Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Friendzonetin miehen ja se kiukuttelee

Vierailija
22.05.2026 |

Eikö miehet arvosta naisten ystävyyttä? Me olimme (tai siis luulin olimme) ystävät kivan miehen kanssa. Eräs ulkopuolinen luuli että deittailemme, ja päätin sanoa suoraan miehelle kohteliaasti ja rennosti, että en ole siis kiinnostunut seurustelemaan kenenkään kanssa. Lisäsin että en ole kokenut että hän olisi minusta kiinnostunut tai että meillä olisi mitään flirttiä tai kemiaa. Miehen reaktio oli suuttua ja pahastua ja nyt en ole kuullut hänestä mitään kahteen viikkoon. Olettaako miehet että jos joku nainen on heille ystävällinen, niin hän haluaa seurustella tai seksiä, vaikka ei ole mitään sellaista kemiaa ilmassa? Eikö miehet myöskään arvosta naispuolisia ystäviä ollenkaan? Oliko hän vain sen takia minun kanssani, että alkaisin seurustella tai rupeaisin joksikin panokaveriksi? Miehet, selittäkää! Ettekö te tykkää naisista ystävinä. 

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetamponi on vanhaa lautaslangia pyrkimyksenään dehumanisoida nainen pelkäksi pilluksi -> jos nainen ei anna miehelle pillua tätä ei ole olemassa. Miehelle on äärimmäinen egon loukkaus olla naisen kaveri ja ystävä eikä tätä r aiskaamalla alistava UROS. 

Sen voi sitten jokainen itse päätellä kuinka terve tällainen ajatusmaailma on.

Eli jonkinlaista incel-lingoa.. kuinka "ihastuttavaa" ja aikuismaista käytöstä (oletetuilta) aikuisilta.

Vierailija
142/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ystävän voi friendzonettaa? Mies itse tässä yritti fuckzonettaa sinua.

Minkälaista suomenkieltä tämä on? 

Internet slang. Olet internetissä. Totu tai kys.

Oletpa kiva, sanot toiselle että "totu tai ta*a itsesi" koska joku ei välttämättä ymmärrä nettikieltä, yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta: Jos olet vähintäänkin ok-näköinen ja/tai seksikäs, niin normaalilla miehellä on AINA mielessä myös seksi kanssasi. AINA. Se on luonnollista, normaalia ja täysin ok. Eri asia on, että miten hyvin tai huonosti mies sen ilmaisee (tai on ilmaisematta).

Rumien, erittäin miesmäisten, lihavien tai muulla tavalla ei-kiihottavien naisten kanssa voi hyvinkin olla vain kavereita.

Vierailija
144/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
145/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kokemus naisilla. On vain perus ystävällinen ja joku mies lyöttäytyy seuraan ystävällisenä, luullen että olet ystävällinen koska haluat häntä/hänet, ja sitten suuttuu kun ei saakaan seksiä/parisuhdetta kaverilliselta naiselta. Huom! Tätä tapahtuu vain jos mies on heti alkuun määrittänyt että nainen on viehättävä ja mies haluaa tältä jotain, epäviehättävät naiset harvoin pääsee edes kaveriksi tai saa osakseen ystävällistä kohtelua.

En ymmärrä mikä tämän tyyppisiä miehiä riivaa ja miksi heitä on niin paljon.

En näe itseäni mitenkään erityisen haluttavana parisuhde/seksi mielessä etteikö miehet löytäisi itselleen sopivampaa helposti. Olen sellainen paljon mollattu miesmäinen nainen (ei siis mikään pick me vaan kiukkuinen fe mak ko kuten palstaincel sanoisi). Mutta voi pojat, harrastan pöytäroolipelejä joten olen usein kokemattomien/yksinäisten/autististen nörttimiesten kanssa tekemisissä. Olen vain oma itseni, perusystävällinen/kohtelias, epäviehättävine/epänaisellisine tapoineni. Mutta en yksinkertaisesti saa pelata rauhassa.

Viimeisimmässä ryhmässä 2 vuoden sisällä 5 pelaajaa yllättäen lähestyi yksityisviestillä että he ovat ihastuneita ja kokevat että meillä on kemiaa. Voi v ttu! Jos pelaamme kerran viikossa ja postaamme meemejä ryhmächattiin niin meillä on yhtä paljon kemiaa kuin hänen ja muiden miespelaajien välillä. Olemme nettikavereita! Mutta se on olevinaan eri asia koska he tietävät minun olevan nainen. Sitä en voi peittää koska peliin kuuluu oleellisesti ryhmäpuhelun kautta kommunikointi.

He eivät yhtään ajattele miten vaikeaan tilanteeseen he minut asettavat kun joudun kertomaan että en koe samoin, enkä etsi seuraa, en varsinkaan peliporukoista koska tiedän että sellainen voi tuhota koko pelin. Ja sitten pitää vielä yrittää pehmentää iskua että ei tarvitse tuntea oloa kiusaantuneeksi, että voimme vielä pelata yhdessä ja olla kavereita. Silti se mies usein katoaa vähin äänin pelipöydästä. Se tuntuu aina kurjalta. Ikäänkuin olisin tälle suhteen/seksin velkaa tai se on minun syyni jos koko peli hajoaa käsiin. Sen lisäksi jää kaivelemaan että roikkuiko hän mukana vain minun takiani, oliko hän mukava vain saadakseen jotain, oliko ne kaikki hauskat pelihetket valetta kun siitä kaikesta on noin helppo luopua.

Homomiehet ja transmiehet ovat yleensä parempia kavereita. Homot siksi etteivät voi kiinnostua seksuaalisesti, trans siksi että tietävät omasta kokemuksesta miten inhottavaa seksuaalinen häirintä on joten eivät sitä tee.

Nörttimiehillä nyt vaan ei ole vientiä eikä tule koskaan olemaan, joten ongelma ei poistu ikinä

Kyllä on. Nörteillä itse asiassa on todella paljon vientiä. Mukavilla sellaisilla, siis. 

Eli sosiaalisimmilla ja komeimmilla, kuten aina. Mutta ei se minulta ole pois, olen luovuttanut naisten suhteen.

Mikä tässä on nyt niin yllättävää? Ihan kaikissa ihmisryhmissä sosiaaliset taidot ja ulkonäkö ovat ykköskriteerejä kumppanille niin miesten kuin naistenkin keskuudessa. Ei kenelläkään ole velvollisuutta kaivaa sitä hiljaisinta jostain kiven alta ja alkaa selvittämään, onko tässä nyt sopiva kumppani. Sekä ulkonäköä että sosiaalisuutta voi yrittää parantaa ja itsetietoisuus ylipäätään tekee jo ihmisestä viehättävämmän.

Eihän se yllättävää ole. En kuitenkaan aio tukea sellaista yhteiskuntaa, jossa olen hylkiö. Teen siis kaikkeni aiheuttaakseni haittaa yhteiskunnalle.

Tuo nyt on vain kusipäisyyttä. Ei ihme että sinun seurasi ei kelpaa muille. 

Sinä voisit aivan itse valita olla mukava ja hyvä muille, sitten sitä seuraakin alkaisi löytyä. Mutta itseruoskinta ilmeisesti on kivaa. 

Juu kiva tehdä pyyteettömästi kaikkien hyväksi kaikkea kivaa, ja jäädä silti osattomaksi. Tosi hienoa hei

Sinä jäät osattomaksi juuri siksi, kun et ole muille mukava. Moni myös kokee muiden auttamisen tärkeänä ja elämään sisältöä tuovana asiana. Se pimppa ei ole ainoa asia maailmassa josta voi mielihyvää saada. Ei se edes tee onnelliseksi ilman sitä hyvää suhdetta muihin ihmisiin. 

Aivan oma valintasi. Sinäkin voisit olla yhteiskunnalle tärkeä ja hyvä jäsen jos vain niin päättäisit. 

Vierailija
146/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että sinäkin voisit valita olla muille mukava ihminen, ja sitä kautta arvostettu ja pidetty. 

Vierailija
147/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kiva, sanot toiselle että "totu tai ta*a itsesi" koska joku ei välttämättä ymmärrä nettikieltä, yms. 

