En tunne yhtään keski-ikäistä naista joka olisi kateellinen nuorille naisille
En yhen yhtä.
Kaikki tuntemani keski-ikäiset naiset, itseni mukaan luettuna, tunnemme ainoastaan myötätuntoa ja äidillisiä tunteita nuoria naisia kohtaan. Haluamme heidän onnistuvan, menestyvän ja kukoistavan.
On ehkä suurin myytti, että vanhat naiset kadehtisivat nuorempiaan. Ehei. Kuka tätäkin narratiivia pitää edes yllä?
Kippistä siskot, ikään katsomatta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen joskus kateellinen nuoruudesta. Mutta se kateus ei kohdistu yksilöihin , vaan yleisesti nuoruuteen. Toisaalta olen saanut elää nuoruuteni hyvään aikaan, kun kaikki oli mahdollista ja Suomi arvostettu hyvinvointi- ja sivistysvaltio. En ehkä pärjäisi nyky nuoruudessa.
Kateus on ihan normaali tunne, jonka myrkyllinen ilmentäminen on taas valinta. Kyllä minäkin olen kateellinen naapurille, joka onnistui rikastumaan ja viettää aika huoletonta elämää. Ei se silti muuta sitä, että pidän naapurista paljon ja huomennakin grillaillaan yhdessä. Kateellinen voi olla terveelläkin tavalla ja usein nuoruuden kadehtiminen on juuri tällaista.
Kateus on alemmuuskompleksi, jota esiintyy lähinnä luusereilla. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei tunne kateutta.
Mikä on luuseri? Mielestäsi kaikki terapiassakin käyvät ovat varmaan luusereita. Ihminen, joka osaa käsitellä omaa kateudentunnettaan on kaukana luuserista.
En silti oikein ymmärrä, miksi pitäisi olla kateellinen? Siis jos itsetunto on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
No kyllä se on just sitä suojelua. Tunnen 2 naista, jotka menivät nuorina naimisiin huomattavasti vanhemman miehen kanssa. Miehillä oli ura valmiina, naiset jäivät kotiin. Nyt keski-iässä voisi tehdä vaikka mitä, mutta miehet ovat jo hoidettavia vanhuksia.
Olen keski-ikäinen nainen ja ainoa asia, mistä olen kateellinen on nuoruuden jaksavuus. Silloin energiaa riitti ja vähemmilläkin yöunilla pärjäsi. Kroppa myös kesti kunnon liikuntaa ja kolhujakin.
Sen sijaan en ole pätkääkään kateellinen miesten huomiosta. Se oli limaista ja ällöttävää silloin kun se alkoi (olin 11v kun ensimmäistä kertaa aikuinen mies ahdisteli seksuaalisesti), se oli inhottavinta teini-ikäisenä ja todella ärsyttävää parikymppisenä, joskin silloin olin jo tarpeeksi rohkea antaakseni äänekästä ja kiukkuista palautetta. Mutta se jatkuva seksualisoiminen oli raskasta ja työelämässäkin olin pitkään "se nuori ja nätti" jota ei otettu tosissaan ja jonka piti tehdä kaksi kertaa parempaa tulosta saadakseen puolet siitä arvostuksesta mitä miespuoliset kollegat.
Kolmikymppisestä eteenpäin olen saanut sitä kohtelua jota aina olisin halunnut. Läähättäjien ja ällöttävien seksifantasioiden selittäjien sijaan mieskohtaamiset ovat asiallisia, ystävällisiä ja kunnioittavia. Deittailuelämäkin on ollut oikeasti kivaa kun pöksyihin vimmaisesti pyrkivät, aivottomat nylkyttäjät ovat itsekseen pudonneet pois ja niiden tilalla on aitoja herrasmiehiä joiden kanssa on oikeasti kiva olla.
Miehet oikeasti tuntuvat kuvittelevan, että naiset tykkäävät ahdistelusta ja kun vanhempi nainen puolustaa nuorempaa käpälöinniltä ja asiattomilta puheilta, niin se on muka kateutta vaikka se on vain sitä turvaa mitä itse olisi kaivannut siinä iässä.
Ei kukaan toki kadehdi nuoria naisia. Välillä toki tulee ajatus, että ollapa hetki noin huoleton tms. Ei kukaan jaksaisi elää missään loopissa, jossa sama elämänvaihe polkee paikallaan. Nuorena oli kivaa ja siitä otettiin oppi ja ilo irti. Nyt on taas oma vaihe, kun lapset on aikuisia ja on elämänkokemusta taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen joskus kateellinen nuoruudesta. Mutta se kateus ei kohdistu yksilöihin , vaan yleisesti nuoruuteen. Toisaalta olen saanut elää nuoruuteni hyvään aikaan, kun kaikki oli mahdollista ja Suomi arvostettu hyvinvointi- ja sivistysvaltio. En ehkä pärjäisi nyky nuoruudessa.
Kateus on ihan normaali tunne, jonka myrkyllinen ilmentäminen on taas valinta. Kyllä minäkin olen kateellinen naapurille, joka onnistui rikastumaan ja viettää aika huoletonta elämää. Ei se silti muuta sitä, että pidän naapurista paljon ja huomennakin grillaillaan yhdessä. Kateellinen voi olla terveelläkin tavalla ja usein nuoruuden kadehtiminen on juuri tällaista.
Kateus on alemmuuskompleksi, jota esiintyy lähinnä luusereilla. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei tunne kateutta.
Mikä on luuseri? Mielestäsi kaikki terapiassakin käyvät ovat varmaan luusereita. Ihminen, joka osaa käsitellä omaa kateudentunnettaan on kaukana luuserista.
En silti oikein ymmärrä, miksi pitäisi olla kateellinen? Siis jos itsetunto on kunnossa.
Ei kukaan ole sanonut missään vaiheessa, että pitäisi olla kateellinen. On vain kerrottu, että kateus on ihan normaali tunne (vaikka itsetunto olisi kuinka kunnossa), mutta sen ilmentäminen ilkeytenä taas ei ole sitä.
Onko 35v nuori kun vanhemmat naiset mua tytöttelee
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
Oletko vähän tyhmä? Ei hän siitä kukaan ole kateellinen että joku on vanhan ukon kanssa, semmoinenhan on helponta saada (nuori, ikäisensä mies on paljon halutumpi). Nuori nainen ja vanha ukko pariskunta voi joissakin aiheuttaa paheksuntaa siksi, että osa kokee naisen nuoruuden menevän hukkaan vanhan miehen kanssa.
Ison ikäeron suhteet voivat aiheuttaa ärsytystä myös siksi, että usein niissä koetaan taustalla olevan ns. taloudelliset vaikuttimet, ei rakkaus.
Aivan varmasti on osa kateellisia, turha väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos se itsetunto EI ole kunnossa ja sen kanssa pitää elää ja sitä työstää? Ei se tee kenestäkään luuseria, paitsi jos kaataa ongelmansa toisten päälle tai ilmentää kateutta huonolla tavalla.
Komppaan nro 44. Oli raskasta olla nuori, koska minua kourittiin tuntemattomien miesten taholta kaupoissa, halattiin väkisin ja muutenkin miehet tulivat liian lähelle. Ihanaa olla nyt keski-ikäinen. Minäkin tapaan nyt fiksuja ikäisiäni ja vanhempia miehiä, jotka pitävät tarpeeksi etäisyyttä ja osaavat jutella järkeviä asioita. N48
Entäs vanhat miehet nuorille komeille miehille?
Vierailija kirjoitti:
Ai palstanaisetko kertovat senkin?
Vierailija kirjoitti:
"Tuomitaan", eli siis vanhemmat, itse saman nuorempana kokeneet naiset varoittavat nuoria naisia ja alaikäisiä tyttöjä groomaajamiehistä, ja hyväksikäyttäjämiehistä, jotka yleensä ovat huomattavasti vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tunne yhtään raiskaria niin se taitaa olla vain valheellinen myytti mitä naiset viljelee
Ihan eri asia. Tuskin kukaan ajattelee, että jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja saati olisi raiskannut.
Sen sijaan moni lähtökohtaisesti ajattelee, että vanhemmat naiset ovat yleisellä tasolla kateellisia nuorille naisille.
Palstalla käy paljon ihmisiä joilla on mt ongelmia sekä ihmisiä jotka ovat katkeroituneita. Palsta ei todellakaan ole läpileikkaus suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuomitaan", eli siis vanhemmat, itse saman nuorempana kokeneet naiset varoittavat nuoria naisia ja alaikäisiä tyttöjä groomaajamiehistä, ja hyväksikäyttäjämiehistä, jotka yleensä ovat huomattavasti vanhempia.
Itse olen ainakin tuntenut äidillistä huolta jos näen, että joku on ajautumassa kuvioon, joka ei välttämättä ole hänelle hyväksi. Tietenkään tämmöisiin ei voi puuttua, mutta voi vaan toivoa parasta.
"Onko 35v nuori kun vanhemmat naiset mua tytöttelee"
Tunnen vuonna 1946 syntyneen mukavan naisen, jota vieläkin kutsutaan tytöksi. Hän on nuorekas ja kiva. Se vaan on ihmisillä jäänyt tavaksi. Siinä ei ole takana mitään pahaa. Ole tyytyväinen, jos sinua tytötellään.
myyös miehet on kateellisia toisille miehille ja herkästi
Vierailija kirjoitti:
Lähettävät ne tilaisuuden tullen sotiin ja muihin kahnauksiin heittämään henkensä, jotta voivat itse istua turvassa naisten keskellä, joten mitäpä luulet?
Totta tuokin. Ei ole mukavaa joutua zoomer-tuijotuksen kohteeksi.