Mitä ajttelette ihmisestä, joka 50-vuotiaana kouluttautuu koulunkäynninohjaajaksi.
Yleensä koulunkäynninohjaajina on nuoria opiskelijoita.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä ajattelen, että hieno juttu että kouluttautuu ja löytää töitä. Toiseksi sitten etten oikeastaan tiedä mitä koulunkäynninohjaaja tekee?
Riippuu luokasta ja oppilaista. Googlella varmaan löytyy tietoa.
Työssään koulunkäynninohjaaja voi toimia opettajan sijaisena, osallistua välituntien valvontaan ja osallistaa oppilaita välitunneilla, auttaa kouluaikana tapahtuvissa kuljetuksissa ja muissa päivittäisissä siirtymissä sekä hoitaa oppilashuoltoon liittyviä tehtäviä.
Aika abstraktia. Siis mitä - tuuraa lukion matikanopettajaa ja kävelee alakoulun oppilaiden kanssa uimahalliin? Leikkii välitunneilla lasten kanssa ja tilaa sanomalehdet kouluun?Ei kuuluu tuollainen ohjaajan työhön. Opettajan sijaisena päivän tai pari voi olla ja silloin työsopimus tehdään niille päiville erikseen. Sanomalehtien tilaus ei kuulu työhön. Voi kävellä lähelle oppilaiden kanssa jos opettaja ottaa vastuun. Välitunneilla olo riippuu monesta asiasta. Jos siellä pihalla on niin ei ehdi leikkiä vaan pitää tarkkailla menoa. Opettajan täytyy olla myös välitunnilla eli ohjaaja ei yksin.
No mitä hän siis sitten tekee?
Vierailija kirjoitti:
Saako niin vanha vielä opiskelupaikan?
Osaako noin tyhmä hengittää itse?
Mä olen 61-vuotias ja töitä/koulutuspaikkaa on haettava.
Hienoa, että tämä ihminen haluaa tehdä tärkeää mutta huonosti palkattua työtä. Mitä korkeampi koulutus ja paremmin palkattuja töitä takana on, sitä enemmän arvostan.