhintaiset marketista ostettavat vaatteet ovat huonolaatuisia verrattuna vanhempiin vaatteisiin jolloin vielä käytettiin parempia raaka-aineita. Pikamuotiketjujen vaatteet ovat vielä huononpilaatuisia usein kun markettien. 

Joskus kyse on siitä että on pakko säästää vaatteissa. Ymmärrän hyvin lasten vaatteet koska lapset kasvavat nopeasti ja pitää ostaa uuden kokoisia.

Kierrätyskulttuuri jossa ajatellaan että kerran tuotetun vaatteen voi joku toinen vielä käyttää koska on käyttökelpoinen vaikka alkuperäinen omistaja ei sitä enää halua käyttää esim muoti on muuttunut ja alkuperäinen omistaja ei esim koe vaatetta omaksi tyylikseen. 

Lasten ja nuorten vaatteita löytää myös hyväkuntoisia käytettynä. Toki osa lapsista jo nuorena sanelee, millaisia vaatteita (merkkejä) suostuu pitämään. Perus arkivaatteita (huppareita, housuja, paitoja, takkeja ja kenkiä) saa edullisesti ostettua. Meillä ei tosin ole mitään merkkivaatteita käytössä. Mutta Adidas, Nike, Vans, Peak performance, Hilfiger vaatteita saa ostettua edullisesti. Lapset aina siististi pukeutuneina ja olleet tyytyväisiä vaatteisiin. Kenkiä löytää myös käytettynä, ne monesti mahtuvat vain sen yhden kauden jalkaan. Mieleisemmät kengät tulevat tiensä päähän tässä ajassa ja saa heittää pois. Vaikka useammat kengät ovatkin käytössä.

Vierailija
90/97 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa takeista sellaisia, että pystyy pesemään.  Ei ne kaupan vaatteet ole sen puhtaampia. Kuinka moni niitä on sovittanut ja  miten likaisena ja eläimen karvoissa ym. Ja usein näkee vaatteita kaupan lattialla, mitkä ihan pölyn ja lian peitossa.

Vaatteita, kenkiä ja takkeja löytyy hyväkuntoisia käytettynä. Monesti vielä parempilaatuisempaa kuin kaupassa tällä hetkellä tarjolla olevat. 

Tämän päivän uudet vaatteet on huonolaatuisia ja muoti sellaista etten edes itselleni mitään mielekästä löydä. 
Käytettynä löytyy hyvälaatuisia vaatteita ja tietyt merkit olen todennut itselleni mieluisiksi ja kestäviksi. Nosh, Nanso, Your face, O.I.S ovat luottomerkkini. Näitä ostanut paljon tori.fi kautta enkä ole maksanut niistä juuri mitään uuteen verrattuna.

Ehkä voisi kysyä, miksi kukaan haluaa enää ostaa vaatteita uutena. Ei ole tae yhtään sen puhtaammalta vaatteesta, jos syyhyä pelkää. Ties montako syyhyn kantajaa uutta vaatetta on sovittanut.

Vierailija
91/97 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasari vaatteet kestää ikuisesti näköjään. Ei tarvi enää ostaa mitään kun parikymmentä vuotta sitten niitä tuli ostettua kirpparilta tosi paljon. Osa ei kyllä enää mahdu päälle mutta ei niitä loppuun saa kulutettua

Vierailija
92/97 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaatteet ovat ultra kalliita kaupassa ja melkein ilmaisia secondhand, esim. juhlavaatteet, naisten jakut, housut ja mekot.

Juhlavaatteita tulee käytettyä niin harvoin, etten ainakaan minä halua edes panostaa niihin suuria summia. 

Vierailija
93/97 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat halvempia. Mä ostan niitä aina. Ja kaikkea muutakin kirppiksiltä. Uutena ne maksaa liikaa. Esim yhet kengät: 10 €, uudet, käyttämättömät. Hyvä ostos !!!! Melkein joka sään kengät. Lämpimät. Ja yhet toiset FILAN kengät:2,50 € !!!!! Nekin maksaa kaupassa rutkasti enemmän. Kenellä on varaa ostaa kalliilla ????? Ja ne ovat käyttökelpoisia. Itse pesen aina ensin ennen, kuin alan niitä käyttämään, myös kankaat kirpparilta. Äsken ostin yhden mekon: 9 €. Mä teen aina sieltä kunnon löytöjä. En käy siellä kovin usein. 

Vierailija
94/97 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päivittänyt kesän vaatevarastoa, entä juhlavaatteita? Ostin  tori.fi paketin mekkoja, mistä sain myös juhliin asun. Löysin myös juhlakengät sekä kesävaatteita samasta paikasta. 

En malta maksaa uusista vaatteista paljoa, joten tuo on ollut itselleni hyvä paikka shoppailla.Ja kun paketin hakee niin ei tarvitse postikuluja maksaa. Nehän nostaa aina tuotteen hintaa aika paljon.

Nyt odotellaan vielä niitä helteitä. Onneksi tuli myös pari mekkoa, mitkä sopii viileinä päivinä käytettäväksi.

Vierailija
95/97 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli ihanaa, kun eilen tarkeni ensimmäisen kerran kesämekolla! Pitää alkaa päivittämään kesävaatevarastoa. Ja käytettynä etsin vaihtelua kesän asuihin. Pienellä rahalla saa uudistusta. 

Vierailija
96/97 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaan laadukasta, siis uutena en juuri nykyään enää mitään. Ostan vanhoja, hyvin tehtyjä, kestäviä vaatteita jotka kestäneet 20 vuotta, mulla tulee kestämään oikealla hoidolla saman. Olen minimalisti ja arvostan laatua. Siksi etsin kirppareilta laadukasta vaatetta jos jotakin tarvitsen. Kaupoista niitä ei enää saa.

Vierailija
97/97 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlavaatteita tulee käytettyä niin harvoin, etten ainakaan minä halua edes panostaa niihin suuria summia. 

Onneksi käytettynä löytää edullisesti myös juhlavaatteita. Itselle ja lapsille. Itse suosin tori.fi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä