Friendzonetin miehen ja se kiukuttelee
Eikö miehet arvosta naisten ystävyyttä? Me olimme (tai siis luulin olimme) ystävät kivan miehen kanssa. Eräs ulkopuolinen luuli että deittailemme, ja päätin sanoa suoraan miehelle kohteliaasti ja rennosti, että en ole siis kiinnostunut seurustelemaan kenenkään kanssa. Lisäsin että en ole kokenut että hän olisi minusta kiinnostunut tai että meillä olisi mitään flirttiä tai kemiaa. Miehen reaktio oli suuttua ja pahastua ja nyt en ole kuullut hänestä mitään kahteen viikkoon. Olettaako miehet että jos joku nainen on heille ystävällinen, niin hän haluaa seurustella tai seksiä, vaikka ei ole mitään sellaista kemiaa ilmassa? Eikö miehet myöskään arvosta naispuolisia ystäviä ollenkaan? Oliko hän vain sen takia minun kanssani, että alkaisin seurustella tai rupeaisin joksikin panokaveriksi? Miehet, selittäkää! Ettekö te tykkää naisista ystävinä.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä on naispuolisia ystäviä. Ilman mitään seksuaalisuutta. Ihan vaan ovat hyviä tyyppejä ja seuraa. Istutaan terassilla, pyöräillään, katsotaan leffoja, käydään keikoilla jne. Yhden kanssa teen joka syksy viikon mittaisen patikkaretken Lapissa.
Oletkin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä on naispuolisia ystäviä. Ilman mitään seksuaalisuutta. Ihan vaan ovat hyviä tyyppejä ja seuraa. Istutaan terassilla, pyöräillään, katsotaan leffoja, käydään keikoilla jne. Yhden kanssa teen joka syksy viikon mittaisen patikkaretken Lapissa.
Oletkin poikkeus.
En koe olevani. On minun miespuolisillakin kavereilla hyviä naisystäviä, ja joskus saunailloissa näistä juteltukin.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta maailma. Olen pahoillani ap, pahoillani kaikkien saman kokeneiden, ystäväänsä luottaneiden naisten puolesta. Ihan paskaa, että miehet kuvittelevat jotain limaisia ajatuksia, kun toinen avautuu/ luottaa.
Miehet ovat tulkinneet minutkin usein kiinnostuneeksi, vaikka en ole, ja ne miespuolisetystävät, jotka antoivat elämälleni pohjan, joiden kanssa on ollut jopa yhteisiä luovia projekteja/ harrastuksia, paljastuivatkin p:n kerjääjiksi ja uhriutuivat lopulta. Sama tilanne. Olin ällikällä lyöty, olin käyttäytynyt täysin samalla tavalla miesten (monta tapausta) kuin naispuolistenkin ystävieni kanssa. Ja en käyttänyt miestä muuttoapuna/ it-tukena, olen aina maksanut niistä palveluista, että hyväksikäyttö pois. Näin ikävuodet 14-44.
Mies ja nainen ystävinä - en usko enää, vaikka nuorena uskoin. 3-kymppisenä silmät avautuivat ensin vanhemmille työkavereille, ja rupesi ällöttämään. Tilanteet olivat erikoisia enkä halua tunnistautua, ei konkretiaa sen enempää, mutta siihen loppui oma rennon humoristinen otteeni työkavereihin. Oksetti ja ällötti. Ja masensi. Ja koin, etten voi luottaa kehenkään mieheen. Se miesystävistä.
Joskus 3-kymppisenä tajusin myös, että työssäni asiakaspalvelussa en voi katsoa liian pitkään ketään itseäni vanhempaa miesasiakasta edes silmiin kertomalla ostosten saldon. Ihan lyhyt katsenykäys vain, ja katse heti takaisin kassaan. Siltikin ahdistelua tuli. Nättiä tyttöä ja tuommoisen pistäisin suuhuni ja ottaisin etupenkille ja vaikka mitä, rumilta vanhoilta ukoilta.
Nyt viimeksi kun ystävystyin Datingin (FB:n seuranhakupalvelu lähinnä meille vanhemmille) kautta itseäni 10 v nuorempaan mieheen, ja hän ihastui ja olisi halunnut tulla minua katsomaan - jarrutin. Kerroin, etten tuntenut muuna kuin ystävänä mitään. Hän vähätteli kuten kaikki elämäni kaverimiehet ovat vähätelleet aina tuota tilannetta, ja näin jo, mihin tilanne tulisi johtamaan. Hän oli halukas jopa tulemaan avuksi risusavottaan (asun maalla) eli kun tiedän kuvion, minkäänlaisia mol.puol. palveluksia ei myöskään näiden miesystäväehdokkaiden kanssa uskalla vaihtaa.
