Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko liftannut alaikäisenä 90-luvulla?

Vierailija
13.05.2025 |

Itse olen useaan kertaan. Useimmiten vielä yksin, välillä oli tyttökaveri mukana.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan 80-luvulla. 90-luvulla liftasin täysikäisenä. 

Vierailija
2/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alaikäisenä, mut olin parikymppinen, piti päästä   koulun asuntolasta pois välillä, 

nykyään en uskaltas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftasin 70-luvulla. Se oli mun pääasiallinen tapa liikkua ja kyllä jälkikäteen on kauhistuttanut, miten typerä sitä onkaan ollut.

Vierailija
4/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona kertaa ja jo 80-luvulla. Olen liftannut jopa satoja kilometrejä siis yhdellä reissulla.

Vierailija
5/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yhden kaverin kanssa, oli siis sellainen kaveri, jonka kanssa en ollut pahemmin koulun ulkopuolella tekemisissä, mutta jostain syystä päädyttiin viettämään yksi ilta (silloiseen ihan tavalliseen tyyliin) keskustassa hengaillen. Kotiin naapurikuntaan sitten tultiin kaupungista liftaten ja kyllä mua pelotti. Olin vielä sellainen vähän arempi teini.

Vierailija
6/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan liftannut enkä ole ottanut liftareita kyytiinkään.

Mies 50v.

Vierailija
7/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona kertaa ja jo 80-luvulla. Olen liftannut jopa satoja kilometrejä siis yhdellä reissulla.

Ja olen ottanut myös liftareita itse kyytiin. Muutamia kertoja solttupoikia jne. jotka liftasivat myös ainakin menneinä vuosikymmeninä.

8/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä 

Vierailija
9/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Nukuin pari kertaa n. 30km ohi oman pysäkin koulubussissa. Liftasin kotiin.

Vierailija
10/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liftasin 70-luvulla. Se oli mun pääasiallinen tapa liikkua ja kyllä jälkikäteen on kauhistuttanut, miten typerä sitä onkaan ollut.

Toisaalta siihen aikaan autoja oli vähemmän, joten liftaamnen luonnollisempaa. Nykyään ei liftaa kuin köyhät nuoret.

Vierailija
11/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti liftannut, mutta 1980- ja 19990-luvilla saatoin päästä naapurin kyydissä kouluun, kun olin kävelemässä bussipysäkille. Kyyti kelpasi molemmille...

Vierailija
12/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mutta muistan että jotkut tytöt menivät lähes tuntemattomien tyyppien tai miesten kyytiin. Ehkei se ole ollut aina turvallista, jos olisi kaahari. Olin myöhemmin väärässä kyydissä.

Vierailija
13/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käännetään tuo ysi toisinpäin, niin vastaus on kyllä. Oi niitä aikoja ja onneks ei sattunut mitään ikävää,

Vierailija
14/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftareita näkyi paljon 60-luvulta 80-luvulle, mutta sen jälkeen peukuttajien määrä harveni nopeasti.

Vierailija
15/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftasin vielä 2000-luvulla. Rekkamiehet olivat parhaita ja luotettavia. Voisin kuvitella asuvani rekan kyytiin edelleen. 

Vierailija
16/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftasin satoja, ehkä jopa tuhansia kilometrejä, sekä kesäisin että talvisin 90-luvulla. Teinille se oli halpa tapa liikkua, eikä kertaakaan tapahtunut mitään ahdistelua tms. Enää en uskaltaisi. Enkä antaisi tyttärenikään liftata- vaikka luulen kyllä että liftaaminen on menneen talven lumia. Harmi, sinänsä. Ne oli aikoja ne.

Vierailija
17/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, liftasin ysärillä sekä ala- että täysikäisenä varmasti satoja kertoja yhteensä. Enää en uskaltaisi, tuntuu, että maailma on paljon hullumpi paikka nykyään.

Vierailija
18/18 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liftannut Suomen ympäri. Joku hauska, pakottava tarve siinä oli. Hyvin se meni ja ihmiset vallan mahtavia, kolme perhettä antoi yösijan ja aamulla ruuan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi