Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (354)

Vierailija
321/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa nuuhkutan aina jos ei ole tuttu tuote kyseessä. 

Mikä siinä on ongelma jos avaa korkin, puristaa vähän ilmas ulos ja nuuhkaisee ja lopuksi sulkee korkin? 

Ja ostaisit mielihyvin vaikka hammastahnaa, joka on avattu ihan tsekkausta varten? Ostaisit kokispullon, jonka joku on jo avannut ihan vaan nuuhkaistakseen miltä tuoksuu?

Vierailija
322/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajuherkkänä ihmisenä syyllistyn itsekin tuohon haisteluun. Voimakkaat hajut laukaisevat joskus migreenin ja suorastaan oksennus lentää silloin. Kannatan testereitä kaikille maailman pesuaineille. Huom. myös hajusteettomat tuotteet voivat olla hajuherkille kamalia, koska jos niistä puuttuu hajuste, niissä kuitenkin haisevat ne kemikaalin ominaishajut. Jotkut hajusteettomat pesuaineet haisevat miltei liimalla, mikä myös voi triggeröidä pahoinvoinnin. 

Pitääkö sitten jatkuvasti vaihtaa merkkiä? Etkö voi ostaa niitä jo aiemmin haisteltuja tuotteita??

Näin teenkin, olen vuosikausia ostanut aina saman merkkistä ja saman tuoksuista deodoranttia. Joudun myös ratsaamaan perheenjäsenten deodorantit ym. Ongelma on, jos ko. merkkiä/tuoksua ei ole tai jos valmistaja lopettaa tuotteen. Tuo pyykinpesuaineiden tuoksu muuten on myös oikeasti hajuherkille hankala asia. Kun työssä tapaa esim. ihmisen, jonka vaatteet on pesty esim. Arielilla, on silloin oksennus lähellä. Hajuherkkien elämä on monimutkaista täällä hajujen kyllästämässä maailmassa. Täytyy etukäteen tietää reitit, esim. kaupoissa ja kauppakeskuksissa ja kiertää tiettyjä käytäviä kuten nyt pyykinpesuaineosastot tai kukkaosastot. Meillä pestään tietysti  pyykit hajuttomilla tuotteilla, puoliso saa niitä tuoda, koska pesuaineosaastolle on mene. Aika monessa työpaikassa on onneksi varoitukset tai pyynnöt olla käyttämättä hajusteita.  Astmaoireisilla hajuallergikoilla voi olla kuitenkin vielä pahempaa. Itsellä onneksi on hyvät migreenilääkkeet ja pärjään niillä ja tuolla hajujen väittelyllä.

Tuossa tilanteessa pyytäisin pesuaineiden valmistajilta ilmaisia näytteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina noin kun osta suihkusaippuaa. Inhoan tiettyä männyn tms metsän hajua ja sitä tungetaan moniin tuoksupohjiin.

varmasti haistan ennen kuin ostan. Mitä väliä siitä on kelleen. Ei mun nenäsi siellä pullossä käy jos avaan korkin ja puristan vähän ilmaa ulos.

Hei ilmiannapas näitä männyn/metsän tuoksuisia tuotteita! Rakastan sellaista kunnollista tervan/metsän/puun tuoksua, mutta en tahdo millään löytää sellaisia kaupasta. Tai no se tervashampoo nyt on helppo löytää, mutta muuten on aivan liian vähän metsätuoksuja.

Vierailija
324/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut koronan jälkeen tosi pöpökammoisia. Kävimme ennen koronaa Ranskassa ja siellä joku kadunmies toi patonkia ravintolaan ihan paljaissa käsissä. Ja tarjoilija otti patongit vastaan paljain käsin. Suomessa leivät olisi kääritty kymmeniin muoveihin tai vähintään paperipusseihin. 

Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä miksikään mene, vaikka joku sitä haistaisi. Jos menisi, niin purkki olisi sinetöity. Minun puolestani saatte haistella pesuaineita jatkossakin. Täysin vainoharhaista niitä pöpöjä liikaa on pelätå.

Ja nämä samat pöpökammoiset eivät pese kunnolla käsiään yleisessä wc:ssä! Tämä ei mene mulla jakeluun millään. Käsipesu on joko pikainen sormenpäiden huuhtelu tai sitten saippuaa käytettäessä se huuhdellaan välittömästi pois. Ja siitä sitten buffetpöytään ruokailemaan ja pelkäämään hengitysilmaa! Ihmiset keskittyvät aivan vääriin asioihin.

Vierailija
325/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut koronan jälkeen tosi pöpökammoisia. Kävimme ennen koronaa Ranskassa ja siellä joku kadunmies toi patonkia ravintolaan ihan paljaissa käsissä. Ja tarjoilija otti patongit vastaan paljain käsin. Suomessa leivät olisi kääritty kymmeniin muoveihin tai vähintään paperipusseihin. 

Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä miksikään mene, vaikka joku sitä haistaisi. Jos menisi, niin purkki olisi sinetöity. Minun puolestani saatte haistella pesuaineita jatkossakin. Täysin vainoharhaista niitä pöpöjä liikaa on pelätå.

Kun menen kauppaan, niin olen ostamassa avaamatonta uutta tuotetta. En avattua.

Käytetyn tuotteen jos haluan, menen kirppikselle.

Vierailija
326/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aina noin kun osta suihkusaippuaa. Inhoan tiettyä männyn tms metsän hajua ja sitä tungetaan moniin tuoksupohjiin.

varmasti haistan ennen kuin ostan. Mitä väliä siitä on kelleen. Ei mun nenäsi siellä pullossä käy jos avaan korkin ja puristan vähän ilmaa ulos.

Hei ilmiannapas näitä männyn/metsän tuoksuisia tuotteita! Rakastan sellaista kunnollista tervan/metsän/puun tuoksua, mutta en tahdo millään löytää sellaisia kaupasta. Tai no se tervashampoo nyt on helppo löytää, mutta muuten on aivan liian vähän metsätuoksuja.

XZ havu shampoo.

Vierailija
327/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XZ havu shampoo.

Totta, tuttu tuote. Ei ole tällä hetkellä käytössä vaan. Lähinnä ehkä suihkusaippuoita ja käsienpesunesteitä kaipailisin.

Vierailija
328/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.

Mihin se raja sitten vedetään? Mitä kaikkia tuotteita olet itse valmis ostamaan niin, että joku on jo avannut pakkauksen? Deodoranteistakin kun riittävän moni ihan vähän vaan suihkaisee tuoksuttaakseen, niin sitten saakin ostaa täydellä hinnalla vajaita pulloja. Roll-onin kohdalla tuntuisi epämiellyttävältä käyttää ajatellen, että joku on sitä purkkia jo availlut.

No ei kai sitä roll-onia kainaloon testata 🤦🏻‍

Mites, ostaisitko avatun hammastahnankin? Kun tuskin kukaan hampaita siellä kaupassa on pessyt, ihan vaan avannut ja nuuhkaissut?

Jos noin hölmölle linjalle lähdetään niin ostathan sinä käytettyjä tavaroitakin Torista.  Kas kun et sanonut että käytetty kondomi

Vastaa nyt vain, että ostaisitko avatun hammastahnan, josta joku varmaan vain vähän nuuhkaissut.

Laitatko deodoranttia useinkin suuhun? Oletko tosissaan noin saatanan aasi että vertaat noita kahta? 

Kovasti nyt kierretään, ettei jouduta vastaamaan, että ei tietenkään ostaisi avattua ja mahdollisesti käytettyä tuotetta. Kirppikset on sitten ihan eri asia, silloin tiedät ostavasi käytettyä ja maksat myös käytetyn hinnan. Siksi tuo aiempi Tori-vertaus huono.

Mutta niin. Minäkin haluan voida luottaa, että se kaupasta ostamani hygieniatuote on avaaton ja käyttämätön.

Vierailija
329/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa nuuhkutan aina jos ei ole tuttu tuote kyseessä. 

Mikä siinä on ongelma jos avaa korkin, puristaa vähän ilmas ulos ja nuuhkaisee ja lopuksi sulkee korkin? 

Moni puristaa omiin purkkeihin kalliita tuotteita. 

Vierailija
330/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella monesti pettynyt miksei pyykki aineissa ole jotain yhdenkerran harjoittelu pussia  vaikka maksaisikin jotain. lehdissä niin hehkutettiin omo coloria raikkaaksi ja hyväksi . varovasti laiton hyvin vähän kamala lemu vaatteissa UUSI KONE ettet ala selittelemään.

Vierailija
331/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ostaa tuotteen jota on availtu. 

Vierailija
332/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se purkki on kerran korkattu, sen vanheneminen alkaa siitä hetkestä!  Ilma pääsee tekemisiin steriilin tuotteen kanssa.  Vaikkei sinne pöpöjä menisikään, lähtee tuotteen luvatut ominaisuudet laimenemaan.

Vierailija
333/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.

Minä haista aina, eihän ne siitä piloille mene. Joskus ostin kampaamosta tuotteita, ja kampaaja sanoi, että tämä sarja on mietotuoksuinen ja se oli todella voimakkaasti hajustettu! Samoin ostin apteekista aurinkorasvan, josta myyjä sanoi, että on hajusteeton, ja oli niin voimakkaasti ja vielä omaan nenään epämiellyttävästi hajustettu, että käyttämättä jäi kallis voide.

Oletko jotenkin heikkolahjainen? Tuotteen vanheneminen alkaa siitä kun korkki avataan ja sisältö pääsee kosketuksiin ilman kanssa. Etkö ymmärrä edes niitä symboleita jotka näyttää montako kuukautta tuote säilyy avaamisen jälkeen

Ei shampoot ja suihkugeelit ole missään ilmatiiviissä pullossa. Näissä pulloissa ei lue mitään säilyvyydestä avaamisen jälkeen. Mietit nyt varmaan jotain hillopurkkeja, yms. Niitä ei voi tietenkään mennä avaamaan ja nuuhkimaan, mutta ei jollekin suihkusaippualle käy mitään, jos vähän nuuhkaisee. 

Lukee. Tarkistin hoitoainepullosta. Siinä on purkin kuva ja lukee 12M eli säilyy 12 kk avaamisesta.

Vierailija
334/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todella monesti pettynyt miksei pyykki aineissa ole jotain yhdenkerran harjoittelu pussia  vaikka maksaisikin jotain. lehdissä niin hehkutettiin omo coloria raikkaaksi ja hyväksi . varovasti laiton hyvin vähän kamala lemu vaatteissa UUSI KONE ettet ala selittelemään.

Itse olen käyttänyt vuosikausia hajusteettomia pesuaineita. Pyykit tuoksuu puhtaalta, ei pyykkiaineelta, koneesta tullessaan. Jos joskus haluaisin kokeilla jälleen jotain hajuainetta (en tosin keksi, miksi haluaisin), niin kyllä olisi aika tekemätön paikka, että saisi sellaisen pyykkiaineen, joka ei haise liian voimakkaasti. Kirpparilla esimerkiksi huomaa, miten vahvoja jotkut pesuaineet on. Varmaankaan niitä käyttävät eivät itse huomaa hajussa mitään ihmeellistä, kun ovat tottuneet.

Vierailija
335/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dödöillä ja pesuaineilla.nyt ainakin pitäisi olla tuoksunäytteet. Kiva aina ostaa summassa joku dödö, joka useimmiten ei miellytä.

Siksi ostan joko hajusteetonta tai tuttua dödöä.

Vierailija
336/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dödöhyllyllä just joku mies haisteli kaikki läpi.

Selvä homo ja lisäksi tyhmä!

Tyhmä homo on kyllä niin turha olento...

Ohis

Vierailija
337/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.

Minä haista aina, eihän ne siitä piloille mene. Joskus ostin kampaamosta tuotteita, ja kampaaja sanoi, että tämä sarja on mietotuoksuinen ja se oli todella voimakkaasti hajustettu! Samoin ostin apteekista aurinkorasvan, josta myyjä sanoi, että on hajusteeton, ja oli niin voimakkaasti ja vielä omaan nenään epämiellyttävästi hajustettu, että käyttämättä jäi kallis voide.

Hajusteeton pitää lukea purkin kyljessä!

Vierailija
338/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun myötä, tästä lähtien aina kun ostan roll-on -deodorantin, niin avaan sen kassalla heti maksun jälkeen. Jos sitä palloa on pyöräytetty, vaadin kaupan purkua, koska ostamani tuote onkin käytetty.

Vierailija
339/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Kiva olla jonkun räkää pullossa kun ostaa. Hyi helvati!

Avattu pullo on ostopäätös!

Vierailija
340/354 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun myötä, tästä lähtien aina kun ostan roll-on -deodorantin, niin avaan sen kassalla heti maksun jälkeen. Jos sitä palloa on pyöräytetty, vaadin kaupan purkua, koska ostamani tuote onkin käytetty.

Mukava , jos on ihokarvoja valmiiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän