Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka tupakoit parvekkeella

Vierailija
22.05.2026 |

Miten estät savun ja hajun kulkeutumisen muille parvekkeille? Lasit kokonaan auki vai kiinni, vai osittain auki? Tuuletin puhaltamaan lasin eteen savut ulos parvekkelta, vai parvekkeelle päin? Vinkkejä? 

Haluan tehdä kompromissin naapurin kanssa, ja yhdessä tässä mietimme vaihtoehtoja.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ihmisillä olevan tässä maailmanajassa isompia huolia kuin toisten tupakointi. Taidankin mennä turauttamaan piipullisen kahvin kanssa.

Vierailija
42/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se koirasi kuselle muualle kuin oven viereen . Kidutat elukkaa tunteja kusematta joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta kun surkeita pelkureita ! 

Vierailija
44/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos savut kulkeutuvat naapuriasuntoihin, niin tupakoinnin voi kieltää jo nyt. laki antaa siihen mahdollisuuden. riittää, jos yksikin asukas kerrostalossa sitä haluaa. terveystarkastajat ovat siinä avaintekijänä, mutta heillä on lain nojalla oikeus lätkäistä parveketupakointikielto jo nyt joko yhteen tai kaikkiin parvekkeisiin taloyhtiössä. 

Vierailija
45/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos savut kulkeutuvat naapuriasuntoihin, niin tupakoinnin voi kieltää jo nyt. laki antaa siihen mahdollisuuden. riittää, jos yksikin asukas kerrostalossa sitä haluaa. terveystarkastajat ovat siinä avaintekijänä, mutta heillä on lain nojalla oikeus lätkäistä parveketupakointikielto jo nyt joko yhteen tai kaikkiin parvekkeisiin taloyhtiössä. 

Ei riitä yksi asukas vaan siihen on oltava taloyhtiön hyväksyntä. 

Vierailija
46/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää kun jotkut bussipysäkillä vetää viimeiseen sekuntiin asti tupakkaa ja sitten tulee istumaan bussissa viereen. Siihen hajuun ei turru millään vaikka olisi pitkä bussimatka. Mulla työmatka kesti bussilla 1,5h ja varmaan tunninkin jälkeen sen tupakan käryn kyllä huomasi.  

Porukka on kyllä herkkähipiäistä nykyisin. Kun olin lapsi, niin ihan normaalia oli, että kyläpaikoissa porukka veti röökiä useampikin yhtä aikaa ihan olohuoneessa, jossa oleskeltiin me lapsetkin. Ja kun menin töihin, niin toimistoissa sai polttaa ja kahvihuoneessa.

Meillä oli pirtissä pari upeaa jalkatuhkakuppia. Sellaisia johon kerättiin tuhkat ja tumpit🤨haisi aika tujulle. 

Vierailija
47/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää kun jotkut bussipysäkillä vetää viimeiseen sekuntiin asti tupakkaa ja sitten tulee istumaan bussissa viereen. Siihen hajuun ei turru millään vaikka olisi pitkä bussimatka. Mulla työmatka kesti bussilla 1,5h ja varmaan tunninkin jälkeen sen tupakan käryn kyllä huomasi.  

Miten kun ennen sai polttaa kaupassa, toimistossa , bussissa, lentokonessa ja vaikka missä, eikä urputusta kuullut ?

Nyt inistään parvetupakoinnista.

PS. EN tupakoi

Vierailija
48/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienhaju mikä pistävää on kauheampaa mitä maan päällä on ollut . Hyi helvetti siihen kuolee jos lähellä on. 

Vierailija
49/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ihmisillä olevan tässä maailmanajassa isompia huolia kuin toisten tupakointi. Taidankin mennä turauttamaan piipullisen kahvin kanssa.

he eivät halua tupakasta johtuvia sairauksia.  ei haitta, jos tupakoitsija itse haluaa ehdoin tahdin lyhentää elämäänsä, mutta ei tupakoitsijalla ole mitääön oikeutta tehdä sitä toisille. 

Vierailija
50/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puistelen pölyiset mattoni parvekkeella kun haistan tupakan savua. Minulla on siinä parvekkeella aina paskasimmat matot valmiina. 

minulla parvekkeella pilaantuneita kananmunia täynnä oleva kannellinen purkki. se aukeaa heti kun naapuri on tupakalla ja tuuletin suunnataan sitten alakerran parveketta kohti. nopeasti yllä häipyy parvekkeeltaan pois, kun avan purkin

Jos tykkäät pilaantuneen kananmunan hajusta...

Vierailija
51/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa ylensyöminen . Sehän tappaa monet jo 30-40 vuotiaana kuolee ylipainoon. 

Vierailija
52/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie se koirasi kuselle muualle kuin oven viereen . Kidutat elukkaa tunteja kusematta joka päivä. 

Liittyy tupakointiin miten ? 

Vierailija
53/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kun ennen sai polttaa kaupassa, toimistossa , bussissa, lentokonessa ja vaikka missä, eikä urputusta kuullut ?

Nyt inistään parvetupakoinnista.

PS. EN tupakoi

kyllä kuului. 1970-luvullakin urputettiin tupakoinnista. tupakoitsijat tosin olivast silloin älykkäämmpä väkeä kuin nykyiset ja alkoivat kysyä aina "sopiiko, jos sytytän savukkeen". Jos ei sopinut, niin tupakoitsija meni vähin äänin  muualle tupakoimaan syöpääänsä. 

Vierailija
54/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi alkaa käyttää niitä nikotiinipusseja ? Ne eivät ainakaan savua ja voi imeskellä sisätiloissakin.

Itse sinä persreikääsi  ja vihellä.   Meidän talossa ei ole tupakointi kieltoa joten poltan parvekkeellani. 😝

Vierailija
55/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakanhaju häiritsee noin paljon, niin muuttakaa taloyhtiöön jossa tupakointi on kielletty. Kyllä niitäkin löytyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
56/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

he eivät halua tupakasta johtuvia sairauksia.  ei haitta, jos tupakoitsija itse haluaa ehdoin tahdin lyhentää elämäänsä, mutta ei tupakoitsijalla ole mitääön oikeutta tehdä sitä toisille. 

Tupakointi ei lyhennä elämää . Syöt itse itsesi sairaaksi .  Ethän sinä polta sitä savuketta kun joku toinen polttaa. Savusta tulee vain haju kuin muotoista tulee . Et sä siihen kuole. 

Vierailija
57/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puistelen pölyiset mattoni parvekkeella kun haistan tupakan savua. Minulla on siinä parvekkeella aina paskasimmat matot valmiina. 

Niin, mitä sitten ?

Vierailija
58/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritkin polttaa, niin ei ole mitään väliä. 

Vierailija
59/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa saa polttaa, eikä ole laseja. En estä savujen menoa eikä tarvitsekaan.

Vierailija
60/115 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä yksi asukas vaan siihen on oltava taloyhtiön hyväksyntä. 

Kyllä riitää. Tuossa puhutaan nimenomaan siitä, että asukas pyytää asumisterveystarkastajalta apua tupakointiongelmaa. Silloin ei tarvita mitään taloyhtiön lupia. Asumisterveystasrkastaja todistaa ongelman, selvittää onko mitään tehtävissä sille ettei tupakanasavua kulkeudu toisten parvekkeille ja koteihin (hyvin harvoin on tehtävissä mitään) ja sitten ätkäisee kiellon. 

nnyt tuleva tupakkalain muutos helpottaa prosessia entisestään,mikä on pelkästään hyvä asia. Ei ole oikein,  että tupakoitsijat ter r orisoivat tupakoillaan muita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän