Kun toinen ei halua koiraa
Kuinka olette ratkaisseet tilanteen kun haluaisit koiran mutta puolisosi on sitä vastaan?
Kommentit (335)
Koirien pitäminen kotieläiminä on eläinrääkkäystä. Tullaan kieltämään lailla. Se, joka ei halua koiraa, on fiksumpi ihminen, bravo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se toinen rajoittaa sun elämää muutenkin enemmän kuin antaa hyvinvointia, heitä se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa läheisyyttä ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittävästi saa.
MIes, joka inhoaa eläimiä, on niille väkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. Ystäväni kissan hänen ex-miehensä heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. Lisäksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tällä naisella päivystämässä, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta käytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistä, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkää miehiä loppuikänsä.
Se, ettei joku halua koiraa ei tarkoita, että hän on täysi psykopaatti.
En minäkään haluaisi koiraa. On ollut viisi kissaa, ja kissan voisin vielä ottaa. En ikinä koiraa. Ei huvita lähteä räntäsateessa lenkittämään ja pissittämään elukkaa, joka on niin tyhmä, ettei opi sisäsiistiksi kuten kissa.
Ei opi sisäsiistiksi??
No siis nimenomaan sisäsiistihän koira on, siksi sinä sitä siellä räntäsateessa lenkität ja pissität. Jos se ei sisäsiisti, se pissaisi ja kakkaisi sisälle, mitä yleensä terve, opetettu koira ei vapaaehtoisesti tee.
Kyllä koirakin oppisi käymään hiekkalaatikolla kuten kissa, mutta käytännössä se olisi ehkä hiukan hankalaa kun usein koiran pissat ja kakat ovat sen verran isompia. Toki koiran pissa- ja kakkakäyttäytyminenkin on erilaista. Se vaatisi vain miettimistä, miten isommankin koiran hiekkalaatikko, etenkin uroksen, pitäisi toteuttaa.
Ja olisiko se koiralle sopivaa, sen käyttäytymiselle jne. Tuskin, vaikka tiedän kyllä , että pienirakkoisille pikkukoirille hiekkalaatikoita käytetään.
Mulla on ollut sekä kissoja että koiria ja olen kerran jos toisenkin miettinyt, että ihan oikeasti ihminen suuressa viisaudessaan pakottaa koiran pidättelemään kupla otsassa sen sijaan, että se saisi tehdä tarpeensa silloin, kun on hätä, niin kuin kissa saa.
Ja minua kissaihmisenä kauhistuttaa, kun tässäkin ketjussa moni sanoo että koiraa pitää ulkoiluttaa 3 kertaa päivässä.
Siis 3 kertaa päivässä mahdollisuus päästä vessaan. :'( Tehkää itse perässä.
Mulla on pikkukoira, joka ei pysty pitkiä välejä pidättelemään. Se pääsee ulos omalle pihalle aina kun haluaa. Olen kotona työkyvyttömyyseläkkeen takia, joten tämä sujuu hyvin. Luulen, että kolmelle pissille per päivä pääsevät koirat on vähemmistö, ainakin toivon niin.
Vähemmistö? Sen kolmenkymmenen vuoden aikana, kun olen ollut työelämässä, eri työpaikoissa, kymmenillä kollegoilla on ollut koiria, jotka ovat olleet yksin kotona sen yhdeksän-kymmenen tuntia, kun omistajat ovat olleet töissä kodin ulkopuolella plus matkat päälle. Ei siinä kolmea pissatusta enempää ehdi tulla, josko sitäkään.
Itse kun kävin vielä hybridityössä ja oli melkein tunnin työmatka / suunta, tein aina toimistopäivinä "miinuspäiviä". Eli, että olin kotoa pois vain maksimissaan 9 tuntia, en koskaan enempää. Onneksi niitäkin päiviä oli harvoin, mutta ilman liukuvaa työaikaa ei olisi onnistunut.
Työpäivän jälkeen koirilla oli vapaa pääsy sisälle ja ulos, nukkumaanmenoon saakka.
Nykyään teen etätyötä, ja koirilla on vapaa pääsy sisälle ja ulos aamusta iltaan, aivan niiden halun mukaan. Tähän olen tyytyväinen 😊
Koirankarvat vaatteissa tai huonekaluissa ovat erittäin kiusallisia ja epämielyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo on ollut aina kynnyskysymys suhteessa. Vähän niinku joillakin on lasten hankinta. En voi tehdä kompromisseja siinä eikä minulle voi myöskään anella minkä kokoisen koiran saan ottaa.
Sama, mutta toisin päin. Rakin kanssa en samassa taloudessa asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni parisuhteessa tulisi rajoittaa toista mahdollisimman vähän. Siksi en itse koe sellaista "en tykkää eläimen läsnäolosta, vaikka se ei ole vastuullani eikä maksa minulle mitään" riittävänä perusteena. Vähän sama kuin kieltäisi kumppania pelaamasta koneella koska ei tykkää katella pelaavaa kumppania.
Aina saa toki erota, jos kokee, että lemmikittömyys on osa omaa identiteettiä eikä kumppanin lemmikin kanssa voi elää omaa elämäänsä.
Eihän siinä rajoiteta tarkoituksella kumppanin elämää, vaan hallitaan omaa. Lemmikki samassa taloudessa ikävä kyllä tuo mukanaan negatiivisia vaikutuksia vaikka siihen yrittäisi olla kiinnittämättä huomiota. Koira haisee, karvastaa ja sotkee lattioita ja metelöi ainakin välillä. Kissalla samat, paitsi että se ei haise. Karvastaa ja voi oksennella kuitenkin, ja jotkut terottavat kynsiään vääriin paikkoihin.
"Koira haisee, karvastaa ja sotkee lattioita ja metelöi ainakin välillä."
Se kumppanikin voi haista, sotkea ja metelöidä, lapsetkin haisevat, sotkevat ja metelöivät. Minun elämäni ei ainakaan keskity siihen että pyrkisin välttelemään likaa tai ääntä. Lian voi pestä ja ääntäkin maailmaan mahtuu. Tuntuisi aivan kammottavalta elää jossain hiljaisessa kiiltävän valkoisessa kodissa, jossa mihinkään ei saa koskea ettei vain koti kulu.
Elämässä pitää olla ääntä, elämää, rakkautta ja toimintaa. Eläimiä, sukua, ystäviä, aurinkoa, rapaa ja melua ja koirankarvoja.
Kumppani kuitenkin on kykenevä siivoamaan omat jälkensä. Kiiltävän kodin ja koirankarvalemuläävän välissä on runsaasti vaihtoehtoja.
Rakki on kauhee ja nolo.
Voitte omakotitalossa asua aidatulla tontilla.
En edes pariutuisi ihmisen kanssa, joka ei pidä koirista. Ihan mahdoton ajatuskin! Loppui historiassa ja loppuisi tulevaisuudessakin treffit lyhyeen :D Onneksi olen löytänyt elämääni koirista pitäviä ihmisiä aina. Nykyisellä puolisollani oli itselläänkin koira, kun tutustuimme ja aloimme seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Erosin muslimimiehestä tämän takia. Seurustelimme ja hän piti koiria ällöttävinä, likaisina. Minä taas eläinrakas ja tästä "taudista" en ole parantunut. Nyt olen onnellinen. Kaksi koiraa, kultainen suomalainen tavallinen mies .... ja uusi koti hankinnassa.
Hyi vit tu annoit äh lä mil le
Tosta se saatana alkoi meilläkin. Ensin ne koirat ja sitten vielä lapsi. Ja sen jälkeen toinen. Olisin halunnut pitää VAIN sen naisen, en mitään muita.
Onpa sulla järkevä puoliso! Koira maksaa isoa- rahaa ja helvetisti vaivaa. Syö sun Manolo Balnicit ja parketit raapii rikki terävillä kynsillään. Kulut noin 3000-5000 e/vuosi, riippuu vähä montako kertaa lääkäriä tarvitaan ja onko iso vai pieni hurtta. Klo 6 aamulla ulos, satoi tai paistoi ja äkkiä töistä kotiin, ettei koira hypi seinille ja illalla viimeksi koirankusetus klo 20.30. Ihanaa! Etkä voi matkustaa kun on hoidettava koira tai hommattava maksullinen hoitopaikka. Jos saat luonnevammaisen, joka haukkuu kaiket päivät ja vetää hihnassa kun et osaa kouluttaa. Järkevä on puolisosi! Mutta jos sul on paljo rahaa ja iso omakotitalo, niin ota vaikka kaksi.
On eläinrääkkäystä pitää koiraa kaupungissa, yksiössä, kaksiossa tai missään kämpässä. Koira haisee, kuolaa ja oksentaa ja paskoo ja merkkaa, haukkumalla kiduttaa naapureita. Lumihamget on täynnä keltaista tai mustia kasoja. Yääk! Kiva kun lapset niissä telmii kun silmä välttää. Mikä vaivaa ihmisiä? Koiria, koiria, vaan ei lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se toinen rajoittaa sun elämää muutenkin enemmän kuin antaa hyvinvointia, heitä se helvettiin ja ota koira. Lemmikki antaa läheisyyttä ja kumppanuutta, jota ilmeisesti parisuhteessasi et riittävästi saa.
MIes, joka inhoaa eläimiä, on niille väkivaltainen, joten hommaa ensin se tyyppi hittoon ja hanki koira vasta sitten. Ystäväni kissan hänen ex-miehensä heitti kuudennen kerroksen parvekkeelta alas. Lisäksi puhkoi puukolla autonrenkaita ym, joten muutossakin piti olla henkivartijat tällä naisella päivystämässä, ettei kahjo tule paikalle. Oikeutta käytiin ja mies tuomittiin pahoinpitelyistä, vainoamisesta ym. Kissaparka hoidettiin ja toipui mutta pelkää miehiä loppuikänsä.
En minäkään haluaisi koiraa. On ollut viisi kissaa, ja kissan voisin vielä ottaa. En ikinä koiraa. Ei huvita lähteä räntäsateessa lenkittämään ja pissittämään elukkaa, joka on niin tyhmä, ettei opi sisäsiistiksi kuten kissa.
Ei opi sisäsiistiksi??
No siis nimenomaan sisäsiistihän koira on, siksi sinä sitä siellä räntäsateessa lenkität ja pissität. Jos se ei sisäsiisti, se pissaisi ja kakkaisi sisälle, mitä yleensä terve, opetettu koira ei vapaaehtoisesti tee.
Kyllä koirakin oppisi käymään hiekkalaatikolla kuten kissa, mutta käytännössä se olisi ehkä hiukan hankalaa kun usein koiran pissat ja kakat ovat sen verran isompia. Toki koiran pissa- ja kakkakäyttäytyminenkin on erilaista. Se vaatisi vain miettimistä, miten isommankin koiran hiekkalaatikko, etenkin uroksen, pitäisi toteuttaa.
Ja olisiko se koiralle sopivaa, sen käyttäytymiselle jne. Tuskin, vaikka tiedän kyllä , että pienirakkoisille pikkukoirille hiekkalaatikoita käytetään.
Mulla on ollut sekä kissoja että koiria ja olen kerran jos toisenkin miettinyt, että ihan oikeasti ihminen suuressa viisaudessaan pakottaa koiran pidättelemään kupla otsassa sen sijaan, että se saisi tehdä tarpeensa silloin, kun on hätä, niin kuin kissa saa.
Ja minua kissaihmisenä kauhistuttaa, kun tässäkin ketjussa moni sanoo että koiraa pitää ulkoiluttaa 3 kertaa päivässä.
Mulla on pikkukoira, joka ei pysty pitkiä välejä pidättelemään. Se pääsee ulos omalle pihalle aina kun haluaa. Olen kotona työkyvyttömyyseläkkeen takia, joten tämä sujuu hyvin. Luulen, että kolmelle pissille per päivä pääsevät koirat on vähemmistö, ainakin toivon niin.
Vähemmistö? Sen kolmenkymmenen vuoden aikana, kun olen ollut työelämässä, eri työpaikoissa, kymmenillä kollegoilla on ollut koiria, jotka ovat olleet yksin kotona sen yhdeksän-kymmenen tuntia, kun omistajat ovat olleet töissä kodin ulkopuolella plus matkat päälle. Ei siinä kolmea pissatusta enempää ehdi tulla, josko sitäkään.
Kymmenen tuntia yksin kotona ja matkat päälle? Eikö näillä ihmisillä ole ollut muuta perhettä, ihan yksin ovat koiran hoitaneet? Miksi et tehnyt eläinsuojeluilmoitusta. Aikamoista.
Huoh. Yhdeksän-kymmenen tuntia töissä matkat mukaan luettuna. Yleinen työaika on kahdeksan tuntia, ja ainakin pääkaupunkiseudulla tuollainen melkein tunti suuntaansa ei ole mitenkään ihmeellinen. Ja useimmiten näiden kollegoiden puolisotkin ovat töissä, ja aika harvalla on kotona teinejä, jotka voisivat koiria ulkoiluttaa.
Juttelitko koskaan näiden kymmenien kollegoiden kanssa siitä, pissaako heidän koiransa työpäivän aikana sisälle? Tuhoaako muuten kotia? Aikuinen koira pystyy olemaan pissaamatta yöllä 10-12 tuntia ja päivällä 4-6 tuntia, joten tuollainen 10 tunnin yksinolo päivällä ei ole mitenkään normaalia tai enemmistön toimintaa.
No olihan noilla yleensä aina kiire kotiin, nimenomaan pissattamaan koiraa, mutta en mä nyt muuten setvinyt kenenkään ulkoilutustapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opi sisäsiistiksi??
Kymmenen tuntia yksin kotona ja matkat päälle? Eikö näillä ihmisillä ole ollut muuta perhettä, ihan yksin ovat koiran hoitaneet? Miksi et tehnyt eläinsuojeluilmoitusta. Aikamoista.
Huoh. Yhdeksän-kymmenen tuntia töissä matkat mukaan luettuna. Yleinen työaika on kahdeksan tuntia, ja ainakin pääkaupunkiseudulla tuollainen melkein tunti suuntaansa ei ole mitenkään ihmeellinen. Ja useimmiten näiden kollegoiden puolisotkin ovat töissä, ja aika harvalla on kotona teinejä, jotka voisivat koiria ulkoiluttaa.
Juttelitko koskaan näiden kymmenien kollegoiden kanssa siitä, pissaako heidän koiransa työpäivän aikana sisälle? Tuhoaako muuten kotia? Aikuinen koira pystyy olemaan pissaamatta yöllä 10-12 tuntia ja päivällä 4-6 tuntia, joten tuollainen 10 tunnin yksinolo päivällä ei ole mitenkään normaalia tai enemmistön toimintaa.
Joo, nykyään on etä- ja hybridityöt, mutta onhan koiria ollut maailman sivu ja ovathan ihmiset käyneet töissä maailman sivu. Ihan kuin kaikki koirien omistajat olisivat ainakin ennen koronaa olleet osa-aikaisia, työttömiä, eläkeläisiä, vanhempainvapaalaisia tai kotona työskenteleviä yrittäjiä, jotka olisivat ulkoiluttaneet koiriaan pitkin päivää.
Ja joo, itse olen kissaihminen eikä mulla ei ole koiraa, koska en käsitä tuota aikatauluyhtälöä enkä koiran pidätyttämispakkoa.
Sehän on sika eikä koira.
Röh.