Mies sanoo ettei lähde kiertämään lakkiaisia 30.5. Samaan aikaan lätkän MM:n välierät
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tuoreet ylioppilaat pönötystä kaipaa, kunhan saavat reilun (raha)lahjan. Useimmille lakkiaispäivässä on tapahtumia ja hälinää ihan tarpeeksi ilman valtavaa puolituttujen ja sukulaisten laumaakin. Käy sinä onnittelemassa jos haluat, miehen ei tarvitse lähteä mukaan.
Tämä ! Ei tarvitse edes käydä juhlissa. Ei ne nuoretkaan siitä välitä, nopeammin aina juhlat heiltäkin ohi ja pääsevät ryyppäämään.
Ryypätä ehtii koska tahansa myöhemminkin, ja varmasti ovat sitä jo harrastaneet. Ainakin itse muistan lakkiaispäiväni vieläkin kuin eilisen. Todellakin oli mahtavaa että suku ja ystävät tulivat juhlimaan suoritustani. Toki illalla bailattiin ja ryypättiin, mutta se nyt oli lopulta ihan peruskauraa. Ne lakkiaisjuhlat on kerran elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen välierä on klo 16.20, eiköhän sitä ennen ehdi edes jossain juhlissa piipahtaa.
Kutsuja on tullut klo 15 ja klo 16 alkaen
Ap
Silloin otetaan pohjia eikä lähdetä minnekkään räkänokkien kissanristiäisiin.
Juuri näin. Grilli tulilla, kunnon pihvit otettu lämpöön, Jack Daniels ja hyvä olut narautettu auki... Ai että...!
Siinä vaihtoehtoisesti sitten pönöttää, pahimmillaan pienessä kerrostalokämpässä, kuuntelemassa sukulaisten jorinoita. Itse pidän pukua jo maanantaista perjantaihin, niin viikonloput on muutenkin casual aikaa.
Klamydialla on yksi osuva biisi tällaisiin kommentteihin liittyen.
Joku päivä peilin kanssa naimisiin mä meen
No se on minäminäminä
Minäminäminä
Minäminä eikä kukaan muu
Heittäisin MobilePaylla pari sataa höystettynä sillä lahjapakettianimaatiolla, jos läheinen nuori. Jos kaukaisempi, vähän vähemmän.Veikkaan, että olisin hänelle kovempi vieras kotigrillin äärestä kuin sinä kesämekossasi ja kukkapuskasi kanssa...
Omissa yo-juhlissa fokus oli kyllä juuri siinä, että saa massit ja odotti, että kaverit tulevat matkalla koukkaamaan mukaan n. viiden pintaan, kun painuttiin Hgin yöhön juhlimaan.
Myöhemmin korkeakoulusta valmistuessa yksikään kaveri-, edes tuttavaporukan, miehisstä ei enää pitänytkään valmistujaisia. Naisista muutama piti, mutta taisi niissäkin osallistujajoukko koostua lähinnä muista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"
Täh?
Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.
Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.
Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?
Katsovat peliä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"
Täh?
Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.
Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.
Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?
Ylioppilasjuhlissa?
Mikä hexx kalu?
Se on se jolla on valkoinen lakki päässä.
Melko ikävää puhutella juhlijaa kaluksi.
Aivan. Onneksi sanavarastosi kasvoi taas tänään.
No ei todellakaan kasva. Oma sanavarostoasi voisit kyllä kasvttaa tai ainakin nykyaikaistaa.
En nimittäin yhtää ihmettele jos ihmiset mieluummin ovatkotona kuin tulevat järjestämiisi kalu juhliin.
En ole tuo jota kommentoit, mutta ilmeisesti sinä et nuoremman sukupolven jäsenenä tiedä, että "juhlakalu" on ihan korrekti ilmaus, ainakin ollut, ennen kuin ihmiset sekosi pornoon ja sana "kalu" sai voimakkaita lisämerkityksiä ihan arkikielessä. (Katsotko paljon pornoa?)
Kielitoimiston sanakirjassa sanalle annetaan leikillinen sivumerkitys ja päämerkitys tarkoittaa "juhlinnan kohdetta", "päivänsankaria".
Sinä sanot, että vanhemman ihmisen pitäisi nykyaikaistaa kieltään. Entä jos sinä ottaisit vähän asioista selvää ennen kuin vedät herneen nenään jostain sanasta.
Entä onko sana "työkalu" sulle liikaa? :)
Työkalu tarkoittaa erektiossa olevaa penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen välierä on klo 16.20, eiköhän sitä ennen ehdi edes jossain juhlissa piipahtaa.
Kutsuja on tullut klo 15 ja klo 16 alkaen
Ap
Silloin otetaan pohjia eikä lähdetä minnekkään räkänokkien kissanristiäisiin.
Juuri näin. Grilli tulilla, kunnon pihvit otettu lämpöön, Jack Daniels ja hyvä olut narautettu auki... Ai että...!
Siinä vaihtoehtoisesti sitten pönöttää, pahimmillaan pienessä kerrostalokämpässä, kuuntelemassa sukulaisten jorinoita. Itse pidän pukua jo maanantaista perjantaihin, niin viikonloput on muutenkin casual aikaa.
Klamydialla on yksi osuva biisi tällaisiin kommentteihin liittyen.
Joku päivä peilin kanssa naimisiin mä meen
No se on minäminäminä
Minäminäminä
Minäminä eikä kukaan muuHeittäisin MobilePaylla pari sataa höystettynä sillä lahjapakettianimaatiolla, jos läheinen nuori. Jos kaukaisempi, vähän vähemmän.Veikkaan, että olisin hänelle kovempi vieras kotigrillin äärestä kuin sinä kesämekossasi ja kukkapuskasi kanssa...
Omissa yo-juhlissa fokus oli kyllä juuri siinä, että saa massit ja odotti, että kaverit tulevat matkalla koukkaamaan mukaan n. viiden pintaan, kun painuttiin Hgin yöhön juhlimaan.
Myöhemmin korkeakoulusta valmistuessa yksikään kaveri-, edes tuttavaporukan, miehisstä ei enää pitänytkään valmistujaisia. Naisista muutama piti, mutta taisi niissäkin osallistujajoukko koostua lähinnä muista naisista.
Okei. Tässä ihmiset tosiaan ovat erilaisia, nuoresta pitäen. Toiset himoitsevat vain rahaa, toiset arvostavat terveitä ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"
Täh?
Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.
Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.
Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?
Katsovat peliä tietysti.
Jep, siinäpä mukavat juhlat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.
Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa
Jaahas, muistinkin juuri että meille tulikin muuta menoa, mutta sano onnea ylioppilaalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa juhlat klo 15. Lakitus on vasta klo 12, joten ennen kolmea ei olla edes kotona.
Nuoriso on lähdössä viimeistään seitsemältä katsomaan Mestarien liigan finaalia. Jääkiekkoa ei meillä seurata. Mutta nyt rupesin pohtimaan, että jos Suomen peli on juuri tuolloin, voisiko telkkari olla auki. Osa vieraista varmaan arvostaisi. Ja voisi olla tavallaan ihan hauskakin seurata kollektiivisesti kahvin lomassa peliä. Ei juhlien tarvitse olla jäykkää pönöttämistä tai pelkkää sivistynyttä small talkia.
Muistan jo lapsena ihmetelleeni sukulaismiesten surkeita käytöstapoja, kun jossain sukukinkereissä piti katsoa urheilua telkkarista. Oikeasti, olin varmaan jotain 10 v kun ekan kerran ajattelin että jeesus miten tympeää. Akat on laittaneet kämpän ja pöydän koreaksi, ukot sitten tönöttävät kakkulautaset edessään tuijottamassa jotain lätkää tai futista töllöstä.
Noloa.
Sitä kämppää ja pöytääkö siinä sitten pitäisi ihastella?
Mielestäni ihan luonnollista, että jos joku merkittävä urheilutapahtuma on käynnissä, niin sitä voi katsoa. Itse olen katsonut hautajaisten muistotilaisuudessakin Suomen MM-karsintaottelua jalkapallossa.
Nyt pitää tosin muistaa, että Suomi ja Sveitsi ovat todennäköisesti A-lohkon 1 ja 2. Jos kumpikin maa voittaa oman puolivälieränsä, niin isäntämaa Sveitsi saatetaan laittaa jo tuohon klo 16.20 alkavaan välierään, jotta se saa mahdollisimman pitkän palautumisajan mahdolliseen finaaliin. Suomelle olisi tällöin tarjolla vasta klo 21.00 alkava peli.
Vai voisiko mahdollisesti seurustella muun juhlaväen ja päivänsankarin kanssa?
Voi tietysti, siinä samalla kun katsotaan kaikki peliä.
Onko nämä apn vai miehen sukulaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.
Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa
Jaahas, muistinkin juuri että meille tulikin muuta menoa, mutta sano onnea ylioppilaalle!
Ei kaltaistasi junttia ole kutsuttukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.
Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa
Kai kokoonnutte vaivaannuttavan näköisesti pianon, kenties jopa edullisemman flyygelin, ympärille tätä performanssia varten?
Olen yksissä tämänkaltaisissa juhlissa aikanaan ollut ja oli ns. myötis-huutis -fiili suuri. Olin itse silloin nuori oikeustieteilijä ja en ollut keinotekoisempaa ja väkinäisempää skeidaa nähnyt eläissäni. Olin siis kuitenkin jo ollut mm. Pykälän sitseillä, joten sinänsä saavutus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää heti puolilta päivin kun koululla on lakitettu. . Sanotte että aikatauluun ei sovi klo 16. Tuskin edes näette juhlakalua noin myöhään. Se on jo kavereitten kanssa juhlimassa.
Ettekä mene, jos ei ole siihen aikaan kutsuttu. Nyt joku roti.
Kukaan abi ei lähde kaveribileisiin klo 16. Jatkot baarissakin alkavat kymmenen maissa aikaisintaan.
Höpö höpö, chämppärin finaali alkaa seiskalta niin ihan viimeistään kuudelta alkaa paikat olla täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nurkatko siellä juhlapaikalla pitäisi syynätä?"
Täh?
Yleensä juhlissa on tapana seurustella muiden kanssa.
Ei kai ne jotka katsoo urheilua sitä yksi tee. Useinkin mehet kesustelee siitä urheilusta keskenään.
Hienoa. Mites muut juhlavieraat ja juhlakalu?
Katsovat peliä tietysti.
Jep, siinäpä mukavat juhlat kaikille.
Kyllä, ihan parhaat. Innolla odotankin kummipojan lakkiaisia, juhlitaan oikein pitkän kaavan kautta kun ensin neljältä eka välierä, sitten seiskalta chämppärin finaali ja illalla vielä toiset välierät 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.
Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa
Jaahas, muistinkin juuri että meille tulikin muuta menoa, mutta sano onnea ylioppilaalle!
Ei kaltaistasi junttia ole kutsuttukaan.
No vittuako sitten kutsun lähetitte?
Selkeästi vahva ja itsenäinen mies, arvostan!
T:mies
Ylppärit kerran elämässä lätkän mm joka vuosi. Toki juhliin.
Viis lätkästä, mutta silloin tulee illalla mestareiden liigan finaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka päättää kutsua noin hölmöön kellonaikaan? Ehdota käyntiä joko aiemmin tai seuraavana päivänä. Mitään tarkkaa selitystä ei tarvitse antaa. Erään elämän oppikirjan mukaan velvollisuuskyläilyjä ei edes pidä harrastaa. Asunnon pienuuden vuoksi jouduin vuokraamaan juhlatilan. Onneksi ylioppilaalla oli laaja kaveripiiri, joka oli kutsuvieraslistan kärjessä. Satojen kilometrien päässä oleva suku pääasiassa skippasi juhlat lähellä olevien juhlien vuoksi, vaikka meidän ylioppilas asteli todistuksella lääkikseen. No, ei-ylioppilaat eivät voi edes ymmärtää, miten vaikeaa lääkikseen on päästä. Eli ei ne muutkaan tule velvollisuudesta.
Mikä kellonaika olisi parempi?
Sopiva kellonaika on sellainen ettei juhlasankarin tarvitse puku päällä tuntikausia lakkiaisten jälkeen odotella. Siis mahdollisimman pian sen jälkeen kun on kotiuduttu koululta tai missä ne lakit sitten jaetaankaan. Jos lakkiaiset loppuu puolilta päivin, niin klo 16 on liian myöhään aloittaa...klo 13 tai 14 alkaen riippuen etäisyyksistä.
Itse en ikinä priorisoisi osallistumista koulumenestyksen perusteella. Lääkis tai mikään muukaan vaikeasti saavutettava opinahjo ei tee ihmisestä yhtään sen parempaa. Noissa juhlissa kun yleensä juhlitaan saavutusta, että on päässyt ylioppilaaksi. Moni ei-ylioppilas ei voi edes ymmärtää, että kaikki ei pääse edes lukemalla ylioppilaaksi.
Lakitus on täällä klo 11:30 alkaen. Kestää vähän reilut kaksi tuntia. Olemme kotona aikaisintaan klo 14:15. Vieraat on kutsuttu ihan syystä klo 15. Jos joku on ovella klo 13, niin siinäpähän kolkuttelee ja jättää ruusun ovenkahvaan.
Tietenkin mennään silloin, kun kutsutaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka päättää kutsua noin hölmöön kellonaikaan? Ehdota käyntiä joko aiemmin tai seuraavana päivänä. Mitään tarkkaa selitystä ei tarvitse antaa. Erään elämän oppikirjan mukaan velvollisuuskyläilyjä ei edes pidä harrastaa. Asunnon pienuuden vuoksi jouduin vuokraamaan juhlatilan. Onneksi ylioppilaalla oli laaja kaveripiiri, joka oli kutsuvieraslistan kärjessä. Satojen kilometrien päässä oleva suku pääasiassa skippasi juhlat lähellä olevien juhlien vuoksi, vaikka meidän ylioppilas asteli todistuksella lääkikseen. No, ei-ylioppilaat eivät voi edes ymmärtää, miten vaikeaa lääkikseen on päästä. Eli ei ne muutkaan tule velvollisuudesta.
Mikä kellonaika olisi parempi?
Sopiva kellonaika on sellainen ettei juhlasankarin tarvitse puku päällä tuntikausia lakkiaisten jälkeen odotella. Siis mahdollisimman pian sen jälkeen kun on kotiuduttu koululta tai missä ne lakit sitten jaetaankaan. Jos lakkiaiset loppuu puolilta päivin, niin klo 16 on liian myöhään aloittaa...klo 13 tai 14 alkaen riippuen etäisyyksistä.
Itse en ikinä priorisoisi osallistumista koulumenestyksen perusteella. Lääkis tai mikään muukaan vaikeasti saavutettava opinahjo ei tee ihmisestä yhtään sen parempaa. Noissa juhlissa kun yleensä juhlitaan saavutusta, että on päässyt ylioppilaaksi. Moni ei-ylioppilas ei voi edes ymmärtää, että kaikki ei pääse edes lukemalla ylioppilaaksi.
Lakitus on täällä klo 11:30 alkaen. Kestää vähän reilut kaksi tuntia. Olemme kotona aikaisintaan klo 14:15. Vieraat on kutsuttu ihan syystä klo 15. Jos joku on ovella klo 13, niin siinäpähän kolkuttelee ja jättää ruusun ovenkahvaan.
Tietenkin mennään silloin, kun kutsutaan!
Minä jätän menemättä useinkin, vaikka kutsutaan. Niin töihin liittyviin kissanristiäisiin, illallisille ymv. kuin myös vapaa-ajalla, jos on jotain relevanttia tekemistä. Rentoutuminen kotona pitkän viikon jälkeen voi olla hyvinkin relevanttia. Olen skipannut joka kesä useita kekkereitä, mitä vaimon puolen suku tykkää järjestää kaikenmaailman puutarhajuhlista valmistujaisiin. Ei ole meillä ollut ongelma. Sukulaiset tietävät, etten pidä kekkereistä ja joudun niitä sietämään määräänsä enemmän jo töiden puitteissa.
Klamydialla on yksi osuva biisi tällaisiin kommentteihin liittyen.
Joku päivä peilin kanssa naimisiin mä meen
No se on minäminäminä
Minäminäminä
Minäminä eikä kukaan muu