En tunne yhtään keski-ikäistä naista joka olisi kateellinen nuorille naisille
En yhen yhtä.
Kaikki tuntemani keski-ikäiset naiset, itseni mukaan luettuna, tunnemme ainoastaan myötätuntoa ja äidillisiä tunteita nuoria naisia kohtaan. Haluamme heidän onnistuvan, menestyvän ja kukoistavan.
On ehkä suurin myytti, että vanhat naiset kadehtisivat nuorempiaan. Ehei. Kuka tätäkin narratiivia pitää edes yllä?
Kippistä siskot, ikään katsomatta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on yhdessä niin paljon voimaa, että miesten on täytynyt kehittää tämä huijaus, että "nainen on naiselle susi", jotta ovat päässeet nykyiseen valta-asemaansa. Miehet toimivat oman etunsa nimissä toistensa kampittajina ja sen takia ovat haavoittuvaisia oikeasti ryhmänä toimivalle, toisiaan tukevalle joukolle.
Buumerinainen on tosiaan ollut muille naisille susi, ehkei se ihan tuulesta temmattu sanonta ole, mutta buumerit alkavat olla kohta jo mullan alla, joten ei enää niin ajankohtainen totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on yhdessä niin paljon voimaa, että miesten on täytynyt kehittää tämä huijaus, että "nainen on naiselle susi", jotta ovat päässeet nykyiseen valta-asemaansa. Miehet toimivat oman etunsa nimissä toistensa kampittajina ja sen takia ovat haavoittuvaisia oikeasti ryhmänä toimivalle, toisiaan tukevalle joukolle.
Feminismi voimaannuttaa niin paljon, että naisten itsemurhatkin ovat kasvussa. Tasa-arvo toki tässä asia on tärkeää.
Myös miesten itsemurhat on kasvussa. Onko nää miehetkin feminisejä :D vai olisko ne sun kaltaisia luusereita, jotka vihaa naisia, koska ei saa naisia?
Moni nainen mielellään perustaisi perheen miehen kanssa, vaan kun miehet on pikkukakaran tasoisia vinkuvia luusereita, ei niistä ole kellekään mieheksi eikä lasten isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
Sekin on pikemminkin suojelunhalua, ei tuomitsemista kateudesta puhumattakaan.
En ole myöskään moiseen ilmiöön törmännyt. Nuorena minua vanhemmat naiset kohtelivat hyvin ja itse nyt kuusikymppisenä lähtökohtaisesti suorastaan rakastan nuoria. Niin raikkaita, niin kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen joskus kateellinen nuoruudesta. Mutta se kateus ei kohdistu yksilöihin , vaan yleisesti nuoruuteen. Toisaalta olen saanut elää nuoruuteni hyvään aikaan, kun kaikki oli mahdollista ja Suomi arvostettu hyvinvointi- ja sivistysvaltio. En ehkä pärjäisi nyky nuoruudessa.
Kultainen nuoruus? Ei ainakaan minulla ollut. Paljon suorituspaineita ja stressiä. En todellakaan haluaisi olla enää nuori.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yrittävät kertoa itselleen ja toisilleen että naiset ovat kateellisia nuoremmille naisille koska pelkäävät näiden vievän heidän mihensä.
Mikä on naurettava ajatus.
Jep, jep. Löytyihän se todellinen motiivi tällekin ketjulle taas. Miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen joskus kateellinen nuoruudesta. Mutta se kateus ei kohdistu yksilöihin , vaan yleisesti nuoruuteen. Toisaalta olen saanut elää nuoruuteni hyvään aikaan, kun kaikki oli mahdollista ja Suomi arvostettu hyvinvointi- ja sivistysvaltio. En ehkä pärjäisi nyky nuoruudessa.
Kateus on ihan normaali tunne, jonka myrkyllinen ilmentäminen on taas valinta. Kyllä minäkin olen kateellinen naapurille, joka onnistui rikastumaan ja viettää aika huoletonta elämää. Ei se silti muuta sitä, että pidän naapurista paljon ja huomennakin grillaillaan yhdessä. Kateellinen voi olla terveelläkin tavalla ja usein nuoruuden kadehtiminen on juuri tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi voimaannuttaa niin paljon, että naisten itsemurhatkin ovat kasvussa. Tasa-arvo toki tässä asia on tärkeää.
Myös miesten itsemurhat on kasvussa. Onko nää miehetkin feminisejä :D vai olisko ne sun kaltaisia luusereita, jotka vihaa naisia, koska ei saa naisia?
Moni nainen mielellään perustaisi perheen miehen kanssa, vaan kun miehet on pikkukakaran tasoisia vinkuvia luusereita, ei niistä ole kellekään mieheksi eikä lasten isäksi.
Siellä ne terapiassa nämä hullut akat juoksee useaan kertaan veronmaksien piikkiin ja yhä hullummaksi koko ajan tulevat.
Minä olen ihan helvetin vihainen nuorten naisten puolesta. Tämä hallitus on myrkyttänyt maan ilmapiirin ja tuhonnut nuorten naisten työuramahdollisuuden ja myös perhehaaveet.
Kansa, joka kohtelee paskasti lisääntymisikäisiä nuoriaan ja riistää näiltä kaiken tulevaisuususkon, ansaitsee kuolla sukupuuttoon.
Käykö kellään muulla mielessä, että Orpon hallitus noudattaa Putinin pelikirjaa ja toivetta Suomen tuhoamisesta sisältä päin, laukaustakaan ampumatta?
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä ollut koskaan kateellinen kenenkään parisuhteesta. Tuolla aikaisemmin väitettiin, että nuori nainen ja vanha mies parina, aiheuttaa vanhoissa naisissa kateutta. 😁
Just naapurin pappa sai vauvan nuoren naisen kanssa. Saman ikäinen kuin omat lapset, ellei nuorempiin . Lastenlapset ovat siis vanhempia, kuin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
No niistä vanhoista ukoista nyt varsinkaan kukaan ei ole kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus on ihan normaali tunne, jonka myrkyllinen ilmentäminen on taas valinta. Kyllä minäkin olen kateellinen naapurille, joka onnistui rikastumaan ja viettää aika huoletonta elämää. Ei se silti muuta sitä, että pidän naapurista paljon ja huomennakin grillaillaan yhdessä. Kateellinen voi olla terveelläkin tavalla ja usein nuoruuden kadehtiminen on juuri tällaista.
Kateus on alemmuuskompleksi, jota esiintyy lähinnä luusereilla. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei tunne kateutta.
Sama täällä. Nuorena olin kateellinen kauniimmille kanssasisarille (tyhmää sekin). Mikään ei ole ollut vapauttavampaa elämässä kuin huomata, että ei enää ole mitään tarvetta sellaiseen ja toisaalta itsevarmuus on sitä luokkaa, ettei sellaisia tunteita enää nousekaan. Rakastan ihania naisia elämässäni, oman ikäisiä, nuorempia ja vanhempia, ja pyrin työelämässä auttamaan ja tukemaan nuorempia (miehiä myös). Minua ei myöskään ole naiset koskaan yrittäneet kampittaa tms. , päinvastoin. Aika lailla stereotypioita nuo naisvihaiset puheet.
1978 syntynyt nainen
En ymmärrä vihaa boomereita kohtaan. Olen lapsesta asti tullut hyvin toimeen boomereiden kanssa. Zoomereiden kanssa onkin sitten eri juttu. He ovat jotenkin niin umpimielisiä, ettei heihin pysty tutustumaan. Miten voisin olla sellaisten tukena, jotka sulkeutuvat omaan maailmaansa somen keskelle? Jotain on mennyt pahasti pieleen kasvatuksessa. X-sukupolvi ja millenniaalit ovat jees. Toivotaan, että zoomereilla ja alfoilla vielä joskus avautuisi silmät näkemään maailmaa avarammin. Olen valmis sitten tukemaan heitäkin. N1968
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan helvetin vihainen nuorten naisten puolesta. Tämä hallitus on myrkyttänyt maan ilmapiirin ja tuhonnut nuorten naisten työuramahdollisuuden ja myös perhehaaveet.
Kansa, joka kohtelee paskasti lisääntymisikäisiä nuoriaan ja riistää näiltä kaiken tulevaisuususkon, ansaitsee kuolla sukupuuttoon.
Käykö kellään muulla mielessä, että Orpon hallitus noudattaa Putinin pelikirjaa ja toivetta Suomen tuhoamisesta sisältä päin, laukaustakaan ampumatta?
Eiköhän se ole toisinpäin että nämä nuoret syrjii vanhempia. Huolettaa mitä se tulevaisuus on kun nämä sydämettömän itsekkäät kakarat on keski-ikäisiä.
Mä olen kateellinen joidenkin nuorten naisten ulkonäöstä, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että olisin ilkeä ja tyly. Lähinnä haukun vaan itseäni mielessäni, kun en ole onnistunut siinäkään lajissa koskaan.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultainen nuoruus? Ei ainakaan minulla ollut. Paljon suorituspaineita ja stressiä. En todellakaan haluaisi olla enää nuori.
Olen varmaan ollut nuori ennen sinua . Ei ollut suorituspaineita, koska aina sai kivoja töitä. Oli opiskellut mitä tahansa ja paperit minkälaiset tahansa. Ja markka oli vahva kun matkusti lomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus on alemmuuskompleksi, jota esiintyy lähinnä luusereilla. Hyvän itsetunnon omaava ihminen ei tunne kateutta.
Mikä on luuseri? Mielestäsi kaikki terapiassakin käyvät ovat varmaan luusereita. Ihminen, joka osaa käsitellä omaa kateudentunnettaan on kaukana luuserista.
En minäkään tunne yhtään raiskaria niin se taitaa olla vain valheellinen myytti mitä naiset viljelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ollut nuori ennen sinua . Ei ollut suorituspaineita, koska aina sai kivoja töitä. Oli opiskellut mitä tahansa ja paperit minkälaiset tahansa. Ja markka oli vahva kun matkusti lomille.
Suomessa ei kouluttumalla ole varmistanut työpaikkaa enää 35 vuoteen, ja siksi koulutusasteemme on romahtanut.
Onhan jotku miehetki kateellisia miehille. Se kateus vaan ilmenee eri lailla. esim voidaan nälviä tai homotella, tai sanoa "ei miehet tee noin" Jos joku nuorempi mies vaikka tykkää pukeutua tyylikkäästi. Sitten monesti myös vanhempien miesten kateus nuoria miehiä kohtaan netissä jos nuori nainen sattuu tykkään omanikäisistä miehistä. yritetään sanoa, ettei nuori mies osaa, että kyllä minä olen paljon parempi.
Mutta enpä sanoa että kaikki. Mutta näitä kateellisia ja huomionhakuisia ompi miehissä ja naisissa jossa halutaan aina itse olla se paras.