Mitä ajttelette ihmisestä, joka 50-vuotiaana kouluttautuu koulunkäynninohjaajaksi.
Yleensä koulunkäynninohjaajina on nuoria opiskelijoita.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katetrointi, seisomatelineen käyttö ja turvallinen tapa siirtää oppilas siihen. Siirrot muutenkin esim pyörätuolista vessaan tai työtuoliin, peg- letkun asennus ja käyttö, viittomien ja muiden vaihtoehtoisten kommunikaatioiden käyttö, diabetesoppilaan ohjaus ja hoito, epilepsiaa sairastan ohjaus ja lääkitys tarvittaessa, autismi, adhd, kehitysvamma, muu vamma ym ym. Kaikkeen mitä koulussa tapahtuu täytyy alkaa. Mutta kyllähän sitä maalaisjärjellä selviää vai mitä?
Lähihoitajana harkitsen koulunkäynninohjaajan työtä, osa edellä mainituista on jo tuttua. Kertokaahan kokemuksia te, ketkä siirtyneet (vammaisten lasten) koulunkäynninohjaajaksi.
Olen tehnyt töitä vammaisten lasten ohjaajana. Mitä erityisesti haluat tietää?
Lähinnä alakouluikäisten pariin ajattelin, on työnhakuja avattu ensi lukukaudelle.
Osa ohjaajista tekee varmaan pelkkiä koulupäiviä, osa lisäksi iltapäivätoiminnan ohjausta?
Se on opiskelijoiden välivuoden töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katetrointi, seisomatelineen käyttö ja turvallinen tapa siirtää oppilas siihen. Siirrot muutenkin esim pyörätuolista vessaan tai työtuoliin, peg- letkun asennus ja käyttö, viittomien ja muiden vaihtoehtoisten kommunikaatioiden käyttö, diabetesoppilaan ohjaus ja hoito, epilepsiaa sairastan ohjaus ja lääkitys tarvittaessa, autismi, adhd, kehitysvamma, muu vamma ym ym. Kaikkeen mitä koulussa tapahtuu täytyy alkaa. Mutta kyllähän sitä maalaisjärjellä selviää vai mitä?
Lähihoitajana harkitsen koulunkäynninohjaajan työtä, osa edellä mainituista on jo tuttua. Kertokaahan kokemuksia te, ketkä siirtyneet (vammaisten lasten) koulunkäynninohjaajaksi.
Olen tehnyt töitä vammaisten lasten ohjaajana. Mitä erityisesti haluat tietää?
Lähinnä alakouluikäisten pariin ajattelin, on työnhakuja avattu ensi lukukaudelle.
Osa ohjaajista tekee varmaan pelkkiä koulupäiviä, osa lisäksi iltapäivätoiminnan ohjausta?
Pienempiin päin?
Olen aineenope ja kun aloitin työuraani, kokeneet ja elämä nähneet koulunkäynnin ohjaajat olivat mulle korvaamaton tuki. Kyllä siinä tuli tämä keltanokka ope välillä suorastaan huolehdituksi oppilaiden ohella näiden muutaman korvaamattoman ohjaajan toimesta, olen heille vieläkin kiitollinen <3