Jarrutin niin kuin vain ikäiseni nainen kaikella elämänkokemuksellaan pystyy. Kerroin, että en tunne mitään, tämä tulee pysymään kaveruutena, vaikka et sitä usko. Kerroin miehelle, etten ota edes fb:hen enää miespuolisia "ystäviä" sillä "te ette usko vaikka teille sanoo ja sitten tilanne johtaa joka kerta ongelmiin".
Näin se on. Sinkkuna elelen. Vaikeaa on tämä miehen ja naisen erilaisuus. Niin monet kymmenet ystäviksi esittäytyneet miehet ovatkin halunneet jotakin muuta, että pieni ystäväpiirini koostuu lähes naisista.
Voima on meissä naisissa.
Olemme kehittyneempi sukupuoli.
Muuten olen samaa mieltä, mutta miksi ihmeessä käytät deittipalvelua pelkkien kavereiden etsimiseen?
-mies
Heteromiehet esittävät olevansa kavereita ja "vain kavereita". Totuus tulee aina ennemmin tai myöhemmin ilmi. Eipä ollakaan vain kavereita. Tympeää, koska minä pidän miehiäkin kavereina, mutta eipä heistä ole mihinkään kun unohtavat olemassaoloni heti kun kiinnostus lopahtaa tai löytyy joku tyttö- tai naisystävä. Kavereiden kanssa pidettäisiin yhteyttä parisuhteesta huolimatta ja kaverit esitellään puolisolle. Ne, jotka elämästä pudotetaan pois, ovatkin olleet miehen mielessä enemmän kuin ystäviä ja heistä on haaveillut saavansa enemmän. Mutta sitten kun nämä miehet sinkkuuntuvat, niin muistavat taas olemassaoloni ja yrittävät ujuttautua takaisin elämääni "ihan vain ystävinä". Juu... Jotkut heistä kysyvät kyllä ihan suoraan, että voitaisiinko olla enemmän tai sanovat suoraan, eteivät voi olla kavereitani kun heillä on romanttisia tunteita. Siinä menee nekin kaverisuhteet sitten...
Vain homomiesten kanssa voi nainen olla kaveri.
Sitten on erikseen nämä, joita ei kiinnosta että olen parisuhteessa vaan siitä huolimatta saattavat kysyä päin naamaa, että voisitko alkaa seurustella minun kanssa tai laittavat viestiä, että haluaisitko tulla mun luo mun viereen nukkumaan. Vaikka minkäänlaista läheisyyttä ei ole ollut, ei ole edes halattu, mutta suoraan asiaan... Eli juuri näitä, joita ei pätkääkään kiinnosta että nainen on jo varattu.
Vierailija kirjoitti:
Heteromiehet esittävät olevansa kavereita ja "vain kavereita". Totuus tulee aina ennemmin tai myöhemmin ilmi. Eipä ollakaan vain kavereita. Tympeää, koska minä pidän miehiäkin kavereina, mutta eipä heistä ole mihinkään kun unohtavat olemassaoloni heti kun kiinnostus lopahtaa tai löytyy joku tyttö- tai naisystävä. Kavereiden kanssa pidettäisiin yhteyttä parisuhteesta huolimatta ja kaverit esitellään puolisolle. Ne, jotka elämästä pudotetaan pois, ovatkin olleet miehen mielessä enemmän kuin ystäviä ja heistä on haaveillut saavansa enemmän. Mutta sitten kun nämä miehet sinkkuuntuvat, niin muistavat taas olemassaoloni ja yrittävät ujuttautua takaisin elämääni "ihan vain ystävinä". Juu... Jotkut heistä kysyvät kyllä ihan suoraan, että voitaisiinko olla enemmän tai sanovat suoraan, eteivät voi olla kavereitani kun heillä on romanttisia tunteita. Siinä menee nekin kaverisuhteet sitten...
Vain homomiesten kanssa voi nainen olla kaveri.
Sitten on erikseen nämä, joita ei kiinnosta että olen parisuhteessa vaan siitä huolimatta saattavat kysyä päin naamaa, että voisitko alkaa seurustella minun kanssa tai laittavat viestiä, että haluaisitko tulla mun luo mun viereen nukkumaan. Vaikka minkäänlaista läheisyyttä ei ole ollut, ei ole edes halattu, mutta suoraan asiaan... Eli juuri näitä, joita ei pätkääkään kiinnosta että nainen on jo varattu.
Kuinka monta tyttökaveria hyväksyisit kumppanillasi?
Saako olla myös kaverietuja?
