Onko lentokoneessa oleminen mielestäsi sellainen elämys joka jokaisen tulisi kokea elämässään ainakin kerran?
Kommentit (21)
En ole koskaan ollut lentokoneessa ja luulisin, että en ole menettänyt mitään.
- n79v -
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut lentokoneessa ja luulisin, että en ole menettänyt mitään.
- n79v -
Lipsahti 9 vuotta liikaa ikää... siis 70v.
Matkustaminen on elämys. Jos se tapahtuu lentokoneella, niin silloin sen tulisi jokaisen kokea.
No siis en mä nyt lentokonetta kovin kummoisena elämyksenä pidä. Olihan se tietenkin ihan ensimmäisillä kerroilla kokemisen arvoista nousukiihdytyksineen ja ikkunasta näkyvine maisemineen, mutta ei se nyt minusta mene mihinkään pakollisten kokemusten listaan.
Nyt vähän enemmän koneessa istuneena se on pakollinen paha, eikä mikään elämys. Ja ei, en edes istu siellä joka vuosi, mutta siinäkin on jo liikaa.
m40
Ainakin minulle se on ennen kaikkea kulkuväline. Yleensä hieman tylsä.
Miksipäs ei, jos joukkoliikenne on se juttu, mutta purjekonekyyti voisi sopia paremmin ilmailuelämykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tod. Pelkään lentämistä
Minäkin, mutta joskus on hyvä voittaa pelot. :)
Mitä pienempi kone sen elämyksellisempää !
mikään elämys ole istua ahtaassa lentokoneessa, määränpää voi olla se elämys...
Ei lento itsessään ole välttämättä elämys, mutta muihin maihin pääsee helpommin lentämällä ja niissä on tarjolla elämyksiä.
Tavallinen lentäminen on sulloutumista ahtaaseen metalliputkeen tuntikausiksi joukon tuntemattomia kanssa, ja joukossa voi huonolla onnella olla rettelöijiä tai häiriköitä.
Lapsena 35 vuotta sitten se oli elämys kun pääsi käymään ohjaamossa.
Ei se ole bussimatkustamista kummempaa.
Pera55 kirjoitti:
Kyllä
Mikäs sen hienompaa kuin istua lentokoneessa.
Ei ole. En ole itsekään lentänyt kuin 3-4 kertaa ulkomaille ja 2-3 kertaa kotimaassa. Kotimaan lennolla kerran sattui korviin niin että ajattelin pään räjähtävän ja korvat oli lukossa koko päivän. Huono kokemus.
Ei ole välttämätöntä kokea. Vatsanpohjassa velloo samalla tavalla nopeasti kiihtyvän auton kyydissä, kuin lentokoneen nousussa. Ainakin minulla näin. Mutta kieltämättä mielestäni kiehtovaa nähdä esim. vuoristot tai kumpupilvet ylhäältä päin. Tai yölennolla kaupunkien valot.
Itse pelkään lentokonessa niitä tuntemuksia ja en tiedä johtuuko ne ahdistuksesta/jännityksestä. Ensinnäkin mun pulssi on varmaan koko ajan jotain 150e. Sitten kun join siellä jotain colaa kerran, tuntui että vatsa täyttyi oudosti ja tuli joku paniikki. Oliko hiipihapoilla joku juttu, en tiedä? Sitten toinen on korvien kanssa ongelmia, mulla menee korvista puolet äänistä kun kone alkaa laskeutui ja se vain pahenee laskeutuumista myöten. Viimeksi mulla oli lievä flunssa ja tuo oli vielä pahempi, koko päässä tuntui painetta, ja laskeutuessa korva t oli yli päivän etten kuullut mitään.... muuten tykkäisin enempi lentää kyllä!
Kyllä