Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Friendzonetin miehen ja se kiukuttelee

Vierailija
22.05.2026 |

Eikö miehet arvosta naisten ystävyyttä? Me olimme (tai siis luulin olimme) ystävät kivan miehen kanssa. Eräs ulkopuolinen luuli että deittailemme, ja päätin sanoa suoraan miehelle kohteliaasti ja rennosti, että en ole siis kiinnostunut seurustelemaan kenenkään kanssa. Lisäsin että en ole kokenut että hän olisi minusta kiinnostunut tai että meillä olisi mitään flirttiä tai kemiaa. Miehen reaktio oli suuttua ja pahastua ja nyt en ole kuullut hänestä mitään kahteen viikkoon. Olettaako miehet että jos joku nainen on heille ystävällinen, niin hän haluaa seurustella tai seksiä, vaikka ei ole mitään sellaista kemiaa ilmassa? Eikö miehet myöskään arvosta naispuolisia ystäviä ollenkaan? Oliko hän vain sen takia minun kanssani, että alkaisin seurustella tai rupeaisin joksikin panokaveriksi? Miehet, selittäkää! Ettekö te tykkää naisista ystävinä. 

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kokemus naisilla. On vain perus ystävällinen ja joku mies lyöttäytyy seuraan ystävällisenä, luullen että olet ystävällinen koska haluat häntä/hänet, ja sitten suuttuu kun ei saakaan seksiä/parisuhdetta kaverilliselta naiselta. Huom! Tätä tapahtuu vain jos mies on heti alkuun määrittänyt että nainen on viehättävä ja mies haluaa tältä jotain, epäviehättävät naiset harvoin pääsee edes kaveriksi tai saa osakseen ystävällistä kohtelua.

En ymmärrä mikä tämän tyyppisiä miehiä riivaa ja miksi heitä on niin paljon.

En näe itseäni mitenkään erityisen haluttavana parisuhde/seksi mielessä etteikö miehet löytäisi itselleen sopivampaa helposti. Olen sellainen paljon mollattu miesmäinen nainen (ei siis mikään pick me vaan kiukkuinen fe mak ko kuten palstaincel sanoisi). Mutta voi pojat, harrastan pöytäroolipelejä joten olen usein kokemattomien/yksinäisten/autististen nörttimiesten kanssa tekemisissä. Olen vain oma itseni, perusystävällinen/kohtelias, epäviehättävine/epänaisellisine tapoineni. Mutta en yksinkertaisesti saa pelata rauhassa.

Viimeisimmässä ryhmässä 2 vuoden sisällä 5 pelaajaa yllättäen lähestyi yksityisviestillä että he ovat ihastuneita ja kokevat että meillä on kemiaa. Voi v ttu! Jos pelaamme kerran viikossa ja postaamme meemejä ryhmächattiin niin meillä on yhtä paljon kemiaa kuin hänen ja muiden miespelaajien välillä. Olemme nettikavereita! Mutta se on olevinaan eri asia koska he tietävät minun olevan nainen. Sitä en voi peittää koska peliin kuuluu oleellisesti ryhmäpuhelun kautta kommunikointi.

He eivät yhtään ajattele miten vaikeaan tilanteeseen he minut asettavat kun joudun kertomaan että en koe samoin, enkä etsi seuraa, en varsinkaan peliporukoista koska tiedän että sellainen voi tuhota koko pelin. Ja sitten pitää vielä yrittää pehmentää iskua että ei tarvitse tuntea oloa kiusaantuneeksi, että voimme vielä pelata yhdessä ja olla kavereita. Silti se mies usein katoaa vähin äänin pelipöydästä. Se tuntuu aina kurjalta. Ikäänkuin olisin tälle suhteen/seksin velkaa tai se on minun syyni jos koko peli hajoaa käsiin. Sen lisäksi jää kaivelemaan että roikkuiko hän mukana vain minun takiani, oliko hän mukava vain saadakseen jotain, oliko ne kaikki hauskat pelihetket valetta kun siitä kaikesta on noin helppo luopua.

Homomiehet ja transmiehet ovat yleensä parempia kavereita. Homot siksi etteivät voi kiinnostua seksuaalisesti, trans siksi että tietävät omasta kokemuksesta miten inhottavaa seksuaalinen häirintä on joten eivät sitä tee.

