Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla -sulho pahoinpidellyt vaimoaan

Vierailija
20.05.2026 |

Kuka kyseessä? 

Kommentit (418)

Vierailija
241/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko lukea, oli lapsi. 

Vierailija
242/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on ensimmäisiä merkkejä, joista osata varoa tällaisia ihmisiä kuin tuo tuomittu mies?

Itse sanoisin toisen arvostelu ja yritykset rajoittaa toisen tekemisiä. Siis tyyliin, tuo harrastus sinun täytyy lopettaa, kun sitä ja tätä. Eikä siis mikään rakentava keskustelu jonkun yhteisen asian muuttamisesta, vaan jokseenkin suora toisen esim. luonteenpiirteiden arvostelu. 

Minä taas sanoisin, että alussa hän on melkein liian hyvä ollakseen totta. Kontrollointi alkaa vasta myöhemmin, vähitellen. Siksi hän haluaa alussa edetä todella nopeasti, jotta jaksaa pitää kulissinsa kasassa siihen saakka, että toinen on koukussa. 

Yksi merkki on se, että hänen exänsä ovat järjestään olleet jotenkin hankalia, elleivät jopa sekopäitä. Ovat hänen sanojensa mukaan kerta toisensa perään suuttuneet ja katkeroituneet menetettyään unelmapuolison. Mutta nyt on löydetty ihana puoliso, joka vihdoin ymmärtää ja ennen kaikkea luottaa. Kyseisellä tyypillä ei yleensä ole kovin läheisiä ystäviä, juuri siksi ettei jaksa heillekään esittää vuosikausia. Etäisempiä tuttavia voi olla paljonkin. Kaverit ja työpaikat saattavat vaihtua, ja vika on silloin tietysti aina muissa. Moni ympärillä on siihenastisen elämän varrella osoittautunut huonoksi ihmiseksi, työpaikaksi tai porukaksi. Jälkeenpäin ajatellen tuo kyseinen mieshän oli tosiaan valmis heti hyppäämään vaimon elämään ja luomaan uusia rutiineja. Minkä voi ajatella virheellisesti ihanaksi joustavuudeksi, vaikka se olisikin vain juurettomuutta ja poltettuja siltoja. Kertoen siitä, ettei oma elämä ole ollut ihan niin vakaata kuin halutaan antaa ymmärtää.

Näihin siis itse kiinnittäisin huomiota, ja kysyisin tarkennuksia. Jos oikeasti mukavalle ihmiselle olisi käynyt kaikissa ihmissuhteissaan noin kertakaikkisen surkea tuuri, olisi hänen ainakin osattava kertoa niistä myös omaa käytöstään reflektoiden. 

Erinomainen lista, väkivaltaisesta suhteesta lähteneensä allekirjoitan. Alussa on umpirakastut ja huomioiva herrasmies, jota kukaan ei ole ymmärtänyt ja elämä on vaan potkinut päähän. Aiheettomia potkuja, pettäviä exiä, epäluotettavia kavereita jne. Kunnes kuvioihin tulet sinä, upea nainen, paras ystävä ja elämän rakkaus, joka ymmärrät miestä ja sulatat hänet syväjäästä.

Ensimmäisen vuoden huuman jälkeen onkin ihanaa muuttaa yhteen ja hankkia lapsia, kun kaikki on täydellisesti. Pikkuhiljaa mukaan tulee nälviminen, harrastusten ja lähipiirin mollaaminen, taloudellinen rajoittaminen (omalla kohdalla esim. ensin hoitovapaalle jäämiseen kannustaminen ja sitten jälkikäteen ruokakulujen jne. takaisinperintä ”velkana”) sekä pienet väkivallanteot. Oviaukon blokkaaminen, kiinnipito, seinää vasten painaminen jne. ovat esimakua sille, että joku päivä odottelet päivystyksessä kasvot mustana pään kuvaukseen pääsyä.

Eikä näistä ole helppo lähteä enää vuosien jälkeen. Kulissit ulospäin on kunnossa, omat rahavarat vanhempainvapaiden jäljiltä vähäiset, pari lasta jaloissa… Itse lähdin lapset kainalossa miehen pahoinpideltyä minut ensimmäisen kerran lasten edessä. Otin mukaan vain välttämättömät tavarat, ex tuhosi loput ja myi salaa yhteisen irtaimiston. Rakensin elämän uudelleen pienessä vuokra-asunnossa tyhjästä, ja en vieläkään tiedä miten selvisin. 

Kuulostaa kauhealta. Onneksi pääsit pois. 

Kunpa pystyisi huomaamaan merkit jo heti alussa. 

Ennen kuin menee fyysiseksi, niin tästäkö se alkaa?

"Pikkuhiljaa mukaan tulee nälviminen, harrastusten ja lähipiirin mollaaminen..."

Tästä se alkaa, mutta tuo ei ole siinä mielessä varma tunnusmerkki, että moni tykkää muuten vain nälviä ilman, että se koskaan muuttuu fyysiseksi väkivallaksi.

Suomalainen huumori kun on tuollaista ohimennen tapahtuvaa mitätöintä. Se tulee jo meidän sananlaskuistammekin, tällä on vuosisataiset perinteet. Eikä se rajoitu vain parisuhteisiin. Työpahoinvoinnista iso osa on kiusaamista, jota ei oikein huomata. Jos huomataankin, sen voi aina kuitata "läppä, läppä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku seliseliseli että ei näistä vuosien jälkeen voi lähteä... Voi lapsellisia naisia!!! 

Näistä lähdetään heti ensimmäisen väkivaltatapauksen jälkeen. Fyysisen tai henkisen. Vai ettekö te muijat huomaa mitään???? Että teitä kohdellaan kuin tiskirättiä. Ettekö huomaa? Mutta tosiasiassa ongelma on siinä, kuin eräät naiset tulkitsevat sanaa rakkaus. Mikä tahansa kosketus kelpaa. 

Vierailija
244/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko lukea, oli lapsi. 

Luulen, että iltasanomat jätti lapsen pois alkuperäisestä uutisestaan, koska tuo tieto yksilöi pariskunnan yhdessä muiden tietojen kanssa. 

Vierailija
245/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on ensimmäisiä merkkejä, joista osata varoa tällaisia ihmisiä kuin tuo tuomittu mies?

Itse sanoisin toisen arvostelu ja yritykset rajoittaa toisen tekemisiä. Siis tyyliin, tuo harrastus sinun täytyy lopettaa, kun sitä ja tätä. Eikä siis mikään rakentava keskustelu jonkun yhteisen asian muuttamisesta, vaan jokseenkin suora toisen esim. luonteenpiirteiden arvostelu. 

Minä taas sanoisin, että alussa hän on melkein liian hyvä ollakseen totta. Kontrollointi alkaa vasta myöhemmin, vähitellen. Siksi hän haluaa alussa edetä todella nopeasti, jotta jaksaa pitää kulissinsa kasassa siihen saakka, että toinen on koukussa. 

Yksi merkki on se, että hänen exänsä ovat järjestään olleet jotenkin hankalia, elleivät jopa sekopäitä. Ovat hänen sanojensa mukaan kerta toisensa perään suuttuneet ja katkeroituneet menetettyään unelmapuolison. Mutta nyt on löydetty ihana puoliso, joka vihdoin ymmärtää ja ennen kaikkea luottaa. Kyseisellä tyypillä ei yleensä ole kovin läheisiä ystäviä, juuri siksi ettei jaksa heillekään esittää vuosikausia. Etäisempiä tuttavia voi olla paljonkin. Kaverit ja työpaikat saattavat vaihtua, ja vika on silloin tietysti aina muissa. Moni ympärillä on siihenastisen elämän varrella osoittautunut huonoksi ihmiseksi, työpaikaksi tai porukaksi. Jälkeenpäin ajatellen tuo kyseinen mieshän oli tosiaan valmis heti hyppäämään vaimon elämään ja luomaan uusia rutiineja. Minkä voi ajatella virheellisesti ihanaksi joustavuudeksi, vaikka se olisikin vain juurettomuutta ja poltettuja siltoja. Kertoen siitä, ettei oma elämä ole ollut ihan niin vakaata kuin halutaan antaa ymmärtää.

Näihin siis itse kiinnittäisin huomiota, ja kysyisin tarkennuksia. Jos oikeasti mukavalle ihmiselle olisi käynyt kaikissa ihmissuhteissaan noin kertakaikkisen surkea tuuri, olisi hänen ainakin osattava kertoa niistä myös omaa käytöstään reflektoiden. 

Erinomainen lista, väkivaltaisesta suhteesta lähteneensä allekirjoitan. Alussa on umpirakastut ja huomioiva herrasmies, jota kukaan ei ole ymmärtänyt ja elämä on vaan potkinut päähän. Aiheettomia potkuja, pettäviä exiä, epäluotettavia kavereita jne. Kunnes kuvioihin tulet sinä, upea nainen, paras ystävä ja elämän rakkaus, joka ymmärrät miestä ja sulatat hänet syväjäästä.

