Kun toinen ei halua koiraa
Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitä vastaan?
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Taas saanu kuunnella räkötystä vuorokauden ympäri. Ihmettelen suuresti, eikö omistajaa häiritse ulkokoiran jatkuva räkötys??
Asun alueella, jossa on paljon mökkejä. Lähistöllä on mökkiläinen, jonka kolme isoa koiraa räksyttävät taukoamatta. Kuuluu kauas, kun mökki kivasti järven rannalla. Ikinä en ole noita lenkillä nähnyt, häkeissään ovat 24/7. Pilaavat koko naapuruston kesäillat. Ihmettelen, että onko heillä mökkeillessä vastamelukuulokkeet jatkuvasti, vai miten jaksavat meteliä kuunnella.
Hämmentävän paljon on koiria vihaavia ihmisiä näköjään, tän palstan perusteella ainakin. Itsellä ei ole koiraa, mutta koirista ja eläimistä yleensäkin tykkään ja yllättää miten jyrkkiä kantoja ihmisillä on. Minä pystyn elämään ilman koiraa, mutta pystyisin elämään myös koiran kanssa, joten minun puolisoni ei mene vaihtoon "koirakannan" vuoksi.
En usko, että olisin ikinä edes päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei pidä koirista.
Oma puolisoni ei ole mikään koiraharrastaja, mutta toki pitää koiristamme. Koirat ovat minun ja minulla on niistä hoitovastuu. Toki hän auttaa tarvittaessa, eli jos esim. olen sairaana, niin käyttää kyllä koiria lenkillä, mutta 99 %:sti koirat ovat minun vastuullani.
En ymmärrä ihmisiä jotka antaa aina periksi. Jos haluat koiran niin eroa ja hanki koira. Tajuatteko te miten lyhyt elämä on vaikka eläisi vanhaksi. Älkää kahlitko itseänne parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut koiraa joten nainen ei halunnut minua enää.
Onnenpekka
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka antaa aina periksi. Jos haluat koiran niin eroa ja hanki koira. Tajuatteko te miten lyhyt elämä on vaikka eläisi vanhaksi. Älkää kahlitko itseänne parisuhteisiin.
Kahlitse mieluummin koiraan.
Koiraihmiset ovat kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä. Mitä hyötyä on koko koirasta pl. opas-, metsästys-, vartio- ja paimenkoirat.
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset ovat kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä. Mitä hyötyä on koko koirasta pl. opas-, metsästys-, vartio- ja paimenkoirat.
+;ym. työkoirat
Mun miehellä nimenomaan koirat oli se viimeinen valttikortti jolla mut sai sitoutumaan avoliittoon 🙈
Muuten olisin jäänyt niin että asutaan omia tönöjämme, vaikka välimatka oli tosi pitkä.
Eli mainosti, että saan vaikka perustaa kennelin. Ihan on sanansa pitänyt ja kovasti tykkää koiristani.
Mutta joo en voisi kuvitella suhdetta miehen kanssa, joka ei halua elää koirien kanssa. Mulla on isoja harrastuskoiria ollut ja aktiivista koirailuelämää jo ala-asteelta asti kun sain ekan oman koiran.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielipiteestäsi huokuu, että et todellakaan tykkää koirista. Kaikki eivät ota koiraa sen vuoksi, että siitä on hyötyä, vaan siksi että siitä on iloa. Koira ei ole varsinaisesti hyötyeläin, se on lemmikkieläin. 428
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielipiteestäsi huokuu, että et todellakaan tykkää koirista. Kaikki eivät ota koiraa sen vuoksi, että siitä on hyötyä, vaan siksi että siitä on iloa. Koira ei ole varsinaisesti hyötyeläin, se on lemmikkieläin. 428
Päinvastoin, itsekäs ihminen ottaa hallintaansa älyttömän luontokappaleen, ilman syytä, tekee sen itsestään riippuvaiseksi, päättää milloin se saa syödä, pissata ja kakata. Pahimmillaan koira saa olla puolet vuorokaudesta yksin kusta ja paskaa pidätellen.
Koirat on perseestä, kissat on parempia ja siistimpiäkin sitäpaitsi kissaihmiset ovat tutkitusti älykkäämpiäkin.
Koiria voi panna pers..ään. Kukaan ei kerro.
Fuck.
T.miäs, kaksi koiraa
Tehtäisiin kompromissi. Todennäköisesti jossain vaiheessa elämää voit sen koirankin ottaa jos suhde ei kestä koko elämää. Toivotaan tietysti että kestää. Mutta itse vanhana ja elämää nähneenä voisin sanoa että kyllä se varmaan viel mahdollista on
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo on ollut aina kynnyskysymys suhteessa. Vähän niinku joillakin on lasten hankinta. En voi tehdä kompromisseja siinä eikä minulle voi myöskään anella minkä kokoisen koiran saan ottaa.
Sama, paitsi toisin päin. En missään nimessä halua kotiini koiraa. Jos joku haluaa, emme ole yhteensopivia. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän paljon on koiria vihaavia ihmisiä näköjään, tän palstan perusteella ainakin. Itsellä ei ole koiraa, mutta koirista ja eläimistä yleensäkin tykkään ja yllättää miten jyrkkiä kantoja ihmisillä on. Minä pystyn elämään ilman koiraa, mutta pystyisin elämään myös koiran kanssa, joten minun puolisoni ei mene vaihtoon "koirakannan" vuoksi.
Se, että ei halua itse koiraa ei tarkoita, että vihaa koiria. Mulle on täysin ehdoton kynnyskysymys, että en halua elää koiran kanssa. Mutta en silti vihaan koiria, ihan pidän niistä. En vain pidä ajatuksesta, että alistetaan eläin ihmisen huviksi kaupunkiasuntoon eikä se koskaan saa kulkea vapaana luonnossa. Se on täysin omia arvojani vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei halua itse koiraa ei tarkoita, että vihaa koiria. Mulle on täysin ehdoton kynnyskysymys, että en halua elää koiran kanssa. Mutta en silti vihaan koiria, ihan pidän niistä. En vain pidä ajatuksesta, että alistetaan eläin ihmisen huviksi kaupunkiasuntoon eikä se koskaan saa kulkea vapaana luonnossa. Se on täysin omia arvojani vastaan.
Hyvä kirjoitus, paitsi loppu. Eivät taida koirat saada Suomessa kulkea vapaasti luonnossa kuin ajoittain ja silloinkin niiden pitäisi olla ihmisten valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, paitsi loppu. Eivät taida koirat saada Suomessa kulkea vapaasti luonnossa kuin ajoittain ja silloinkin niiden pitäisi olla ihmisten valvonnassa.
Eivät saakaan. Mutta nimenomaan sen takia minä en koskaan halua omistaa koiraa. Se oli se koko pointtini tässä. En vihaa koiria ollenkaan, mutta en halua alistaa niitä omaksi huvituksekseni.
Joka toiselle koiraa kaipaa, se itse siihen lankeaa.