Vierailija
82/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kaksi vaihtoehtoa.

1. Mies olisi ollut kiinnostunut seurustelemaan, ja loukkaantui kun tyrmäsit idean.

2. Mies ei olisi ollut kiinnostunut seurustelemaan, mutta loukkaantui kun epäilit, että hän ajattelee sitä, vaikka olitte vain ystävät. Lisäksi hän piti sinua omahyväisenä, kun luulit häntä ihastuneeksi.

Muut eivät voi tietää totuutta. Erikoista kyllä, että menit sanomaan tuollaista VAIN sen perusteella, että joku ulkopuolinen oli epäillyt teidän seurustelevan. Mitä ihmettä ajattelit?

Eihän etäisyyden otto ole aina loukkaantumista, vaan tilan antamista omille tunteille ja toipumiselle. Jos li niitä tunteita ja toiveita, jotka eivät sitten toteudukaan, niin voi olla tarpeen ottaa etäisyyttä, eikä jäädä roikkumaan johonkin, mikä itseä satuttaa. Oppimiskokemus itse kullekin.

Ap kirjoitti "Miehen reaktio oli suuttua ja pahastua ja nyt en ole kuullut hänestä mitään kahteen viikkoon."

Eli mies suuttui JA sen lisäksi pitää etäisyyttä.

Ihan normaalia tunne-elämässä siipeensä saaneen ihmisen käytöstä. Ei kannata odotella yhteydenottoa. Se kaveruus oli todennäköisesti tässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kokemus naisilla. On vain perus ystävällinen ja joku mies lyöttäytyy seuraan ystävällisenä, luullen että olet ystävällinen koska haluat häntä/hänet, ja sitten suuttuu kun ei saakaan seksiä/parisuhdetta kaverilliselta naiselta. Huom! Tätä tapahtuu vain jos mies on heti alkuun määrittänyt että nainen on viehättävä ja mies haluaa tältä jotain, epäviehättävät naiset harvoin pääsee edes kaveriksi tai saa osakseen ystävällistä kohtelua.

En näe itseäni mitenkään erityisen haluttavana parisuhde/seksi mielessä etteikö miehet löytäisi itselleen sopivampaa helposti. Olen sellainen paljon mollattu miesmäinen nainen (ei siis mikään pick me vaan kiukkuinen fe mak ko kuten palstaincel sanoisi). Mutta voi pojat, harrastan pöytäroolipelejä joten olen usein kokemattomien/yksinäisten/autististen nörttimiesten kanssa tekemisissä. Olen vain oma itseni, perusystävällinen/kohtelias, epäviehättävine/epänaisellisine tapoineni. Mutta en yksinkertaisesti saa pelata rauhassa.

Viimeisimmässä ryhmässä 2 vuoden sisällä 5 pelaajaa yllättäen lähestyi yksityisviestillä että he ovat ihastuneita ja kokevat että meillä on kemiaa. Voi v ttu! Jos pelaamme kerran viikossa ja postaamme meemejä ryhmächattiin niin meillä on yhtä paljon kemiaa kuin hänen ja muiden miespelaajien välillä. Olemme nettikavereita! Mutta se on olevinaan eri asia koska he tietävät minun olevan nainen. Sitä en voi peittää koska peliin kuuluu oleellisesti ryhmäpuhelun kautta kommunikointi.

He eivät yhtään ajattele miten vaikeaan tilanteeseen he minut asettavat kun joudun kertomaan että en koe samoin, enkä etsi seuraa, en varsinkaan peliporukoista koska tiedän että sellainen voi tuhota koko pelin. Ja sitten pitää vielä yrittää pehmentää iskua että ei tarvitse tuntea oloa kiusaantuneeksi, että voimme vielä pelata yhdessä ja olla kavereita. Silti se mies usein katoaa vähin äänin pelipöydästä. Se tuntuu aina kurjalta. Ikäänkuin olisin tälle suhteen/seksin velkaa tai se on minun syyni jos koko peli hajoaa käsiin. Sen lisäksi jää kaivelemaan että roikkuiko hän mukana vain minun takiani, oliko hän mukava vain saadakseen jotain, oliko ne kaikki hauskat pelihetket valetta kun siitä kaikesta on noin helppo luopua.