Totuushan on se, ettei naisen ystävyydestä ole mitään hyötyä miehelle, joten niihin ei kannata panostaa rajallista aikaansa.
Ihan naisena ottaisin kyllä itsekin ns. nokkiini, jos joku mieskaveri alkaisi yhtäkkiä avautumaan, ettei ole kiinnostunut seurustelusta eikä parisuhteesta. En siksi, ettei hän ole kiinnostunut, vaan siksi että siinä tulee kaveruussuhteeseen outo lataus, että miksi kummassa mokoma aihe, kun kumpikaan ei ole ilmaissut kiinnostustaan.
Ap:nkin tapauksessa ap oli ainoa joka otti asian puheeksi, ja mies varmasti ihmetteli, että mitähän vi*ttua nyt?
Vierailija kirjoitti:
En johdattanut harhaan. Olin hänelle samanlainen kuin muillekin ystävilleni. Sitä minä tässä ihmettelen, että luulevatko miehet useinkin, että jos nainen on heidän kanssaan ystävällinen ja rento, mutta ei ole mitään pitkiä katseita tai punastelua tai jännitystä saati jotain koskettelua tai flirttailevia puheita, niin nainen on silti kiinnostunut? Sekoitatteko te omat haaveenne ja realistisen todellisuuden?
Kyllä, tuollaiseen naiseen ihastuu helposti. Sitten kun haavemaailma romuttuu niin se harmittaa. Suuttuminen on lapsellista käytöstä koska mitä se auttaa tiuskia ja sitten vielä epätoivoisesti yrittää. Käsi taskussa nyrkkiin ja unohtaa koko nainen. Kaveriksi ei kannata jäädä roikkumaan ihastuksen kanssa.
M39
Vierailija kirjoitti:
Miten ystävän voi friendzonettaa? Mies itse tässä yritti fuckzonettaa sinua.
Eli siis nainen oli kavereita jonkun miehen kanssa, ilmeisesti ei ole tehnyt mitään seksuaalista aloitetta tai ottanut asiaa puheeksi.
Joku täysin ulkopuolinen kysyy seurusteletteko.
Tästä voi sitten kätevästi päätellä että mies yritti fuckzonettaa ja että se oli miehen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ystävän voi friendzonettaa? Mies itse tässä yritti fuckzonettaa sinua.
Eli siis nainen oli kavereita jonkun miehen kanssa, ilmeisesti ei ole tehnyt mitään seksuaalista aloitetta tai ottanut asiaa puheeksi.
Joku täysin ulkopuolinen kysyy seurusteletteko.
Tästä voi sitten kätevästi päätellä että mies yritti fuckzonettaa ja että se oli miehen vika.
Höpö höpö, mies ei ollut tehnyt elettekään suhteen suuntaan, ja ap jonkun tuttavan puheista inspiroituneena säntäsi miehen puheille. Tuli varmasti miehelle ap:n ajatukset yllätyksenä kun hän ei ole ap:ta edes parisuhdemielessä ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En johdattanut harhaan. Olin hänelle samanlainen kuin muillekin ystävilleni. Sitä minä tässä ihmettelen, että luulevatko miehet useinkin, että jos nainen on heidän kanssaan ystävällinen ja rento, mutta ei ole mitään pitkiä katseita tai punastelua tai jännitystä saati jotain koskettelua tai flirttailevia puheita, niin nainen on silti kiinnostunut? Sekoitatteko te omat haaveenne ja realistisen todellisuuden?
Kyllä, tuollaiseen naiseen ihastuu helposti. Sitten kun haavemaailma romuttuu niin se harmittaa. Suuttuminen on lapsellista käytöstä koska mitä se auttaa tiuskia ja sitten vielä epätoivoisesti yrittää. Käsi taskussa nyrkkiin ja unohtaa koko nainen. Kaveriksi ei kannata jäädä roikkumaan ihastuksen kanssa.
M39
Ghoustaaminen on ainoa ratkaisu tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Frendiä pitää myös panna. loukkasit miestä ja mies luulee ettet yhtään tykkää siitä. Nyt äkkiä lupaa sille yhden yön pano niin voitte taas olla ystäviä.
Joo, mies ajattelee naiskaveria vain investointina p*lluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ystävyyteen naisen ja miehen välillä kuuluu toki seksi. Seurustelu ei ole pakollista.
Kuuluuko sun ystävyyteen muiden miesten kanssa seksi?
Sulla ei taida olla yhtään ystävää.
Mies ja nainen eivät ikinä voi olla vain ystäviä keskenään.
