Mies myöhästyi lentokoneesta, kun oli ilman mua reissussa
Siis 45-vuotias mies. Liikkeellä aiemman suhteen teini-ikäisten lastensa kanssa. Kohtuullisesti matkustellut ulkomailla, mutta pääosin mun kanssa. Joka ikinen kerta meidän reissatessa lentokoneella, alkaa sama urputus. "Ollaan ihan liian ajoissa liikenteessä. / Eihän se kone vielä edes lähde kolmeen tuntiin. / Taas saadaan kökkiä lentokentällä turhaan. / Mieluummin odotan hotellilla kuin kentällä". Jne jne jne.
Mutta mies ei myöskään hahmota, että jos kaukolento lähtee klo 14, bag drop loppuu yleensä noin klo 13, ja klo 14 portit on olleet suljettu jo 15-20 minuuttia sitten. Ei myöskään hahmota sitä, että turvatarkastukseen tai passintarkastukseen voi olla tolkuttomat jonot. Tai matkalla kentälle voi ollakin ruuhkaa. Jos Google Maps sanoo, että taksi kentälle vie 20 minuuttia, se ei ole 100% lupaus siitä, että matka kestää juuri sen 20 minuuttia.
Nyt kävi siis niin, että mies lapsineen oli lähtenyt ihan liian myöhään muutenkin liikenteeseen, ja sitten jonkinlaista ruuhkantapaista oli tullut matkalla kentälle. Mies syyttää taksikuskia ja liikennettä, vaikka silloinkin olisi ollut todella tiukka aikataulu, jos taksi olisi ajanut tavoiteajassa.
En ole vahingoniloinen ja harmittaa tolkuttoman turha rahanmeno, mutta onhan tämä oppimiskokemus.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä ap tietysti teet lapsia hänelle? Eikö niin?
Miksi tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kantapään kautta oppii
Oon minäkin istunut taksissa tunnin vartin matkalla
Onneksi oli sikaa
No onneksi oli sikaa
Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä. Ei halunnut palata tuollaisen itsekeskeisen pirttihirmun luo, joka osaa kaiken ja tietää kaiken.
Samaa sarjaa "vaimolle mä valehtelen menen sinne kalaan"
Näinkin sattui, mies lähti Tenolle kalaan. Vaimo näki telkkarista kun oli tanssimassa Seinäjoen Tangomarkkinoilla. Mies tuli kotiin niin tavarat odotti ulkona ja olivat sateessa kastuneetkin.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä matkustaisi ihmistyypin kanssa joka ei osaa hahmottaa syy-seurauksia ja ajatella etupeltoon. Jotenkin niin outo ajatusmaailma jäädä hotellille lonnimaan ja sitten pää punaisena kiirehtiä kentälle, kun voisi tehdä toisinkin.
Mulla yksi kaveri kerran ehdotti, että jäädään tunniksi hotellin aulaan odottamaan sen sijaan, että lähdetään kentälle suoraan uloskirjautumisen jälkeen. Hänen mielestään kun lentokentät on niin stressaavaa. Mä taas en tajua tuota logiikkaa alkuunsa. Siitähän se stressi lentokentällä tulee, jos on kiireessä! Lopulta sain houkuteltua hänet "ajoissa" kentälle. Ei edes ollut yliajoissa, koska yhdet kahvit ehdittiin juoda, sitten pitikin jo siirtyä portille. En tajua noita viime tipan ihmisiä. Ihan oikein APn miehelle.
Naiset usein ärsyyntyvät asioista, jotka eivät heille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä. Ei halunnut palata tuollaisen itsekeskeisen pirttihirmun luo, joka osaa kaiken ja tietää kaiken.
Tuohon nyt on olemassa parempikin konsti. Ero.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen kohdalla on aina nainen pitänyt huolta siitä, että hän ehtii ajoissa paikalle. Ensin äiti, sitten tod.näk. ensimmäinen vaimo (joka sai kaiketi tarpeekseen) ja nyt sitten ap. Ja kun ap ei ole paikalla, mies ei ehdi.
Tyypillinen Älä stressaa, kyllä kaikki aina järjestyy-ihminen. Nämä eivät ymmärrä asioiden aina järjestyvän siksi, koska joku toinen joutuu järjestämään ne heille.
Tulee kyllä raskas vaikutelma AP:sta, ja olen siis itsekin nainen. Voi olla todella pienestä kiinni, ehtiikö vai myöhästyykö. Mä juoksen mieluummin joka aamu junaan ja ehdin täpärästi, kuin möllötän odottamassa turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ai et oo yhtään vahingoniloinen, joopa joo. 🙄
AP on varmaan niitä, jotka on jo kolme tuntia ennen koneen lähtöä kengällä, ja hätääntyy, kun siinä vaiheessa check in ei ole vielä edes alkanut. Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun lähtöporttia ei ole edes tiedossa vielä.
Aha, Matti Myöhäinenkin tuli kommentoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen kohdalla on aina nainen pitänyt huolta siitä, että hän ehtii ajoissa paikalle. Ensin äiti, sitten tod.näk. ensimmäinen vaimo (joka sai kaiketi tarpeekseen) ja nyt sitten ap. Ja kun ap ei ole paikalla, mies ei ehdi.
Tyypillinen Älä stressaa, kyllä kaikki aina järjestyy-ihminen. Nämä eivät ymmärrä asioiden aina järjestyvän siksi, koska joku toinen joutuu järjestämään ne heille.
Jep. Ja sitten kehtaavat vielä valittaa tälle ihmiselle, joka hoitaa järjestelyt ja logistiikan. Mä myönnän, että olen omatoimi-kaukomatkoilla peesaajan roolissa, koska mun mies on vaan niin älyttömän hyvä järjestämään ja aikatauluttamaan, ja hän myös nauttii siitä. Mutta samalla seuraan kiltisti (tykkään siitä), kehun ja kiitän häntä, enkä kyseenalaista, valittamisesta puhumattakaan!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä ketju koske uusia lapsia. Etkö sinä osaa pysyä aiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä raskas vaikutelma AP:sta, ja olen siis itsekin nainen. Voi olla todella pienestä kiinni, ehtiikö vai myöhästyykö. Mä juoksen mieluummin joka aamu junaan ja ehdin täpärästi, kuin möllötän odottamassa turhan takia.
Oot joko trolli, tai et oo koskaan lentänyt jotain Helsinki-Rovaniemi lentoa pidemmälle. Eihän kukaan tosissaan vertaa jotain lähijunaan (hinta joku 4 euroa) ehtimistä kansainväliselle lennolle (hinta 400-1400 euroa) ehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kun ei möllötä jos joutuu hetken odottamaan. Sulla jotain ongelmia rauhoittua hetkeksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos pomo hyväksyy ajoittaisen myöhästymisen., silloin junasta jäämisen hinta ei ole kova. Mutta lentojen (erityisesti kaukolentojen) kanssa on vähän eri homma, etenkin jos myöhästymisen takia pitää alkaa hankkia korvaavia lentoja kokonaiselle perheelle.
Onko hän joku adhdhtava tyyppi, jolla on vain kaksi aikakäsitettä: NYT ja EI-NYT?
Tällaisten kanssa elämä on välillä aika mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Ai et oo yhtään vahingoniloinen, joopa joo. 🙄
AP on varmaan niitä, jotka on jo kolme tuntia ennen koneen lähtöä kengällä, ja hätääntyy, kun siinä vaiheessa check in ei ole vielä edes alkanut. Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun lähtöporttia ei ole edes tiedossa vielä.
Haloo alapeukuttajat, opetelkaa lukemaan. En missään kohtaa sanonut, että lennolta pitää myöhästyä, mutta en myöskään tajua noita, jotka odottaa kengällä jo paljon ennen kuin check in/bag drop edes aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kantapään kautta oppii
Oon minäkin istunut taksissa tunnin vartin matkalla
Onneksi oli sikaa
No onneksi oli sikaa
Ja sulle ei koskaan satu typoa? Ja jos 2 kirjainta vaihtaa keskenään paikkaa putoat heti kartalta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, en mäkään arjessa lähde tuntia ennen töihin. Mutta reissussa lähden ajoissa koska en ota riskiä että myöhästyn lennolta ja rahaa palaa monta tonnia ylimääräistä+parin seuraavan päivän aikataulut menee uusiksi.