Miksi keski-iässä VÄISTÄMÄTTÄ käy että mukavuus voittaa tyylin? Että ihan sama miltä vaatteet näyttää,kunhan niissä on hyvä istua ja käve
Kireät farkut ja korkeat korot,ei kiitos!
Ja minä kun nuorena vannoin ettei minusta tule äitini tapaan keski-ikäistä meikitöntä tuulihousu-mammaa.. no tullutkaan,tuli meikitön collegehousu-mamma.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo (kireät farkut ja korkkarit) on just sitä boomerimummotyyliä! Tekoälykin listas pillifarkut boomereiden mummotyyliin. (Samoin listassa oli mm. värikäs kevytuntuvatakki, löysä tunika tai neule pillifarkkujen kanssa, värikkäät ja kuviolliset huivit jne). Boomerimummotyyli on sitä, että yritetään välttää trad mummotyyliä ja olla "nuorekkaita" ja räväköitä. Trad mummotyyli on tyyliä, jota jopa nuoremmat sukupolvet (kuten gen z) vois käyttää.
Ja tässä kommentissa on totuus.
Ja kyllä itsekun omistan pillifarkut ja nuo muutkin mainitut- ovat kaapin perällä käyttämättöminä. Nykyisin käytän oikeastaan vain urheiluvaatteita (mukavuus). En todellaakaan halua näyttää " räväkältä". Mieluummin juhlaan tuo mainittu trad tyyli- pliseerattu hame ja kevyt neuletakki,jossa koristeelliset napit.
Oon 45 v nainen. Viimeiset 15 vuotta oon painellut menemään huppareissa, legginsseissä ja didrinsonin kuoritakissa mukavuus edellä. Nyt pikku hiljaa olen kuitenkin alkanut rakentaa mulle sopivaa laadukasta, tyylikästä mutta myös mukavaa kapelivaatekaappia, ja oon aika järkyttynyt. Mukava voi olla myös kaunis ja tyylikäs. Esim. nyt kesän kapselikaapissa on pehmeät, kevyet ja leveät puuvillafarkut, yksi lyhyempi hame, yksi puolipitkä hame, tyylikkäitä ja mukavia neuleita luonnonmateriaaleista, samoin lyhythihaisia puseroita. Kaikkea voi yhdistää kaikkeen, näyttää klassisen tyylikkäältä ja myös älyttömän mukavaa päällä. Vaatii toki vähän suunnittelua ja jaksamista koostaa tuollainen vaatekaappi, mutta en enää mene leggarit+ farkut linjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nuo (kireät farkut ja korkkarit) on just sitä boomerimummotyyliä! Tekoälykin listas pillifarkut boomereiden mummotyyliin. (Samoin listassa oli mm. värikäs kevytuntuvatakki, löysä tunika tai neule pillifarkkujen kanssa, värikkäät ja kuviolliset huivit jne). Boomerimummotyyli on sitä, että yritetään välttää trad mummotyyliä ja olla "nuorekkaita" ja räväköitä. Trad mummotyyli on tyyliä, jota jopa nuoremmat sukupolvet (kuten gen z) vois käyttää.
Eikös boomerit ole seitsemänkymppisiä? Eivät he mitään pillifarkkuja ja korkkareita käytä.
Pillifarkut ja korkkarit on silti vanhentuneen näköinen tyyli. Ja se musta bikerrotsi.
Oli ok vielä ehkä 10v sitten
Kun mies on jo löytynyt ja lapset tehty, ei ole enää tarvetta tehdä vaikutusta miehiin epämukavalla pukeutumisella. Muissa asioissa sitten osaaminen ja persoona merkitsevät enemmän.
Pidän kyllä tekopyhänä dissata nuorten naisten laittautumista, koska jos tavoitteena on puoliso ja lapsia, niin ulkonäön kohentaminen naisellisella pukeutumisella ja meikkaamisella auttaa tässä tavoitteessa. Kaunis nainen tietenkin saa miesten huomiota rönttösissäkin, mutta muille asialla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Oon 45 v nainen. Viimeiset 15 vuotta oon painellut menemään huppareissa, legginsseissä ja didrinsonin kuoritakissa mukavuus edellä. Nyt pikku hiljaa olen kuitenkin alkanut rakentaa mulle sopivaa laadukasta, tyylikästä mutta myös mukavaa kapelivaatekaappia, ja oon aika järkyttynyt. Mukava voi olla myös kaunis ja tyylikäs. Esim. nyt kesän kapselikaapissa on pehmeät, kevyet ja leveät puuvillafarkut, yksi lyhyempi hame, yksi puolipitkä hame, tyylikkäitä ja mukavia neuleita luonnonmateriaaleista, samoin lyhythihaisia puseroita. Kaikkea voi yhdistää kaikkeen, näyttää klassisen tyylikkäältä ja myös älyttömän mukavaa päällä. Vaatii toki vähän suunnittelua ja jaksamista koostaa tuollainen vaatekaappi, mutta en enää mene leggarit+ farkut linjalle.
Miksi olet järkyttynyt?
Koska ei ole enää lisääntymisiässä eikä luontokaan ylläpidä turhan päiten kauneutta niin miksi vaivautua? Nuoremmilla ymmärrän oikein hyvin että halutaan näyttää mahdollisimman houkuttelevalta vastakkaiselle sukupuolelle. Niin se biologia toimii.
Mutta ap hyvä, eihän pillifarkut ole mitään muodikasta nykyään. Ei sillä, voihan niitä käyttää jos tyylistä tykkää, mutta se trendi on nyt toistaiseksi ohi. Lisäksi on muitakin vaihtoehtoja kuin collegehousut tai epämukavat pillifarkut. Mulla jalassa nyt tosi mukavat mutta tyylikkäät suorat, alaspäin hieman leveät housut, joissa 60% viskoosi, 30 % polyamidi, 5% elastaani. Nää on itseasiassa mukavammat kuin colleget.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet järkyttynyt?
Siksi, että vuosia ihan hölmösti luulin, että mukavuus jotenkin poissulkee tyylikkyyden. Nyt mulla on ihan yhtä mukavat vaatteet, mitä aiemminkin, mutta on paljon kauniimpi ja itsevarmempi olo vaatteissa, jotka näyttää oikeasti hyvältä.
Niveliin sattuu, tulee kuumia aaltoja, tiukat vaatteet aiheuttaa närästystä, rintoihin sattuu, on hankala olla, on kylmä, on kuuma...
Ei sen päälle jaksa enää yhtään ylimääräistä epämukavuutta.
Toinen juttu on se, että ei hirveästi kiinnosta mitä joku muu miettii mun vaatteista ja ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ikä tuo viisautta ja selkeyttää arvojärjestystä ja elämän perusasioita.
No ei ikä tarkoita, että tarvitsee muuttua ryysyläiseksi. Itse ainakin pidän tärkeänä ulkonäköäni siinä mielessä, että en halua lihoa tai näyttää kulahtaneelta. En todellakaan harrasta piikkejä, implantteja, tekolisukkeita tai trendivaatteita, mutta huolehdin itsestäni ja haluan näyttää kivalta freesillä ja tyylikkäällä tavalla. Toki välillä käyn kaupassa verkkareissa ja hieman nuutuneen näköisenä.
Elämässäni on tärkeämpiä asioita kuin ulkonäkö, mutta oma hyvinvointi ja ulkonäkö ovat omalla tavalla tärkeitä.
Voihan mukavatkin vaatteet valita oman tyylin mukaan, ja vaikka jostain joutuisikin tinkimään (vaikka korkokengistä, jos on fysiologisia vaivoja) niin voi silti valita omantyyliset matalapohjaiset kengät. Minulla on ihan mukavia vaatteita, vaikka ovat samalla omasta mielestäni hyvännäköisiä.
Hah, mulla on aina ollut noin, ihan nuoresta. En ole koskaan ymmärtänyt kireitä, avonaisia, ihonmyöntäisiä vaatteita, ne on tosi epämukavia ja ahdistavia.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies on jo löytynyt ja lapset tehty, ei ole enää tarvetta tehdä vaikutusta miehiin epämukavalla pukeutumisella. Muissa asioissa sitten osaaminen ja persoona merkitsevät enemmän.
Pidän kyllä tekopyhänä dissata nuorten naisten laittautumista, koska jos tavoitteena on puoliso ja lapsia, niin ulkonäön kohentaminen naisellisella pukeutumisella ja meikkaamisella auttaa tässä tavoitteessa. Kaunis nainen tietenkin saa miesten huomiota rönttösissäkin, mutta muille asialla on merkitystä.
En itse ainakaan ole ikinä pukeutunut sillä ajatuksella, että haluaisin tehdä vaikutuksen miehiin. Ja on myös harhakuvitelma, että hyvännäköiset vaatteet olisivat epämukavia. Minusta esim. pillifarkut ovat mukavamman tuntuiset päällä kuin vähän löysemmät farkut.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulla on aina ollut noin, ihan nuoresta. En ole koskaan ymmärtänyt kireitä, avonaisia, ihonmyöntäisiä vaatteita, ne on tosi epämukavia ja ahdistavia.
Ne eivät ole sun juttu. Itse taas koen, että jos vaatteet lököttävät, se tuntuu epämukavalta, oli sitten kyse alusvaatteista tai muista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana ei välttämättä "palaudu" enää niistä huonojen vaatteiden käytöstä, esim. korkokenkien pidon jälkeen voi olla jalat kipeät monta päivää, ihon ohennuttua kireiden vaatteiden saumat voi aiheuttaa hiertymiä, jotka voivat tulehtua, keinokuituiset vaatteet ärsyttävät ihoa jne.
Mun veljelle (56) ja äidille (80) on käynyt vuosien varrella niin, että keinokuitujen sieto on loppu. Mä olen menossa samaan suuntaan, en halua paitoihin edes 5% elastaania, koska ärsyttää, ahdistaa ja hiostaa. Veli ja äiti käyttävät pelkkää puuvillaa ylä- ja alaosissa. Mä yritän pitää kiinni siitä, että alaosissa saa olla polyesteria, ja rintsikoista. En halua elämästä yhtään hankalampaa. Löydän paitani käytettynä, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47, aina hameessa, juuri siksi, että se on vaatteista mukavin, kesällä viileä ja talvella lämmin.
Sama juttu, aina jokin kiva hame tai mekko päällä, kesät talvet. Kiilakorkokengät tai sirot nilkkurit. Ei mukava pukeutuminen tarkoita rumaa ja tylsää. Kollarit puristaa enemmän kuin mukavat sukkahousut ja mekko.
Minulla ei ole varaa ostaa joka viikko uusia sukkahousuja. Ne menee rikki niin helposti eikä rikkinäisissä sukkahousuissa viitsi kulkea.
Osta paksumpia sukkiksia, niin ei hajoa heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään yritä olla räväköitä, vaan ne on jämähtäneet omaan "nuori-aikuisuus" iän muotiinsa. Niin tekee suurin osa ihmisistä. Pukeutuvat koko ikänsä suunnilleen samoin kuin 30 - 40 vuotiaana. Myös ne "trad mummot" pukeutuu kuten pukeutuivat silloin 30 - 40 vuotiaina.
Boomer tarkoittaa oikeasti muuten yli 75 vuotiaita, ne ei pillifarkkuja pääsääntöisesti pidä. Tarkoitat varmaan seuraavaa sukupolvea eli X, eli nykyiset keski-ikäiset / viisikymppiset. Heidän 30 - 40 vuotisuuteen kuului ne pillifarkut eikä niistä osata luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
47, aina hameessa, juuri siksi, että se on vaatteista mukavin, kesällä viileä ja talvella lämmin.
Sama juttu, aina jokin kiva hame tai mekko päällä, kesät talvet. Kiilakorkokengät tai sirot nilkkurit. Ei mukava pukeutuminen tarkoita rumaa ja tylsää. Kollarit puristaa enemmän kuin mukavat sukkahousut ja mekko.
Kyllä, ihanat tyylisiskoni. Katsokaa myös Almada Label tai Soft Goat. Tyylikäs pukeutuminen ei maksa paljoa kun on tyylitajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ihanat tyylisiskoni. Katsokaa myös Almada Label tai Soft Goat. Tyylikäs pukeutuminen ei maksa paljoa kun on tyylitajua.
Pakko nyt sanoa, että halvemmallakin saa tuota väritöntä mustavalkoista tyyliä, jos siitä tykkää. Ja ihan riittävän laadukkaanakin.
Kerrankin mies, joka odottaa naista ihan rauhassa eikä valita, että mennään jo, mikä siinä kestää. Mies ei myöskään valita miten vaimolla menee rahaa vaatteisiin, meikkeihin, kampaajalle ja kosmetologille.