Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 40v ihminen säästää eikä elä?

Vierailija
18.05.2026 |

Te muut, noin 4-kymppiset, oletteko pohtineet seuraavaa: Jos sulla on säästöjä, osakkeita tai asuntoja niin miksi et myy niitä ja toteuta enemmän sellaista elämää kuin haluaisit elää? Et sinä vanhainkodissa niillä rahoilla tee mitään, nyt sinä jaksat vielä seikkailla on se sitten maailmanympärimatkailua tai mökin ostamista ja siellä puuhailua.

Heräsin jotenkin itse tähän rahanhaalimisvimmaan ja mietin et mikä järki tässä on😁

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna juuri mietin tuota mökkiasiaa. Seuran treenit pyörivät suurimman osan vuodesta ja lyhyellä mökkimatkalla olevat mökit ovat taas hintavia. Käytännössä voisin siis ostaa jostain Mikkelin-Joensuun välimaastosta mökin, minne pystyisin menemään käytännössä loma-aikoina. 

Sitten mietin mitä siellä mökillä sitten tekisin ja tulin tulokseen, etten mitään mitä en voisi tehdä kotonakin. Mökki ei siis kohdallani ole mitenkään hyvä hankinta. Ennemmin kerrytän nyt omaisuutta.

Vierailija
22/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä usein eletään ruuhkavuosia lasten harrastusten ja kaikkien omien menojen ja harrastusten keskellä. Alapa siinä suunnitella maailmanympärysmatkaa, kun lapsilla on koulu kesken ja vaativa harrastus, jota eivät halua jättää vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet kaikkien haaveilevan tuhlailusta?

Vierailija
24/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämästä saa ja pitääkin nauttia, mutta keski-ikäisenä se kannattaa tehdä sillä tavalla, että myös huomenna tai 20 vuoden päästäkin on varaa nauttia elämästä. 

Vierailija
25/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnin tai kaksikin voi hyvin laittaa sijoituksiin ilman että tarvitsee tinkiä mistään. Nyt alle 5 kymppisenä voi hyvin tehdä enää osa-aikaista työtä. Ja itse asiassa voisi lopettaa koko työnteon jos pärjäisi kolmella tonnilla kuussa

Vierailija
26/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos maailmanympärysmatkailu ja kesämökillä olo ei kiinnosta?

Voisko sulla olla jotain unelmia tai intohimoja edes.? 

Intohimo on aina ollut vinyyli ja cd-levyt, kirjat ja lehdet. Niihin on kaikki ylimääräinen mennyt 16-vuotiaasta lähtien. Unelma olisi luxusluokan maksullinen nainen. Sen olen jättänyt vielä toteuttamatta. M66

Vierailija
27/27 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viime vuodet ostanut aikaa. Teen töitä enää 9 kk vuodesta ja senkin osa-aikaisena. Se kolme reissataan, siihen säästän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme