Peräpuskurissa roikkujat
Kertokaapa ihan rehellisesti, miksi jotkut roikkuvat edellä ajavan auton ahterissa? Se on paitsi vaarallista, ei hyödytä yhtään mitään.
Ajan itse aina nopeusrajoitusten mukaan tai muutaman piirun yli. Silti takalistoon liimautuu aina joku.
Mitä näiden roikkujien mielestä sitten pitäisi tehdä? Lähteä vetämään maantierallia kilpaa niinkö? Jos jonkun mielestä ajan liian hiljaa, miksei voi vaan mennä ohi. Samoissa liikennevaloissa muutaman kilometrin päässä tavataan.
Vai onko kiusaaminen vain niin kivaa jopa aikuisille ihmisille?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä samoja, jotka tyhjällä parkkiksella tuo autonsa viereiseen ruutuun. Ei tarvitse olla yksin!
Eivät ole samoja.
On ihmisiä jotka haluaa liikkua sujuvasti ja sitten teitä muita, jotka mielestänne olette velvollisia ja kykeneviä opettamaan toisia.
Sinulle takana ajaja on peräpuskurissa roikkuja, meille toisenlaisille sinä etupuskurissa roikkuja...
Valitatte, kun jostain kumman syystä teidän taakse kertyy aina jonoa, ette huomaa miten oma vauhtinne on joko alle rajoituksen tai vaihtelee kovasti, etenkin kolmikaistaisella tiellä; lyngerrätte keskiviivan päällä, ette pidä mitään kiirettä liikennevaloista lähtiessä, vilkuttelette jarruvaloja ja vilkkuja, roiskutatte tuulilasin pesuvettä, teette äkkijarrutuksia, vetoketjukäsite on teille aivan outo jne.
Jos keräätte jonoa, ajakaa taukopaikalle tai bussipysäkille ja päästäkää jono ohi.
Kun ajan nopeusrajoitusten mukaisesti ja silti kerrytä jonoja, en todellakaan aja muualle kuin määränpäähäni. Jos joku haluaa rikkoa liikennesääntöjä, ohittakoon minut vaikka ojan kautta. Minä ajan liikennesääntöjen mukaan.
Tuo on miehen puhetta! Olen itse nämä roikkujat nimennyt homoiksi. Usein tulee hiljennettyä vauhtia. Varsinkin paikassa jossa hän ei enää pääsekkään ohittaan. Aina naurattaa se tuskainen ilme! Nuo samat aina kaupan kassalle tullessaan koittavat vielä ohittaa tai työntävät siihen perstuntumalle. Tjaa, ehkä heitä pelottaa olla yksin?
Joskus vielä pimahdan ja sitten teen kyllä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Se on merkki siitä et ajat itse liian hiljaa ja jarrutat jos nopeusrajoitus alenee vaikka jalan voi nostaa kaasulta ja antaa auton hoitaa nopeuden vähentäminen.
Jos älykkyysosamääräsi ei täytä edes muurahaisen tasoa , ole hyvä ja ja älä aja .
Mitä haluat? Mitalin siitä, että olet hyvä ihminen ja parempi kuin muut?
Oletko kuullut adaptiivisesta vakionopeudensäätimestä?
Itse otan mun autosta eco -moden pois ja alan ajamaan pienellä vaihteella pakokaasua toisen imusarjaan. Aikanaan ajaa moottorinsa sököksi, jos jatkuvasti roikkuu ja vetää edellä menevien kaasuja omaan moottoriinsa. Kerran yhdellä kuskilla alkoi meno yskimään, kun ajoin oikein kovilla kierroksilla sellaista värikästä savua.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajat ohituskaistalla etkä vaihda pois, aivan varmasti tulee takapuskuriin roikkuja.
Varmasti noinkin, ohituskaistalla yleensä löytyy joku joka haluaa ihan periaatteesta ajaa kovempaa.Joskus kävi niin että viron kilvissä oleva autoilija peesasi hajuetäisyydellä moottoritiellä eikä meinannut älytä vihjettä kunnes jouduin hidastamaan 80 km/h kunnes vihdoin ohitti. Molemmat kaistat tyhjät liikenteestä, seuraavalla kerralla täytyy kokeilla siirtyykö peesaaja ohituskaistalle perässä jos se on tyhjä. Kaikenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on näitä samoja, jotka tyhjällä parkkiksella tuo autonsa viereiseen ruutuun. Ei tarvitse olla yksin!
Eivät ole samoja.
On ihmisiä jotka haluaa liikkua sujuvasti ja sitten teitä muita, jotka mielestänne olette velvollisia ja kykeneviä opettamaan toisia.
Sinulle takana ajaja on peräpuskurissa roikkuja, meille toisenlaisille sinä etupuskurissa roikkuja...
Valitatte, kun jostain kumman syystä teidän taakse kertyy aina jonoa, ette huomaa miten oma vauhtinne on joko alle rajoituksen tai vaihtelee kovasti, etenkin kolmikaistaisella tiellä; lyngerrätte keskiviivan päällä, ette pidä mitään kiirettä liikennevaloista lähtiessä, vilkuttelette jarruvaloja ja vilkkuja, roiskutatte tuulilasin pesuvettä, teette äkkijarrutuksia, vetoketjukäsite on teille aivan outo jne.
Jos keräätte jonoa, ajakaa taukopaikalle tai bussipysäkille ja päästäkää jono ohi.
unohdit mainita että tuo johtuu samanaikaisesta kälätyksestä puhelimeen.
Jos ajat ohituskaistalla etkä vaihda pois, aivan varmasti tulee takapuskuriin roikkuja.