Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Vassari on vaan sen verran pöljä ja realiteeteista irronnut, ettei se ymmärrä, että työstä pitää jonkun suostua myös maksamaan. Maksaisiko vassari itse 60€ tunti siitä, että toinen vassari leikkaa nurmikkoa tai tekee lumitöitä samalla asenteella, kun vassari tekee itse oman työnsä?
Kaikkein pahinta tämä vassarius on niillä julkiselle sektorille pakkautuvilla koulutetuilla naisilla, jotka eivät ymmärrä tuhlaavansa yhteiskunnan rahoja holtittomasti ja julistavat samalla ansainneensa palkkansa.
Me voidaan mennä kehään kattomaan kuka on pöljä. Siivooppa kielenkäyttöäs asiallisemmaksi ettei tarvi näpäyttää nokalle. Tänne on ihan turha tulla suuta soittelemaan ja vittuilemaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Onko tämä tältä erää selvä?
Lueppa toi viestisi uudestaan ja mieti mitä suomen kielen opettajasi olisi sitä korjannut.
Eihän se niin mene että sulla on täysi vapaus tulla tänne vittuilemaan muille. Ei se niin mene. Jos haluut aukoo päätä, niin tervetuloa työväenluokan nyrkkeilyseuraan ottamaan matsia.
Kyllä suomen kielen opettaja joutuisi korjaamaan sinun viestiäsi huomattavasti enemmän.
-eri
Kyllä, mutta niin vastataan kuin huudetaan ja viestin energia on sama.
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Näin on, koska suomessa loisivat ja kateeliset demaripaskat roikkuu lahkeissa räksyttäen kuin kapiset piskit ja yrittävät purra nilkkoihin yrittäjiä sekä duunareita.
Siksi ko. pskasakki pitääkin aina ravistella nilkoista irti ja kenkäistä ne torakat kaaressa helvettiin jaloista. Mitä kauemmas demaritorakka lentää potkun voimasta ja mitä isommin se ulahtaa, aina parempi.
Suuri maha vain hölskyy kun yrittää ravistella lahkeita. Siinä sivussa pääsee tahtomatta paukku. Toivottavasti kukaan ei kuullut. Toimii terveysliikunnasta kun ravistelee kapisia piskejä ja demarirottia tukevilta kintuilta, jotka muistuttaa ihan ison laiturin tukipylväitä, mutta suurin on se maha, joka hölskyy oikeistoripaskan tahdissa.
Posket punaisena rasvasta, vatsa pinkeenä törröllään lahkeet puhtaana käy yrittäjän tie kohti menestystä.
Suuret ihmismassat ja röykkiöt huutaa taustalla hurraata ja eläköötä. Sie oot oman elämäs sankari ja suurrouva.
Vierailija kirjoitti:
Miten se vihamielisyys näkyy? Kritiikkinsä vaan pelkkänä vihaan sitä yrittäjä henkilöä kohtaan? Jos jälkimmäinen niin aika varmasti on kateutta.
Varmaan siinä että verotusta korotetaan vaan entisestään, YEL-maksut, miljonäärivero jne. Siis jo ennestään tässä maassa jossa on maailman korkein progressiivinen verotus ja pienimmät tuloerot. Loogisempaa olisi ottaa ne rahat siitä porukasta joka niitä verorahoja käyttää.
P. S
Tärkeä vinkki menestykseen:
Yrittäjä ei IKINÄ kysy asiakkaansa puoluetta. Ajatus on aivan naurettava.
Hänelle asiakas on aina kuningas.
Olen yrittäjäperheestä ja tein toisinaan kesätöitä nuorena yrityksessä.
Mutsi sanoi että "asiakas on aina oikeassa."
Mitä se tarkoittaa?
Että työntekijä/myyjä ei ikinä urputa asiakkaille, vaan asiat hoidetaan diplomaattisesti.
