Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Hööpö. Katsoppas Kiinaa. Kokolailla hyvin porskuaa. Katsoppa ameriikkaa, elää ikuisessa velkakierteessä. Pitänee odotella et alienit tulee kertomaan mitenkä se tehdään...
Kiinassa ei ole vasemmistotaloutta. Se on kapitalistinen talous. Kommunismista siellä on jäljellä vain poliisivaltio ja sensuuri.
Kiina kyllä aloitti perinteisenä kommunistitaloutena ja oli köyhä kuin kirkonrotta. Mutta he päättivät kokeilla käytännössä kapitalismia ja huomasivat että talous raketoi, joten jäivät sille tielle.
Ilman yrittäjiä ei olisi työntekijöitä, ja ilman työntekijöitä ei olisi yrittäjiä. Tuskin se yhteistyö onnistuisi, jos ne toisiansa vihaisi. Kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät mistä se leipä tulee.
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Hööpö. Katsoppas Kiinaa. Kokolailla hyvin porskuaa. Katsoppa ameriikkaa, elää ikuisessa velkakierteessä. Pitänee odotella et alienit tulee kertomaan mitenkä se tehdään...
Kiinassa ei ole vasemmistotaloutta. Se on kapitalistinen talous. Kommunismista siellä on jäljellä vain poliisivaltio ja sensuuri.
Kiina kyllä aloitti perinteisenä kommunistitaloutena ja oli köyhä kuin kirkonrotta. Mutta he päättivät kokeilla käytännössä kapitalismia ja huomasivat että talous raketoi, joten jäivät sille tielle.
Kyllä ja ei, lueppas uudestaan Kiinan nousu talousmahdiksi. Mutta, olisiko siis, sanotko et Kiinan malli olisi Suomelle se oikea? Kommarit hallitukseen ja saavat siellä höpöttää ja me muut, ruvetaan töihin?
-))?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
Tämä. Tukia kiskotaan porkkanoina ovista ja ikkunoista. Käyttäydytään kuin maailmanherrat. Hyväksikäyttäviä pyrkyreitä narsistisin piirtein. Ihan itse ansaittua mainetta.
Kateellinen kansa janoaa vaan jotain ihme kostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Hööpö. Katsoppas Kiinaa. Kokolailla hyvin porskuaa. Katsoppa ameriikkaa, elää ikuisessa velkakierteessä. Pitänee odotella et alienit tulee kertomaan mitenkä se tehdään...
No mikset ole muuttanut Kiinaan jo ? Mikä sinua täällä EU-Suomessa pidättelee ?
Vai eikö se Kiinalainen kommunismin peruja oleva järjestelmä kuitenkaan houkuttele ?
Siellä ei taida voida kirjoitella Vauva-palstalle vapaasti ?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
No ei nyt ihan. Kerron hassun esimerkin. Olin alkava yrittäjä ja toimitilat piti saada. Miljoona velkaa ja tein tilat, kaupungin vuokratontti. Naapureiden kaa jutellessa selvisi et tonttivuokra oli jotenkin isompi. Kävin kaupungilla kysymässä et miksi toi tonttivuokra on isompi kuin samankokoinen naapurin vuokra. No kuule sinähän olet yrittäjä niin tontin vuokra on aina kaksinkertainen. Yritin siinä et eikö sen pitäisi olla vain puolet kun yritän siinä pitää....ei, kaksinkertainan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
Tämä. Tukia kiskotaan porkkanoina ovista ja ikkunoista. Käyttäydytään kuin maailmanherrat. Hyväksikäyttäviä pyrkyreitä narsistisin piirtein. Ihan itse ansaittua mainetta.
Mitä tukia yrittäjä saa? En ole kuullut mistään muusta kuin huoltovarmuuksista tms. Edes työttömyystukea ei yrittäjä saa, jos kauppa ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
No johtuisikohan siitä että jos firmat menestyy ne voi palkata töihin niitä työttömiä. Kun näyttää siltä että suurin osa työttömistä ei pysty itse itseään työllistämään ?
Se mitä Suomessa ihan ensimmäisenä pitäisi tehdä ( OMF.n ja OECD:n raporttien mukaan) on vapauttaa työmarkkinat. Eli nämä vasemmiston ja ammatiliittojen ajamat irtisanomissuojat ja lakko-oikeudet pitäisi poistaa.
Tanskassa on paljon helpompi irtisanoa, mutta sen seurauksena yritykset uskaltava helposti palkata uusia työntekijöitä. Työttömyys on Tanskassa vaan 6% kun se Suomessa on 11 %.. Ja kun työttömiä on Tanskassa vähemmän, heille on varaa maksaa suurempia työttömyyskorvauksia.
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
No johtuisikohan siitä että jos firmat menestyy ne voi palkata töihin niitä työttömiä. Kun näyttää siltä että suurin osa työttömistä ei pysty itse itseään työllistämään ?
Se mitä Suomessa ihan ensimmäisenä pitäisi tehdä ( OMF.n ja OECD:n raporttien mukaan) on vapauttaa työmarkkinat. Eli nämä vasemmiston ja ammatiliittojen ajamat irtisanomissuojat ja lakko-oikeudet pitäisi poistaa.
Tanskassa on paljon helpompi irtisanoa, mutta sen seurauksena yritykset uskaltava helposti palkata uusia työntekijöitä. Työttömyys on Tanskassa vaan 6% kun se Suomessa on 11 %.. Ja kun työttömiä on Tanskassa vähemmän, heille on varaa maksaa suurempia työttömyyskorvauksia.
Todella iso ongelma on ettei demarit Antti Lindtmanin johdolla mitenkään pysty työmarkkinoiden vapauttamiseen.
Eihän SAK-mies lähtökohtaisesti voi vaatia mitään irtisanomissuojan poistoa. Vaikka se olisi paras keino vähentää työttömyyttä Suomessa.
En tajau miksi ihmise haluaa äänestää nimenomaan demareita seuraavissa vaaleissa vaikka se sokea Reettakin näkee ettei demarit em msyystä mitenkään pysty hoitamaan tätä talosukriisiä. Tilanne demarihallituksen aikana tulisi vaan pahenemaan.
Nyt tarvitaa isoja muutoksia mihin demarit eivät pysty.
Ei suomessa mitään yrittäjävihamielisyyttä ole. Pelkkää yrittäjien omaa kuvitelmaa ja nillitystä.
Minä ainakin annan yrittäjille kaiken kunnian, vaikka en ole ikinä yrittäjänä ollut.
Arvostan, että heillä on rohkeutta ja riskinottokykyä.
Arvostan, että joku haluaa tehdä töitä 24/ 7 ilman kunnon lomia.
Etenkin arvostan, jos haluaa kasvaa ja laajentua, jotta pystyy itse työllistämään muita.
Arvostan, että joku haluaa sen avulla elää omannäköistä elämää, mutta arvostan, joku haluaa sillä tavoitella parempaa elämää.
Ei minusta olisi.
Terv. Opettaja
Karsastus johtuu vain siitä että laistavat verojen maksuista aina kun mahdollista, kaikki sen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.Tässä malliesimerkki siitä kuinka Dickensiltä kupattu, vasemmiston masinoima maailmankuva on uponnut ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin.
En minä sitä dickensiltä ole kupannut, enkä Gaskelliltakaan, vaan ihan naapurin sahayrittäjää ja toisen naapurin konekauppiasta katsellessa pannut merkille.
Kukaan ei epäile hetkeäkään havaintojesi tarkkuutta - eikä etenkään niiden olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Karsastus johtuu vain siitä että laistavat verojen maksuista aina kun mahdollista, kaikki sen tietää.
:-) ja sinähän mielelläsi maksat veroja, joita ei ole pakko maksaa.
Suomessa ei todellakaan voi veroista laistaa. Se on linnatuomio.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän täytyy olla energinen, yhteistyökykyinen, optimistinen ja sellainen, joka näkee mahdollisuuksia. Tämä ei sovi yhteen suomalaisen onnellisuuden rakennuspalikoiden kanssa: omahyväisyyden, katkeruuden, kateuden ja loputtoman negatiivisuuden.
Joo, sun kommentti ei olekaan yhtään vihamielinen...
Eipä kukaan suomen vassari ole muuttamassa Kiinaan, saati Pohjois-Koreaan, kun heitä karmaisee ajatus siitä että vapaus menetetään diktatuurissa. Mutta silti ollaan syöksemässä Suomea samaan systeemiin. Varmaan kuvittelevat että itse pääsevät olemaan se diktaattori?
Vasemmistolaisuudesta kuten kaikki muukin viha.