Miehen loukkasi minua todella paljon!
Meille tuli eilen kylään kaksi ystävätärtäni, jotka ovat molemmat fiksuja ja mukavia sinkkuja. Mieheni tuli juuri kotiin ja oli syömässä keittiössä ja siteen kaverini olivat lähdössä pois, niin mieheni huusi että etkö sinä älyä tarjota heille mitään juotavaa. No menin sitten mieheni nakutuksen saattelemana keittiöön laittamaan heille teetä.
He olivat aiemmin kieltäytyneet juomasta mitään. He tulivat sitten istumaan siihen keittiöön missä mieheni oli syömässä, minä seisoin siin vieressä ja mieheni piti edelleenkin sitä saarnaansa kuinka minä en ole hoitanut sitä enkä sitä asiaa kunnolla.Se loukkasi minua todella paljon! Hän nolasi minut ystävieni edessä.
Vaikka minä etupäässä esim. hoidan meillä lähes kaikki kotityöt ja olen tukenut häntä hänen opiskeluaikanaan.
Minä en saanut yöllä kunnolla nukuttua kun mietin tätä asiaa, me olemme ollet yhdessä 4 vuotta eikä hän ennenole noin törkeästi käyttäynyt. aaamulla en sanonut hänelle sanakaan, mutta kuin ovella lähtiessäni että mene nyt ja heippa, johon hän vastasi että heippa, sillä tyylillä että "haista paska".
En tiedä missä mennään. En ole juuri koskaan sairaslomalla mutta minulla on niin paha olla että tekis mieli lähteä lääkäriin ja jäädä sairaslomalle.
Kommentit (65)
Meille tuli eilen kylään kaksi ystävätärtäni, jotka ovat molemmat fiksuja ja mukavia sinkkuja. Mieheni tuli juuri kotiin ja oli syömässä keittiössä ja siteen kaverini olivat lähdössä pois, niin mieheni huusi että etkö sinä älyä tarjota heille mitään juotavaa. No menin sitten mieheni nakutuksen saattelemana keittiöön laittamaan heille teetä.
He olivat aiemmin kieltäytyneet juomasta mitään. He tulivat sitten istumaan siihen keittiöön missä mieheni oli syömässä, minä seisoin siin vieressä ja mieheni piti edelleenkin sitä saarnaansa kuinka minä en ole hoitanut sitä enkä sitä asiaa kunnolla.Se loukkasi minua todella paljon! Hän nolasi minut ystävieni edessä.
Vaikka minä etupäässä esim. hoidan meillä lähes kaikki kotityöt ja olen tukenut häntä hänen opiskeluaikanaan.
Minä en saanut yöllä kunnolla nukuttua kun mietin tätä asiaa, me olemme ollet yhdessä 4 vuotta eikä hän ennenole noin törkeästi käyttäynyt. aaamulla en sanonut hänelle sanakaan, mutta kuin ovella lähtiessäni että mene nyt ja heippa, johon hän vastasi että heippa, sillä tyylillä että "haista paska".
En tiedä missä mennään. En ole juuri koskaan sairaslomalla mutta minulla on niin paha olla että tekis mieli lähteä lääkäriin ja jäädä sairaslomalle.
Ole vieraskores, jos ei miehesikään, eli anna tuutintäydetä takaisi, niin eiköhän seuraavalla kerralla harj´kitse mitä suustansa ulos päästää. Ei kai edes tajunnut luokanneensa sua.
mutta jos hänellä on jotain valittamista niin miksei kerää kamppeitaan ja häivy?
En ole koskaan yrittänyt häntä väkisellä pitää. Minusta hänellä ei ole oikeutta
nolata minua.
Hän sanoi siinä myös siinä että minä en usko hänen mahdollisuuksiinsa työmaailmassa, mikä onkin totta. Hän tarvitsisi lisäkoulutusta jotta pääsisi sinne mihin haluaa, mutta hän ei halua uskoa sitä.
ap.
mutta ilmeisesti ainakin tuo vaatejuttu on vanhempaa perua. Tuo on henkistä väkivaltaa.
Minäkin saatan nalkuttaa miehelleni ja valittaa, jos jotain ei ole hoidettu, mutta en ikinä nälvisi ja valittaisi toisten kuullen tai vertailisi häntä heihin. Mielestäni siinä menee normaalin ja väkivallan ero.
miestä yhtään. Ei pärjää työmaailmassa, tarkoittaa sanomisillaan pelkkää pahaa, minä elätin, minä siivoan... Kyllä on outo suhde!!!
älytön juttu muutenkin. Että aamullakin jaksetaan jatkaa...
ei ole koko alalta edes työkokemusta. Miksi minun tulisi tukea asiassa missä hän vain haaskaa aikaansa?
Minä elätin kyllä häntä ja teen lähes kaikki kotityöt, vaikka hänellä oisi sihen enemmän aikaa.
ap.
hän haluaa johtotehtäviin alalle, josta hänellä ei ole päivääkään työkokemusta
Hänen koulutuskin sivuaa alaa.
ap.
Mielestäni hän aivan hyvin olisi voinutkin asiasta kysyä sinulta ystävien edessä, mutta ei nolaten. Esimerkiksi sanoin: "Anteeksi, mutta ovatkohan ystäväsi saaneet jotain juotavaa." Sen jälkeen hänen olisi pitänyt pitää suunsa kiinni.
Kerro miehellesi miltä tuntuu ja miten hän loukkasi sinua. Kyllä hän ymmärtää, kun kerrot sen asiallisesti.
miksi olet miehesi kanssa jos hän on noin kamala? Ja jos sinäkin sitten olet hänen meielstään kelvoton, niin miksi te oikein olette yhdessä? Eihän teillä yhteisiä lapsiakaan ole.
Mielestäni hän aivan hyvin olisi voinutkin asiasta kysyä sinulta ystävien edessä, mutta ei nolaten. Esimerkiksi sanoin: "Anteeksi, mutta ovatkohan ystäväsi saaneet jotain juotavaa." Sen jälkeen hänen olisi pitänyt pitää suunsa kiinni.
.
Ap on aikuinen ihminen, joka osaa kestitä vieraansa. Ei ole miehen asia huolehtia tuollaisista. Tietysti jos mies aikoo itse keittää sitä teetä tms., on fiksua kysyä haluavatko ap ja vieraaatkin.
Minusta miehen käytööksessä on kaksi törkeää kohtaa. Ensiksikin, valitus jostain kukkien kastelusta, kastelisi itse, jos ap:n tekminen ei kelpaa. SAma asiavalinnoissa. Ja tuplatörkeää on tehdä arvostelu ja mollaaminen muiden kuullen.. Hyi ja yök, mikä mies (ja hyi ap:lle, kun ei puolustaudu).
Noin keittiöpsykologiselta kannalta: miehellä on huono itsetunto ja omanarvontunto työn puuttumisen ja muun takia. AP:n mollaaminen kohottaa sitä piirun verran, kun edes joku on huonompi ja opsaamattomampi. Samalla AP:n parempi asema (työssä ja tehokas) on helpompi nollata.
Vähän vain ihmetyttää tuo, että aikaisemmin suhde on ap:n sanojen mukaan ollut ihan normaali.
narsistipuheita..
Itse olen ollut naimisissa viidettätoista vuotta, ja voin kertoa, että sinä aikana sammakoita on tullut sekä omasta että toisen suusta, osa täysin vahingossa, ja osa varmaan välillä ärtymyksestäkin. Se on sitä normaalia elämää ja parisuhdetta, ja toisen epätäydellisyyttä pitää vähän kestää.
Minusta miehesi toiminta oli ihan normaalia, ja itsekin, jos kotiin tullessani huomaisin, että miehelläni on joku kaveri käymässä, voisin tarjota teetä tai hoputtaa miestä tarjoamaan. Ei sen takia, että epäilisin miehen kykyä itse tarjota, vaan koska sellainen 'tarjoamisesta hössöttäminen ja tuputtaminen' kuuluu normaaleihin käytöstapoihin. Ennen vanhaan opetettiin, että vasta kolmannella tarjoamisella saa suostua tarjoamisiin, joten sitten jos haluaa tarjota, niin kolme kertaa on tuputettava.
hän ei juokse ulkona eikä kapakoissa, ei juuri juo eikä polta. Ostaa lahjoja, on
hellä.. pussailee ja halii usein.
Hän on myös rehellinen, en ainakaan ole koskaan saanut valheesta kiinni.
Pitää hyvän huolen omista vanhemmistaan.
Hän toimii myös useissa järjestöissä aktiivina, mm. Punaisessa Ristissä ja on ollut ulkomailla avustustehtävissä.
ap.
Mies käyttäyty tosi ärsyttävästi. Jos meille tulis tollanen tilanne, niin myös puolustaisin itseäni, ja sanoisin että tarjottu kyllä on. Kun sitten haluaisivat kumminkin sitä juotavaa miehen ehdotuksesta, niin antaisin kyllä. Kun mies mollaisi mua, niin sanoisin että nyt noi puheet kyllä voi loppua. Kun ystävät olisivat lähtenee, niin sitten kyllä raivoisin miehelle siitä käytöksestä. Saisi vannoa että oli viimeinen kerta kun nolaa mua muiden edessä. Jos valitettavaa on esim kukista ym, niin niistä asioista voi valittaa sitten kun ollaan vaan perheen kesken. Jos mies aina vaan jatkaisi minun mollaamista ystävieni edessä, saisi lähteä kyllä kiertoon. Kenenkään naisen (eikä miehen) tarvitse kuunnella moista käytöstä.
Ja ap, keskustelehan sen miehesi kanssa. Ehkei hän vaan tajua käytöstään. Jos ei tajua, niin sitten hän jatkaa sitä aina. Jos teille tulee siitä riita, niin sehän vaan puhdistaa loppujen lopuksi ilmaa.
jotka haluavat olla ystävällisiä miehelleni toki, myötäilivät hänen sanomisiaan eivätkä voineet sanoa hänelle suoraan että ei asia ole noin, vaikka tiedän että niin kyllä ajattelivat.
Ystäväni laittoi minulle meiliä ja sanoi että ei hän saa niitä töitä koska pitäisi hankkia ekana kokemusta. Mutta hänelle eivät kyllä niin sanoneet..
ap.
itseäsi ja omaa tapaasi toimia /puhua voit. Kommunikointi olis hyvä opetella ettei asiat kärjisty ja mene hullummaksi. Hakekaa vaikka ammattiapua.
ja sanoin että hän loukkasi minua syvästi, minulla tuli itku siinä selittässä asiaa.
Hän vain hoki ettei ymmärrä mitä pahaa hän sanoi ja sitten sanoi että jutellaan asiasta kun tulet kotiin.
ap.
tarkoittanut! Ap otti turhaan itteensä, väärinkäsitys. Ei ne miehet välttämättä tajua että miksi naiselle on noloa jos annetaan ymmärtää että olisi huono emäntä! Ja jatkossa: koittakaa puhua suoraan :)
ole mistään teestä kyse tuossa. Enkä menisi vannomaan että on miehen syy.