Näitä tilanteita että joku olisi jostain valittanut, oli äärimmäisen vähän - tuskin ollenkaan.
Kun kohtelet asiakkaitasi hyvin, hän tulee toisenkin kerran ja se on hyvää mainosta yrityksellesi.
Vierailija kirjoitti:
P. S
Tärkeä vinkki menestykseen:
Yrittäjä ei IKINÄ kysy asiakkaansa puoluetta. Ajatus on aivan naurettava.
Hänelle asiakas on aina kuningas.
Olen yrittäjäperheestä ja tein toisinaan kesätöitä nuorena yrityksessä.
Mutsi sanoi että "asiakas on aina oikeassa."
Mitä se tarkoittaa?
Että työntekijä/myyjä ei ikinä urputa asiakkaille, vaan asiat hoidetaan diplomaattisesti.
Näitä tilanteita että joku olisi jostain valittanut, oli äärimmäisen vähän - tuskin ollenkaan.
Kun kohtelet asiakkaitasi hyvin, hän tulee toisenkin kerran ja se on hyvää mainosta yrityksellesi.
Yrittäjän ei myöskään ikinä kannata kertoa omaa puoluettaan tai käy niinkuin varustelekalle että menettää puolet asiakkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Tuo on hyvä ja just oikea asenne
Terv. Yrittäjäperheeseen syntynyt.
Ei ole vihaa, mutta työntekijänä kokenut paljon huonoa kohtelua Startupeissa: esim. yrityksellä menee huonosti, et saakkaan pitää sovittua parin viikonlomaa kuin vasta myöhemmin, okei perutaan lennot ja liput kuukauden palkka melkein meni roskiin. Tai jotkut työntekijät mustamaalaa, ja sotkee hommia, yrittäjä uskoo mustamaalaajaa sen sijaan että potkisi tämän toksisen pois. Tämmöisten takia on mennyt vähän luotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P. S
Tärkeä vinkki menestykseen:
Yrittäjä ei IKINÄ kysy asiakkaansa puoluetta. Ajatus on aivan naurettava.
Hänelle asiakas on aina kuningas.
Olen yrittäjäperheestä ja tein toisinaan kesätöitä nuorena yrityksessä.
Mutsi sanoi että "asiakas on aina oikeassa."
Mitä se tarkoittaa?
Että työntekijä/myyjä ei ikinä urputa asiakkaille, vaan asiat hoidetaan diplomaattisesti.
Näitä tilanteita että joku olisi jostain valittanut, oli äärimmäisen vähän - tuskin ollenkaan.
Kun kohtelet asiakkaitasi hyvin, hän tulee toisenkin kerran ja se on hyvää mainosta yrityksellesi.
Yrittäjän ei myöskään ikinä kannata kertoa omaa puoluettaan tai käy niinkuin varustelekalle että menettää puolet asiakkaistaan.
Ei todellakaan. Ellei sitten jostain ihme syystä halua välttämättä jonkin puolueen asiakkaita.
Yrittäjä/asiakaspalvelija ei koskaan mene henkilökohtaisuuksiin.
Ellei sitten asiakas itse ala puhua itsestään.
Vanhempieni yritykseen tuli kanta asiakkaita. Joistakin heistä tuli hyviä heidän ystäviään.
Olen tosi kiitollinen siitä, että sain lapsesta saakka nähdä niin paljon erilaisia ihmisiä.
Sekä kotimaasta että ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vihaa, mutta työntekijänä kokenut paljon huonoa kohtelua Startupeissa: esim. yrityksellä menee huonosti, et saakkaan pitää sovittua parin viikonlomaa kuin vasta myöhemmin, okei perutaan lennot ja liput kuukauden palkka melkein meni roskiin. Tai jotkut työntekijät mustamaalaa, ja sotkee hommia, yrittäjä uskoo mustamaalaajaa sen sijaan että potkisi tämän toksisen pois. Tämmöisten takia on mennyt vähän luotto.
Kyllä näitä tapahtuu mutta jokainen firma ja yrittäjä on yksilönsä ja heissä on eroja. Ei voi yleistää että KAIKKI YRITTÄJÄT olisi tällaisia. Esimerkiksi minulla oli hyvä ja reilu yrittäjä pomona pienfirmassa. Liksa ok, lomat onnistu ja pikkujoulut vietettiin firman piikkiin. Ikävistä työntekijöistä päästiin eroon.
Monikaan ei saa lainaa ja pääse koskaan yrittämään, niin ei tule tietämään miltä yrittäjistä tuntuu. Työläisiltä otetaan kaikki rahat pois. Säästöön ei ole tarkoituskaan jättää mitään puskuriin. Tämä on karu tosiasia tavan työläiselle kaupungissa. Yksinkertainen auton hankintakin on tehty taloudellisesti mahdottomaksi yritykseksi. Ainakin se on kivisempi tie kuin julkisen liikenteen kortin lataaminen.
Matalalla palkalla ei jää säästöön mitään ja pankki ei myönnä mitään lainoja pätkätyöläiselle. Joten yrittäminen ei tule koskaan kuuloonkaan. Ne hyväosaiset, jotka on suhteilla saaneet hyviä töitä ja säästöön rahaa ja sitä kautta pankilta ison lainan, niin ovat yrittäjiä, mutta sekään ei takaa että olisivat hyviä yrittäjiä. Monet on epäonnisia ja keskinkertaisia älykkyydeltään, heidän itsetunto on tavanomainen, mutta uho on kova ja usko valheellinen.
Moni epäonnistuu yrittäessä ja vain harvat onnistuu. Yrityksistä sanotaankin että menestykäkseen yrityksen pitäisi olla neljän sukupolven ikäinen. Suomessa on lyhyt pinna yrittämisen suhteen. Moni yrittää yrittää menestyä yhden sukupolven aikana.
Esimerkiksi Japanissa menestyneimmät yritykset on satoja vuosia vanhoja. Suomalaiset oikeistolaisetkin on niin vasemmistolaisia ja entisiä taistolaisia, etteivät ymmärrä mitä todellinen yrittäminen on. Se on sitä että yritetään ja yritetään, mutta ei onnistuta, koska sun omat lapsetkaan ei tule vielä oman elämänsä aikana onnistumaan, mutta sitten joskus ehkä heidän lapsenlapset näkee menestyksen alun.
Tämä on se juoni yrittämisessä ja järkevä kun sen tajuaa, niin onko realistista lähteä yrittämään vai elää elämäänsä. Moni yrittäjä elää yrittääkseen ja yrittäminen on mielentila. Siinä mielessä ei oikein voida eritellä työtä tekevää ja itse yrittäjää toisistaan erillisinä olentoina. Koska ihminen on juuri sellainen, ette se osaa olla paikallaan pitkään. Siksi se yrittää aina vain uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.
Tääkin tyyppi ihan oikeasti uskoo asiaan josta tää kirjoittaa.
Missähän mahdat olla töissä ja kuka sun palkkasi ihan oikeasti maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Missään teoissa tämä ei vain näy 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Nyt pärskähti kahvit näppäimille. Johan vitsin murjaisit :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Näin on, koska suomessa loisivat ja kateeliset demaripaskat roikkuu lahkeissa räksyttäen kuin kapiset piskit ja yrittävät purra nilkkoihin yrittäjiä sekä duunareita.
Siksi ko. pskasakki pitääkin aina ravistella nilkoista irti ja kenkäistä ne torakat kaaressa helvettiin jaloista. Mitä kauemmas demaritorakka lentää potkun voimasta ja mitä isommin se ulahtaa, aina parempi.
Suuri maha vain hölskyy kun yrittää ravistella lahkeita. Siinä sivussa pääsee tahtomatta paukku. Toivottavasti kukaan ei kuullut. Toimii terveysliikunnasta kun ravistelee kapisia piskejä ja demarirottia tukevilta kintuilta, jotka muistuttaa ihan ison laiturin tukipylväitä, mutta suurin on se maha, joka hölskyy oikeistoripaskan tahdissa.
Posket punaisena rasvasta, vatsa pinkeenä törröllään lahkeet puhtaana käy yrittäjän tie kohti menestystä.
Suuret ihmismassat ja röykkiöt huutaa taustalla hurraata ja eläköötä. Sie oot oman elämäs sankari ja suurrouva.
Miten tuo eroaa katkokävelevästä persusta matkalla baariin?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Ai Sinä taas.
Kuitenkin yritit itse pummata rahaa nimenomaan yrittäjiltä - et palkansaajilta - koronahysterian aikaan kun olit itse hassannut kaikki talousrahasi "lisähappeen" ja mihin toiseen juttuun se oli, torjuaksesi sairautta, jota ei edes ollut olemassa: oli vain tavanomainen pikkuflunssa, jonka henkilökohtaiset, ylimitoitetut ja vainoharhaiset torjuntarituaalisi yritit maksattaa yrittäjillä. Miksi et palkansaajia lähetynyt silloisessa huijausyrityksessäsi?
Tekopyhyytesi on vuorenkorkuinen.
Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Vasemmistoliitto nimenomaan tulee ja kannattaa pienyrittämistä. Ainoastaan kritisoi monikansallisia, jotka ei maksa mitään Suomeen. Voitot ja verot menee muualle, mutta saattaavat saada yritystukia Suomesta.
Minulla ei ole manfaattia puhua Vasemmistoliiton puolesta, mutta sen mitä heidän asiaa tunnen. Se on joidenkin propagandaa, jos väitetään ettei vasemmisto olisi yrittäjien tai maatalouden puolella. Ovat ja vahvasti.
Yrittäminen (=voiton tavoittelu) ei sovi vasemmistolaisuuden kanssa yhteen. Vasemmiston suurin pelko on, että joku vaurastuu, tai jopa rikastuu yrittämisellä, ja siksi vasemmiston politiikan ydintä on keppien tunkeminen elinkeinoelämän rattaisiin. Heti perään sitten itketään, kun yrityksillä menee huonosti, eivätkä ne työllistä. Vaaleja ennen toki jutellaan kuten edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Hööpö. Katsoppas Kiinaa. Kokolailla hyvin porskuaa. Katsoppa ameriikkaa, elää ikuisessa velkakierteessä. Pitänee odotella et alienit tulee kertomaan mitenkä se tehdään...
Ja katso Amerikan rumaa läskikansaa. Sama taikinaruhoisuus näkyy myös meillä nykyisin katukuvassa. Kaikki sieltä apinoidaan, ja apnoiksi vajotaan.
Tämä. Mekin olemme jo ruma läskikansa. Sairas läskikansa.
Tietenkin. Nyrkkeilyssä on etua jos on narukädet. Mitä kuvittelit pallokäsi?
Tietenkin sulle on erityisen nöyryyttävää saada selkäsauna narukäsistä. Tervetuloa työväenluokanurheiluseuran nyrkkeilyyn. Turha täällä haastaa riitaa, kun sulla tuntuisi olevan jotain katkeruutta, niin tervehenkisesti on aina menneisyydessäkin urheilussa asiat Suomessa hoidettu, eikä huudeltu tai jupistu katkeraan sävyyn.
Sulla on jotain hampaankolossa niin tule ottelemaan TUL;n seuroja vastaan. Ottamaan matsia niin katsotaan. Paljon nuoria poikia jotka haluaa katsoa miten ne pallokädet toimii narukäsiä vastaan. Asiat voi hoitaa sivistyneesti kehässä eikä huudella netissä. Katotaan kuka on luuseri. Sä et pärjää edes junnuja vastaan.