Kyllä voivat, olet vain aivopessyt itsesi tietyllä nettimaailman liikkeellä ja sen ideologialla. Suosittelen irtaantumaan siitä ja kasvamaan kokonaisvaltaisena ihmisenä aikuiseksi.
Nuorena mies kuvittelee voivansa olla kauniin naisen kaveri, mutta onkin tosiasiassa ihastunut tähän naiseen. Lopulta nainen friendzonettaa miehen, ja mies kärsii silloin todella paskoista fiiliksistä. Vanhempana ja kokeneena mies ei edes pyri enää tuollaisiin tilanteisiin suojellakseen itseään paskoilta fiiliksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin ollut kaverisuhteita myös miesten kanssa ilman, että he kuvittelevat mitään. Eivät ole olleet millänsäkään, kun olen maininnut mieheni joskus. Eli riippunee miehestä, kuvitteleeko naisen olevan enemmänkin kuin kaveri.
Riippuu myös naisesta. Ruman 20 vuotta vanhemman naisen kanssa teoriassa pystyisi olla vain kaveri, mutta siitäkään ei olisi hyötyä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä annoin ymmärtää? Oletko sitä mieltä, että jos nainen puhuu kanssasi niin hän antaa ymmärtää? Mikä kaikki on sitä että antaa ymmärtää? Kerro nyt selvästi niin en tee enää tätä virhettä.
Vain p*llua antamalla voit saada miehen takaisin elämääsi. Muuten mies on kadonnut lopuksi ikää.
Vierailija kirjoitti:
Mä jouduin loukkaamaan ystävämiestä kun sehalusi parisuhteen ja mä en.
Miksette te miehet kuuntele, mitä naiset sanovat? En ikinä luvannut hänelle parisuhdetta. Sanoin useasti etten ala siihen, en halua.
Lopulta piti häätää mies kun meni hermo siihen jankutukseen. Se loukkaantui ja alkoi lapselliseksi.
Mies haluaa aina olla se, joka pääsee pllun päälle. Joku muu olkoon se naisen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko te miehet haluatte mielummin seksiä kuin hyvän ystävän? Eikö naisessa ole teille mitään muuta kiinnostavaa? Miksi ette sitten sano heti ennen kuin ystävyys syvenee, että olette vain seurustelu/seksimielessä tutustumassa. Naisillekin tulee tästä hylätty ja ikävä olo. Luuli että toinen tykkäsi ja viihtyi yhdessä, mutta olikin vaan odottamassa että jos saisi joskus seksiä. Luuseritouhua. Iskekää naiset kunnolla jos se on teidän tavoite, miksi itse rakennatte ystävyyttä jos ei kiinnosta.
Sinun pitää tajuta itse, että mies haluaa seksiä kanssasi. Mies ei koskaan kiinnostunut pelkästä ystävyydestä naisen kanssa.
Miehen arvo perustuu sen mukaan kuinka helposti mies saa naiselta seksiä. Jos mies joutuu friendzonelle, niin mies on silloin totaalinen luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Johdattelitko siis miestä harhaan ja sitten ihmettelet kun suuttui?
Tämä varmaan riippuu siitä, kummalta kysyy.
Mulla sattui niin, että kaveerasin nuoruudessani paljon erään naisen kanssa ilman mitään pariutumissuunnitelmia. Jossain kohtaa kun asia tuli tarkemmin puheeksi, sain kuulla mm. leikkineeni hänen tunteillaan. Eihän mulla ollut käynyt mikään parisuhde tai edes panoviritelmä edes mielessä, vaan ihan kaveripohjalla olin liikenteessä.
Pahoittelin tietenkin asiaa ja eihän se ollut minun tarkoitukseni. Välit siinä viileni, eikä olla oltu sen jälkeen juurikaan tekemisissä. Nykyään kyllä moikataan jos nähdään.
Johdattelinko minä naista harhaan? En mielestäni, mutta jos häneltä kysyy, niin varmaankin. Tätä samaa asiaa voi tietenkin pähkäillä myös muissa konteksteissa, jos toinen tulkitsee jonkun toiminnan tai sanomisen jollain tavalla, niin onko vika aina siinä sanojassa tai tekijässä, eikä tulkinnassa?
Voisin myös periaatteessa esittää ihan saman kysymyksen kuin AP, mutta kääntää vain sukupuolet toisin päin.
T. M40
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä annoin ymmärtää? Oletko sitä mieltä, että jos nainen puhuu kanssasi niin hän antaa ymmärtää? Mikä kaikki on sitä että antaa ymmärtää? Kerro nyt selvästi niin en tee enää tätä virhettä.
Mies ghoustaa välittömästi naisen kun miehelle selviää, ettei ole mitään mahdollisuutta seksiä naiselta.