Netti ei ole tiukkapipoja varten. Jos olet löytänyt tänne asti niin varmasti osaat myös käyttää googlea jos et jotain sanaa tiedä. Sellainen on huonoa käytöstä ja keskustelukulttuuria että maristaan jostain suomenkielen katoamisesta tai oikeinkirjoittamisesta sen sijaan että otettaisiin kantaa itse aiheeseen. Tää on AV eikä mikään yliopisto.

Vierailija
148/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että sinäkin voisit valita olla muille mukava ihminen, ja sitä kautta arvostettu ja pidetty. 

Kukaan ei rakasta sinua anonyymiteetin takana vaikka esittäisit pyhimystä.

Vierailija
149/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmasta: Jos olet vähintäänkin ok-näköinen ja/tai seksikäs, niin normaalilla miehellä on AINA mielessä myös seksi kanssasi. AINA. Se on luonnollista, normaalia ja täysin ok. Eri asia on, että miten hyvin tai huonosti mies sen ilmaisee (tai on ilmaisematta).

Rumien, erittäin miesmäisten, lihavien tai muulla tavalla ei-kiihottavien naisten kanssa voi hyvinkin olla vain kavereita.

Lue pari sivua taaksepäin. Ei näköjään voi olla vaan kaikenlaiset naiset eivät voi säästyä lähentelyltä. Kauneus on nimittäin katsojan silmissä. Naiset on keskimäärin paremman näköisiä kuin miehet.

Vierailija
150/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on olla vain seksuaalisten halujen kohde vastentahtoisesti tai tulla kohdelluksi ilmana (tai jopa vastaanottaa törkeää käytöstä), niin valitsen mieluiten olla ilmaa. Tai ennemminkin miehet ovat minulle ilmaa ja olen tekemisissä vain naisten kanssa, koska he sentään kohtelevat minua ihmisenä ja yksilönä. Minulle se ei ole ongelma. Se ei rajoita tavallista elämää ja elämänlaatuni on noussut huimasti. Voin suositella, mikäli se vain on käytännöllisesti mahdollista järjestää ja ajatus tuntuu hyvältä. 🙂

T: sapphic space best space

Vierailija
151/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet ja he miehet ja me miehet, siinä on jo kolme alalajia joihin voi ajautua, kasvaa tai hakeutua.  Tolkutonta ampua haulikolla hyttystä - ellei tykkää ampua tai/sekä että vihaa inisijöitä. Ajatus Miesten massamielipiteestä ja eritoten sen ykseyden pidosta on mitä kaunein toive ja usvainen näkemys ihmisistä. Toki jos joku asia sinua ravistaa huolella, voi sen jakaa keskustelun alle. Yhdessä ihmisessä on aina kysymyksiä ja niihin saa parhaan vastauksen kysymyksen herättäjältä. Mitä mahtaa vastata tuo miekkonen joka tulkitsi tilannetta muuksi kuin sinä? 

Vierailija
152/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on jutut :D ei naisten ”ystävyys” ole minkään arvoista. Kavereita voidaan olla,  jos harrastetaan myös seksiä.

Ei kannata ruveta naisten ”ystäväksi”, yksipuolista hyväksikäyttöä, kuten forrest gumpin Jenny Curran. Jänniksiä pannaan ja kun tarvitaan tunnetamponia, niin tullaan ruikuttamaan, kun jännistä ei kiinnosta. Ilmainen muuttoapu ja renkaiden vaihto kyllä kelpaa, mutta jos itse tarvisitsisit apua, niin etpä mitään saa.

Eli jos nainen friendzonettaa, niin katkaise saman tien välit ja poista kontakteista. Itse en ainakaan edes puhuisi jollekin mä haluan olla vain kaveri lässyttäjälle, mutta jos joskus näitä vielä tapaan, niin tottakai yritän loukata mahdollisimman pahasti.

Ja tässä on mies, johon kaikki naiset haluavat tutustua :D

Vierailija
153/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendiä pitää myös panna. loukkasit miestä ja mies luulee ettet yhtään tykkää siitä. Nyt äkkiä lupaa sille yhden yön pano niin voitte taas olla ystäviä.

Vierailija
154/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävään tai kaveriin ihastuminen ei ole mitenkään harvinaista. Jos on kovin ihastunut, niin sitten kun ei saakaan vastakaikua, niin ei auta muu kuin ottaa etäisyyttä, jotta ne omat tunteet laimenee. Normaali juttu, vaikka onkin yleisempää teineillä kuin aikuisilla. 

Ap:n postauksesta jää vähän sellainen viba, että mies olis jotekin yhteydenpidon velkaa ap:lle. 

Vierailija
155/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi olla kahdenkeskisiä ystävyyksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. En ole koskaan uskonut sellaisen toimivuuteen. Siinähän ne tunteet juuri syntyvät kun kahdestaan avaudutaan toisilleen, tehdään asioita yhdessä ym. Miksi jotkut naiset niin hyväuskoisesti luulee, että se toimii? Jos nainen on yhtään hyvännäköinen, niin mies ajattelee ja toivoo aina seksiä. Se on ihan luonnollista. Ei sitä seksuaalisuutta voi kytkeä pois. Tuollaiset ystävyydet voivat olla haitaksikin jos kumpikin ovat sinkkuja ja etsii vakavaa parisuhdetta. Jotkut kaveriporukat ja ystäväpariskunnat vielä ymmärrän. Mielestäni friendzonettaminen on tosi alentava ajatus ja asetelma. En ihmettele, että miehet suuttuvat tuosta. Toisaalta, he ovat itse ajautuneet siihen tilanteeseen.

Vierailija
156/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies halusi sinulta vain seksiä ja nyt suuttunut koska luulee olevansa oikeutettu panemaan sinua. Et tarvitse tuollaista kaveria.

Vierailija
157/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei rakasta sinua anonyymiteetin takana vaikka esittäisit pyhimystä.

Ja niinhän ei kukaan väittänytkään. Mutta niitä ystäviä ja tyttöystävänkin saa aivan vaan olemalla mukava ja hyvä tyyppi. 

Vierailija
158/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole naisen ystävänä sama asia kuin naispuolinen ystävä. Yrittäkää naiset sisäistää tämä. 

Vierailija
159/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi olla kahdenkeskisiä ystävyyksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. En ole koskaan uskonut sellaisen toimivuuteen. Siinähän ne tunteet juuri syntyvät kun kahdestaan avaudutaan toisilleen, tehdään asioita yhdessä ym. Miksi jotkut naiset niin hyväuskoisesti luulee, että se toimii? Jos nainen on yhtään hyvännäköinen, niin mies ajattelee ja toivoo aina seksiä. Se on ihan luonnollista. Ei sitä seksuaalisuutta voi kytkeä pois. Tuollaiset ystävyydet voivat olla haitaksikin jos kumpikin ovat sinkkuja ja etsii vakavaa parisuhdetta. Jotkut kaveriporukat ja ystäväpariskunnat vielä ymmärrän. Mielestäni friendzonettaminen on tosi alentava ajatus ja asetelma. En ihmettele, että miehet suuttuvat tuosta. Toisaalta, he ovat itse ajautuneet siihen tilanteeseen.

No kun kaikilla ei toimi seksuaalisuus niin, että jos vaan yhdessä tehdään juttuja ja avaudutaan toisille, niin siitä heräis jotain seksuaalisia tunteita. Ei vaan herää naisilla ainakaan. Se fyysinen kemia on ihan oma juttunsa.

Mulla (nainen) on pari miespuolista ystävää ja uskon kyllä, että jos ehdottaisin seksiä, niin molemmat olis ihan onnessaan mukana (erikseen ei yhdessä), mutta kun mua ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Uskon että kumpikin saa myös ystävyydestä ihan riittävästi, että jaksavat mun seuraa eivätkä vaan odottele jotain pillua. En pysty uskomaan, että sen eteen jaksaisivat nähdä niin paljon vaivaa tyhjän takia kun muualta vois onnistaa. 

Ehkä tuolla ap:n ex-ystävällä oli niitä syvempiäkin tunteita mukana, niin sitten piti laittaa tilanne jäähylle. 

Vierailija
160/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut pitää tunteet ja ihmissuhteet selvärajaisina ja siksi en ole koskaan kaveerannut miesten kanssa. Siksi en koskaan (mielestäni alentavasti) friendzoneta ketään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi