Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen ei halua koiraa

Vierailija
18.05.2026 |

Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitä vastaan?

Kommentit (481)

Vierailija
441/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua naista, jolla koira.

Vierailija
442/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä se koira tai kissakin poistuu taloudesta siihen noin 20 vuoden ikään mennessä, jossa jälkikasvukin alkaa useimmiten olla jo muuttanut omilleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsikin itsenäistyy, koira tai kissa ei ikinä. 

Tähän siis viittasin

t. 442

Vierailija
444/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen rajoittaa sun elämää muutenkin enemmän kuin antaa hyvinvointia, heitä se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa läheisyyttä ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittävästi saa.

MIes, joka inhoaa eläimiä, on niille väkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. Ystäväni kissan hänen ex-miehensä heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. Lisäksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tällä naisella päivystämässä, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta käytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistä, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkää miehiä loppuikänsä.

Se, ettei joku halua koiraa ei tarkoita, että hän on täysi psykopaatti.

En minäkään haluaisi koiraa. On ollut viisi kissaa, ja kissan voisin vielä ottaa. En ikinä koiraa. Ei huvita lähteä räntäsateessa lenkittämään ja pissittämään elukkaa, joka on niin tyhmä, ettei opi sisäsiistiksi kuten kissa.

Ei opi sisäsiistiksi??

No siis nimenomaan sisäsiistihän koira on, siksi sinä sitä siellä räntäsateessa lenkität ja pissität. Jos se ei sisäsiisti, se pissaisi ja kakkaisi sisälle, mitä yleensä terve, opetettu koira ei vapaaehtoisesti tee. 

Kyllä koirakin oppisi käymään hiekkalaatikolla kuten kissa, mutta käytännössä se olisi ehkä hiukan hankalaa kun usein koiran pissat ja kakat ovat sen verran isompia. Toki koiran pissa- ja kakkakäyttäytyminenkin on erilaista. Se vaatisi vain miettimistä, miten isommankin koiran hiekkalaatikko, etenkin uroksen, pitäisi toteuttaa. 

Ja olisiko se koiralle sopivaa, sen käyttäytymiselle jne. Tuskin, vaikka tiedän kyllä , että pienirakkoisille pikkukoirille hiekkalaatikoita käytetään.

Mulla on ollut sekä kissoja että koiria ja olen kerran jos toisenkin miettinyt, että ihan oikeasti ihminen suuressa viisaudessaan pakottaa koiran pidättelemään kupla otsassa sen sijaan, että se saisi tehdä tarpeensa silloin, kun on hätä, niin kuin kissa saa.

Minä kissojen pellettivessojen inspiroimana kehittelen itse koirille sisävessan, kun minulle ensimmäinen koira pentuna tuli. Ensimmäinen koira ei koskaan siitä oikein innostunut, mutta toinen koira käytti pentuna sitä oikein sujuvasti. Lopputulema on kuitenkin ollut, että toinenkin koira mieluummin panttaa pissojaan ulos merkkailuun käytettäväksi kuin hyödyntää sisävessaa. Eipä ole tainnut kumpikaan käyttää sitä nyt enää vuoteen. Ehkäpä toimisi vaikka kerrostalossa paremmin, jos olisi aikuisenakin koirilla vakikäytössä - näin rivitalossa ne on sen verran helppo päästää suoraan ovesta liinassa pihalle pissalle, että on tainnut lopulta unohtua tuo sisävessatouhu kummaltakin. Ja nämä kourat ovat siis keskikokoisen kissan kokoisia terrierejä. 

Vierailija
445/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi rakkia. Kamalia ovat.

Tämä on tosi.

Vierailija
446/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa haaveileva harvoin miettii muiden oikeuksia elää rauhassa.

Kouluttamattomat eroahdistuksesta kärsivät kaverit jätetään heittopusseiksi ja naapureidenkin riesaksi.

Onko todella niin vaikeaa ymmärtää, miten oma minäminullekarvalaveri vaatii hankkijaltaan resursseja: aikaa ja koulutusta, rahaakin.

Koiria ei jätetä yksin jos eroahdistusta esiintyy.  Hanki päivähoitopaikka. Älä käytä hyväksi ulkopuolisia tai laita vahinkoa kiertämään.

Jotkut niin "eläinrakkaat" ovat julmimpia eläinrääkkääjiä ottaessaan eläimen jättäen väliin koulutuksen ja elämäntapojensa pakollisen muutostarpeen sen myötä.

Räksyttävä, uliseva karvakaveri häiritsee naapureita ja ihmekkö tuo kun koiraviha kasvaa!?

Vierailija
447/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kärsivällisesti kompromissi ja hankitaan koira.

Vierailija
448/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöpäivät olis taas hollilla. Tämä on niitä tilanteita, joissa vaihtamalla psranee taatusti.

Vierailija
449/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin ei hankita koiraa. Asiasta voidaan keskustella järkevästi ja tehdä päätös yhdessä (jos siis ollaan parisuhteessa). Ihan samoin kuin jos lapsi mankuu lemmikkiä niin tuskin (toivottavasti) kukaan ryntää sellaista hankkimaan ellei ole ajatellut asiaa pidemmän aikaa.

Vierailija
450/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-vaimo halusi koiraa ja aina joskus yllätinkin hänet koiran kanssa. Lopulta meni multa hermot ja nykyään ex saa olla koiransa kanssa niin paljon kuin haluaa. Nyksä haluaa vain mua.

Vierailija
451/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen rajoittaa sun elämää muutenkin enemmän kuin antaa hyvinvointia, heitä se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa läheisyyttä ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittävästi saa.

MIes, joka inhoaa eläimiä, on niille väkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. Ystäväni kissan hänen ex-miehensä heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. Lisäksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tällä naisella päivystämässä, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta käytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistä, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkää miehiä loppuikänsä.

Missä kohtaa aloituksessa sanottiin että mies ei halua koiraa?

Vierailija
452/480 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään kärsivällisesti kompromissi ja hankitaan koira.

Ei hyvää päivää. Mitään eläintä ei voi hankkia kenenkään kotiin, jonne sitä ei haluta. Jos meille tulisi koira vastoin tahtoani, lopetuttaisin sen ja sanoisin, että kuoli sairaskohtaukseen. 

Vierailija
453/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on sitovampi kuin lapsi jos sen haluaa hoitaa hyvin. Sitä ei todellakaan pidä hankkia jos toinen ei halua. 

Vierailija
454/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin koirat ja lähdin. 

Vierailija
455/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut uutta koiraa kun vanha kuoli. Minä halusin, katselin ilmoituksia viikko kaupalla, kysyin mieheltä että jos nyt kuitenkin olisi pakko koira hommata, niin olisko noutaja vai joku pikku koira parempi. Sanoi että pikku koira. Tästä meni vielä muutama kuukausi kun varasin pennun, mutta kun hain sen kotiin mies suuttui. Nyt on jo leppynyt, ja jopa tykkää koirasta.

Vierailija
456/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika ja hommaa koira.

Jätä se koira ja hommaa sika.

Vierailija
457/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirakuume tuli taas. Vanha koira kuoli yli vuosi sitten ja sanoin että ei enää ikinä koiraa mutta niin taas kuume tuli.

Mikä ihmeen koirakuume? Te ootte päästänne vialla!

Vierailija
458/480 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä rodun valitsit? Meille tuli collie.

Vierailija
459/480 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä rodun valitsit? Meille tuli collie.

Dogo argentino

Vierailija
460/480 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ha minulla on 4-vuotias koira. Se on mulle parasta. Voisin seurustella miehen kanssa, joka hyväksyy koirani TÄYSIN. Myöhemmin rakkaan koirani kuoltuani ei olisi pakko saada uutta koiraa, jos mies ei halua. Se on ok. Niin kauan kuin tämä muru elää, se on aina sydämessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan