Kun toinen ei halua koiraa
Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitä vastaan?
Kommentit (520)
No silloin se toinen vssn n.ssii ja se toinen viheltelee tai ottaa kuvaa.
Mikä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän paljon on koiria vihaavia ihmisiä näköjään, tän palstan perusteella ainakin. Itsellä ei ole koiraa, mutta koirista ja eläimistä yleensäkin tykkään ja yllättää miten jyrkkiä kantoja ihmisillä on. Minä pystyn elämään ilman koiraa, mutta pystyisin elämään myös koiran kanssa, joten minun puolisoni ei mene vaihtoon "koirakannan" vuoksi.
Se, ettei halua koiraa ja on sitä mieltä, että koiran pitäminen on eläinrääkkäystä ja että koira sitoo liikaa, ei tee ihmisestä koiravihaajaa, paremminkin päinvastoin.
En pidä koirista. Meillä aikoinaan 12-vuotias lapsi halusi koiran, vannoi hoitavansa sitä ainakin lenkityksen osalta. No eipä käynyt näin. Koirasta tuli vaimon koira (joka kai sitä alun alkaenkin eniten oli halunnut. En vain ollut tajunnut asiaa) joka hoiti sitä seuraavat kymmenen vuotta koiran kuolemaan saakka. En ruokkinut tai lenkittänyt sitä. Olen luvannut vaimolle että samalla sopparilla saa hankkia toisen koiran. En pidä edelleenkään koirista mutta plussat toiselle voittaa minun pitkät miinukset. Elämä on. Jokaisella on oma helvettinsä.
Oma lähtökohta on, että jos toinen ei halua koiran kanssa asua yhdessä, koiraa ei hankita. Sama asia kuin jos toinen ei halua lasta, raskaaksi ei hankkiuduta tarkoituksella. Jos koira tai lapsi on niin tärkeä, ettei yhteiselämälle ole edellytyksiä, pitää erota.
Onpa suloinen ja jotenkin hassu ongelma näin allergisen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa suloinen ja jotenkin hassu ongelma näin allergisen näkökulmasta.
Mulla on koira-allergia ja kasvatan arktista rotua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraa haaveileva harvoin miettii muiden oikeuksia elää rauhassa.
Kouluttamattomat eroahdistuksesta kärsivät kaverit jätetään heittopusseiksi ja naapureidenkin riesaksi.
Onko todella niin vaikeaa ymmärtää, miten oma minäminullekarvalaveri vaatii hankkijaltaan resursseja: aikaa ja koulutusta, rahaakin.
Koiria ei jätetä yksin jos eroahdistusta esiintyy. Hanki päivähoitopaikka. Älä käytä hyväksi ulkopuolisia tai laita vahinkoa kiertämään.
Jotkut niin "eläinrakkaat" ovat julmimpia eläinrääkkääjiä ottaessaan eläimen jättäen väliin koulutuksen ja elämäntapojensa pakollisen muutostarpeen sen myötä.
Räksyttävä, uliseva karvakaveri häiritsee naapureita ja ihmekkö tuo kun koiraviha kasvaa!?
Melu-ja likahaitat: meidänkin rapussa näitä "eläinrakkaita", jotka ei ainoastaan jätä eroahdustusta kärsivää koiraansa naapureiden riesaksi päiviksi ja yötä myöten.
Kiire elämässä, ymmärrettävää. Siihen vielä elävä luontokappale, koira....ei hyväksyttävää ottaa kidutettavaksi ja kiusattavaksi, eläinrakkauttako?
Nyt sitten käytävät ja hissi on viikottain pissalammikoissa. Ja siivoaako nämä sotkunsa itse, no lehmäthän ei tunnetusti lennä!
Niinpä...naapureilta voisi kysyä, tahtovatko kuunnella ulinaa ja vinkunaa, haukuntaa ja ulinaa.
Ja tahtovatko siivoilla vesivahinkoja milloin hississä ja käytävillä?
Älkää laittako vahinkoa kiertämään!
Eläinrakkautta se, ettei hanki koiraa, mikäli omat menot, tulot ja harrasteet, aika tärkeimmät kuin karvakaverin tarpeet ja oikeudet.
Jos harkitset, kysy mahdolliselta asunnon asujalta ja myös naapureilta!
Koiraihmisissä on pari tosi outoa juttua. Ei toki kaikissa mutta ihmeen monessa.
1. He kuvittelevat että se ettei halua koiraa itselleen, tarkoittaa koiran vihaamista. Mitään tunnetilaa tässä välissä ei ole?
2. He määrittelevät ystävyyden oudosti, koira on ihmisen paras ystävä. Itse määrittelen ystävyyden tasavertaiseksi suhteeksi. Ahdistaisi että ystävä ”rakastaisi” mua siksi että määrään koska se saa ruokaa, koska se pääsee liikkumaan, koska se pääsee vessaan, saako hän elää. Että ystävyys olisi tällainen riippuvuussuhde ja mä saisin iloni siitä että ystävä aina ilahtuisi mut nähdessään ja voisin koko ajan vaan kokea olevani ihana hänen edessään samalla kun mulla olisi kaikki valta siihen pysyykö hän edes elossa. Jotenkin niin kieroutunutta.
Jos toinen ei rakkia halua niin voithan sä rakkia nu. Ssia.
Minusta on hyvä että parisuhteessa vain toinen on pervo.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiseen kotiin ei voi ottaa mitään elukoita jos toinen ei halua. Jos tämä on ongelma niin muuta omaan kämppää tai ota ero. Kumpi on tärkeämpi? Puoliso/parisuhde vai koira? Valitse.
Koira. Aika helppo.
Vierailija kirjoitti:
Toinen mulkkaa ja kattoo ja toinen lykkii.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo on ollut aina kynnyskysymys suhteessa. Vähän niinku joillakin on lasten hankinta. En voi tehdä kompromisseja siinä eikä minulle voi myöskään anella minkä kokoisen koiran saan ottaa.
Ja silloin sun kannattaa elää koiran elämää. Henkilö jolle eläin on tärkeämpi kuin se oma rakas puoliso, ei ole koskaan rakastanut. Hän ei tiedä mitä todellinen rakkaus on ja ehkä ei pysty sitä edes tuntemaan. Palavassa ja roihuavassa rakkaudessa sitä ihminen vaikka lentää kuuhun ja takaisin, tai muuttaa Intiaan toisen perässä. Siinä rakkauden tiellä ei ole mitään, eikä todellakaan mikään lemmikki, auto, harrastus tai vaikka perheen mielipide.
Minä en voisi olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei tiedä mitä aito rakkaus on. Että yhdessä oleminen olisi jollain muotoa laskelmoitu, järkeilty ja sovittu. Ei. Haluan olla yhdessä vain palavasta ja hullusta rakkaudesta, joka on jotain helvetin paljon korkeampaa kuin se, että keskustellaan arkisesti onko koira tai marsu kynnyskysymys tälle liitolle 😆
Eihän siasta ollut kysymys vaan koirasta?
Saahan se toinen sitä panna ja haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen mulkkaa ja kattoo ja toinen lykkii.
Näin.
Se on erittäin ärsyttävää kun tulee vieraita jotka ottavat koiransa mukaan. Varsinkin juhlissa, koira kuolaa vieraiden käsiä ja vaatteita ja kerjää joka kahvittelijan ääressä. Haisee koiralta koko vastasiivottu koti.
Vierailija kirjoitti:
Se on erittäin ärsyttävää kun tulee vieraita jotka ottavat koiransa mukaan. Varsinkin juhlissa, koira kuolaa vieraiden käsiä ja vaatteita ja kerjää joka kahvittelijan ääressä. Haisee koiralta koko vastasiivottu koti.
Vahi go ssa voi astua varpaille kpko painolla
Koirakuume on autokuume potenssiin 10
Tuo onkin hyvä kikka. Englannin kansa nousee just nyt globalistien tuomaa isslammia vastaan.
Ja moni ostaa koiran koska tunnetusti issllaammistit vihaa/vieroksuu/pelkää niitä.