Ensimmäisen vuoden huuman jälkeen onkin ihanaa muuttaa yhteen ja hankkia lapsia, kun kaikki on täydellisesti. Pikkuhiljaa mukaan tulee nälviminen, harrastusten ja lähipiirin mollaaminen, taloudellinen rajoittaminen (omalla kohdalla esim. ensin hoitovapaalle jäämiseen kannustaminen ja sitten jälkikäteen ruokakulujen jne. takaisinperintä ”velkana”) sekä pienet väkivallanteot. Oviaukon blokkaaminen, kiinnipito, seinää vasten painaminen jne. ovat esimakua sille, että joku päivä odottelet päivystyksessä kasvot mustana pään kuvaukseen pääsyä.

Eikä näistä ole helppo lähteä enää vuosien jälkeen. Kulissit ulospäin on kunnossa, omat rahavarat vanhempainvapaiden jäljiltä vähäiset, pari lasta jaloissa… Itse lähdin lapset kainalossa miehen pahoinpideltyä minut ensimmäisen kerran lasten edessä. Otin mukaan vain välttämättömät tavarat, ex tuhosi loput ja myi salaa yhteisen irtaimiston. Rakensin elämän uudelleen pienessä vuokra-asunnossa tyhjästä, ja en vieläkään tiedä miten selvisin. 

Kunnioitan tekoasi. Ja lisään listaan:

Mustasukkaisuus etenkin puolison vastakkaista sukupuolta olevien ystävien suhteen, ja vaatimus hylätä (etenkin miespuoliset) ystävät.

Vaatimukset ylipäätään. Esimerkiksi seksin vaatiminen. Ei seksi ole mikään palvelus, jota toinen voi vaatia kylmiltään. Toki siitä voi keskustella, että miksi yhtä ei huvita samaan aikaan kuin toista, mutta se keskustelu käydään ihan eri sävyyn.

Vierailija
246/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden juttu tosiaan viimeistään kertoi kaiken mistä ETA-parin tunnistaa: eronnut jokunen vuosi sitten ja yhteinen lapsi. Yhtä hyvin olisi voinut laittaa nimet, ei tuohon nyt vaihtoehtoja juurikaan jää.

Aivan karmea perhehelvetti ollut kyllä! Onneksi nainen oli neuvokas ja dokumentoi tilanteita ja vammoja. Kaikkea hyvää hänelle. <3 

Vierailija
247/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean surullinen juttu. Aikamoiset traumat sai lapsi myös. Toivottavasti ei ole yhteishuoltajuutta heillä. 

Vierailija
248/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vuosi yhdessä jutun mukaan. Lapsia voi olla mutta ei mainittu jutussa. Ihan kamala juttu, hirveä mies ja samoin nuo Brittien raiskaustapaukset. 

MIstä tämän uutisen voi lukea?

Vierailija
249/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kauhealta. Onneksi pääsit pois. 

Kunpa pystyisi huomaamaan merkit jo heti alussa. 

Ennen kuin menee fyysiseksi, niin tästäkö se alkaa?

"Pikkuhiljaa mukaan tulee nälviminen, harrastusten ja lähipiirin mollaaminen..."

Meillä alkoi tuosta ennen kun meni fyysiseksi. Ongelma on, että tunnistin monet noista merkeistä vasta jälkikäteen. Esimerkiksi lähipiiristä eristettiin alkamalla vihjailla miten ystäväni eivät ansaitse minua. Aina kun puhuin puhelimessa äitini kanssa, mies pyysi lopettamaan muutaman minuutin jälkeen koska ”halusi viettää kanssani laatuaikaa”. Vasta myöhemmin huomasin kaavan, eli aina jos minulla oli hänen ulkopuolinen kontakti, siinä ihmisessä oli jotain vikaa tai hän uhkasi meidän parisuhdeaikaa.

Samoin nälvimisen kanssa, se oli aluksi niin hienovaraista etten sitä tunnistanut, vaan häpesin omaa tyhmyyttä kun olin toiminut niin hölmösti että toisen piti asiasta sanoa. 

Meillä siinä vaiheessa kun väkivalta oli selvää sekä henkisesti että fyysisesti, asiat etenivät nopeasti. Sitten aloin jo itsekin epäilemään suhdetta, mutta mahdollisuudet poistua olivat heikot. Mies hyökkäsi aina kun olin aina ihan heikoimmillani: vasta synnyttänyt ja työelämän ulkopuolella, loukannut itseni urheillessa jne.

Ei näiden tunnistaminen ole helppoa, itse olin nuori, naiivi ja vähän hölmö. Hölmöyttäni en tunnistanut epätervettä riippuvuutta terveestä kiintymyksestä, halu olla rakas jollekin oli niin voimakas. Kuten tässäkin EA-tapauksessa, usein suhteet näyttävät ulospäin unelmien parisuhteilta tai jopa siltä, että mies on vähän tossun alla ja nainen nalkuttaja. Omassakin tapauksessani suuri osa läheisistä ei millään uskonut miehestä pahaa eron jälkeen, ja vielä pahoinpitelytuomion tultua oli sitä mieltä että kyse oli yhden kerran erehdyksestä, miten hyvä mies menettikin niin malttinsa.

Vierailija
250/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaskua se mulkkupappi nyt tähänkin hätään keksisi :O

Olen aina miettinyt, millainen olento vielä sylkeekin toisten päälle, todella kuvottavaa. Oma veljeni sylki vanhempiemme ja meidän sisarustenkin päälle, mutta  hänellä onkin pahoja mt-ongelmia.

Vierailija
251/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tää jutun ulostulo vaikuttaa vaimonhakkaajan elämään? Eihän se mikään irtisanomisperuste ole, jos vähän vaimoasi hakkaat ja kuristat vapaa-ajalla, mutta jos herra vaihtaa muutenkin usein työpaikkaa, niin onhan siinä aika selitteleminen seuraavassa työhaastattelussa. En minä ainakaan haluaisi omaan työpaikkaan johtajaksi ketään pahoinpitelijää, saisi olla aika varuillaan työntekijänäkin. 

Ja tietysti kaikki tämä on uhrin vika, mitäs meni tekemään rikosilmoituksen. Nyt on pilannut herran elämän, maine mennyt. Uhrina olisin todella varovainen, ties mitä tuo sekopää seuraavaksi keksii kostoksi. 

Vierailija
252/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin narsistisessa suhteessa kun S&A kausi oli enskareissa ja näin niin monta punaista lippua ohjelmassa. Kerran näin tämän perheen espoolaisessa kaupassa ja oli vähän kireä tunnelma heillä. 

Vierailija
253/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen L/over.

Vierailija
254/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko joku jo yhteyttä sinne Vitec Tietomittaan? Että miten meni due diligence noin niinkuin omasta mielestä, kun Antin asiakkuusjohtajaksi palkkasi.

Vierailija
255/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottiko joku jo yhteyttä sinne Vitec Tietomittaan? Että miten meni due diligence noin niinkuin omasta mielestä, kun Antin asiakkuusjohtajaksi palkkasi.

Suomalainen työelämä valitettavasti suosii näitä ns. hyviä tyyppejä. Kun on hurmaava työhaastattelussa ja mielellään vielä vähän substanssiakin hallitsee, paikka on sun!

Tuosta jälkimmäisestä voidaan joustaa. Minä olen työn puolesta ollut kuuntelemassa, kun erään toisen firman edustaja pokkana kertoi, että "Me täällä ajatelemme, että motivaatio tuo mukanaan osaamisen!"

Vierailija
256/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työelämä valitettavasti suosii näitä ns. hyviä tyyppejä. Kun on hurmaava työhaastattelussa ja mielellään vielä vähän substanssiakin hallitsee, paikka on sun!

Tuosta jälkimmäisestä voidaan joustaa. Minä olen työn puolesta ollut kuuntelemassa, kun erään toisen firman edustaja pokkana kertoi, että "Me täällä ajatelemme, että motivaatio tuo mukanaan osaamisen!"

https://www.vitec-tietomitta.com/yhteys/

Yrityksen johdossa all male panel. Pitävät muijat kurissa, ilmeisesti. 

Vierailija
257/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
258/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomio annettu ehkä 5 vuotta sitten, ehdollisena. 

Vierailija
259/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Iltalehden juttu oli kyllä kattava. Nimiä ei mainittu, mutta kaikki se kirjoitettiin mistä tämän parin voi tunnistaa. Eronnut ja yhteinen lapsi. 

Kaikkea mahdollista hyvää äidille ja lapselle. Voi monesti olla niin ettei eron jälkeenkään ole tuollaisen tyypin kanssa helppoa kun on yhteinen lapsikin... Toivottavasti tämä kohu nyt suojelisi heitä (äitiä ja lasta) mieluummin kuin toisinpäin. 

Vierailija
260/418 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiin myös, että tuomio annettiin vuosia sitten. Eli ihan oli brittiversion uutisoinnista seurannut sattumalöydös toimittajalle.

Voimia ex-vaimolle! Kaikki ryöpsähtää taas esiin ja mieleen. Miehelle terkkuja, että kerrankin karma kosti. Taitaapi nyt lähteä työpaikka alta, eikä ole tässä ajassa ihan helppoa löytää uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi