Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko siinä neuvolan kotikäynnissä mukana joku tupatarkastus-aspekti?

Vierailija
13.05.2007 |

minä oon ajatellut että se on mukava palvelu väsähtäneille ihmisille, mutta anopin kommentit (työskentelee tavallaan lähellä sosiaalitointa, sillä lailla saattaisi tietää jotain esim. ongelmaperheiden kanssa tehtävästä työstä) saivat mut epäilemään että siinä ihan ehkä tarkoituksella myös tsekattaisiin ne uuden vauvan kotiolot myös.

satutteko kukaan oikeasti tietämään onko sellaista juonta ko. palvelun taustalla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19 kirjoitti

Paperereihin ( luen terveystietomme säännöllisesti ) oli kirjoittanut vauvasta tehtyjen huomioiden lisäksi, että;" Onnellinen perhe. " Mikä lämmitti mieltä.

Miten olette pyytäneet papereitanne, et saatte lukea ne. MMeitä kiinnostaisi lukea, et mitä meistä on papereihin kirjoitettu, mutta ei ole kehdattu pyytää

Vierailija
22/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onneks ei terkkari mun luona vieraillu, ois varmaan luulu mua juopoksi, kun olis löytyny niin hyvin varusteltu baarikaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ja äitiä ne tulee kattomaan, mikä on ihan hyvä, ettei tartte lähtee mihinkään.

Silloin kun mä olen ollut vauva, on terveydenhoitaja laskenut kuulemma kaikki vauvan vaatteetkin, kun äiti ei ollut ottanut pakkausta esikoiselle. Ne oli tarvinnut rahat vaunuihin, kun vaatteet oli saatu valmiina tädiltä ja innokkailta käsityötaitoisilta sukulaisilta. Oli sitten vaattet nähtyään ollut tyytyväinen. Ehkä 60- luvulla kuitenkin on ollut vähän erilaiset elämäntilanteet, kuin nyt.

Vierailija
24/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti myös nuo kotikäynnit.

Kyllä ongelmaperheet huomaa muustakin kuin siitä, että pitää tunkea kotiin. Ja kuinka monessa " kunnon perheessä" yllättänen isä tappaa lapset ja vaimon. Ei näitä kyllä th :t huomaa kotikäynnillä.

Narkkiperheet ja muut kyllä huomataan ihan muutenkin.

Meille kävi myös hassusti kolmannen kanssa. Olimme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle. Pakkasin miehen ja 2 isompaa ulos kun hoitaja tuli siksi, että saisimme jutella rauhassa.

Mutta eikös vain ämmi heti kaakattanut kun isä ei ole paikalla. Ja sitä samaa jatkettiin koko aika kun ei näe perhettä kokonaisuutena jne....

Yritin kyllä selittää, että isä on varmaan näitä punnituksia ja muita nähnyt ihan tarpeeksi kun on jo kolmas kyseessä. Mutta niin vain jäi meihin leima, että isä ei välitä. Lukeekohan meidän papereissa, että ei-onnellinen perhe.

Itse hoitajana koen muuten, että on asiatonta merkata papereihin arvio perheen onnellisuudesta. On ollut ammattitaidoton terveydenhoitaja. Onnellisuusasiat ei kuulu kotikäynnille.

Vierailija
25/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimeomaan POSITIIVISTA että th samalla tekee ns. tupatarkastuksen, jotta vasrmasti tulee ilmi mahd. huonot olot! Tervetuloa vaan meille taas syksyllä :)

Vierailija:

Suomalaiset ovat sellaisia, ettei missään voida ajatella positiivisesti, aina kaikki on väärin ja huonosti.

Vierailija
26/50 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut yksinkertaisesti sitä tarvitsee. Sosiaalitapauksia on pilvin pimein. Hyvä kun selvitetään.

Vierailija:

Miksi pitää holhota?

Vierailija
27/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne tulevat kattomaan vauvaa, ainahan siitä voi kieltäytyä ja mennä neuvolaan varsinkin näin keväällä ja kesällä. minä ainakin menen neuvolaan eka käynnille jos säät sallivat

Vierailija
28/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä niin. Mutta eivät ne mitään villakoiria laske.

Vierailija
29/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen kanssa piti raahautua neuvolaan kun ei niillä terkoilla kuulemma ole aikaa/resursseja tehdä kotikäyntejä.

Vierailija
30/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mitään siisteystarkastusta tehdä:). Vauvan ja äidin vointi . Eikä tarvitse pyntätä eikä keitellä kahvia.

Vierailija
31/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat sellaisia, ettei missään voida ajatella positiivisesti, aina kaikki on väärin ja huonosti.

Vierailija
32/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kävijä kyttäämällä kyttää, mutta varmasti vähän tarkkailee vauvan elinoloja samalla kun katsoo lastakin. Olen ollut mukana seuraamassa vauvan kotona tarkastusta eikä siinä sossutyyliin kyylätty.

Vierailija
33/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan raahaamaan. Täällä käydään 3 kertaa kotona. itse kyllä olen oppinut vähän kieroilemaan ja käyvät vain kerran.

Ensimmäinen käynti olisi jo heti kun on pari päivää ollut kotona. Seuraava 2 vk ikäisenä ja viimeinen kk ikäisenä.

Ite soitan neuvolaan vauvan syntymästä vasta kun vauva jo yli viikon. Tuon 2vk käynnin sitten käy. ja kk ikäisen kanssa menen jo neuvolaan.

Vierailija
34/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienen vastasyntyneen kanssa ei ole kiva lähteä ulos talvipakkasilla.

Vierailija
35/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin wc:n siisteys ja vaatekaapit ja jääkaappi tsekataan tarkkaan. Ja muista nyt hyvä ihminen viedä roskat ja desinfioida roskiskaappi ennen terkkarin tuloa!!!! Luonnollisesti imurointi ja lattioidenpesu tulee olla tehtynä. Ja täytekakku ja voileipäkakku on oltava kahvin kanssa. Jos jotain huomautamista löytyy, niin siinä ei sitten kunnian kukko laula...,

Vierailija
36/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin tosi onnellinen kun terkkari tuli kotiin. Alapää oli kun pommin jäljiltä niin en ois ees käveleen pystynyt. Ja toisekseen hyvä jos kyttäävät kotioloja, toivottavasti huomaavat heti jos kodissa ei ole kaikki kohdallaan.

Vierailija
37/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustamaan yksityisihmisten kotiin, että kätilö on salaa sossun täti, joka ilmoittaa kaikki eteenpäin mitä siellä näkee. Mitenköhän muutes, jos kätilö näkee ruohoa, onkohan se sallittua siellä odottaville äideillekin?

Vierailija
38/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan tampereen keskustan liepeillä ja olin iloisesti yllättynyt kun kuulin että täälläkin terkka ehtii kotikäynnille. ja kyllä meille saa tulla vaikka tupaakin tarkastamaan, emmä sillä.

ihan puhtaasti mielenkiinnosta meinasin että onko tällaista palvelua kehiteltäessä ollut yhtenä vaikuttavana tekijänä myös mahdollisuus päästä tutkaamaan mimmoisissa oloissa ihmiset lapsineen elävät.

ap

ps. kyl mä kahvia ajattelin tarjota, jääkaappia en kyllä pese.

Vierailija
39/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä terveydenhoitaja kävi kotona eka tarkastuksen ja olin siitä tyytyväinen, kun ei itse tarvinnut pienen vauvan kanssa lähteä neuvolaan.

Oli mukava käynti. Meillä oli kyllä minun lisäkseni paikalla myös oma äitini ja mieheni. Terkka otti samalla tikit minulta pois, sektio.

Aika kauan viihtyi meillä. --> juttelua ja vauvan sekä minun tarkastus.

Paperereihin ( luen terveystietomme säännöllisesti ) oli kirjoittanut vauvasta tehtyjen huomioiden lisäksi, että;" Onnellinen perhe. " Mikä lämmitti mieltä.

Olen kuullut toisenlaisiakin juttuja noista käynneistä, eli riippuisko käynnin luonne ja miten menee myös siitä millanen terkka....?

Vierailija
40/50 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit seuraava kertakin oli kotona. Silloin tuli paikalle lastenneuvolan terkka. Ois meille saanut jatkossakin tulla, mutta siitähän sitten aukesi se neuvolassa ramppaaminen.

Olemme muuttaneet. Oletin, että joka paikassa tullaan. Harmi, jos täällä ei tulla. Onhan se itselle paljon helpompaa olla kotona ja esitellä vauvaa kotosalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi