Miksi 89 vuotiaalle annetaan kalliita syöpähoitoja?
Tuon ikäinen voisi itse kieltäytyä hoidoista ja antaa periksi. Elinaikaa todennäköisesti kuitenkin vain muutama vuosi jäljellä.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että noin vanhalle harpulle annetaan hoitoa. Tiedän ihmisiä ikävuosilta 40-50 joille ei annettu hoitoja. Ja joille olisi kuulunut antaa. Tuollaiset ikäloput riesat vanhukset sais kipatasuoraan monttuun! Niihin ei kannata panostaa. Ovat hirveä taakka yhteiskunnalle. Suurin osa maksellut vain vähän verojakin, joten ei mitään oikeutta mihinkään kalliksiin hoitoihin! Aina nää vanhukset vie nuoremmilta kaiken!
Vai suurin osa maksellut vain vähän veroja. Sanoisin, että kun korkeaan ikään ehtii, on maksellut niin paljon veroja, että harva nuorempi enää sellaiseen veromäärään tässä pätkätöiden ja työttömyyden aikakautena enää pääseekään.Kauheaa kirjoittelua, että joku vanhus olisi taakka yhteiskunnalle, kun omat läheisesi ovat siinä iässä, niin taitaa sanomiset muuttua.
Kun omat läheiseni ovat tuossa iässä työnnän heidät alas sukujyrkkämästä jos eivät ole ymmärtäneet itse jo kuolla siihen mennessä.
mielisairaankin pitää ymmärtää olla nolaamatta itseään. kukas siut työntää------ jo nyt tässä ja heti- pääsee uhkailijasta eroon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hän ja hänen elämänsä on aivan täysin yhtä arvokas kuin sinunkin, oli sitä sit jäljellä vuosi tai kaksi.
Ja samalla nuori kuolee.
Vauvoista vanhuksiin kuollaan. Jokainen lähtee ajallaan. Mä saatan kuolla tänään ja isoäitini saattaa elää vielä yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sen tiedät, että on muutama vuosi enää edessä? Voi vaikka olla 12 vuotta!
Ihan sama vaikka olisi 112 vuotta kun ei euroakaan enää veroja maksa. Monttuun vaan ja sassiin.
Olet väärässä. Eläkkeestä maksetaan veroa, samoin kaikesta kulutuksesta maksetaan veroa. Oletko idiootti?
Ei, vaan olen oikeassa. Se että maksat vähän takaisin verovaroista kustannetusta eläkkeestä ei ole mitään verojen maksamista saatanan ääliö. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Itse tuossa näytät tyhmyytesi, ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän pian 67 vuotta, ollut työeläkkeellä pari vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää. Saan vain palliatiivista hoitoa. Kaikesta huolimatta olen työkykyinen ja maksan ansiotuloistani veroa 35 %. Syöpälääkkeeni on kallis, kuukausiannos maksaa 6.000e, mutta ap:n mielestä en tietenkään ansaitse sitä. Olenhan hänen äitinsä.
Mikä järki tilanteessasi on? Et voi parantua ja silti maksat ”hoidosta” 6 tonnia kk.
Odotahan kun itse olet samassa asemassa.
Muuten tämä keskustelu loukkaa syöpäsairaita ja muihin eteneviin sairauksiin sairastuneita.
Olkaa asiallisia ja ajatelkaa itse sairastuvanne.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi panostaa enemmän nuorempiin joilla vielä on toivoa ja tulevaisuutta.
Nykyisillä nuorilla ei ole kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän pian 67 vuotta, ollut työeläkkeellä pari vuotta ja sairastan parantumatonta syöpää. Saan vain palliatiivista hoitoa. Kaikesta huolimatta olen työkykyinen ja maksan ansiotuloistani veroa 35 %. Syöpälääkkeeni on kallis, kuukausiannos maksaa 6.000e, mutta ap:n mielestä en tietenkään ansaitse sitä. Olenhan hänen äitinsä.
Mikä järki tilanteessasi on? Et voi parantua ja silti maksat ”hoidosta” 6 tonnia kk.
Odotahan kun itse olet samassa asemassa.
Muuten tämä keskustelu loukkaa syöpäsairaita ja muihin eteneviin sairauksiin sairastuneita.
Olkaa asiallisia ja ajatelkaa itse sairastuvanne.
Jättäisin ostamatta. Toivoa kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sukulaiseni, 83v saa korkealaatuista hoitoa niin eturauhas syöpään kuin keuhkofibroosiinkin, jälkimmäisen lääkkeet maksaa yli 6000 e/kk. Hoidon saaminen varmaan johtuu siitä että on erittäin hyväkuntoinen ja aktiivien kaikin puolin, tekee töitäkin muutaman pv /vko ajellen pitkin Suomen maata tarkastelemassa erinäisiä asioita.
Jos huonokuntoinen petipotilas olisi, niin eipä saisi hoitoa tietenkään, koska tuhlaustahan se olisikin.
Kuka maksaa nuo yli 6000€ lääkkeet?
kuka maksaa moottoritien- no sie tietty-
Joo ja rintojen kohotukset ja rasvaimut. Kuka maksaa aidsit ja muut itse hankitut sairaudet. Kuka maksaa vapaa-ajan onnettomuudet ja niistä johtuvat poissaolot töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että noin vanhalle harpulle annetaan hoitoa. Tiedän ihmisiä ikävuosilta 40-50 joille ei annettu hoitoja. Ja joille olisi kuulunut antaa. Tuollaiset ikäloput riesat vanhukset sais kipatasuoraan monttuun! Niihin ei kannata panostaa. Ovat hirveä taakka yhteiskunnalle. Suurin osa maksellut vain vähän verojakin, joten ei mitään oikeutta mihinkään kalliksiin hoitoihin! Aina nää vanhukset vie nuoremmilta kaiken!
Vai suurin osa maksellut vain vähän veroja. Sanoisin, että kun korkeaan ikään ehtii, on maksellut niin paljon veroja, että harva nuorempi enää sellaiseen veromäärään tässä pätkätöiden ja työttömyyden aikakautena enää pääseekään.Kauheaa kirjoittelua, että joku vanhus olisi taakka yhteiskunnalle, kun omat läheisesi ovat siinä iässä, niin taitaa sanomiset muuttua.
Kun omat läheiseni ovat tuossa iässä työnnän heidät alas sukujyrkkämästä jos eivät ole ymmärtäneet itse jo kuolla siihen mennessä.
mielisairaankin pitää ymmärtää olla nolaamatta itseään. kukas siut työntää------ jo nyt tässä ja heti- pääsee uhkailijasta eroon
Tuskin Sinä hoidat heitä tai makselet hoitoja tai edes autat millään muotoa. Eli olet valmis rikokseen. Kuinka itse eliminoit itsesi ehkä jo nyt jos elämä noin vaikeaa ja katkeraa ,saati kun olet ikääntynyt. Mitä heidän elämänsä viime vaiheet edes kuuluu Sinulle. Sinähän elät omaa laatuelämää ja he omaansa. Ei kuulu Sinulle.
Joitain seikkoja voisit miettiä . Oletko edes ihan terve. Heitä ei ole Sinun pakko katsella jos noin vaikeaa ja olisit valmis rikokseen- häkellyttävää- ihanko sairautta Sinulla. Tuohan ei ole tervettä ajattelua millään muotoa. Ja moinen uhmakkuus tulee eteesi omana kärsimyksenä jollain tapaa- Jumala näyttää sitten minkä kasvatustavan hän valitsee juuri Sinulle. Odotamme.
Mieli muuttuu kun itse sairastuu. Joko haluaa hoitoja tai sitten ei. Se vitutkaan muille kuin potilaalle ja hoitavalle lääkärille kuulu!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sen tiedät, että on muutama vuosi enää edessä? Voi vaikka olla 12 vuotta!
Ihan sama vaikka olisi 112 vuotta kun ei euroakaan enää veroja maksa. Monttuun vaan ja sassiin.
Olet väärässä. Eläkkeestä maksetaan veroa, samoin kaikesta kulutuksesta maksetaan veroa. Oletko idiootti?
Ei, vaan olen oikeassa. Se että maksat vähän takaisin verovaroista kustannetusta eläkkeestä ei ole mitään verojen maksamista saatanan ääliö. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Itse tuossa näytät tyhmyytesi, ääliö!
Ladukasta sanailua teillä. ottakaa eläkkeensaajan eri vertusmalleja esille- onko työeläke esim vain 120e- vai 3000e-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama montako vuotta on jäljellä mutta kaikille ihmisille kuuluu arvokas elämän loppu.
Toivon sydämestäni, että karma " kouluttaa" aloittajaa ja niin rankasti että joutuu toisenkin kerran miettimään sanojaan.
Mikä v itun karma? Kaikkeen sitä hörhöt uskookin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi panostaa enemmän nuorempiin joilla vielä on toivoa ja tulevaisuutta.
Nykyisillä nuorilla ei ole kumpaakaan.
no niihin ns nuoriin panostetaan järkysti. mistä noita sikiääkin nepsyy näpsyy aaadeetä eri varioin- digikö pilaa, hormonit vesijohtovesissä. aivot sairastuu jo sikiöllä kun äippä aina joku laite nenässä kiinni, röökaa, juo, energiajuomat vaurioittaa vauvaa ja sitä sikiöistä- noihin uppoo karseet rahat. epidemia -kohta normi pentua edes ole. joka pennulla joku etuliite mikä nöpsy mä olen.
Onkohan näissä asioissa paikkakuntatasoisia eroja? Itsestä tuntui, että eläkkeelle jäämisen yhteydessä siirtyi lähes kaikessa ns. seurantaan, varsinkin leikkausta vaativien hoitojen sijaan. Mikä onkin aivan järkevää, jotta työtätekevä väestönosa saadaan pidettyä työkykyisinä.
Vierailija kirjoitti:
1 vuottakin voi elää. mutta onhan tuossa asian tynkää. itse päätin jo 25vuotiaana, etten ota mitään hoitoja jos kuolemaa johtava sairaus todetaan. ja se pitää. siinä just ja kun todetaan, niin ihminen ei kykene järkeviin päätöksiin ja automaattisesti lääkäri toteaa kuinka hoitopolku aloitetaan- eikä haluutsäää edes hoitoa. jo sitähän ne eivät kysy. hyvä miettiä ja valmistautua jos moinen eteen tupsahtaa- kuinka toimin.
ja testamentin teetätin 20v ja päivittänyt sitä asiantuntijalla.
hommat on hanskassa. no minä oon kait mieleinen tyyppi sulle.
niin tuo hoitoonpääsyn evääminen olisi tehtävä lakimuutoksella - mutta tuskin menisi läpi kun on se tasa-arvo ja ihmisoikedet olemassa ikään katsomatta.
mutta joo hmmmmm ymmärrän pointtisi. moikka.
Muuten hyvä, mutta opettele isot kirjaimet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama montako vuotta on jäljellä mutta kaikille ihmisille kuuluu arvokas elämän loppu.
Niin. Ja raskaat hoidot tuossa iässä ei ole arvokasta.
Vanhukset usein elävät pidempään palliatiivisessa hoidossa kuin saadessaan varsinaisia syöpähoitoja, sen verran tuhoisia ne ovat elimistölle. Ja heikentävät usein elämänlaatua enemmän kuin sairaus itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sukulaiseni, 83v saa korkealaatuista hoitoa niin eturauhas syöpään kuin keuhkofibroosiinkin, jälkimmäisen lääkkeet maksaa yli 6000 e/kk. Hoidon saaminen varmaan johtuu siitä että on erittäin hyväkuntoinen ja aktiivien kaikin puolin, tekee töitäkin muutaman pv /vko ajellen pitkin Suomen maata tarkastelemassa erinäisiä asioita.
Jos huonokuntoinen petipotilas olisi, niin eipä saisi hoitoa tietenkään, koska tuhlaustahan se olisikin.
Kuka maksaa nuo yli 6000€ lääkkeet?
kuka maksaa moottoritien- no sie tietty-
Joo ja rintojen kohotukset ja rasvaimut. Kuka maksaa aidsit ja muut itse hankitut sairaudet. Kuka maksaa vapaa-ajan onnettomuudet ja niistä johtuvat poissaolot töistä.
no sie et maksa ainakaan sun lompsasta kenkään tissnostatusta. he maksavat itse se.
pitää ymmärtää miksi maksamme veroja- jotta yhteiskunta pyörii- just noi teiden kunnossapito. niin kyllä vapaa-ajalla sattuneet onnettomuudet kuuluukin yhteiestä kupista ottaa- toki joku lasku aina kuitenkin sille potilaalle tulee postissa tk käynnistä.
ihmiset rakentaa yhteiskunnan ja siksi verokolehti. sun osuus ylläpitoon - jos ei nolla, niin vähäinen.
Mun tädiltä 88v leikattiin talvella melanooma ja hoidettiin tosi tehokkaasti muutenkin, käynyt monta kertaa sairaalassa ja labroissa, ei ole muistisairas ja asuu kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin turhia ihmisiä, joille annetaan kuin vanhoja. Esimerkiksi työttömät. Että haluatko alkaa inhorealistiksi?
Onko jokainen 4-6 vuoden ahkeran lukemisen ja valmistumisen jälkeen työttömäksi jäänyt turha kansalainen? Mikä sinä olet osoittamaan sormella. Et voi tietää onko tyyppi työtön kuukauden, puoli vuotta vai pari vuotta. Tuo kansalainen on nähnyt vaivaa opiskellessaan ja valmistautuu siihen että hakee ja saakin työtä.
Tai 20 vuoden työuran tehnyt kansalainen, joka joutuu 20000 asukkaan pikkukaupungissa työttömäksi, kun tehdas lakkautetaan ja yhtiön päätehdas on 400 kilometrin päässä eikä siellä ole kuin 20 irtisanotulle paikka. Tämäkin henkilö voi olla työtön pari kuukautta. Ja hänkö ei voi saada hyvää hoitoa vain, koska joku sattui eilen antamaan kenkää?
Tällä näkemyksellä jokaisella suomalaisella pitäisi olla vähintäänkin pöytälaatikkofirma, jotta voi ilmoittaa työttömyyden sijaan statukseksi yrittäjän, jotta saa parempaa kohtelua, jos elämä potkii päähän.
Sellaiset, jotka ovat ikänsä eläneet tuilla voivat kyllä jäädä kaikkien hoitojen ulkopuolelle.
Onko nyt kyse Seela Sellasta. Hän on hyvä näyttelijä ja pää on selkeä.
Eri asia tällä Ap ajatuksella.
On pyörätuoliin turvautuvia joilla on pää ihan selkeä, hankkivat ammatin ja elävät - siis heillä on arvokas elämä.
Kaikesta valittavat saisivat jättää hoidot ottamatta.