En tunne yhtään keski-ikäistä naista joka olisi kateellinen nuorille naisille
En yhen yhtä.
Kaikki tuntemani keski-ikäiset naiset, itseni mukaan luettuna, tunnemme ainoastaan myötätuntoa ja äidillisiä tunteita nuoria naisia kohtaan. Haluamme heidän onnistuvan, menestyvän ja kukoistavan.
On ehkä suurin myytti, että vanhat naiset kadehtisivat nuorempiaan. Ehei. Kuka tätäkin narratiivia pitää edes yllä?
Kippistä siskot, ikään katsomatta.
Kommentit (77)
Tuskinpa kauniit vanhat naiset. Ovat kokeneet jo "nuoruuden kauneuden" ja mitä haittoja siinäki sit.
Vierailija kirjoitti:
Onko 35v nuori kun vanhemmat naiset mua tytöttelee
Jostain syystä minuakin välillä tytötellään ja olen 50 vuotta. Ei kyllä haittaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
"Tuomitaan", eli siis vanhemmat, itse saman nuorempana kokeneet naiset varoittavat nuoria naisia ja alaikäisiä tyttöjä groomaajamiehistä, ja hyväksikäyttäjämiehistä, jotka yleensä ovat huomattavasti vanhempia.
Itse olen ainakin tuntenut äidillistä huolta jos näen, että joku on ajautumassa kuvioon, joka ei välttämättä ole hänelle hyväksi. Tietenkään tämmöisiin ei voi puuttua, mutta voi vaan toivoa parasta.
Puutu ihmeessä! Puutu, vaikka kyseinen tyttö ei heti kuuntelisikaan. Saatat olla juuri se aikuinen, jonka sanat saavat nuoren lähtemään lopulta pois vaarallisesta tilanteesta, tai ilmiantamaan hyväksikäyttäjän.
"Lähettävät ne tilaisuuden tullen sotiin ja muihin kahnauksiin heittämään henkensä, jotta voivat itse istua turvassa naisten keskellä, joten mitäpä luulet?"
Jotta he voivat itse istua turvassa ikäistensä naisten keskellä. Nuoret naiset joutuvat lotiksi.
Tätä narratiivia ylläpitää katkeroituneet kuivahtaneet miehet ja incelpojat joista tulee heidän kaltaisia yhteiskunnan heikompia lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on yhdessä niin paljon voimaa, että miesten on täytynyt kehittää tämä huijaus, että "nainen on naiselle susi", jotta ovat päässeet nykyiseen valta-asemaansa. Miehet toimivat oman etunsa nimissä toistensa kampittajina ja sen takia ovat haavoittuvaisia oikeasti ryhmänä toimivalle, toisiaan tukevalle joukolle.
Feminismi voimaannuttaa niin paljon, että naisten itsemurhatkin ovat kasvussa. Tasa-arvo toki tässä asia on tärkeää.
Myös miesten itsemurhat on kasvussa. Onko nää miehetkin feminisejä :D vai olisko ne sun kaltaisia luusereita, jotka vihaa naisia, koska ei saa naisia?
Moni nainen mielellään perustaisi perheen miehen kanssa, vaan kun miehet on pikkukakaran tasoisia vinkuvia luusereita, ei niistä ole kellekään mieheksi eikä lasten isäksi.
Jos viime vuonna itsemurhia tehtiin vähemmän kuin toissa vuonna, ja naisten itsemurhien lukumäärä kasvoi, niin millä naisen matematiikalla myös miesten itsemurhat voivat olla kasvussa? 🤣
Ei ehkä enää keski-ikäistä, mutta oma seitsemääkymmentä lähestyvä äitini kyllä hyvin avoimesti vihaa nuoria naisia... Nuorista miehistä äidilläni harvemmin on mitään pahaa sanottavaa, mutta nuoret naiset pelkällä olemassaolollaan kuuluvat ansaitsevan bimbottelua ja lähestulkoon h*orilletelua. 😕 Jos esim. TV:ssä esiintyy joku nuori nainen kenestä äitini ei pidä (eli lähestulkoon kuka tahansa alle 50v), haukkuu hän näitä kaikenlaisin alatyylisin ilmaisuin. Vs. jos mies on äitini mielestä törppö, on kommentti vain luokkaa "no onpa typerä!"
Juuri näin on asia kuin ap kirjoittaa! Meillä
keski-ikäisillä on usein omiakin nuoria. Tietenkin toivomme heille hyvää. Sitä kautta osaamme tuntea ja haluta muillekin nuorille hyvää. Muutenkin keski-ikäisten ja nuorempien sukupolvien naiset terveempiä ja itsenäisempiä tunne-elämältään kuin aikaisemmat sukupolvet. Ei kilpailla eikä kadehdita toisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni kun et ole kohdannut, mutta kyllä niitä kateellisia on. Palstallakin tuomitaan jos nuorempi nainen seurustelee vanhemnan miehen kanssa.
No kyllä se on just sitä suojelua. Tunnen 2 naista, jotka menivät nuorina naimisiin huomattavasti vanhemman miehen kanssa. Miehillä oli ura valmiina, naiset jäivät kotiin. Nyt keski-iässä voisi tehdä vaikka mitä, mutta miehet ovat jo hoidettavia vanhuksia.
No ehkä he ovat ennen keski-ikää tehneet vaikka mitä. Kun puoliso on varakas, on mahdollista matkustaa ja tehdä vaikka mitä. Itsellänikin on reilusti vanhempi puoliso, minä olen keski-iässä, lapset aikuisia. Mies on työelämässäkin vielä rakkaudesta työhön, vaikka ei tarvisi. Ei tietoakaan mistään omaishoidosta. Eikä minua omaishoito mitenkään haittaisi. Olemme perheenä kokeneet ja nähneet enemmän jo tähän asti kuin valtaosa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä? Ei hän siitä kukaan ole kateellinen että joku on vanhan ukon kanssa, semmoinenhan on helponta saada (nuori, ikäisensä mies on paljon halutumpi). Nuori nainen ja vanha ukko pariskunta voi joissakin aiheuttaa paheksuntaa siksi, että osa kokee naisen nuoruuden menevän hukkaan vanhan miehen kanssa.
Ison ikäeron suhteet voivat aiheuttaa ärsytystä myös siksi, että usein niissä koetaan taustalla olevan ns. taloudelliset vaikuttimet, ei rakkaus.
Olepa itsellesi rehellinen kerrankin. Kumpikaan noista ei ole todellinen kateuden vaikutin, minkä mainitsit. Kateeksi käy todellisuudessa se, että nainen saa hyvän ja vauraan elämän helpolla ja mies saa nuoren kauniin naisen, koska on varakas.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä enää keski-ikäistä, mutta oma seitsemääkymmentä lähestyvä äitini kyllä hyvin avoimesti vihaa nuoria naisia... Nuorista miehistä äidilläni harvemmin on mitään pahaa sanottavaa, mutta nuoret naiset pelkällä olemassaolollaan kuuluvat ansaitsevan bimbottelua ja lähestulkoon h*orilletelua. 😕 Jos esim. TV:ssä esiintyy joku nuori nainen kenestä äitini ei pidä (eli lähestulkoon kuka tahansa alle 50v), haukkuu hän näitä kaikenlaisin alatyylisin ilmaisuin. Vs. jos mies on äitini mielestä törppö, on kommentti vain luokkaa "no onpa typerä!"
En tunne äitiäsi, mutta joskus taustalla voi olla se, että puoliso on muorten perään. Se aiheuttaa pahaa mieltä ymmärrettävästikin. Harvoin naiset muuten vihaa nuoria naisia. Jotain katkeruutta yleensä taustalla tai sitten sitä, että ei hyväksy omaa vanhenemista.
En ole liruakaan kateellinen nuorille. Mutta haluaisin kyllä olla nuori uudestaan, ja nimenomaan siinä ajassa, jossa nuoruuteni vietin.
Osaisin tehdä parempia valintoja ja ratkaisuja tällä järjellä. Jos olisi siis mahdollista olla nuori uudestaan siinä aikakaudessa, mutta olisi tämä järki ja tietoisuus.
Näin ne on monet muutkin minun ikäiseni sanoneet.
Nuoret ehkä ajattelee, että vanhat kadehtii heitä siksi, kun he on nuoria ja kauniimman näköisiä, mutta minulle se ei merkitse mitään. Eikä edes se, että nuorillahan on paljon vuosia edessä ja vanhoilla vain vähän. Olen ollut jo kauan ihan valmis täältä lähtemäänkin. Kaikki on jo tehty ja kaikki nähty, en oikein näe mitään merkittävää mitä haluaisin kokea. Kymmenen elinvuotta tästä eteenpäin riittäisi mulle ihan hyvin. Mutta sama vaikka lähtisin huomenna. Oikeasti on alkanut ihan kiinnostaa se, onko kuoleman jälkeen vielä jotain vai ei. Sittenhän en sitä tiedä, jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne äitiäsi, mutta joskus taustalla voi olla se, että puoliso on muorten perään. Se aiheuttaa pahaa mieltä ymmärrettävästikin. Harvoin naiset muuten vihaa nuoria naisia. Jotain katkeruutta yleensä taustalla tai sitten sitä, että ei hyväksy omaa vanhenemista.
Seittämänkymppinen on buumeri. Se naisviha asuu siinä ikäluokassa tiukassa niin naisissa kuin miehissäkin.
En minäkään. Eikä koskaan nuorena ollut sellaista tunnetta, että joku olisi mulle kateellinen nuoruuteni takia. Ennemmin ehkä nykyään on helpottunut, kun ei enää ole nuori, koska se oli monella tavalla raskaampaa aikaa. Luulenpa, että tätä myyttiä pitävät yllä jotkut katkerat miehet sekä sellaiset naiset, jotka ylipäätään ajattelevat, että maailma pyörii heidän ympärillään.
Varmasti jotkut ovat, ei sitä käy kiistäminen.
Yleistyksenä kuitenkin heikko. Uskaltaisin väittää, että useimmat eivät ole.