Homomiehet ja transmiehet ovat yleensä parempia kavereita. Homot siksi etteivät voi kiinnostua seksuaalisesti, trans siksi että tietävät omasta kokemuksesta miten inhottavaa seksuaalinen häirintä on joten eivät sitä tee.

Voi ei, voin hyvin kuvitella että olet ainoa nainen, joiden lähellä nuo nörttipojat ovat ollee riittävän kauan ihastuakseen. Se on tunteiden harjoittelua vielä eikä siihen auta kuin väistyä takavasemmalle, jos liikaa sattuu. Miesten, varsinkin kokemattomien, seksuaalisuus nyt on tuollaista ja kun kokemusta kertyy, niin osaavat ehkä paremmin suhtautua omiin tuntieisiinsa. 

Vierailija
84/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella sielujeni silmin minkälaista olisi, jos antaisi itsensä tulla henkisesti kastroidoituiksi ja jatkaisin friendzonetuksen jälkeen jonain kaverina olemisesta. :D

Akka kävisi panemassa jotain jännistä ja kun tämä dumbbaisi sen, niin tulisi minun luokseni ruikuttamaan ja kälättämään henkistä traumaansa. Varmaan vielä joku sä olet kuin veli mulle ja sä upea ihminen kyllä sä jonkun vielä löydä tms paskaa :D.

Vierailija
85/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankaan en sitten frienzonettanut, vaan tapahtumat menivät niin, että luulin että olimme ystävät, ja kaikki viittasi siihen. Mies oli kuitenkin minun tietämättäni havitellut muuta. Kun tuli vähän sattumalta puheeksi että en ole haku päällä, hän alkoi uhriutua ja suuttui ja katosi elämästäni. Eikö hänellä ole mitään vastuuta tapahtuneesta? Eikö hän ole se, joka antoi ymmärtää mutta ei ymmärtänyt antaa (ystävyyttä)? Ei voi olla lähtökohta, että kaikki haluvat koko ajan seksiä.

Miehen pakko ghoustaa sellainen nainen, joka friendzonettaa miehen. Miehen täytyy unohtaa nainen, ja kuolettaa romanttiset tunteet, jotta pystyy aloittaa puhtaalta pöydältä jonkun toisen naisen kanssa.

Voisko silloin, jos kiinnostus on nimen omaan muuta niin kaverillista, olla siitä avoin ja pyytää nainen ihan kunnon treffeille kaverihengailun sijaan? Tulee vähemmän pettymyksiä puolin ja toisin, kun molemmat on samalla sivulla siitä, missä mennään. 

Tuollainen on monimutkainen tilanne. Mies on usein niin ihastunut naiseen, että ei uskalla ottaa riskiä paketista. Sen sijaan mies odottaa, että nainen ihastuisi mieheen kun hän viettää aikaa naisen kanssa. Nainen puolestaan on usein jäänyt riippuvaiseksi miehen ystävyyteen. Tämä kuitenkin lopulta päättyy molemminpuolisen pettymykseen.

Vierailija
86/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei ole mitään pelimiehiä, eikä heillä ole mitään käsitystä miten seksuaalinen vetovoima toimii.

Sen sijaan he roikkuvat nöyrinä milloin minkäkin naisen "kavereina" ja kuvittelevat että nainen jossakin vaiheessa kiinnostuisi heistä.

Siitä en ole aivan varma, että miten pitkälle naiset tarkoituksella roikuttavat tällaisia onnettomia tapauksia saadakseen huomiota ja ihailua silloin kun niitä kiinnostavia miehiä ei ole näpeissä.

Silloin joskus nuorenpana pelimiehenä vastaavalla tavalla roikotetut "naiskaverit" oli kyllä ihan kätsyjä. Naisethan pitää miehistä, joista muutkin naiset pitää,  joten saanti parani kummasti :D

Tuo perinteinen redpill-ohje friendzone:lle joutumisen kauheudesta ja saman tien kaveruuden lopettamisesta on enemmän näille epätoivoisille roikkuville luusereille tarkoitettu. 

Ymmärtäähän sen jos ei oma mieli (=inner game) toimi sen vertaa, että yksi nainen joka ei ole eses kiinnostunut susta on yht'äkkiä koko maailma.

Missä tahansa sosiaalisessa tilanteessa uusien settien avaaminen onnistuu paljon paremmin, jos muut naiset näkee sut juttelemassa naisille, joilla silminnähden on kivaa sun kanssa. Lisäksi kaverinaistten naiskaverit on jo suhteellisen lämpimiä liidejä valmiiksi :D.

Naisten välinen kilpailuhenkisyys on kerrassaan hurjaa ja väitän että keskinkertainen mies jolla on hyvännäköinen nainen mukana muuttuu saman tien kiinnostavaksi muiden naisten silmissä! xD

Teoriat, jotka kuvaa teinien elämää  eli iässä, jolloin oma identiteetti on hakusessa ja epävarmuudet jyllää, ei oo kovin hyviä aikuisten välisten suhteiden kuvauksissa. Siis ainakin, jos haluaa suhteen tervepäisem aikuisen kanssa, niin kaikki mustasukkaisuusdraamat ja muut pelit kannattaa kiertää kaukaa.

Tässä on kaksi kulmaa:

1. Ihan oikea, pitkä parisuhde elämänkumppanin kanssa. Ei tietenkään minkäänlaisia mustasukkaisuuspelejä tms. Tämä vaatii sen, että kumppani on valittu niin että se ei pelaa itse. Esimerkiksi ei ole narsistinen luusereita roikottava tapaus. Arvot kohdallaan, kyky rakastua ja sitoutua edelleen tallella ja luonne sellainen jonka kanssa on hyvä olla. Nettopositiivinen tapaus.

2. Seksuaalinen vetovoima. Tästä ei voi neuvotella eikä loihtia loogisen päättelyn avulla.

Tämä joko on tai ei ole ja tähän vaikuttavat asiat eivät aina edes kestä päivänvaloa tai ainakaan ole soveliaita kahvipöytäkeskusteluun. Minusta tähän vaikuttavat tekijät olisi kuitenkin erittäin hyvä tiedostaa. Muutoin elämänkumppaniksi päätyy se jännä, mutta juoppo ja narsistinen Make, kun se on just samanlainen kun oma isäkin oli.

Ilman tätä vetovoimaa ei myöskään päästä kohtaan 1.

Vierailija
87/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on henkisesti pikkulapsia. Ainakin tuo 25%, joka pitää asiallisena hakata naisen kun tämä tulee vastaan.

Vierailija
88/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä uusnasuja on just tuo määrä, 25% miehistä eli 12,5% koko populaatiosta. Mikä yhteensattuma

Vierailija
89/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pistin yhden persun hiljattain pois ystäväpiiristäni. Se alkoi kuvitella olevansa parisuhteessa kanssani, vaikka sanoin koko ajan, että niin ei tule tapahtumaan koska minä en sellaista halua.

Loukkaantui, lihava paska. Mutta pääsinpä eroon.

Vierailija
90/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa myös, että naiset suuttuvat, kun niihin katkaisee välit tuon friendzonepaskan jälkeen. 

Miksette ystävysty homojen kanssa, kerran on niin vaikeaa. 

Hah, fuckzonetusta yrittävä valekaverimies on poikkeus. Naisilla on kuitenkin myös toimivia mieskaverisuhteita, joissa ei ole kusetusta eikä fuckzonetuksen yrittämistä. 

Riippuu kenen kannalta toimivia. Tuollainen roikotettava luuseri voi olla ihan kiva bonus naiselle, kunhan se pitää suunsa kiinni.

Sen sijaan sille roikotetun miehen kannalta täysi painajainen.

Pelimieskamut on tietty eri juttu, mutta niitä naiset päätyy mustasukkaisuudessaan itse siirtämään fuck zonelle xD

Vierailija
91/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei ole mitään pelimiehiä, eikä heillä ole mitään käsitystä miten seksuaalinen vetovoima toimii.

Sen sijaan he roikkuvat nöyrinä milloin minkäkin naisen "kavereina" ja kuvittelevat että nainen jossakin vaiheessa kiinnostuisi heistä.

Siitä en ole aivan varma, että miten pitkälle naiset tarkoituksella roikuttavat tällaisia onnettomia tapauksia saadakseen huomiota ja ihailua silloin kun niitä kiinnostavia miehiä ei ole näpeissä.

Silloin joskus nuorenpana pelimiehenä vastaavalla tavalla roikotetut "naiskaverit" oli kyllä ihan kätsyjä. Naisethan pitää miehistä, joista muutkin naiset pitää,  joten saanti parani kummasti :D

Tuo perinteinen redpill-ohje friendzone:lle joutumisen kauheudesta ja saman tien kaveruuden lopettamisesta on enemmän näille epätoivoisille roikkuville luusereille tarkoitettu. 

Ymmärtäähän sen jos ei oma mieli (=inner game) toimi sen vertaa, että yksi nainen joka ei ole eses kiinnostunut susta on yht'äkkiä koko maailma.

Missä tahansa sosiaalisessa tilanteessa uusien settien avaaminen onnistuu paljon paremmin, jos muut naiset näkee sut juttelemassa naisille, joilla silminnähden on kivaa sun kanssa. Lisäksi kaverinaistten naiskaverit on jo suhteellisen lämpimiä liidejä valmiiksi :D.

Naisten välinen kilpailuhenkisyys on kerrassaan hurjaa ja väitän että keskinkertainen mies jolla on hyvännäköinen nainen mukana muuttuu saman tien kiinnostavaksi muiden naisten silmissä! xD

Teoriat, jotka kuvaa teinien elämää  eli iässä, jolloin oma identiteetti on hakusessa ja epävarmuudet jyllää, ei oo kovin hyviä aikuisten välisten suhteiden kuvauksissa. Siis ainakin, jos haluaa suhteen tervepäisem aikuisen kanssa, niin kaikki mustasukkaisuusdraamat ja muut pelit kannattaa kiertää kaukaa.

Tässä on kaksi kulmaa:

1. Ihan oikea, pitkä parisuhde elämänkumppanin kanssa. Ei tietenkään minkäänlaisia mustasukkaisuuspelejä tms. Tämä vaatii sen, että kumppani on valittu niin että se ei pelaa itse. Esimerkiksi ei ole narsistinen luusereita roikottava tapaus. Arvot kohdallaan, kyky rakastua ja sitoutua edelleen tallella ja luonne sellainen jonka kanssa on hyvä olla. Nettopositiivinen tapaus.

2. Seksuaalinen vetovoima. Tästä ei voi neuvotella eikä loihtia loogisen päättelyn avulla.

Tämä joko on tai ei ole ja tähän vaikuttavat asiat eivät aina edes kestä päivänvaloa tai ainakaan ole soveliaita kahvipöytäkeskusteluun. Minusta tähän vaikuttavat tekijät olisi kuitenkin erittäin hyvä tiedostaa. Muutoin elämänkumppaniksi päätyy se jännä, mutta juoppo ja narsistinen Make, kun se on just samanlainen kun oma isäkin oli.

Kumppanin valintaa ei pidä syyttää kumppanin narsismista ja juomisesta. katsopa kun kumpikin pidetään piilossa kunnes nainen on ns ansassa. OIkeasti kukaan ei ole ansassa, ellei häntä ole henkisellä ja fyysisellä väkivallalla alistettu. Siitähän nämä alustan keskenkasvuiset pojut haaveilee.

Aina voi jättää, lähteä, erota. Se pitää vain huolella suunnitella ja käyttää siihen viranomaisia avuksi, jos on väkivallan uhka.

Vierailija
92/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, voin hyvin kuvitella että olet ainoa nainen, joiden lähellä nuo nörttipojat ovat ollee riittävän kauan ihastuakseen. Se on tunteiden harjoittelua vielä eikä siihen auta kuin väistyä takavasemmalle, jos liikaa sattuu. Miesten, varsinkin kokemattomien, seksuaalisuus nyt on tuollaista ja kun kokemusta kertyy, niin osaavat ehkä paremmin suhtautua omiin tuntieisiinsa. 

En ollut kaikille edes ensimmäinen naiskaveri, ihastuminen tai pakkikokemus. Nämä miehet ovat lähemmän 30v, kuten minäkin. Luulisi että siihen mennessä olisi oppinut edes olemaan torpedoimatta ystävyyksiä ja koko harrastusporukkaa yhden onnenkokeilun tähden.

Eräs heistä sanoi suoraan että kokee oikeastaan kaikki naispuoleiset nettikaverinsa potentiaalisina kumppaneina, mutta minut eniten. Hurmaavaa.. 😬

Vierailija
93/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee yksi entinen miespuolinen ystävä mieleen, joka suuttui ja yritti manipuloida minua suhteeseen hänen kanssaan kun kerroin hänelle että olin aloittanut deittailun nykyisen miesystäväni kanssa. Minulla ei ollut syviä tunteita tätä kiukuttelijaa kohtaan ollenkaan, hänellä ehkä oli minuun reaktiosta päätellen ja luojan kiitos laitoin stopin sille touhulle. Hirveä rakkauspommitus alkoi, manipulointi siitä miten minä olen hyväksi hänelle ja hänen mielenterveydelle (kiukuttelijalla on bipo) ja miten erilaisuudet vetoaa toisiinsa yms. 30-vuotias mies meni ihan teinin tasolle.. ei kiitos.

Onneksi ei olla tekemisissä enää, hän loppujen lopuksi laittoi minun kanssa välit poikki. En todellakaan aio katsella tuollaista mieslasta. 

Vierailija
94/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella sielujeni silmin minkälaista olisi, jos antaisi itsensä tulla henkisesti kastroidoituiksi ja jatkaisin friendzonetuksen jälkeen jonain kaverina olemisesta. :D

Akka kävisi panemassa jotain jännistä ja kun tämä dumbbaisi sen, niin tulisi minun luokseni ruikuttamaan ja kälättämään henkistä traumaansa. Varmaan vielä joku sä olet kuin veli mulle ja sä upea ihminen kyllä sä jonkun vielä löydä tms paskaa :D.

Jep, jos et osaa pitää omaa mieltäsi kontrollissa niin tuo on luonnollisesti oikea ratkaisu. 

Jos sen oman tunnepuolen saa jotenkin näppeihinsä niin nappaat siitä ilmaisen social prooffin ja legendaarinen GFTOW(=Go Fuck Ten Other Women) vaan! Kysyt kahville tai yksille.

Tosin aika moni friendzonettaja on jää suu auki, kun availet settejä ja keräät instoja sen avulla :D

Vierailija
95/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisen narsistista näiltä miehillä on ajatella että nainen jotenkin hyötyy heistä erityisellä tavalla "roikottamalla heitä friendzonella". Ystävyys harvemmin hyödyttää ketään yksipuolisesti koska siihen kuuluu vastavuoroisuus. Toisen murheiden kuuntelu, lohdutus, piristäminen, tukeminen, auttaminen jne. kuuluu asiaan, eikä ne ole mitään elämää suurempia stuntteja, eivät maksa mitään. Olenkin varma että nämä miehet ovat täysin sokeita sille mitä itse saavat ystävyyssuhteessa, liian kiireisiä pitämään kirjaa siitä mitä itse tekee toisen vuoksi. Vastavuoroisuus ei riitäkään, maksu tulee suorittaa miehen määrittämällä tavalla eli parisuhteella ja/tai seksillä, eikä toinen ole edes tietoinen tästä diilistä.

Tämänlaiset miehet yleensä myös yliarvottaa seurnansa. Ovat ilmeisen sosiaalisesti kehittymättömiä, joten nainen hakee tukea ennemmin joltain tunnetaitoisemmalta ystävältään. Sen miehen kanssa sitten vaihdetaan tyyliin vitsejä. Ja silti siitä miehen kämäsestä seuramiehen taidosta pitäisi maksaa äärimmäisen intiimillä tavalla tai antaa jopa koko elämänsä tälle. Juu ei.

Vierailija
96/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ystävän voi friendzonettaa? Mies itse tässä yritti fuckzonettaa sinua.

Tylysti ilmaistu (vaikka mieskin sitten toimi pakit saatuaan vähemmän diplomaattisesti). Ehkä mies kuitenkin toivoi tosissaan löytäneensä tulevan vaimonsa. Ei kaikki kiinnostus liity "panemiseen", vaikka se sitten myöhemmin olisikin normaali osa avioliittoa/elämänkumppanuutta.

Vierailija
97/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kaksi kulmaa:

Kumppanin valintaa ei pidä syyttää kumppanin narsismista ja juomisesta. katsopa kun kumpikin pidetään piilossa kunnes nainen on ns ansassa. OIkeasti kukaan ei ole ansassa, ellei häntä ole henkisellä ja fyysisellä väkivallalla alistettu. Siitähän nämä alustan keskenkasvuiset pojut haaveilee.

Aina voi jättää, lähteä, erota. Se pitää vain huolella suunnitella ja käyttää siihen viranomaisia avuksi, jos on väkivallan uhka.

Tuota olenkin pohtinut, että miten sellaisen luuseri-mieskaverin psyykeä voisi koittaa avata.

Ja väkivaltaiseen suhteeseen juuttunut nainen on aika hyvä analogia.

Suhteessa pysyminen on täysin vapaaehtoista ja oma päätös, milloin tahansa voi häippästä. Sen sijaan henkinen koukku voi olla todella kova kun välillä toiselta tulee tahallisia tai tahattomia  signaaleja jotka tyhmyyttäänn tulkitsee kiinnostukseksi. Vrt "Make on välillä aivan ihana ja meillä on ne hyvätkin hetket".

Ja alisteisessa asemassa oleva roikkuu helposti vuosikaupalla hyväksikäytettävänä itsetunto romuna.

Vierailija
98/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ystävän voi friendzonettaa? Mies itse tässä yritti fuckzonettaa sinua.

Tylysti ilmaistu (vaikka mieskin sitten toimi pakit saatuaan vähemmän diplomaattisesti). Ehkä mies kuitenkin toivoi tosissaan löytäneensä tulevan vaimonsa. Ei kaikki kiinnostus liity "panemiseen", vaikka se sitten myöhemmin olisikin normaali osa avioliittoa/elämänkumppanuutta.

Tämä. Ei voi ulkoa päin tietää, mitä kaikkea toisen päässä liikkuu. Eikä kaikkea voi tietää yleisistä malleista, vaikka niiden kautta voikin maailmaa ymmärtää. 

Vierailija
99/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kiinnostunut, sano että et ole ja että on parempi jatkaa omilla elämillään.

Kavereiksi teistä ei ole.

Vierailija
100/200 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankaan en sitten frienzonettanut, vaan tapahtumat menivät niin, että luulin että olimme ystävät, ja kaikki viittasi siihen. Mies oli kuitenkin minun tietämättäni havitellut muuta. Kun tuli vähän sattumalta puheeksi että en ole haku päällä, hän alkoi uhriutua ja suuttui ja katosi elämästäni. Eikö hänellä ole mitään vastuuta tapahtuneesta? Eikö hän ole se, joka antoi ymmärtää mutta ei ymmärtänyt antaa (ystävyyttä)? Ei voi olla lähtökohta, että kaikki haluvat koko ajan seksiä.

Miehen pakko ghoustaa sellainen nainen, joka friendzonettaa miehen. Miehen täytyy unohtaa nainen, ja kuolettaa romanttiset tunteet, jotta pystyy aloittaa puhtaalta pöydältä jonkun toisen naisen kanssa.

Voisko silloin, jos kiinnostus on nimen omaan muuta niin kaverillista, olla siitä avoin ja pyytää nainen ihan kunnon treffeille kaverihengailun sijaan? Tulee vähemmän pettymyksiä puolin ja toisin, kun molemmat on samalla sivulla siitä, missä mennään. 

Tuollainen on monimutkainen tilanne. Mies on usein niin ihastunut naiseen, että ei uskalla ottaa riskiä paketista. Sen sijaan mies odottaa, että nainen ihastuisi mieheen kun hän viettää aikaa naisen kanssa. Nainen puolestaan on usein jäänyt riippuvaiseksi miehen ystävyyteen. Tämä kuitenkin lopulta päättyy molemminpuolisen pettymykseen.

Jep. Jos hetero haluaa löytää vakavan suhteen, niin silloin ei kannata olla läheistä ystävää toisesta sukupuolesta siinä vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä