Pitäkää attekalevanne ja teresammalahtenne, meikämimmi äänestää keskustaa
Nyt kun kokoomuksesta on tullut kravattipersujen temmellyskenttä ja Israelin tekemän kansanmurhan vankkumaton tukija, keskusta näyttäytyy uutena liberaalina sivistyspuolueena
Kommentit (61)
Ihmiset ei tajua politiikasta yhtään mitään täällä. Onko palstan vakiojuttu?
Ihan semmoista että katsotaan mitä lehti mainostaa ja kuka näyttää parhaimmalta. Kuka toitottaa äänekkäimmin " katsokaapas miten sivistynyt minä olen! Olen ihan lyömätön!!" 😅
Keskustassa on paljon muitakin kuin lestadiolaisia - en ymmärrä, mistä tämä loputon herätysliikejankkaus keskustalaisten kohdalla johtuu. Mitä pohjoisemmaksi menet, sen suuremmalla todennäköisyydellä tapaat myös jotain lestadiolaisuuden haaraa edustavia ihmisiä enemmän. Miksi tämä sitten olisi automaattisesti huono juttu, sitäkään en ymmärrä.
Oman kokemukseni mukaan keskustalaiset ovat hyvin neutraalia ja asiallista porukkaa ja mukaan mahtuu hyvin monenlaista, uskonnoista tai muista mahdollisista näkemyseroista riippumatta. Katto on korkealla ja seinät leveällä, jokainen mahtuu mukaan.
Keskustalaisia yhdistää alkiolainen aate, sivistys, maltillisuus ja oikeistoliberalismi.
Mielestäni ehdottomasti monipuolisin ja rakentavin puolue.
Täältä lähtee ääni kepulle että kajahtaa!!!
Sipilän hallituskaudella tehty ankarakin talouspolitiikka oli kuitenkin inhimillistä, eikä jättänyt ketään pulaan toisin kuin Orpon nykyinen hallitus. Oikeistolaista politiikkaa voi tehdä myös ihmisläheisemmällä otteella, ja siinä keskusta näytti kykynsä Sipilän hallituksen aikana. Keskustalla on potentiaalia parempaan, antaa vasemmiston huudella ja lupailla ja perskokoomuksen uhkailla, keskusta tekee realistista järkipolitiikkaa unohtamatta köyhän asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa on paljon muitakin kuin lestadiolaisia - en ymmärrä, mistä tämä loputon herätysliikejankkaus keskustalaisten kohdalla johtuu. Mitä pohjoisemmaksi menet, sen suuremmalla todennäköisyydellä tapaat myös jotain lestadiolaisuuden haaraa edustavia ihmisiä enemmän. Miksi tämä sitten olisi automaattisesti huono juttu, sitäkään en ymmärrä.
Oman kokemukseni mukaan keskustalaiset ovat hyvin neutraalia ja asiallista porukkaa ja mukaan mahtuu hyvin monenlaista, uskonnoista tai muista mahdollisista näkemyseroista riippumatta. Katto on korkealla ja seinät leveällä, jokainen mahtuu mukaan.
Keskustalaisia yhdistää alkiolainen aate, sivistys, maltillisuus ja oikeistoliberalismi.
Palstan lestahullu. Siitä ei tarvitse välittää, skippaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan lestahullu. Siitä ei tarvitse välittää, skippaa vaan.
Suomessa on satoja tuhansia lestadiolaisia. Etteköhän tapaa päivittäin esimerkiksi kaupassa tai työpaikoillanne tietämättäkin. Osalla on jopa meikkiä ja hiusväriäkin. ;)
Juha "opintotukea ei leikata" Sipilä. Koulutuksesta leikattiin lähes 700 miljoonaa ja myös opintotukea heikennettiin todella paljon.
Lisäksi lähetti kansainvälisen kutsun tpaikanhakijoille. Tulkaa tänne, pääministeri antaa oman talonsa teille.
Tekopyhää ja vastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Sipilän hallituskaudella tehty ankarakin talouspolitiikka oli kuitenkin inhimillistä, eikä jättänyt ketään pulaan toisin kuin Orpon nykyinen hallitus. Oikeistolaista politiikkaa voi tehdä myös ihmisläheisemmällä otteella, ja siinä keskusta näytti kykynsä Sipilän hallituksen aikana. Keskustalla on potentiaalia parempaan, antaa vasemmiston huudella ja lupailla ja perskokoomuksen uhkailla, keskusta tekee realistista järkipolitiikkaa unohtamatta köyhän asiaa.
No itse ajattelen, että nykyhallitus on sellainen, jonka edes ihanteena ei ole suomen valtion ja suomen kansan asioiden edistäminen vaan vain hyvin pienen etujärjestön. Itse en pitänyt sipilästä mutta koen kuitenkn että olivat kuitenkin ennemmän suomen kansan puolella, vaikka oikeistolaista suhmurointia heilläkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan keskusta järkevien ihmisten puolue.
Kummallakin laidalla on epäilyttäviä hyypiöitä.
Keskustassa (kuten muissakin broileripuolueissa) järki hukkuu siihen suureen määrään valtaa käyttäviä ahneita, itsekeskeisiä ja lisää valtaa hamuavia broilereita. Voi katsoa että ainoa pääministeri (sipilä) joka sai taloudelle 20 vuoteen mitään positiivista aikaan, ja sen kepu potki itse ulos puolueesta. Siinä sitä kepun järkeä.
Ei Sipilää mihinkään ole potkittu.
Ei Sipilää ole pois potkittu, hän itse halusi jättäytyä pois. Kiertää vieläkin puolueen tilaisuuksissa vierailevana tähtenä.
Sipilä pilasi puolueen maineen, vastenmielinen lahkolainen.
Keskusta on siitäkin miellyttävä puolue, ettei se suhtaudu mitenkään intohimolla ja palolla mihinkään kansaa jakaviin arvovalintakysymyksiin, kuten Prideen. Siellä on sulassa sovussa uskovaiset ja setalaiset keskenään. Harvinaista ja kertoo paljon miten asioita voitaisiin hoitaa fiksumminkin.
No sitten teet niin, ja sillä hyvä. Sehän on sun asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on siitäkin miellyttävä puolue, ettei se suhtaudu mitenkään intohimolla ja palolla mihinkään kansaa jakaviin arvovalintakysymyksiin, kuten Prideen. Siellä on sulassa sovussa uskovaiset ja setalaiset keskenään. Harvinaista ja kertoo paljon miten asioita voitaisiin hoitaa fiksumminkin.
Oppositiossa keskusta lupaa kaikille kaikkea ja saa mukavan vaalituloksen. Hallituksessa joutuu sitten noudattamaan joko vasemmistolaista taloutta ja arvoliberaalia politiikkaa tai oikeistolaista taloutta ja konservatiivisempaa politiikkaa. Osalle kannattajista luvattiin ihan muuta ja nämä pettyvät raskaasti. Seuraa sitten ruma vaalitappio. Seuraavalla kerralla idiootti osa kansasta taas äänestää lupauksille, vaikka heidän pitäisi ymmärtää ettei mikään lupaus ole kepuleille pyhä.
Eiköhän vanhat ukot pärjää, vaikka minä en niiden etua mietikään äänestäessäni.
On paljon tärkeämpiäkin asioita.
Sääli vaan että kepu pettää aina. Ei se sanonta tyhjästä ole tullut.
Mutta joskus on tietysti valittava pienempi paha kahdesta. Protestiääni porvaripuolueelle kun vasemmistoa en halua äänestää.
Pystyn arvostamaan jopa niitä jotka äänestävät jopa Vasemmistoliittoa, sillä puolueella on oma aate ja tavoitteet. Olen täysin näitä aatteita ja tavoitteita vastaan, mutta arvostan Vasemmiston suoraselkäisyyttä.
Puolueet eivät hallituksessa koskaan saa läpi kaikkia tavoitteitaan, edes niitä joita pitävät tärkeimpinä. Silti on helpompi arvostaa vaikkapa Vihreitä jotka lähtivät hallituksesta, kun eivät voineet hyväksyä ydinvoimaa 2014, kuin kepua jolla ei ole mitään keskeisiä arvoja ja tavoitteita.
Äänestän PS myös jatkossa, koska se on ainoa jonka tavoitteet ovat lähellä sitä mitä itse haluan. Jos puolue ei saa tavoitteitaan läpi paljoa tai juuri yhtään, niin se ei tarkoita että äänestäisin toista puoluetta joka ei näitä asioita edes halua edistää. Kun -slamin vastustaminen on minulle poliittisena kysymyksenä tärkein, ei ole merkitystä kuinka tehokkaiksi ja kyvykkäiksi uskon aidan vihreän-vasemman puolen poliitikot, koska vain toimisivat enemmän sitä vastaan mitä minä haluan.
Joo joo, ja ajattelit tehdä tavallisesta asiasta draamaa. Vai onko äänestämisessä jotain ihmeellistä
Vierailija kirjoitti:
Sääli vaan että kepu pettää aina. Ei se sanonta tyhjästä ole tullut.
Mutta joskus on tietysti valittava pienempi paha kahdesta. Protestiääni porvaripuolueelle kun vasemmistoa en halua äänestää.
Kepu pettää aina puolet lupauksista koska on kaikissa vaaleissa kaksilla rattailla. Ainoa kaksinaamainen puolue Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustan historia on kyllä ihan kunnioitettava hyvinvointivaltion rakentamisessa. Itse näen, että kepulla olisi paljon mahdollisuuksia menestyä, pitäsi vaan tuoda ne vahvuudet paremmin esille.
Ja joo, kaiken aiemman ja varsinkin tuon aktivisti videon jälkeen Israelin symppaaminen ei anna kovin hyvää kuvaa sivistyneestä ihmisestä.
Juuri niin, Keskustalla on takana loistava tulevaisuus. Väyrys-Paavon kultainen visio.
Tosiasiallisesti Kepun kannattajat ovat tänä päivänä hoivakodissa tai kirkkomaassa.
Koko maan pitäminen asuttuna ei kiinnosta enää ketään.
Tämä ketju on kepulaisten voimaantumisyritelmä "Suomi voittaa Euroviisut"-hengessä. Housuihin kuseminen lämmittää hetken aikaa, ensi vaaleissa se kannatus punnitaan. Kokoomus ja SDP saavat johtosijat. Persut toki häviävät, mikä on pelkästään hyvä asia.
Ja ?...Saat kai äänestää ketä haluat. Ajattelitko että joku alkaa kinaamaan asiasta...miksi alkaisi
Pinnistä, pinnistä 😆..miksei voi?