Peräpuskurissa roikkujat
Kertokaapa ihan rehellisesti, miksi jotkut roikkuvat edellä ajavan auton ahterissa? Se on paitsi vaarallista, ei hyödytä yhtään mitään.
Ajan itse aina nopeusrajoitusten mukaan tai muutaman piirun yli. Silti takalistoon liimautuu aina joku.
Mitä näiden roikkujien mielestä sitten pitäisi tehdä? Lähteä vetämään maantierallia kilpaa niinkö? Jos jonkun mielestä ajan liian hiljaa, miksei voi vaan mennä ohi. Samoissa liikennevaloissa muutaman kilometrin päässä tavataan.
Vai onko kiusaaminen vain niin kivaa jopa aikuisille ihmisille?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaisit lujempaa. Ketä v*ttua kiinnostaa rajoitukset, liikenteen tulisi olla sujuvaa ilman tientukkoja.
Mutta terveisiä Porvooseen...
Estän ohituksesi ihan vain vttuilakseni.
No sittenhän se roikkuu sun perässäs kun ei ohi pääse, mikäs logiikka tuossa nyt on?
Jos tykkää tuijottaa persettäni, niin saa luvan ihastella sitä koko matkan.
Joskus on tapauksia, jolloin perässäroikkuja ei mene ohi ohituskaistan alettua, vaikka jopa hieman alennan nopeutta.
Nämä ovat kyllä käsittämättömiä tapauksia.
Ei kyllä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiusa se on pienikin kiusa. Epävarmoista se epävarmuus näkyy ja pitäähän heitä hiukan härnätä.
No viimeksi tänään jouduin kävelemään tuota maantien reunaa, jossa porukka ajaa 60 alueella vähintään 80. Kun itse asuu tien varrella, ei ihan ymmärrä tuota ylinopeuden ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistuta nopeusmittarisi. Lähde valoista ja risteyksestä viivyttelemättä.
Moni etsii sitä vaihdetta vasta sitten kun edellinen on jo menossa. Kun käännyt toiselle tielle, ei sinun tarvitse pysähtyä aina ensin keskiviivan viereen, jos ei ketään ole edessä.
Myös taustapeili vääristää, se näyttää että auto on lähempänä kuin se todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merkki siitä et ajat itse liian hiljaa ja jarrutat jos nopeusrajoitus alenee vaikka jalan voi nostaa kaasulta ja antaa auton hoitaa nopeuden vähentäminen.
Kun roikkuja perässä niin kiihdytän hieman ennen alempaa rajoitusta. Merkin kohdalla vetäisen käsijarrua ja pudotan sillä nopeuden.
Huomaa että monella on kamera autossa. Temppusi on rangaistava nykyään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusa se on pienikin kiusa. Epävarmoista se epävarmuus näkyy ja pitäähän heitä hiukan härnätä.
No viimeksi tänään jouduin kävelemään tuota maantien reunaa, jossa porukka ajaa 60 alueella vähintään 80. Kun itse asuu tien varrella, ei ihan ymmärrä tuota ylinopeuden ideaa.
Itse kannatan enemmän ylinopeutta, kuin nössöilyä. Se tappaa kaiken liikenteen sujuvuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on merkki siitä et ajat itse liian hiljaa ja jarrutat jos nopeusrajoitus alenee vaikka jalan voi nostaa kaasulta ja antaa auton hoitaa nopeuden vähentäminen.
Kun roikkuja perässä niin kiihdytän hieman ennen alempaa rajoitusta. Merkin kohdalla vetäisen käsijarrua ja pudotan sillä nopeuden.
Perässäroikkuja on tarpeeksi tyhmä paljastaakseen samalla omat rikkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on tapauksia, jolloin perässäroikkuja ei mene ohi ohituskaistan alettua, vaikka jopa hieman alennan nopeutta.
Ei kyllä yleistä.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin. Säädän siihen nopeuden x ja kuuntelen rauhassa esim äänikirjaa, enkä paljoa stressaa. Kuten ap kin sanoi, ilman hötkyilyäkin pääsee perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan mun autosta eco -moden pois ja alan ajamaan pienellä vaihteella pakokaasua toisen imusarjaan. Aikanaan ajaa moottorinsa sököksi, jos jatkuvasti roikkuu ja vetää edellä menevien kaasuja omaan moottoriinsa. Kerran yhdellä kuskilla alkoi meno yskimään, kun ajoin oikein kovilla kierroksilla sellaista värikästä savua.
Itse olen takalasin pesuriin laittanut aina kaikki vanhat partavedet. Käänsin pissapojan pippelin taakse ja olen sillä useamman karkottanut -)))! Reaktio, varsinkin naisilla et ääääh, käsi heiluu kun takana olevan ilmastointi vetää hajut suoraan sisään..!
Muuten hauska tarina mutta takalasille ei ole erillistä pesusäiliötä, ellei ole joku erikoismalli
Mää väläytän kerran hätävilkut, sitte painan paristi jarruvaloja ja sitte teen jarrutukseen. Sen jälkeen ajan niin hiljasta vauhtia ettei pelota vaikka joku on metrin päässä puskurista. Kestän kyllä ne tööttäilyt;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perässä roikkuminen on sinun tunteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä mahtuu tienpätkälle paljon enemmän, kun ajan Volvollani muutaman metrin päässä sinusta. Sitä paitsi, eikö kuulukin mennä vähän kuin elephanttimarssissa?
Miten joku kehtaa ajaa kiinalaisella Volvolla tai Polestarilla?
Itseasiassa Kiina on tällä hetkellä edellä teknologiassa muuta maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajat ohituskaistalla etkä vaihda pois, aivan varmasti tulee takapuskuriin roikkuja.
Pitäisikö sinut oikealta ohittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yleistä.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin. Säädän siihen nopeuden x ja kuuntelen rauhassa esim äänikirjaa, enkä paljoa stressaa. Kuten ap kin sanoi, ilman hötkyilyäkin pääsee perille.
Adaptiivinen vakionopeussäädin siis ohjaa automaattisesti perässäroikkumaan ja ohi ei mennä millään...
Ala pestä raivokkaasti tuulilasia.
Toinen: aja rengas pientareella, niin että kivet napsuvat takana tulevan keulaan. Oppiipahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perässä roikkuminen on sinun tunteesi.
Otatko äidin mukaan ajelulla oppaaksi?
Kun joku tulee roikkumaan puskuriin, vauhti putoaa just alle suurimman sallitun ja hidastuu entisestään kun lähestyn jotain tien viittaa, ajan niin kuin etsisin oikeaa risteystä, vaikka tiedän tasan tarkkaan mistä pitää kääntyä
Ei kyllä aina ihan ymmärrä kanssa-autoilijoiden järjenjuoksua. Roikutaan takapuskurissa kiinni ikäänkuin ajaisin liian hiljaa tai hällä olisi kiire johonkin. Tuumin itsekseni siinä että "no ohita prkl jos on niin kiire", jos sitten niin tekeekin niin jää siihen eteen sitten maleksimaan että olipa järkeä ohittaa sitten. Ihme hulluja
Varsinkin kiihdytyskaistoilla.